Bandenkeuze is natuurlijk belangrijk, T1R of iets dergelijks voor, en achter is het afhankelijk of je een sper hebt of niet. Zonder sper liefst met lage grip banden (wanli/roadhogg/linglong) waar niet te veel profiel op zit. Open diff met 5mm of meer krijg ik altijd last van binnenste wielspin, bij 2/3/4mm gaat ie veel makkelijker over 2 wielen (regen/nat setup heb ik het dan over).
Doorgelast diff heb ik gereden op verschillende E30's. Bij mijn eigen 320i had ik last van speling op de steekassen, werd ook meteen erger, klapperde als een gek. Bij de E30 die ik een paar keer van Vlasblom heb gereden was dat niet het probleem. Wat ik wel lastig vond is het initieele onderstuur, 2 wielen achter willen natuurlijk rechtdoor, dus vloeiend insturen bij het begin van een drift was er niet bij, je moest de auto er echt in trappen (koppeling) of gooien (flick).
Zou lekker 400 euro investeren in een E36 M3 3.0 sperdifferentieel met standaard 25%... wat daar nog van over is, het is altijd meer dan niks. Nieuwe olie erin en eerst eens kijken wat er nog van de sperplaten over is.
Bandenspanning ga ik met Sjef en Dennis mee, iets harder dan waar je normaal mee rijdt, meestal niet hoger dan 3,0bar koud.
Maargoed... ik heb al ruim 2 jaar geen BMW meer op mn naam staan dus misschien lul ik te makkelijk vanaf de kant...