Garage bloopers
-
-
OnlineFabian
das ook een bekende ja, dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Maar dan bij een klant dus zo al 45000km had gereden......toen werd voor de eerste keer bij een andere dealer naar de wielophanging gekeken bij de beurt....berijder vond hem al wat stugjes, maar had er nooit bij stil gestaanElmar schreef:Maat van me had een Audi Coupe besteld. Na een tijdje rijden vond ie toch wel dat ie stug reed...zaten de transport rubbers nog tussen de veren.

Mn pa zonet nog:
530i zat een ontzettende trilling bij het remmen in het stuur. Dus ik de schijven en blokken vervangen. Kwam er toen achter dat de wiellagers geheel versleten waren. Dus aangegeven naar de dealer te gaan. Trilling was weg.
Daar laten vervangen. Haalt de auto vanmiddag op. Giga trilling in het stuur tijdens het rijden. Hoe kan dat nou weer! Komt ie thuis, kijkt alles na, is de "sleutel" van de slotbout verdwenen in de gereedschapsset uit de kofferbak. Dus even de voorwielen nagelopen en wat bleek: de sleutel zat nog op de slotbout

-
45.000km gereden ermee? Sjesus
Dan waren het toch comfortabele transportblokken. Normaal is het dan een grote stuiterbak, met die dingen ertussen.
Wat is nu precies de functie van deze blokken. Ik heb me laten wijsmaken dat ze niet alleen dienen tegen het "veren" van de auto's tijdens transport, maar ook fungeren om het laden en lossen makkelijker te maken. Je ziet de auto ook hoger op "zijn poten staan" met die blokken.
Dan waren het toch comfortabele transportblokken. Normaal is het dan een grote stuiterbak, met die dingen ertussen.
Wat is nu precies de functie van deze blokken. Ik heb me laten wijsmaken dat ze niet alleen dienen tegen het "veren" van de auto's tijdens transport, maar ook fungeren om het laden en lossen makkelijker te maken. Je ziet de auto ook hoger op "zijn poten staan" met die blokken.
-
[img:150:240]http://blogsimages.skynet.be/images/000 ... 50.150.jpg[/img]
Nieuwe avatar Nandor?....Wie is dat nu weer? Andre in zijn jonge jaren?
Nieuwe avatar Nandor?....Wie is dat nu weer? Andre in zijn jonge jaren?
- Stéphane
Volgens mij is het Ken Tyrrell 
Vandaag dus mijn Brabus opgehaald vanwege de scheurtjes in de lak in de motorkap. Ik had weinig tijd, dus tegen de man aan de balie gezegd dat ik het thuis wel zou inspecteren.
Toch maar goed dat je dan twee roadster hebt ter vergelijking. De onderste vergrendeling van de motorkap zit in een soort balk gemonteerd. Bij mijn Brabus zit daar speling op, ongeveer 0,5cm. Dit veroorzaakt dus beweging in de motorkap. Daardoor het raken van de schokdempers en daardoor dus de scheuren in de lak. Bij mijn zwarte zit er nog geen mm speling op, zo vast als een huis.
Met andere woorden: ze hebben alleen de motorkap gespoten zonder er weer verder naar te kijken. Je moet echt alles zelf controleren en nu dus ook zelfs zelf de gebreken constateren. Echt jammer zoiets. Waarom kunnen ze dat nu niet gewoon even zelf nakijken? Nu moet ik weer daar naartoe en weer de auto wegbrengen en weer de auto ophalen. En ik heb echt héél weinig tijd momenteel voor dit soort fratsen

Vandaag dus mijn Brabus opgehaald vanwege de scheurtjes in de lak in de motorkap. Ik had weinig tijd, dus tegen de man aan de balie gezegd dat ik het thuis wel zou inspecteren.
Toch maar goed dat je dan twee roadster hebt ter vergelijking. De onderste vergrendeling van de motorkap zit in een soort balk gemonteerd. Bij mijn Brabus zit daar speling op, ongeveer 0,5cm. Dit veroorzaakt dus beweging in de motorkap. Daardoor het raken van de schokdempers en daardoor dus de scheuren in de lak. Bij mijn zwarte zit er nog geen mm speling op, zo vast als een huis.
Met andere woorden: ze hebben alleen de motorkap gespoten zonder er weer verder naar te kijken. Je moet echt alles zelf controleren en nu dus ook zelfs zelf de gebreken constateren. Echt jammer zoiets. Waarom kunnen ze dat nu niet gewoon even zelf nakijken? Nu moet ik weer daar naartoe en weer de auto wegbrengen en weer de auto ophalen. En ik heb echt héél weinig tijd momenteel voor dit soort fratsen

- Mari Oh Oh!
- Stéphane
- Desmond Prins
OE ik hoorde vandaag een blunder van een ex-collega van mijn nieuwe collega uit zijn vorige bedrijf.
Renault Scenic RX4 (Off the road 4x4 uitvoering) Oliet van de tussenbak afgetapt en de versnellingsbak bijgevuld. Auto is bij Arnhem met 4 blokkerende wielen totall loss tot stilstand gekomen nadat de tussenbak vastsloeg.
Renault Scenic RX4 (Off the road 4x4 uitvoering) Oliet van de tussenbak afgetapt en de versnellingsbak bijgevuld. Auto is bij Arnhem met 4 blokkerende wielen totall loss tot stilstand gekomen nadat de tussenbak vastsloeg.

- Daniel
Gelukkig persoonlijk nog niet zoveel meegemaakt, het erste is nog wel de monteur die bij het knutselen aan het dashboard met een moersleutel mijn voorruit eruit sloeg. Positief was dan weer dat ze dezelfde dag nog een ruit uit een andere vestiging hebben laten komen zodat ik een dag later weer kon rijden.
- Oscar29
Re:
precies de reden dat als ik de auto al bij de dealer moet laten staan, er mooi een 3500rpm toerenbegrenzer opgaatTristan schreef:Boete van 200 Euro + aantekening in de bus. 86 km/u waar 50 mocht in bebouwde kom. Monteur die waarschijnlijk de paardjes liet gaan.

- Tom V
Re: Garage bloopers
Goeiendag wat een schop. 

- Oscar29
lol, link gevolgd uit andere blooper topic. Was me niet eens opgevallen.
Threads misschien samenvoegen?
Threads misschien samenvoegen?
- duifjes.com
Klant heeft geen zin de jaarlijkse 35 euro *(ofzoiets) te betalen voor opslag en montage winterbanden...........te duur...doe ik zelf wel.....
Klant komt langs mn auto is echt niet goed de wielen is echt iets mis mee.................ik zeg volgens mij wel ja....ja moet ze ook vastdraaien klant -->>>
Klant komt langs mn auto is echt niet goed de wielen is echt iets mis mee.................ik zeg volgens mij wel ja....ja moet ze ook vastdraaien klant -->>>