Haha daar zeg je wat, was eigenlijk precies hetzelfde. 8) Kijk meteen of er nog een zijpijpje op je uitlaat zit ergens.Knot schreef:Klopt, hij zit vanaf 11 en dan het onderhuis in. Ding kan er volgens mij niet totaal overbodig in zitten maar we gaan het gewoon proberen. Doet me denken aan mijn scootertijdperk, dacht even zo'n restrictor eruit te trekken alleen dat pakte verkeerd uit... dik inhouden, maargoed, gelukkig werkt een m52 niet met vaste inlaatsproeiers
BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Tom V
Re: BMW E36 328i sedan
- Knot
Jahoor, die zet ik meteen wel even tussen de bankschroef om dicht te knijpen. Ook meteen de bak maar loskoppelen om te kijken of er een ringetje op de 5e versnelling ligt? 

- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Sterkere drukveer knot.. minimaal een paarse..
- RVV
Rody gefeliciteerd met de auto.
- GTRene

- frank de jonge
Rody, die baffle zit in de luchtfilterbak zelf. Niet in de snorkel.
Ding zit met een clip vast die je met een schroevendraaier zo los kan wrikken.
Dan trek je hem er zo uit
Succes!
Ding zit met een clip vast die je met een schroevendraaier zo los kan wrikken.
Dan trek je hem er zo uit

Succes!
- Knot
Vandaag geen tijd voor het luchtfilter helaas. Nog wel ff de sub netjes vastgelegd met klittenband, anders kon ik pas volgas geven in de 3e versnelling om het ding op zn plaats te laten liggen, hopelijk nu ook in 1 en 2 weer
Klinkt toch wel een stuk lekkerder hoor zo'n ding achterin. Oke, het is geen boombastic van 500 watt (rms) a 1000 euro, maar voor die 8 tientjes heeft het een behoorlijke toegevoegde waarde op de 4 standaard kicker speakertjes. Laatste sub was in mijn astra (G) sport 2.0dti, in 1999/2000 dus oude tijden herleven... en rij nu nog rustiger als muziek net ff wat beter klinkt 

Dacht ook even het alarm te testen, raam open, uit de auto, deur dicht, druk op de rode knop, cv klikt dicht, piep-piep alarm erop en netjes tijdens de inschakelperiode doet de auto zelf de ramen dicht.... weinig met het armpje door het raam het alarm aanzwaaien dus...
Wel geinig overigens, als je alle 4 de ramen open hebt en de auto met de afstandbediening afsluit doet hij eerst achter half dicht en daarna begint voor pas (check of er voldoende spanning aanwezig is om alle 4 tegelijk te laten lopen of om de piek te verdelen?).

Dacht ook even het alarm te testen, raam open, uit de auto, deur dicht, druk op de rode knop, cv klikt dicht, piep-piep alarm erop en netjes tijdens de inschakelperiode doet de auto zelf de ramen dicht.... weinig met het armpje door het raam het alarm aanzwaaien dus...

Wel geinig overigens, als je alle 4 de ramen open hebt en de auto met de afstandbediening afsluit doet hij eerst achter half dicht en daarna begint voor pas (check of er voldoende spanning aanwezig is om alle 4 tegelijk te laten lopen of om de piek te verdelen?).
- yorick
Je zal het w.s al wel gedaan hebben of wel weten, maar de originele 328 demper heeft een vacuum klep die pas op hogere toeren open gaat. Dacht boven de 5000rpm ofzo. Als je het vacuum slangetje dichtknoopt staat de klep permanent open. Dat was echt de goedkoopste en leukste mod. op mijn auto :banaan:
- Knot
Hmmz.... nope, die wist ik niet, wilde alleen de snorkel/intake mod gaan doen, maar donderdag gaat ie toch de lucht in, dan zal ik meteen kijken naar die slang. Die is alleen aan de onderkant te bereiken neem ik aan? simpel een tywrap erom doet de truc?
Net ff op google gezocht, klinkt wel een stuk lekkerder moet ik zeggen!
http://www.youtube.com/watch?v=rGYuqYf4Wtg" onclick="window.open(this.href);return false;
"The 328i OEM exhaust is a great bit of kit and sounds amazing once you do the 'golf tee trick'
Golf Tee Trick - There is a flap in the right exhaust tip that stays closed below 2.5k rpm and opens at higher revs to allow more power. Open this up all the time and you can hear a nice low growl between 0 and 2000rpm,
To do this look up under the car and you will see a little rubber hose going to the top of the exhaust tip. Just pull that out , put a golf too (or similar) in the hose and tie it up to keep it from dangling down."
Het is dat t nu al donker is.. anders.... 8)

Heb er wel van gehoord op de E46 330i, een stekkertje lostrekken in de kofferbak maar gaaf dat het ook op een E36 328i zit!

Net ff op google gezocht, klinkt wel een stuk lekkerder moet ik zeggen!
http://www.youtube.com/watch?v=rGYuqYf4Wtg" onclick="window.open(this.href);return false;
"The 328i OEM exhaust is a great bit of kit and sounds amazing once you do the 'golf tee trick'
Golf Tee Trick - There is a flap in the right exhaust tip that stays closed below 2.5k rpm and opens at higher revs to allow more power. Open this up all the time and you can hear a nice low growl between 0 and 2000rpm,
To do this look up under the car and you will see a little rubber hose going to the top of the exhaust tip. Just pull that out , put a golf too (or similar) in the hose and tie it up to keep it from dangling down."
Het is dat t nu al donker is.. anders.... 8)

Heb er wel van gehoord op de E46 330i, een stekkertje lostrekken in de kofferbak maar gaaf dat het ook op een E36 328i zit!
- frank de jonge
Op temperatuur bij 2500rpm gaat ie los.
Dat ding is er voor zodat de motor beter op temp komt en niet gelijk al het vermogen levert met koude motor.
Los klinkt ie idd beter.
Dat ding is er voor zodat de motor beter op temp komt en niet gelijk al het vermogen levert met koude motor.
Los klinkt ie idd beter.
-
Mooie 328 Knot,
Dat slangetje heb ik bij mijn 323ti ook vanaf dag één losgemaakt en middels een dikke schroef afgedicht. Bij stationair toerental is het uitlaatgeluid veel donkerder, bij rustig optrekken roffelt de M52 er lekker op los.
Standaard m technik, dan is het over en uit.
Angel Eyes al in de kliko gegooid? 8)
Dat slangetje heb ik bij mijn 323ti ook vanaf dag één losgemaakt en middels een dikke schroef afgedicht. Bij stationair toerental is het uitlaatgeluid veel donkerder, bij rustig optrekken roffelt de M52 er lekker op los.
Op Papenburg het idee gehad dat die er bij mij onder zat? Helaas jongenKnot schreef: Zat er onder de 323ti nou een sper, volgens mij wel toch, een 25% en een onderstelletje.

Standaard m technik, dan is het over en uit.
Angel Eyes al in de kliko gegooid? 8)
-
wat voor luchtfilter ga je erop zetten?? 

- frank de jonge
Hij kan er natuurlijk een K&N inleg filter in leggen 

-
mjah..maar dat doet niet zoveelfrank de jonge schreef:Hij kan er natuurlijk een K&N inleg filter in leggen

- frank de jonge
Beetje vrijer ademen.
- Knot
Komt geen ander luchtfilter in hoor, deze mat is net nieuw. Misschien alleen die tuut eruit klikken en dan vind ik het prima.
Dat opwarmen... staat die klep dan dicht tot de koelvloeistof op temperatuur is en daarna onder de 2500rpm voor het geluid? Ook met de golf-tee mod lijkt me dat het geen probleem is, rij ik wel een kilometertje langer warm
Marcel, ik bedoelde de auto van Erik/Boertje.. van jou auto was het duidelijk dat ie er niet onder zat
Dat opwarmen... staat die klep dan dicht tot de koelvloeistof op temperatuur is en daarna onder de 2500rpm voor het geluid? Ook met de golf-tee mod lijkt me dat het geen probleem is, rij ik wel een kilometertje langer warm

Marcel, ik bedoelde de auto van Erik/Boertje.. van jou auto was het duidelijk dat ie er niet onder zat

-
Ok. Die tuut heb ik mijn 320i er ook eens uitgehaald, gaf meer geluid (lees harder) maar krijg er boven de 4000rpm ook wat rare bijgeluiden bijKnot schreef:Komt geen ander luchtfilter in hoor, deze mat is net nieuw. Misschien alleen die tuut eruit klikken en dan vind ik het prima.

Daarna de tuur er weer in en het was over..
- Knot
Kwamen die geluiden niet gewoon uit het blok en hou je bij terugplaatsen jezelf voor de gek door het te dempen??? 
Vanochtend het eerste filmpje gemaakt (nokia 3gp --> mpg), hoe heerlijk soepel het 2,8 liter blok is. 50km/u in zn 5 met bijna stationair toerental, halfgas geven en hij pakt zonder enig protest vloeiend op!
http://www.olieroe.nl/auto/bmw328i/BMW_ ... e_50-5.mpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Vanochtend het eerste filmpje gemaakt (nokia 3gp --> mpg), hoe heerlijk soepel het 2,8 liter blok is. 50km/u in zn 5 met bijna stationair toerental, halfgas geven en hij pakt zonder enig protest vloeiend op!
http://www.olieroe.nl/auto/bmw328i/BMW_ ... e_50-5.mpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
nee nee zeker nietKnot schreef:Kwamen die geluiden niet gewoon uit het blok en hou je bij terugplaatsen jezelf voor de gek door het te dempen???

Het was een soort fluitend geluid (niet turbo-achtig voor het geval die ergens verstopt zat

- Roman
Zie het nu pas, gefeliciteerd. Ziet er mooi uit
:banaan: 

- Knot
Thanx Roman!
Vanmiddag even snel de krik eronder gegooid.. bleek dat je er met t handje zonder krik makkelijk bij kon maar wist ik veel. Ik nog een zakje Golf T's geregeld maar het was allemaal niet zo moeilijk.
Dit is de vlinderklep dus die bij stationair mooi dichtgeklapt is:

En dit was het enige wat nodig was, 2 tie-wraps om het dubbelgevouwen slangetje en het klepje blijft open staan.

Stationair geeft de uitlaat een wat diepere brom en bij gas geven tot de 3000rpm hoor je m wat meer, en uiteraard de roffel en plofjes bij gas los vanaf lage toeren. Geen herrie of aso geluiden, gewoon een wat dieper geluid.
Dat langzamer opwarmen val wel meevallen en het koppel tot de 3000rpm zal er ook niet echt op achteruitgaan lijkt me....
Vanmiddag even snel de krik eronder gegooid.. bleek dat je er met t handje zonder krik makkelijk bij kon maar wist ik veel. Ik nog een zakje Golf T's geregeld maar het was allemaal niet zo moeilijk.
Dit is de vlinderklep dus die bij stationair mooi dichtgeklapt is:
En dit was het enige wat nodig was, 2 tie-wraps om het dubbelgevouwen slangetje en het klepje blijft open staan.
Stationair geeft de uitlaat een wat diepere brom en bij gas geven tot de 3000rpm hoor je m wat meer, en uiteraard de roffel en plofjes bij gas los vanaf lage toeren. Geen herrie of aso geluiden, gewoon een wat dieper geluid.
Dat langzamer opwarmen val wel meevallen en het koppel tot de 3000rpm zal er ook niet echt op achteruitgaan lijkt me....
Laatst gewijzigd door Knot op 05 mar 2009, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tristan
Tie-wrap tuning, geweldig. 

-
- Auto: M3P, 130i
Werkt dat soort tuning ook op een '89 E30 325i ?
- Tristan
Is het niet zo om de katalysator sneller op te laten warmen?frank de jonge schreef:Op temperatuur bij 2500rpm gaat ie los.
Los klinkt ie idd beter.

- frank de jonge
Zal voor het geheel wel gelden denk ik.