BMW Performance

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Sperdy » 24 feb 2009, 11:48

Ha M-Bitious. Smaken verschillen. Maar ik vind de PP uitlaat er prachtig uitzien maar het geluid wel erg 'sjonnie'. Mijn Schnitzer uitlaat vind ik ook Sjonnie, vooral van de buitenkant! Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n type van veel lawaai. Ik vind die beschaafde roffel van de standaard uitlaat eigenlijk veel mooier. Heb laatst een M3V8 gehoord met iets van Miltek (kan dat?). Echt ordinair. Maar goed, ik hou bijv. ook van violen en hobo's ... ;)

Oververhit .35i blok. Ja, dat is een regelrechte blunder - in mijn optiek - dat die .35i blokken oververhit kunnen raken wanneer je veel van ze vraagt. Dat vind ik een grote ontwerpfout. Een Golf Gti turbo, of Subaru Sti, Audi S3 of iets van Audi Bi-turbo of 'weet ik wat met een turbo' raken toch ook niet oververhit op een circuit? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Toen ik nog met 300pk reed, kreeg ik de olietemp makkelijk op 120* wanneer je een paar keer door trok op de snelweg. Bij kruissnelheden lag die rond de 105*-110*.
Vreemdgenoeg heb ik met de (tuning) Schnitzer software een veel lagere olietemperatuur. Ik krijg 'm niet boven de 100* meer uit, ook na meerdere keren doortrappen. Kruissnelheden nu 85*-90*. Dus daar gaat dan klaarblijkelijk weer iets goed. Wie het weet, mag het zeggen.. :wink:

Ferdi

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2009, 11:57

hugo schreef:Over de 135i gesproken. 10 maanden geleden was dat ding all the rage hier op DF. 135i was je van het en nu is het er angstvallig stil rond.

Was gibt ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 13:20

'oud filmpje' maar desalniettemin de M3 minder accellereert en minder is in de slalom is die ouwe rakker(mooie kleur, ik had dezelfde zie ik LOL) nog in staat om de 1/335i op 'n rondje te verslaan. Ik koos denk ik de 135i van dit stel, maar:
...sometimes you have to look beyond the numbers to find the right answer...and we love the M3.
It places control in the hands of the driver, not the technology...After all, when you pick a BMW, it's all about the driving.
wel 'n goed verhaal eigenlijk.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 24 feb 2009, 14:01

^ de 135i deed maar 1/10 seconde langer over de ronde dan de M3.

Daan

Bericht door Daan » 24 feb 2009, 19:36

Over die BMW PP einddemper. Ik kreeg vandaag een prijs te horen van EUR 980,- incl. montage. of het incl. of excl. BTW is weet ik nog niet eens. Wat een belachelijke prijs zeg!? Ik weet dat het geen willekeurige aftermarket demper is, maar ik ben er van overtuigd dat je minimaal dezelfde kwaliteit einddemper voor de helft van dat geld kan scoren.

Daan...

ADV

Bericht door ADV » 24 feb 2009, 20:10

Komt er ook een chippie voor de 1-er en dan met name de 118d (geen zin om hele topic door te spitten tbh)?

Mag van de leasemij alleen bij dealer laten chippen..

Sperdy

Bericht door Sperdy » 24 feb 2009, 20:33

daan, dat is ex btw! :lol:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 24 feb 2009, 20:41

Daan schreef:Over die BMW PP einddemper. Ik kreeg vandaag een prijs te horen van EUR 980,- incl. montage. of het incl. of excl. BTW is weet ik nog niet eens. Wat een belachelijke prijs zeg!? Ik weet dat het geen willekeurige aftermarket demper is, maar ik ben er van overtuigd dat je minimaal dezelfde kwaliteit einddemper voor de helft van dat geld kan scoren.

Daan...
Er komt wel een waanzinnig geluid uit! Ik zal het er voorover hebben.. sterker nog dat was bijna de reden om een 125i te kopen vanwege het geluid met die PP einddemper! Is trouwens incl. btw

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 feb 2009, 20:55

Al dat lawaai..................................idd 18 jarige Sjonnie met amper 2 weken rijbevoegdheid................................die indruk op het plaatselijk meisjes gilde wil maken........................

Ingetogen, stijl, emotie en toch hard kunnen, das waar het IMHO om draait...................en dat kan prima zonder een blehrpijp...............................

Zonder meer storend bij een E46 M3 ( zowel bij fel accelereren alswel autbahn cruisen op hoge snelheid) zeg maar vermoeiend......................................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 20:57

en dit was onze 85 jaar ouwe romo, vanuit rusthuis Grafzicht, terug naar de studio in Hilversum. :lol:

(maar je hebt wel 'n beetje een punt als daily driver)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 feb 2009, 21:06

Kijk een mooie donkere roffel is dikke prima, maar niet te............................daar knap ik persoonlijk toch wel op af........................

Maar ieder zijn/haar ding natuurlijk...............................

Daan

Bericht door Daan » 24 feb 2009, 21:23

@ Romo, heb jij die PP einddemper al gehoord op een x25i of x30i? Ik vind het bler gehalte wel mee vallen hoor. Maar ja, ik ben wel een volledig open 3" uitlaatsysteem gewend op mijn EVO :lol:

Ik had het idee dat als je normaal rijdt, de PP demper maar fractioneel meer herrie maakt. Ik hoor in mijn toekomstige 325i dus helemaal niets van die mooie 6 pitter. Alleen bij vol doortrekken hoor je de motor zoemen tussen de 5 en 7k toeren. Ik wil zeker geen opvallende auto hebben qua looks en geluid (vandaar o.a. mijn afscheid van de EVO), maar een beetje sound mag er wel inzitten.

Maar goed, Hans jij zegt dus dat het incl BTW is? Ik zal er morgen ook eens naar informeren.

Daan...

romo

Bericht door romo » 24 feb 2009, 21:26

Laat ik het zo stellen;

Ik ben zeer content met de uitlaatsound van de E92 M3, aangenaam stil in het interieur, ook op (zeer) hoge snelheid, en lekker roffelend bij acceleratie..................................... :mrgreen:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 24 feb 2009, 21:27

Hij is wat luider bij koud/stationair en bij volgas. Als de motor warm is en je rijdt normaal dan merk je nauwelijks verschil. Als je dat sjonnie vindt, dan moet je toch echt eens naar een club meeting gaan.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 24 feb 2009, 21:28

romo schreef:Laat ik het zo stellen;

Ik ben zeer content met de uitlaatsound van de E92 M3, aangenaam stil in het interieur, ook op (zeer) hoge snelheid, en lekker roffelend bij acceleratie..................................... :mrgreen:
En met een supersprintje klinkt hij nog veel voller zonder harder te zijn. Ik weet iemand die er eentje over heeft :banaan:

romo

Bericht door romo » 24 feb 2009, 21:29

Als dat klopt ( het minimale verschil dus) waarom dan een andere uitlaat eronder?.............................

Dan is het IMHO dus 2 keer zinloos......................... :mrgreen:

Nee dank u, origineel voor mij :mrgreen:

Daan

Bericht door Daan » 24 feb 2009, 22:05

Ik ben zeer content met de uitlaatsound van de E92 M3, aangenaam stil in het interieur, ook op (zeer) hoge snelheid, en lekker roffelend bij acceleratie.....................................
Ik hoor elke dag een E92 M3 voorbij mijn kantoor rijden. Hij plankt niet, maar rijd stevig door zeg maar. Het geluidsvolume wat er dan vanaf komt is een stuk luider dan een x25i met PP demper. Dat weet ik zeker. Een enkele keer geeft die gozer volgas, maar dan staan de ramen bij wijze van spreken te trillen in de kozijnen. Schitterend geluid! Volgens mij rijdt hij gewoon met standaard uitlaat.

Daan...

romo

Bericht door romo » 24 feb 2009, 22:09

Daan schreef:
Ik ben zeer content met de uitlaatsound van de E92 M3, aangenaam stil in het interieur, ook op (zeer) hoge snelheid, en lekker roffelend bij acceleratie.....................................
Ik hoor elke dag een E92 M3 voorbij mijn kantoor rijden. Hij plankt niet, maar rijd stevig door zeg maar. Het geluidsvolume wat er dan vanaf komt is een stuk luider dan een x25i met PP demper. Dat weet ik zeker. Een enkele keer geeft die gozer volgas, maar dan staan de ramen bij wijze van spreken te trillen in de kozijnen. Schitterend geluid! Volgens mij rijdt hij gewoon met standaard uitlaat.

Daan...
Ik rijd er ook elke dag in :mrgreen: , en van binnen is het een oase van rust, hoe het daar buiten is durf ik niet te zeggen :mrgreen: , maar ik neem je waarnemening gaarne voor correct aan..............................

Maar daar gaat het nu even niet over. De vraag blijft ( indien opmerking M-Bitious correct is, en daar twijfel ik niet aan) waarom je de PP uitlaat eronder zou moeten zetten terwijl het verschil met de standaard versie nauwelijks waarneembaar is?........................ :hmmm: :nah:

Daan

Bericht door Daan » 24 feb 2009, 22:54

M-Bitious zegt
Hij is wat luider bij koud/stationair en bij volgas.
Dat is juist precies wat ik zoek. Het motorgeluid mag best wat meer aanwezig zijn (lees 'wat luider'), zonder dat het direct een gigantisch verschil t.o.v. standaard is. Ik ben wel met je eens dat 1 rug stevig aan de prijs is voor iets meer geluid. :wink:

Daan...

M-bitious

Bericht door M-bitious » 24 feb 2009, 23:11

romo schreef:
Daan schreef:

Daan...
Ik rijd er ook elke dag in :mrgreen: , en van binnen is het een oase van rust, hoe het daar buiten is durf ik niet te zeggen :mrgreen: , maar ik neem je waarnemening gaarne voor correct aan..............................

Maar daar gaat het nu even niet over. De vraag blijft ( indien opmerking M-Bitious correct is, en daar twijfel ik niet aan) waarom je de PP uitlaat eronder zou moeten zetten terwijl het verschil met de standaard versie nauwelijks waarneembaar is?........................ :hmmm: :nah:
Nee het verschil supersprint - normale M3 en Performance - normale 135i is wel degelijk goed te horen. Het is voornamelijk een klank verbetering. Als ik luid wil, dan neem ik wel een Eisenmann of Kreissieg, maar mij is dat teveel van het goede en irritant gedreun in de auto. Dat je de supersprint niet wil dat had ik allang door hoor, ik zeg alleen dat hij 3x beter klinkt dan standaard.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 feb 2009, 10:52

M-bitious schreef:Hij is wat luider bij koud/stationair en bij volgas. Als de motor warm is en je rijdt normaal dan merk je nauwelijks verschil. Als je dat sjonnie vindt, dan moet je toch echt eens naar een club meeting gaan.

LOL. Ja, ik ben gewoon niet van 'het lawaai'. Misschien wel leuk om eens naast elkaar te horen, jou PP en mijn Schnitzer. Kun je gelijk ook eens een rondje rijden - als je wilt natuurlijk - in een opgefokte 135i? :df:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 mar 2009, 18:34

Daan schreef:Over die BMW PP einddemper. Ik kreeg vandaag een prijs te horen van EUR 980,- incl. montage. of het incl. of excl. BTW is weet ik nog niet eens. Wat een belachelijke prijs zeg!? Ik weet dat het geen willekeurige aftermarket demper is, maar ik ben er van overtuigd dat je minimaal dezelfde kwaliteit einddemper voor de helft van dat geld kan scoren.

Daan...
Waar dan?!?! Bij de dealer leg je er 1700 euro voor neer incl. montage :shock: Voor adresjes hou ik me aanbevolen :D

Erik335i

Bericht door Erik335i » 03 mar 2009, 18:49

romo schreef:

Volgens mij moet je er gewoon zelf eens mee rijden, ze klinken écht geweldig. Maurice en ik hebben bijna gelijke wagens, maar die uitlaten maken het toch iedere keer weer een genot om in zijn wagen te rijden. Ik wil ze dan ook zo snel mogelijk hebben (voor een 'gunstige' prijs) :P

Joop

Bericht door Joop » 03 mar 2009, 19:12

Maus335i schreef:

Daan...
Waar dan?!?! Bij de dealer leg je er 1700 euro voor neer incl. montage :shock: Voor adresjes hou ik me aanbevolen :D
Denk dat de einddemper(s) van de 335i iets prijziger zijn dan voor een 325i/330i... :wink:

Daan

Bericht door Daan » 03 mar 2009, 20:51

Denk dat de einddemper(s) van de 335i iets prijziger zijn dan voor een 325i/330i...
Helemaal juist. Voor de 335i bestaat de PP kit uit twee losse einddempers en bij de 325i/330i maar uit één. Het zijn nog behoorlijk forse einddempers ook voor die 335i, dus die bijna dubbele prijs is zowaar aannemelijk :roll:

Ik heb overigens toch de PP eindemper besteld afgelopen weekend. :wink:

Daan...

Plaats reactie