
Oververhit .35i blok. Ja, dat is een regelrechte blunder - in mijn optiek - dat die .35i blokken oververhit kunnen raken wanneer je veel van ze vraagt. Dat vind ik een grote ontwerpfout. Een Golf Gti turbo, of Subaru Sti, Audi S3 of iets van Audi Bi-turbo of 'weet ik wat met een turbo' raken toch ook niet oververhit op een circuit? Dat heb ik nog nooit gehoord.
Toen ik nog met 300pk reed, kreeg ik de olietemp makkelijk op 120* wanneer je een paar keer door trok op de snelweg. Bij kruissnelheden lag die rond de 105*-110*.
Vreemdgenoeg heb ik met de (tuning) Schnitzer software een veel lagere olietemperatuur. Ik krijg 'm niet boven de 100* meer uit, ook na meerdere keren doortrappen. Kruissnelheden nu 85*-90*. Dus daar gaat dan klaarblijkelijk weer iets goed. Wie het weet, mag het zeggen..

Ferdi