BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
-
Re: BMW E36 328i sedan
Gefeliciteerd Knot.
- Ahmed
Nette wagen Knot!
Nog meer versterking van de E36-brigade :banaan:
Nog meer versterking van de E36-brigade :banaan:

- Mark 320iS
Keurige auto Knot.
De perfecte uitvoering, motor, kleur, interieur, velgen, het klopt helemaal!
Gefeliciteerd, veel plezier ermee! En veel:
De perfecte uitvoering, motor, kleur, interieur, velgen, het klopt helemaal!
Gefeliciteerd, veel plezier ermee! En veel:

-
Nette auto Knot, gefeliciteerd! Ik verwacht wel op korte termijn weer van die mooie drifts op film zoals met die gare zilvere Sierra een tijd terug. (die burnouts van de M3 passen niet bij een nette wagen zoals deze
)

- Erik K.
Gefeliciteerd Knot met je BMW!
Ziet er zeker goed uit en de zoals Joop ook al aan gaf de Castrol 0W30 olie wordt door de dealers standaard geleverd in de normale BMW blokken.
En met zo'n 328i kun je goed meekomen hoor, met een 325i ooit eens dik 240 op de teller gehaald en tikte in 5 daarmee de toerenbegrenser aan
Ziet er zeker goed uit en de zoals Joop ook al aan gaf de Castrol 0W30 olie wordt door de dealers standaard geleverd in de normale BMW blokken.
En met zo'n 328i kun je goed meekomen hoor, met een 325i ooit eens dik 240 op de teller gehaald en tikte in 5 daarmee de toerenbegrenser aan

- Mathieu
Gefeliciteerd. Nette auto en een sedan.
Altijd handig.
Kun je hem 29 maart gelijk effe afblaffen
Altijd handig.
Kun je hem 29 maart gelijk effe afblaffen

- Knot
Joop,Joop schreef: ...de oudjes overigens idd. niet vullen met 0W30 oid; doorgaands toch te dunne olie, maar dat geldt voor deze 328i niet. In de basis is dit hetzelfde motorblok als in de eerste E46 3ers van 1998/1999.
Ik heb inderdaad wel gelezen, de 0W is prima bij een koude start maar als je zegmaar wat meer sportief rijdt help je de olie naar een hogere temperatuur en dan zou een dikkere olie als W40 of W50 zich beter door het blok laten lopen zonder de smerende kracht te verliezen. Een dikkere olie kan iets beter tegen hogere temperaturen heb ik me laten vertellen. Er zijn een 3tal van de Df-ers die er 10W60 in gooien, dit wordt mij echter aan alle kanten afgeraden bij dagelijks gebruik omdat je dan die hoge temperaturen bijna nooit haalt. Op een driftdag zal de 10W60 het prima doen met een olietemp van tot de 130 graden maar verder zou de 0w30 tot 10W40 de betere keuze zijn. Uiteraard wel altijd een volsyntheet.... voorlopig laat ik het maar even zo, die olie is immers nog geen 1000km oud en zonde om weg te flushen. De volgende oliewissel ga ik er echter wel nogmaals over nadenken.
- Knot
Ik lees hier en daar dat de 250/255 op de teller mogelijk is inderdaad. Eerst wil ik nog een geluidje eruit hebben wat waarschijnlijk niemand hinderlijk vind maar ik hoor ergens een lagertje lopen, dat vervangen als ie op de brug is geweest en daarna eens een keertje kijken wat het beestje er nog uit weet te persenErik K. schreef: En met zo'n 328i kun je goed meekomen hoor, met een 325i ooit eens dik 240 op de teller gehaald en tikte in 5 daarmee de toerenbegrenser aan

Volgens het oliedraadje is 5w50 in 90% van alle gevallen de beste keus
Ja ben geen bmw fan, maar ziet er netjes uit knot
Zijn we ook van de lol in de verkoopdraadjes af, dat is dan weer jammer

Ja ben geen bmw fan, maar ziet er netjes uit knot

Zijn we ook van de lol in de verkoopdraadjes af, dat is dan weer jammer

- Knot
Zoiets dacht ik ook, uiteraard volsyntheet omdat die olie er nu ook in zit.luco hornsveld schreef:Volgens het oliedraadje is 5w50 in 90% van alle gevallen de beste keus
Om bij Castrol te blijven denk ik dat alleen deze olie in de buurt komt:
"Castrol EDGE Sport 0W-40 is een veelzijdige volsynthetische motorolie die zorgeloos hoge belastingen en toerentallen toelaat. Zorgt voor bescherming tijdens de koude start alsook - door de lage weerstand - voor snellere acceleraties. Voldoet aan de meest recente vereisten voopgesteld door enkele belangrijke autoconstructeurs zoals BMW (Longlife-04). De speciale samenstelling zorgt voor een minimum aan afzettingen in de motorolie waardoor de levensduur van de motor verlengd wordt."
-
Gefeliciteerd met je aanwinst Knot 

elf heeft 5w50 volsyntheet en is zeker zo goedKnot schreef:Zoiets dacht ik ook, uiteraard volsyntheet omdat die olie er nu ook in zit.luco hornsveld schreef:Volgens het oliedraadje is 5w50 in 90% van alle gevallen de beste keus
Om bij Castrol te blijven denk ik dat alleen deze olie in de buurt komt:
"Castrol EDGE Sport 0W-40 is een veelzijdige volsynthetische motorolie die zorgeloos hoge belastingen en toerentallen toelaat. Zorgt voor bescherming tijdens de koude start alsook - door de lage weerstand - voor snellere acceleraties. Voldoet aan de meest recente vereisten voopgesteld door enkele belangrijke autoconstructeurs zoals BMW (Longlife-04). De speciale samenstelling zorgt voor een minimum aan afzettingen in de motorolie waardoor de levensduur van de motor verlengd wordt."

-
Gefeliciteerd..
"Laatste anderhalf jaar heeft er een werknemer van Jan de Jong BMW uit Hilversum in rondgereden, dat geeft mij wel een stuk vertrouwen, zeker gezien het een eerlijke man is die gewoon open kaart speelde... "
Ja, daar kan je wel een e36 van kopen, van die werknemers van de Jong....
"Ze" bieden regelmatig auto's aan.
"Laatste anderhalf jaar heeft er een werknemer van Jan de Jong BMW uit Hilversum in rondgereden, dat geeft mij wel een stuk vertrouwen, zeker gezien het een eerlijke man is die gewoon open kaart speelde... "
Ja, daar kan je wel een e36 van kopen, van die werknemers van de Jong....

- yorick
Mooie wagen Knot. Ziet er nog lekker fris uit ondanks de km stand. Ook onder de kap lekker clean 

- Asief
Mooie wagen en veel plezier ermee
Ik vraag me wel af of de 'Wood Trim' niet meer hout moet zijn dan alleen dat stukje boven het handschoenenkastje. Zoals in mijn M3 dus ook de handrem enzo

Ik vraag me wel af of de 'Wood Trim' niet meer hout moet zijn dan alleen dat stukje boven het handschoenenkastje. Zoals in mijn M3 dus ook de handrem enzo

- Erik dB
Mooie wagen Rody, nogmaals gefeliciteerd ermee! Gaat die hoepel er nog uit voor iets kleiners? 8)
Ik ben benieuwd hoe jouw wagen zich verhoudt tot de mijne (op Papenburg
)
Ik ben benieuwd hoe jouw wagen zich verhoudt tot de mijne (op Papenburg

- Erik K.
Enig idee waar het (lager)geluid ongeveer vandaan komt?
- Knot
Dat dacht ik dus ook, om de handrem, om de lichtschakelaar enz... maar lijkt me ook sterk dat men alles heeft vervangen en alleen de strip boven het dashbord heeft laten zitten.Asief schreef: Ik vraag me wel af of de 'Wood Trim' niet meer hout moet zijn dan alleen dat stukje boven het handschoenenkastje. Zoals in mijn M3 dus ook de handrem enzo
Als iemand een dashbordkleurige strip heeft (zoals in de E36 van Dutch) hou ik me aanbovolen. Ik weet niet of die er zo af te wippen is met een schroevendraaiertje trouwens.
Wilde eerst perse het 3spaaks stuur wat ik in de GT had maar voorlopig vind ik deze wel even prima zo, eerst maar eens rijden en prio is een sper monteren en eventueel wat onderstelrubbers vervangen. Zat er onder de 323ti nou een sper, volgens mij wel toch, een 25% en een onderstelletje.Erik dB schreef:Gaat die hoepel er nog uit voor iets kleiners? 8)
Ik ben benieuwd hoe jouw wagen zich verhoudt tot de mijne (op Papenburg)
- Knot
Heb het tijdens de proefrit niet gehoord trouwens maar nu wel ineens. Het is wel altijd dus makkelijker uit te zoeken. Het is een rauw geluid, klinkt als lagers in iedergeval. Geluid hoor je tussen de 10 en 90 km/u, daarboven verdwijnt het of is het overstemd door wind etc. Trap je bij 40/50 de koppeling in blijft het geluid, ook in de bochten maakt het weinig uit of je druk zet. Denk dat het niet de wiellagers zijn (anders veschil in geluid bij bochten). Zal waarschijnlijk de hardyschijf of het cardanlager zijn maar dat weten we als ie omhoog gaat. Volgende week donderdag ff op de brug, was eerder geen tijd.Erik K. schreef:Enig idee waar het (lager)geluid ongeveer vandaan komt?
De auto rijdt er verder niet minder om maar vind het nu nog niet handig om ff te kijken of ie de 255 haalt zegmaar

- Snipe
PeterB schreef:Ja, daar kan je wel een e36 van kopen, van die werknemers van de Jong....![]()

-
De auto van Dutch is ook afkomstig van een werknemer van de Jong...Snipe schreef:PeterB schreef:Ja, daar kan je wel een e36 van kopen, van die werknemers van de Jong....![]()
"Ze" bieden regelmatig auto's aan.:
- Snipe
Ah, zo. Zouden ze hun E36's zat zijn daar? Of is tegenwoordig een E46 op een koopje te krijgen als je bij een dealer werkt?
- Knot
Naja, ik weet wel dat het vrouwtje vond dat de 328i helemaal niet weg moest maar meneer wilde graag een 740i (zoals in de MP advertentie ook te lezen was). Tsja, ik vind het allemaal prima 

- SvB
Rody,
Ik vind mooi
Heerlijke motor in zo'n hok !!!
S.
Ik vind mooi

Heerlijke motor in zo'n hok !!!
S.
- Snipe
Tja, een 740 is weer eens wat anders.... Doe me dan maar een 328i!