De nieuwe Avensis!

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Macboy » 05 feb 2009, 21:38

Dat was Jacco joh :)

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Davy MR2DRIFT » 16 feb 2009, 01:34

De vorige avensis was zeker geen spannende auto, maar echt lelijk was die ook niet. Deze nieuwe Avensis heb ik nu bij de dealer gezien en gewoon alles aan die auto ziet er goedkoop uit! Het uiterlijk is opgeleukt met heldere lampen e.d., maar dat gaat zo snel vervelen (zie de nieuwe Mazda 6). Nu kun je beter een Kia of Hyundai o.i.d. kopen, denk ik. Jammer, want de naam die de Avensis had opgebouwd, zeker met de D4-D, was echt goed. Als ze nu een dikke middenklasser hadden neergezet met een degelijk interieur en een uiterlijk waar je een half jaar aan moet wennen, maar daarna tijdloos blijft, dan hadden ze een gouden zet gemaakt.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 09:35

Davy met alle respect smaak is persoonlijk maar ik denk dat je niet goed gekeken hebt.......mijn mening is niet belangrijk in deze maar ik ga uit van de reactie's uit de markt en die zijn zeer goed de eerste Volvo's en BMW's zijn ingeruilt.....waarom? omdat mensen een goed gevoel bij de auto hebben.

ps. mijn mening :bag: die wil ik je best pb-en :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Michel P » 16 feb 2009, 09:39

PB maar Jacco!!

Moest je ff tanken gisteren? GS ziet er als nieuw uit!

Michel

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 10:06

Ja idd. waar was jij dan? en idd. lekker bling bling....ding ziet er superuit!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 10:09

Ach ik tik het hier wel neer.

Avensis....is een heerlijk auto rijden super extreem stil, goede stoelen, stuurt best strak en de vering is erg soepel complimenten aan de ontwikkelaar van het onderstel.....is echt 2 werelden gecombineerd...ik heb zelf slechts een kilometer of 15 gereden dus een heel goed oordeel kan ik nog niet geven ....

maar....... het is gewoon niet mn auto......te hoe moet ik dat zeggen....gewoon niet mijn ding....ik rij liever korte stukken in een Aygo dan een Avensis.....klinkt gek wellicht maar Aygo is puurder dan een Avensis.....en ik hou van puur!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 10:22

Als ik in de prijsklasse tot 35k mocht leasen en heb de ruimte nodig ivm. gezin kinderen etc.

Octavia want die stuurt behoorlijk goed! onderschatte auto... voor 35K heel veel auto!

Delta......wat een bizar mooi ding!!!! 190pk diesel voor 33k euro.....aahhhhhhhhhh hebbuh! weet alleen niet hoe ie rijdt maar deze staat bij mij op nummer uno!

Alfa 159 Sportwagon....gewoon hele mooie auto!

Ald de Delta goed zou rijden is dat mijn keuze!

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Downforce Dennis » 16 feb 2009, 12:34

Dan ik ook maar even...

De Avensis heb ik van begin af aan meegemaakt en dus ken ik dat ding uit m'n broekzak.

De Avensis is in de basis een goeie auto. Het onderstel, en dan met name de achterasophanging is overgenomen van de Auris D-CAT. Waarom? niet omdat dat ding zo goed is, nee gewoon omdat het goedkoop is en leuk klinkt in de brochures. Double wishbone stabilized multi-link independent rear axle klinkt een futuristisch gegeven wat ontworpen is door NASA.
Qua looks spreek ik me niet uit, zoiezo interesseert design me geen moer. Ben meer een liefhebber van mooie techniek die werkt, en dat heeft dat nieuw ding (op de diesel A/T bak na dan) niet.
Het interieur is functioneel en tot aan de dakstijl vrij goed afgewerkt. De auto kent veel, voor Toyota, nieuwe snufjes zoals Lane keep assist, radar guided cruise control, HDD navi, panoramisch dak op de wagon en meesturende koplampen. De 2.0 benzine kan gekoppeld worden aan een CVT bak.
Het zwakke punt? simpel, de motoren. Lawaaierig, niet lineair, zwak en ongunstig in verbruik.

Rijden doet ie goed, in de zelfde categorie als de Mondeo.

Welke kopen? simpel, 2.2d D-cat A/T (dus downtunede 150 pk versie) wagon met sportpakket.
Ohja, en met je tengels van het chiptunen blijven, 't is geen VAG...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Michel P » 16 feb 2009, 13:10

@Dennis,

Zeg je hiermee dat ze net zoals met de Auris, voor winst maximalisatie zijn gegaan i.p.v. de gebruikelijke Toyota kwaliteit? Waarbij ik niet beweer dat het een slechte auto is.

Als zelfs Jacco nu hij Skoda verkoopt naast Toyota de Octavia al een beter alternatief vind......

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39942
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Arthur » 16 feb 2009, 13:33

duifjes.com schreef:Als ik in de prijsklasse tot 35k mocht leasen en heb de ruimte nodig ivm. gezin kinderen etc.

Octavia want die stuurt behoorlijk goed! onderschatte auto... voor 35K heel veel auto!
Octavia heeft z'n trekgewicht tegen, rest is oke natuurlijk. (oude) Avensis ook, weet niet wat de nieuwe mag trekken. Is ook 1 van de redenen dat ik een Mondeo rijd/lease.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Downforce Dennis » 16 feb 2009, 13:34

Tuurlijk Michel!

Vanaf 2000 doet elk merk dat.
Trust me on this one, de best in elkaar gestoken auto's en kwalitatief goed ontworpen auto's zijn die van eind jaren 80, begin '90. De 200d's, hiluxen, e34's, corolla's en zelfs Scania's van die perode zullen de geschiedenis ingaan als onverwoestbaar. De huidige dingen BIJLANGE NA niet...

Dat de nieuwe modellen beter zijn dan de oude is larie. Al helemaal sinds de cost reduction cultuur van de afgelopen jaren. Als ik soms recensies in autobladen lees die het nieuwe model qua afwerking verkiezen boven het oude vraag ik me soms echt af op welke basis die recensies beslist worden.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39942
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Arthur » 16 feb 2009, 13:37

Downforce Dennis schreef:Ohja, en met je tengels van het chiptunen blijven, 't is geen VAG...
Oh? M'n zwager heeft 2 Corolla's diesel tot 120kkm gereden met chiptuning. Sinds kort een Avensis, weet niet of hij die laat tunen. Hij doet dat via z'n dealer en die geeft hem gewoon volledige garantie. Er zijn altijd uitzonderingen, dat zal hij wel zijn :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Michel P » 16 feb 2009, 13:41

Er gaat dus meer geld naar martketing i.p.v. kwaliteit, terwijl kwaliteit zich zelf verkoopt. De volgende stap, een uiterse houdbaarheidsdatum op een auto, zeg, max 10 jaar..............

Ben het met je eens dat jaren 80 begin 90 spul idd veel meer kwaliteit bied.

Dat Toyota zijn handelsmerk, kwaliteit en betrouwbaarheid even als Mercedes al heeft gedaan zo makelijk overboord gooit. Juis kwaliteit en betrouwbaarheid zijn in deze transparante tijden (internet) juist goud waard.

Michel

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 13:48

@Dennis de Dual VVT-i motoren zijn trouwens wel een uitvinding!!!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 13:50

Ik vindt de Avensis veel mooier dan een Octavia....sterker nog de Avensis wordt op den duur steeds mooier! Alleen vindt ik de Octavia fijner sturen! Daarintegen zijn de TDi nog steeds veeeeeeeel te ruimoerig en DSG sucks in mijn beleving...

kortom de ideale auto is er niet!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Michel P » 16 feb 2009, 14:10

Jacco, de Avensis ziet er idd beter uit dan de Octavia. Tussen beide zou ik ook voor de Avensis kiezen.

Michel

Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Mark » 16 feb 2009, 15:44

Dennis en Jacco,

Vinden jullie de nieuwe Avensis goed sturen? Ik vind'm (1.8 Wagon) wel direct sturen maar totaal gevoelloos.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Downforce Dennis » 16 feb 2009, 16:40

@ Jacco,

Dual VVT-i is geen uitvinding. In Japan al sinds 1999 op de markt in diverse modellen.

@ Mark

Klopt, komt door de electrische stuurbekrachtiging. Zelfde verhaal in de Auris.

@ Arthur

Ik had het dan specifiek over de d-cats icm A/T v-bak. Ding is niet voor niets teruggeschroeft tot 150 ipv 177 pk.

@ Michel

Het is en blijft een interessante discussie waar ik destijds veel stof heb doen opwaaien binnen de wandelgangen van het Japanse bedrijf. Wat is voor jou kwaliteit, wat is voor de doorsnee Audi rijder kwaliteit en wat is voor de doorsnee Toyo rijder kwaliteit? Dezelfde vraag waarop je wss 3 heel verschillende antwoorden gaat krijgen.
Ik heb een vriend die een Carina diesel geërfd heeft van zijn ouders. Ding heeft intussen 380k km. Vorige maand ergens kwam ik hem toevallig tegen en moest ie met een fiere kop de km-stand laten zien. Ik vertelde hem dat dat heel mooi was en wenstte hem nog veel succes. Toevallig moest hij dezelfde kant uit dus bracht hij me naar huis. Ik werd gewoon hysterisch in dat ding, rammelen, kraken, stotteren OMFG wat moet dit voorstellen?!? Zet me 20 KM in dat ding en ik stap uit als een psychopaat. Hij leek er zich niks van aan te trekken en tufte lekker door.
Kijk, de stereotype Toyo rijder. Geeft geen moer om auto's, laat em koud of de auto nu rechtuit rijdt of 45 graden draait als ie zijn stuur loslaat, als het ding maar rijdt... En tzt heel veel lof over Toyo en het is in zijn ogen een oersterk ding.
Kennis van me heeft een tijdje een avensis diesel geleased toen het contract van zijn a3 afliep. Nou die kerel moet sindsdien echt niks meer van Toyota's weten.

je snapt wat ik wil zeggen. Dat een Toyota een betrouwbaar vervoermiddel is om van A naar B te rijden is nog altijd een feit. Maar als je iets hogere eisen stelt aan je auto kom je toch ook al snel bij andere merken uit die hetzelfde pakket soms net iets goedkoper of gunstiger kunnen aanbieden.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 16 feb 2009, 20:51

@Dennis en toch ben ik het niet met je eens.....we hebben hier Avensissen 2003> dus nieuw type in onderhoud met 600.000km + op de teller en de stoel etc. is gewoon niet doorgezakt gewoonweg simpel kwaliteit ook na veel kilometers dat zie ik heeeeel veel merken niet na doen. Ookrijdt en stuurt dat ding gewoon nog alsof er 150.000km op de teller staat.

Naar mijn mening zijn juist de huidige VAG producten overpriced en tecnhisch gezien gewoon veel minder geworden zie wat je voor een Passat moet betalen of een A4 en zo goed.....nee zo goed zijn ze niet.......maar dat is puur mijn mening.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Davy MR2DRIFT » 17 feb 2009, 08:35

Jacco, ik vind dat nieuwere auto's in het algemeen niet erg goed meer zijn. De kwaliteit is gewoon beduidend minder dan vroeger. Als Toyota-fan, kijk ik wel door de rammeltjes en kraakjes heen, want ik weet dat het gewoon goed in elkaar steekt (tenminste....de oudere modellen). Over de nieuwere Toyota's heb ik niet veel goeds gehoord qua kwaliteit. Slechte dieselmotoren door emissie-eisen, oliezuipers, enz. Maar zo heeft ieder merk wel iets. Kijk maar eens naar Saab.

Maar even terug naar het onderwerp....ik moet me gewoon niet druk maken om een Avensis. Ik doe het voorlopig wel met de MR2:-)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door RVV » 17 feb 2009, 12:20

2003> dus nieuw type in onderhoud met 600.000km + op de teller en de stoel etc.
100000 km per jaar en dat 6 jaar lang :shock: Da's wel echt gebruiken.. en ik maar denken dat een auto af is bij 200000 km.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door duifjes.com » 17 feb 2009, 12:29

@Rico taxivervoer Schiphol......ding rijdt gewoon 7 dagen per week...dag in dag uit.....volgens mij is slechts 1 x koppeling vervangen verder krijgt de auto 1x per jaar een beurtje en dat is 150.000km......hoebedoelje kwaliteit!!!!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door RVV » 17 feb 2009, 12:31

Is inderdaad buffelen..

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door Macboy » 25 feb 2009, 21:16

Eergisteren op snelweg Avensis Station gezien. Toch wel fraaie auto. Maar niets voor mij :)

HSR
Berichten: 5299
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: De nieuwe Avensis!

Bericht door HSR » 26 feb 2009, 09:50

Macboy schreef:Eergisteren op snelweg Avensis Station gezien. Toch wel fraaie auto. Maar niets voor mij :)

Zelfkennis, daar houd ik van ! :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten