Time Attack 2009 CPZ

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Elmar

Re: Time Attack 2009 CPZ

Bericht door Elmar » 02 mar 2009, 21:52

Heren, dank voor de felicitaties.
Martijn, geweldig dat je met de diesel hebt gewonnen.

De dagen voor de Time Attack angstvallig de weerberichten in de gaten gehouden. Ik had voor mezelf al besloten, mocht het die dag regenen, dat ik met de (pussy) M3 zou gaan rijden. 275 voor- en 335 achterbanden van het type semi slick met ca. 3mm profiel zijn natuurlijk de goden verzoeken.
Maar naarmate de week vorderde zagen de weersvoorspellingen er gunstig uit. Dus zaterdag avond de deurschilden op de Viper geplakt. Helaas gaven die avond de meeste online weersites al kans op regen in de middag aan... :hmmm:

Vol goede moed zondag ochtend richting CPZ vertrokken. Doelstelling voor mij was om eens eindelijk onder de 2 minuten te rijden.

De ochtendsessie. Eindelijk eens niet vergeten de oordoppen in te doen, de baan op gegaan. Shit, de stoel stond nog in "sjonnie" stand, zat dus te ver van mijn stuur en had niet het lekkere stuurgevoel in de auto. Toch verscheen er een 2.00,5 op de Performance Box. Dus ik moest iets harder gaan pushen. Daar dachten de Kumho's toch anders over en de rondetijden werden slechter. Dus maar naar binnen.
Ongelofelijk, ik had de 2e tijd genoteerd, slecht 0,2 seconde langzamer dan de nummer 1. :banaan:

En toen begon het te regenen.
Ik stond met Opa te praten, die al vurig op regen hoopte, over of ik überhaupt nog wel in de finale zou gaan rijden.
Hij zei dat ik dat maar wel moest doen, want dan kon ie mooi als onderschrift op EM, Opa de WRX en Viper killer, zetten...(zie mijn onderschrift)

De finale.
Niet normaal zo glad het op sommige stukken was. :shocking:
In mijn eerste rondje bezocht ik al de grindbak in het Scheivlak. Kon er gelukkig snel uitkomen en probeerde met hoekig te rijden toch enig temperatuur in de banden te krijgen. De tijden liepen al rap naar beneden (had niet gedacht dat ik onder de 2.30 zou komen), van 2.25 naar 2.18. Op dat moment kont Simon Gras in zijn Golf 1 al dichterbij. Ik laat hem voor de Audi S passeren, laat een gaatje vallen en probeer weer aan te haken. Ik haal hem weer in voor de Audi S en zie na start/finish een 2.14,8 verschijnen. Het begint nu ook weer te regenen, maar besluit nog te blijven rijden. En ja, een 2.13,7 verschijnt op het display. Of ik daar nu te lang naar blijf kijken of wat dan ook, ik rem veelst te laat en te hard voor de Tarzan, blokkerende banden en beland weer in de Metchu...
Vond het wel best zo.

Lang wachten op de uitslagen, dus maar driften gaan kijken. Wordt ik gebeld door Aram, of ik mijn prijs niet wil hebben. Hell yeah. Met een fokking Viper onder deze omstandigheden nog zo hoog eindigen. Ik was die ochtend my lucky undershort vergeten (rood met witte strepen, ik had na de finale andere kleur strepen in de undershort :wink: ). Dus die Vuistman sticker moet wel my lucky charm geweest zijn. :P

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEYSTERIA de Opa killer.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 02 mar 2009, 21:55

Metchu schreef:Dames en heren! De time attack video van 2009! 8) Met eerst een kleine terugblik op de held van 2008 8) en dan het vervolg

wat trefwoorden: Hugo, Hugin, Christijan Albers look-a-like, SJONNIES, clio 16v, R8 hybride, daar zit een turbo in, BMW vuilnisbak... agh... was gewoon superlache! 8)

[vimeo]http://www.vimeo.com/3427233[/vimeo]
vimeo link: http://www.vimeo.com/3427233" onclick="window.open(this.href);return false;
Hahahahaha, wat een mega melige video weer Metin! "Ik heet alleen geen Christian", :roflol:

Enne, wat hoor ik nou op 8.07? "Dat klinkt kut zeg!" Wie was dat? :wtf:

Zo, nu even de lachtranen uit mijn ogen vegen, dan kan ik weer verder surfen. Verheug me alweer op woensdag!

Coen Smits

Bericht door Coen Smits » 02 mar 2009, 21:55

Tinus_TDI schreef:
De prijsuitrijking was ook erg leuk, ''op de derde plaats een 300pk 350Z, op de tweede plaats een 400pk sterke EVO VII en de eerste plaats, toen was het even twee seconden stil. De eerste plaats is voor een diesel.......??!!'' :bignews:
Gefeliciteerd! ;-) Wij zagen nog hoe je voor Gerlach achter de witte Acura zat, die opeens wel heeeel vroeg in de remmen ging. :shock: Pfoe, wij stonden allemaal met kromme tenen op dat moment. ;-)

Elmar zagen we er in de tarzanbocht nog even afgaan... Nam daarna nog flink wat grind mee. ;-)

Metchu

Bericht door Metchu » 02 mar 2009, 22:11

Ben bedankt, maak je niet druk, we zaten de hele dag al iedereen en de hele boel te stangen. Alles wat gisteren werd gezegd was niet gemeend (behalve van de R8)

@ Elmar, mooi verslag man... inderdaad... vuistman powerrrr
Elmar schreef:blokkerende banden en beland weer in de Metchu...
:roflol: :roflol:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 mar 2009, 22:32

lol @ verslag Elmar, je lapt het em toch maar weer :mrgreen:

Joh@n

Bericht door Joh@n » 02 mar 2009, 23:31

Vast een paar, de rest volgt morgen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sven VS

Bericht door Sven VS » 02 mar 2009, 23:34

Ik was ook aanwezig op dit event inderdaad hoog sjonnie gehalte .
Niemand anders de jongen gezien dat bij het afrijden van de sprintwagens zijn civic achterop een subaru parkeerde ? Dat was de knakker van de dag :mrgreen:
Tijdens de time-attack er nog van verschoten hoe een mooie tijden er werden gereden in de regen .
aan alle mensen die in de prijzen hebben gereden proficiat ! :banaan:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 mar 2009, 23:58

Mooie verhalen allemaal weer. Gefeliciteerd aan Tinus (Martijn) en Elmar! Mooie prestaties. Regen rijden is ook nog steeds niet mijn liefhebberij, dus ik hoop dat het woensdag droog is ;)
Verder weer een mooi filmpje van Metchu. Gevoel wat ik er uit haal past wel bij de beelden die ik zie. Ik zie de combinatie qua evenement niet helemaal, om het maar zo te zeggen :P

Elmar

Bericht door Elmar » 03 mar 2009, 00:00

Rodney

Bericht door Rodney » 03 mar 2009, 00:01

@sven,

niet gezien wel gehoort,
die subaru was er goed aantoe.. die uitlaat :roll:

Tom V

Bericht door Tom V » 03 mar 2009, 00:07

Mooi filmpje Elmar, fraaie ronde van je. Wat was dat voor een simpele daar aan het begin in dat gouden ding?

Mooie etiquette ook aan de einde, even grind uitschudden.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 03 mar 2009, 00:09

Elmar schreef:
Gaaf filmpje Elmar! Heel anders dan mijn auto, die lage toeren. Die Kadet-ilac in het begin :roflol: , nice try - goodbye :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 03 mar 2009, 00:40

Gave video Elmar! mooi om te zien die 2 minuut 8)

en die gouwe kadett ging wel hoor! lekkere vlammen uit de uitlaat 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2009, 08:47

Inderdaad mooi filmpje, wat zag de baan er vreemd uit op bepaalde plekken leek wel of er rotzooi en zand lag :shock:

Beheerst gereden zo leek het, en dat 2min stukje leek nog wel wat voor verbetering vatbaar..zat nog iets meer in :hmmm:

Ook leuk dat "ode" aan Metchu moment, goed nagesynchroniseerd :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 mar 2009, 08:56

GTRene schreef:Inderdaad mooi filmpje, wat zag de baan er vreemd uit op bepaalde plekken leek wel of er rotzooi en zand lag :shock:

Beheerst gereden zo leek het, en dat 2min stukje leek nog wel wat voor verbetering vatbaar..zat nog iets meer in :hmmm:

Ook leuk dat "ode" aan Metchu moment, goed nagesynchroniseerd :lol:
Rene, waar zag jij de punten waar er wat meer in zat :?: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2009, 09:03

euhm :mrgreen:
hij kon nog wat strakker rijden, hij maakte af en toe wat correcties zo leek het, dus zat nog wel een paar tienden in :roll:

Joh@n

Bericht door Joh@n » 03 mar 2009, 09:32

Sven VS schreef:Ik was ook aanwezig op dit event inderdaad hoog sjonnie gehalte .
Niemand anders de jongen gezien dat bij het afrijden van de sprintwagens zijn civic achterop een subaru parkeerde ? Dat was de knakker van de dag :mrgreen:
Jep, zat op de hoofdtribune en zag het gebeuren. Echt hard ging het niet maar het was een mooie klap met inderdaad behoorlijke schade :playcar:

Rich

Bericht door Rich » 03 mar 2009, 13:04

We stonden aan het eind van de pitlane toen die knakker al stoer zwaaiend naar z'n vriendjes op het dak zo vol op die subaru klapte, was best een behoorlijke klap. Ambulance kwam er nog ff bij kijken, waarschijnlijk om te checken of de subaru bestuurder geen nekletsel had. En wat stond dat ventje er daarna triest bij zeg, zo ontzettend af gaan voor het oog (en camera) van al je vriendjes en de rest van 't publiek; epic fail.

Mgoed, ondanks 't weer toch weer genoten van dit dagje. Diep respect voor de mannen die in de regen zo hard durven gaan, petje af hoor :thumbup: En felicitaties voor de DF'ers die in de prijzen zijn beland. Elmar was trouwens wel heel erg eager om z'n beker te halen; hij rende volgens mij harder langs hugenholtz dan dat ie er met de viper doorheen heeft gereden :mrgreen:

Volgens Brian mag ik met de JAF weer meedoen :D (had m'n ride nog niet op tijd klaar deze keer, anders had ik voor een uitvaller mogen invallen :stom: )

GTRene

Bericht door GTRene » 03 mar 2009, 13:18

Wat zou der gebeuren met zo'n ongelukje als die Subaru en die knakker die niet oplette en er achterop reed...het was niet op het circuit...maar toch eigen risico, maja kan me voorstellen dat die subaru man geld wil zien in dit geval? hoe gaat dat eigenlijk...wetende dat je op een circuit niet verzekerd bent, maar als je niet op de baan bent zoals dit? wat dan...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 03 mar 2009, 13:28

Ben_968CS schreef:Enne, wat hoor ik nou op 8.07? "Dat klinkt kut zeg!" Wie was dat? :wtf:

Zo, nu even de lachtranen uit mijn ogen vegen, dan kan ik weer verder surfen. Verheug me alweer op woensdag!
Lol, ik hoorde het ook al. Stond er ook bij, dat was Geert. Vind het zelf niet heel slecht klinken maar kan begrijpen dat Geert het in vergelijking met die Skyline's wat minder vind.

Elmar, ook er leuke video, mooi om je lijnen te zien aangezien het morgen ws ook nat zal zijn. Einde scheivlak van je 2:13 rondje was ook heerlijk tricky :lol: Daar kwamen vast de strepen in je broek.

Heb er zin in morgen, nog even RainX op m'n ramen smeren :bag:

Marius

Bericht door Marius » 03 mar 2009, 13:49

Rich schreef:We stonden aan het eind van de pitlane toen die knakker al stoer zwaaiend naar z'n vriendjes op het dak zo vol op die subaru klapte, was best een behoorlijke klap. Ambulance kwam er nog ff bij kijken, waarschijnlijk om te checken of de subaru bestuurder geen nekletsel had. En wat stond dat ventje er daarna triest bij zeg, zo ontzettend af gaan voor het oog (en camera) van al je vriendjes en de rest van 't publiek; epic fail.
:?:
Is toch ook gewoon erg balen. Hij had het zich waarschijnlijk ook anders voorgesteld, sjonnie of niet. Fouten maken we allemaal wel eens.
Heb het ding later nog zien staan, flink wat schade idd.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 mar 2009, 15:16

Mooi materiaal allemaal weer jongens en de prijzenpakker gefeliciteerd! :thumbup:

Rodney

Bericht door Rodney » 03 mar 2009, 15:29

Helaas weinig df`ers op de foto vastgelegt, maar wel 1tje..

Afbeelding

:mrgreen:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 03 mar 2009, 16:31

En juist die heeft niks anders gedaan dan slap lullen, je weet ze wel uit te kiezen :lol:

Rodney

Bericht door Rodney » 03 mar 2009, 16:34

Ya know, bmwfreakie is my nickname :wink:

:mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie