BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- Knot
Re: BMW E36 328i sedan
Tsja.... hey... MET sper.... die luxe heb ik hier niet hoor 

-
http://cgi.ebay.de/BMW-E36-S3-07-Differ ... 240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier! Leef je uit
Hier! Leef je uit

- Knot
Zal wel hoog oplopen de biedingen... wel een vage verhouding trouwens 3,07... ik ben alleen bekend met 2,93 en 3,15.
- Maik
Prachtig ding Knot! Zo op de foto's echt erg netjes.
Veel (zijdelings) plezier ermee :idea:
Veel (zijdelings) plezier ermee :idea:

-
Wanneer het een dunne ring is en je 2 draadjes naar binnen ziet lopen waar geen licht zit is de ring zelf de 'lamp'. Ik zou ze eruit halen of gewoon een nieuwe set kopen. De koplamp moet hiervoor uit elkaar overigens. Je kunt Tommy eens een pb geven en hem een foto sturen van omvormer. Wellicht heeft hij nog een reserve ring liggen. Echter, zul je altijd wel kleurverschil houden als je er 1 vervangt. :idea:Knot schreef:Enige wat rest is de angeleyes, daarvan is een ring stuk (lampje?) maar volgens mij moet je dan de lampunit naar voren eruit halen om het lampje van die ring te vervangen, weet iemand dat???
- frank de jonge
Cristoph, wat voor koppel lever die banaan van jou?
Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Had mn 328 vanmiddag trouwens al een paar keer met half gas mooi dwars 8)
Wil best wel met 18" en 225'er rubbers
Ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Had mn 328 vanmiddag trouwens al een paar keer met half gas mooi dwars 8)
Wil best wel met 18" en 225'er rubbers

- Joy
Gefeliciteerd Knot, leuke wagen. Veel rijplezier ermee.
Mocht je een slag korter willen kwa diff, wellicht kun je iets met een 25% sperdiff (3.46 overbrenging) van mijn auto. Dan zou ik weer het 3.73 diff van Allen overnemen.
Mocht je een slag korter willen kwa diff, wellicht kun je iets met een 25% sperdiff (3.46 overbrenging) van mijn auto. Dan zou ik weer het 3.73 diff van Allen overnemen.
- Wiebe GT
Oh help, Dat had ik nog niet gezien knot, angeleyes.......
Beste oplossing: eruit die handel! hoort niet in een E36.

- Knot
Zou kunnen, maar dan wel heldere/schone lampen of schoonmaken zoals in die pdf beschreven staat. Als het inderdaad is zoals allen zegt dan ga ik wel swappen, nieuwe/andere set halen dan net zo lief origineel.Wiebe GT schreef:Oh help, Dat had ik nog niet gezien knot, angeleyes.......![]()
Wat Michel in het topic van Dutch al schreef, in iedereen schuilt een Johnny.... in mijn geval zijn het alleen angeleyes, die mogelijk nog vervangen worden voor origineel maar ik stoor me er niet super aan. Wat er wel al achterin ligt is bekabeling voor een subwoofer, die gaat er wel op korte termijn in omdat het gewoon beter klinkt... dat is dan mn 2e Johnny punt

Joy, dat diff is me net wat te kort, geniet nu al van de 2,93 zegmaar dat die zo lekker rustig loopt kwa toeren. Ik wacht gewoon nog even af tot er wat voorbij schuift (voor 29 maart hopelijk)
-
Die koplampen heb je zo uit elkaar als je zonder Angeleyes wilt rijden. Hoef je geen nieuwe voor te halen hoor. 

-
Topic over het hoofd gezien maar gefeliciteerd! 
Ziet er erg netjes uit. Velgen vind ik juist erg mooi staan eronder.

Ziet er erg netjes uit. Velgen vind ik juist erg mooi staan eronder.
- Knot
allen, die ringen kan je er dus zo af/uithalen begrijp ik hieruit? Zo wel mooi zijn, dan haal ik ze er gewoon uit.
Tom, thx... en die velgen, eerst dacht ik dat er snel styling 22 op zouden zitten maar toen ik de auto eenmaal had beviel het toch wel, laat ze er lekker onder zitten.
Tom, thx... en die velgen, eerst dacht ik dat er snel styling 22 op zouden zitten maar toen ik de auto eenmaal had beviel het toch wel, laat ze er lekker onder zitten.
- Vlokmans
Mooi ding, gefeliciteerd ermee en veel mooie en veilige km's gewenst! 

-
Ja, als de koplampen van bmw zelf zijn, heeft iemand ze er ook in moeten zetten. Simpelweg even de kitrand verwijderen en dan de ringen.
- Knot
Iemand die zo weet wat voor huis dit is aan het plaatje? Diff van een 3.2 is type 210 ipv 188 en past dus niet op mijn e36 lijkt me.Christoph schreef: Alpina S 3,07 sper
![]()
- Knot
Als het deze week nog een keer een lekkere dag wordt ga ik eens kijken, thx.allen schreef:Ja, als de koplampen van bmw zelf zijn, heeft iemand ze er ook in moeten zetten. Simpelweg even de kitrand verwijderen en dan de ringen.
-
Nais ride Knot, ziet er behoorlijk gaaf uit dat ding.
En wat je vertelt over dat toeren maken, dat is nu de magische kracht van een 328i als daily cruiser. Je hoeft niet steeds boven de 4000 rpm te zitten om vaart te maken.
De ouwe 325i blokjes waren echt irri vond ik, om een beetje TDi voor te blijven moest je gewoon toerenbeuken :/
Van alle 328i'jes op Marktplaats zou dit nog steeds mijn 1ste keuze zijn. Die andere voor 4,5 k is ook verkocht trouwens. Stond eerst gereserveerd en daarna weggehaald van m-p.
Nog steeds zit er heel veel troep op m-p. 325 TDS overweeg ik ook, er was een extreem nette voor 3950 euro, maar die is gelijk verkocht :/
En wat je vertelt over dat toeren maken, dat is nu de magische kracht van een 328i als daily cruiser. Je hoeft niet steeds boven de 4000 rpm te zitten om vaart te maken.
De ouwe 325i blokjes waren echt irri vond ik, om een beetje TDi voor te blijven moest je gewoon toerenbeuken :/
Van alle 328i'jes op Marktplaats zou dit nog steeds mijn 1ste keuze zijn. Die andere voor 4,5 k is ook verkocht trouwens. Stond eerst gereserveerd en daarna weggehaald van m-p.
Nog steeds zit er heel veel troep op m-p. 325 TDS overweeg ik ook, er was een extreem nette voor 3950 euro, maar die is gelijk verkocht :/
- Knot
Je bedoelt dan de 12v m20b25 neem ik aan, daar moest je idd wel wat toeren maken. Net nog een stuk gereden, hij gaat wel tot 6000rpm maar als je m bij 5000 opschakelt pakt ie net zo soepel op.
Schoonmaakspul (Wat Christoph vroeg) is van Brisk. Stoelen en achterbank zien er weer als nieuw uit en het ruikt lekker fris in de auto!

De achterlicht units heb ik even opnieuw vastgezet en eerst aangeduwd voordat ik de schroefjes vastdraaide. Anders kan je namelijk een stel eenden achterin laten badderen. Water loopt (wel vreemd) dus altijd over de lampunits heen in het midden tussen het binnen en buitenrubber door....

Heb het reservewiel ook meteen goed schoongemaakt voor zover de aangekoekte remstof er met S100 totaalreiniger nog vanaf ging. Neem aan dat de auto ooit op de dit soort velgen (styling 8 is het volgens mij) de showroom uit is gereden..?

Normaal had ik genoeg gehad aan de 4 speakers rondom, en in dit geval al geen standaard kartonnetjes meer maar kicker speakers. In een vorig leven heeft iemand reeds kabels naar achteren getrokken dus ik heb er maar meteen gebruik van gemaakt. Makkelijkste was een actieve subwoofer om niet apart met versterkers te hoeven klieren/schroeven en zo blijft het lekker compact. Heb even MP in de gaten gehouden, een hoop ver weg maar vrijdag kwam er ineens een Pioneer TS-WX206a tevoorschijn die ik Leiden af te halen was. Nieuw zijn die dingen 179 euro bij e-shops maar vanmiddag voor 80 euro opgepikt, geen geld vind ik en ondanks dat het een afgesloten kofferbak is klinkt het vrij aardig. Geen boomcar geluiden maar gewoon een nette versterkte achtergrondbass.

Schoonmaakspul (Wat Christoph vroeg) is van Brisk. Stoelen en achterbank zien er weer als nieuw uit en het ruikt lekker fris in de auto!
De achterlicht units heb ik even opnieuw vastgezet en eerst aangeduwd voordat ik de schroefjes vastdraaide. Anders kan je namelijk een stel eenden achterin laten badderen. Water loopt (wel vreemd) dus altijd over de lampunits heen in het midden tussen het binnen en buitenrubber door....
Heb het reservewiel ook meteen goed schoongemaakt voor zover de aangekoekte remstof er met S100 totaalreiniger nog vanaf ging. Neem aan dat de auto ooit op de dit soort velgen (styling 8 is het volgens mij) de showroom uit is gereden..?
Normaal had ik genoeg gehad aan de 4 speakers rondom, en in dit geval al geen standaard kartonnetjes meer maar kicker speakers. In een vorig leven heeft iemand reeds kabels naar achteren getrokken dus ik heb er maar meteen gebruik van gemaakt. Makkelijkste was een actieve subwoofer om niet apart met versterkers te hoeven klieren/schroeven en zo blijft het lekker compact. Heb even MP in de gaten gehouden, een hoop ver weg maar vrijdag kwam er ineens een Pioneer TS-WX206a tevoorschijn die ik Leiden af te halen was. Nieuw zijn die dingen 179 euro bij e-shops maar vanmiddag voor 80 euro opgepikt, geen geld vind ik en ondanks dat het een afgesloten kofferbak is klinkt het vrij aardig. Geen boomcar geluiden maar gewoon een nette versterkte achtergrondbass.
- Tom V
Netjes Knot, elke dag wat aan de auto verbeteren, hij is nu al meer waard geworden.
- Knot
Naja, sowieso het schoonmaken, buitenkant, stofzuigen, bekleding reinigen, dashbord, motorruimte.... dat maakt de auto al zoveer frisser.
Morgen eens kijken of die snorkel nog in het inlaatcircuit zit.... dit zou m moeten zijn:

Ben benieuwd... de motor zou beter moeten ademen en een iets donkerder aanzuiggeluid moeten geven.
Daarna nog zat te doen hoor, rustig mijn lijstje afwerken... belangrijkste is even kijken of het geluidje van een wiellager of van het cardanaslager af komt.
Morgen eens kijken of die snorkel nog in het inlaatcircuit zit.... dit zou m moeten zijn:
Ben benieuwd... de motor zou beter moeten ademen en een iets donkerder aanzuiggeluid moeten geven.
Daarna nog zat te doen hoor, rustig mijn lijstje afwerken... belangrijkste is even kijken of het geluidje van een wiellager of van het cardanaslager af komt.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
HEE Rody! te gek man die Bmw! hou hem heel! gefeliciteerd. 

- Tom V
Dat ding inderdaad, heb het dus goed gezien. Ben benieuwd hoe je ervaring daarmee is. Wat ik ervan lees is het erg divers. De een merkt het, de ander denkt meer het idee harder te lopen door het wat fellere geluid, de volgende zegt dat de throttlerespons wat beter is.
- Knot
Het gaat natuurlijk om een totaalplaatje, de inlaat is net zo klein als een 320i, vandaar dat een hoop de M50 mod doen, maar al met al lijkt het me duidelijk (hele topic gelezen wat je me gestuurd had) dat er flink beperkt is op het inlaatcircuit om niet over die 193pk te komen voor de duitse verzekering.
Hier staat onze snorkel ook niet op de lijst:

En met dit verhaal erbij denk ik dat het ding er gewoon uit moet
"I can only theorise why the restrictor is as elaborately shaped as it is. It is definately designed to restrict to keep the performance down, although the claims made on the dyno run do not match data I've seen: the restrictor alone isn't the only way that performance was restricted on this car, the inlet manifold is common with the period 320i and therefore undersized and the intake cam profile is only a 228 period cam (even the exhaust period is 244!)
I think the retrictor is shaped that way to perhaps act as a quarter wave resonator and to target an NVH "boom" in the engine rev range. NVH booms may seem unpleasant to alot of Lexus drivers but most enthusiasts like them so I wouldn't worry.
The part also seems to have a bell mouth or entry trumpet, which would suggest it was there to smooth out flow into the air box, this is somewhat odd if we think the purpose of the part is to act as a restrictor: why would you be trying to smooth out the flow and lower the losses into the airbox when you're trying to also restrict it!
No, I'll go with the NVH theory.
As for claims of "throttle response improvement" can we please keep the trashy non-technical journalism attempts down to a minimum?
Lower intake losses won't improve "throttle response". "Throttle response" is a measurable quantity and not a semantic.
To improve thorttle response you can lower the engines reciprocating mass,
lower the rotational inertia (ie perhaps use a lighted flywheel)
Move the positioning of the throttle butter fly closer to the inlet valves (like using port throttles a la M3)
Or reduce the volume of the plenum itself (but this can impact actual performance.
These are just a few ways."
Hier staat onze snorkel ook niet op de lijst:
En met dit verhaal erbij denk ik dat het ding er gewoon uit moet

"I can only theorise why the restrictor is as elaborately shaped as it is. It is definately designed to restrict to keep the performance down, although the claims made on the dyno run do not match data I've seen: the restrictor alone isn't the only way that performance was restricted on this car, the inlet manifold is common with the period 320i and therefore undersized and the intake cam profile is only a 228 period cam (even the exhaust period is 244!)
I think the retrictor is shaped that way to perhaps act as a quarter wave resonator and to target an NVH "boom" in the engine rev range. NVH booms may seem unpleasant to alot of Lexus drivers but most enthusiasts like them so I wouldn't worry.
The part also seems to have a bell mouth or entry trumpet, which would suggest it was there to smooth out flow into the air box, this is somewhat odd if we think the purpose of the part is to act as a restrictor: why would you be trying to smooth out the flow and lower the losses into the airbox when you're trying to also restrict it!
No, I'll go with the NVH theory.
As for claims of "throttle response improvement" can we please keep the trashy non-technical journalism attempts down to a minimum?
Lower intake losses won't improve "throttle response". "Throttle response" is a measurable quantity and not a semantic.
To improve thorttle response you can lower the engines reciprocating mass,
lower the rotational inertia (ie perhaps use a lighted flywheel)
Move the positioning of the throttle butter fly closer to the inlet valves (like using port throttles a la M3)
Or reduce the volume of the plenum itself (but this can impact actual performance.
These are just a few ways."
- Tom V
Ik geloof dat hij dan in nummer 11 zou moeten zitten, meen zoiets gelezen te hebben. Ik kan het helaas allemaal nog niet nagaan dus kan eigenlijk helemaal niets constructiefs melden. Maar goed, een beetje uitzoeken vooraf is nooit weg.
- Knot
Klopt, hij zit vanaf 11 en dan het onderhuis in. Ding kan er volgens mij niet totaal overbodig in zitten maar we gaan het gewoon proberen. Doet me denken aan mijn scootertijdperk, dacht even zo'n restrictor eruit te trekken alleen dat pakte verkeerd uit... dik inhouden, maargoed, gelukkig werkt een m52 niet met vaste inlaatsproeiers