Dat is dat rendement van 1% die ik al tijden noemSnipe schreef:
Op een omzet van 1 miljard is het weer niet bar veel natuurlijk....

Dat is dat rendement van 1% die ik al tijden noemSnipe schreef:
Op een omzet van 1 miljard is het weer niet bar veel natuurlijk....
Volgens mij valt dat wel mee. Verkoopcijfers januari 09: 1.991, ongeveer 250 minder dan in 2008. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het met individuele dealers wel slechter kan gaan; die 250 minder zal maar allemaal nét in jouw winkel zijn....TopFuel schreef:Ben benieuwd hoe het gaat bij BMW? Zijn daar cijfers van bekend? Dacht zelf dat ze er nog niet zo veel onder te lijden hadden maar sommige staan schijnbaar op punt van een faillissement (b.v. zwartepoorte).
gr. TF
Ik ben benieuwd als de cijfers van Februari beschikbaar komen. Volgens mij geven de cijfers van Januari een verkeerde induk door "trucjes" van sommige importeurs.Snipe schreef:Volgens mij valt dat wel mee. Verkoopcijfers januari 09: 1.991, ongeveer 250 minder dan in 2008. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het met individuele dealers wel slechter kan gaan; die 250 minder zal maar allemaal nét in jouw winkel zijn....TopFuel schreef:Ben benieuwd hoe het gaat bij BMW? Zijn daar cijfers van bekend? Dacht zelf dat ze er nog niet zo veel onder te lijden hadden maar sommige staan schijnbaar op punt van een faillissement (b.v. zwartepoorte).
gr. TF
BMW zit natuurlijk wel gunstig met een eindeloze lijst groene labels. Ja ja, BMW, met de B van Bomenknuffelaars.
Met als resultaat dat er geen auto's worden verkocht.Hielke schreef:Nu proberen we het polderend op te lossen. Dealers, ANWB, Bovag, Socutera, Teleac, Stichting Correlatie, Save The Whales, iedereen probeert z'n zegje te doen. Intussen gebeurt er helemaal niks![]()
![]()
COMMERCIAL VEHICLES: registrations down 35.6% in January
Brussels, 25/02/2009- In the first month of 2009 European* registrations of new commercial vehicles contracted by 35.6%, reflecting a significant drop in demand for all four categories: -36.6% for vans, -34.7% for heavy trucks, -33.0% for trucks and -15.8% for buses and coaches. In absolute numbers, new commercial vehicle registrations amounted to 145,187 units. European markets counted on average 1.4 working days less than in January 2008.
European registrations for heavy commercial vehicles were down 34.7%, with the market in the new EU Member States more than halved (-57.6%). In Western Europe, registrations dropped 31.9%. Spain was hit hardest (-76.3%) but other main markets also faced heavy contraction, ranging from -21.5% in Italy, -27.9% in Germany, -31.6% in France to 40.2% in the UK. Just three countries posted growth: Finland (+3.0%), Sweden (+5.2%) and Switzerland (+41.5%).
http://www.acea.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Een volkomen terechte opmerking van Winterkorn natuurlijk. VW kan het marktaandeel van Opel waarschijnlijk goed gebruiken om in de toekomst de concurrentie aan te kunnen gaan met Chinese en Indiase autofabrikanten.Snipe schreef:VW tegen overheidssteun voor Opel
Overheden zouden geen steun moeten geven aan het noodlijdende Opel omdat dit de principes van de vrije markt belemmert.
Dat zegt Martin Winterkorn, topman van Volkswagen op de autosalon in Geneve. Volgens Winterkorn hebben de wereldwijde recessie en het feit dat banken minder krediet verlenen geleid tot een correctie op de wereldautomarkten die ertoe zal leiden dat 'verschillende' autoproducenten het loodje zullen leggen.
Geen vangnet
De staat moet niet dienen als een vangnet voor ondernemingen die dreigen ten onder te gaan, aldus Winterkorn. 'Het is niet goed wanneer de concurrentie wordt verstoord door overheidssteun', aldus de topman.
Europese overheden
General Motors, sinds 1929 de eigenaar van Opel, staat er financieel dramatisch voor. Het concern overleeft op Amerikaanse staatssteun van 13,4 miljard dollar. Het heeft nog eens ruim 16 miljard dollar nodig. GM wil dat Europese overheden steun geven aan Opel en Vauxhall (zoals Opel in het VK heet). GM is daarover in gesprek met overheden in onder meer Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Dat kan ertoe leiden dat het belang van GM in Opel/Vauxhall verwatert tot onder de 50%.
Deelstaten
Politici uit vier Duitse deelstaten hebben er al voor gepleit dat Opel wordt afgesplitst om de werkgelegenheid in Duitsland te waarborgen.
van rtlz.nl
Ergens wel logisch natuurlijk, ik had niet verwacht dat ze zouden staan te juichen dat de overheid een pak geld in Opel kiepert.
De deelstaat Nedersaksen bezit 20% van de aandelen Volkswagen en heeft in moeilijke tijden voor VW ook flink betaald. Volgens mij heeft meneer Winterkorn een heel kort geheugen.Snipe schreef:VW tegen overheidssteun voor Opel
Overheden zouden geen steun moeten geven aan het noodlijdende Opel omdat dit de principes van de vrije markt belemmert.
Dat zegt Martin Winterkorn, topman van Volkswagen op de autosalon in Geneve. Volgens Winterkorn hebben de wereldwijde recessie en het feit dat banken minder krediet verlenen geleid tot een correctie op de wereldautomarkten die ertoe zal leiden dat 'verschillende' autoproducenten het loodje zullen leggen.
Geen vangnet
De staat moet niet dienen als een vangnet voor ondernemingen die dreigen ten onder te gaan, aldus Winterkorn. 'Het is niet goed wanneer de concurrentie wordt verstoord door overheidssteun', aldus de topman.
Europese overheden
General Motors, sinds 1929 de eigenaar van Opel, staat er financieel dramatisch voor. Het concern overleeft op Amerikaanse staatssteun van 13,4 miljard dollar. Het heeft nog eens ruim 16 miljard dollar nodig. GM wil dat Europese overheden steun geven aan Opel en Vauxhall (zoals Opel in het VK heet). GM is daarover in gesprek met overheden in onder meer Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Dat kan ertoe leiden dat het belang van GM in Opel/Vauxhall verwatert tot onder de 50%.
Deelstaten
Politici uit vier Duitse deelstaten hebben er al voor gepleit dat Opel wordt afgesplitst om de werkgelegenheid in Duitsland te waarborgen.
van rtlz.nl
Ergens wel logisch natuurlijk, ik had niet verwacht dat ze zouden staan te juichen dat de overheid een pak geld in Opel kiepert.
Ik lijd ook onder de crisis, ik wil ook geld van de staat. Belachelijk, ieder bedrijf wat er slecht voor staat klopt aan bij de regering.Noodkreet toeleveranciers auto-industrie 27-02-2009 15:08
Clepa, de Europese organisatie van de autotoeleveranciers, smeekt de Europese ministers van Financiën om bij de Europese Investeringsbank (EIB) dringend 25 miljard euro steun vrij te maken voor de noodlijdende toeleverancierssector. Zelfs zonder die noodsteun zal volgens Clepa minstens een op de vijf Europese toeleveranciers de huidige crisis niet overleven. De Europese toeleveranciers vertegenwoordigen naar schatting 5 miljoen werknemers.
De EU-Commissie heeft eerder deze week gemeld dat via de EIB 6,8 miljard euro wordt vrijgemaakt voor de autosector. Maar op enkele uitzonderingen na zal niets van dat geld vloeien naar de toeleveranciers, zegt Clepa-CEO Lars Holmqvist. "Wij staan in de kou. EU-Commissaris voor Industrie Günther Verheugen is perfect op de hoogte van de penibele situatie van de toeleveranciers, maar doet er niets aan, aldus Holmqvist. "Ik heb hem hierover persoonlijk al meermaals gesproken." "Wij krijgen intussen veel telefoontjes van ongeruste bedrijven die nog maar voor enkele weken geld hebben", zo voegt Clepa-bestuurder Karel Bos er aan toe.
Volgens Clepa heeft de EIB voldoende fondsen. De toeleveranciers zouden aanspraak kunnen maken op een gedeelte van de 30 miljard euro die bij de EIB beschikbaar is voor kleine en middelgrote ondernemingen. Voor de autofabrikanten is er bij de EIB voor de komende 3 jaar telkens 6 à 10 miljard euro beschikbaar en voor het 'green car initiative' nog eens 5 miljard euro. "Het is bijna crimineel dat al dat geld beschikbaar is en dat niemand er iets mee doet", vindt Bos.
Clepa wil 18 miljard euro rechtstreeks injecteren in de autotoeleveranciers. De overige 7 miljard is dan voor de autofabrikanten, maar zij moeten dat geld dan wel gebruiken voor vlottere betalingen aan de toeleveranciers. Ook de EIB zelf zou inmiddels overtuigd zijn van de noodzaak van steunverlening, zo stelt Holmqvist, maar de bank wacht op de toestemming van de Europese ministers van Financiën. "Verheugen blijft maar zeggen dat hij gaat helpen, maar het zijn de lidstaten die beslissen over de EIB", aldus Holmqvist. "Maar om het cru te zeggen: Verheugen moet doen wat hij beloofd heeft" .
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bart_k, De fiscalist, Majestic-12 [Bot], WillemBoer en 10 gasten