Garage bloopers
-
Garage bloopers
Wie heeft er ook wel eens een hilarische of pijnlijke garage blooper meegemaakt? Zonder namen van dealers te noemen.
Ik bijt de spits af,
Heb ooit met mijn eerste nieuwe auto een Peugeot 205 XS het volgende meegemaakt,
Ik bracht de auto voor zijn eerste kleine beurt, en toen ik hem s'avonds ging halen en mee naar huis nam, zag ik een bult in de motorkap van binnenuit naar boven, op de plek waar de schokbrekers zitten.
Nadat ik de motorkap open maakte, lag er een "ratelsleutel" van het merk "Gedore" op de bevestigingsplaats van de schokbrekers.
Dag erna naar de garage gereden, en gaan vragen of ze niet een sleutel kwijt waren en liet de "gedore-ratel" zien. Chefmonteur himself was de sleutel kwijt in zijn troley. Ik nam hem mee naar de auto en wees hem de plek waar de sleutel lag.
Monteur schaamde zich diep, maar de motorkap werd netjes gespoten en het probleem was opgelost.
Ik bijt de spits af,
Heb ooit met mijn eerste nieuwe auto een Peugeot 205 XS het volgende meegemaakt,
Ik bracht de auto voor zijn eerste kleine beurt, en toen ik hem s'avonds ging halen en mee naar huis nam, zag ik een bult in de motorkap van binnenuit naar boven, op de plek waar de schokbrekers zitten.
Nadat ik de motorkap open maakte, lag er een "ratelsleutel" van het merk "Gedore" op de bevestigingsplaats van de schokbrekers.
Dag erna naar de garage gereden, en gaan vragen of ze niet een sleutel kwijt waren en liet de "gedore-ratel" zien. Chefmonteur himself was de sleutel kwijt in zijn troley. Ik nam hem mee naar de auto en wees hem de plek waar de sleutel lag.
Monteur schaamde zich diep, maar de motorkap werd netjes gespoten en het probleem was opgelost.
- wjn
Ik heb al een hele verzameling schroevendraaiers 
Zonder dollen minimaal 3x een schroevendraaier gevonden in mijn auto.
O ja, nieuwe auto uitleveren met een kras erin noem ik ook een blunder. Niet hilarisch trouwens.
Wel hilarisch is een garage die mee werkt aan een 1 april grap. Door de eigenaar van de auto op te bellen en te zeggen dat de auto van de brug gevallen was
. Geregeld door mijn moeder en het betrof mijn vader 

Zonder dollen minimaal 3x een schroevendraaier gevonden in mijn auto.
O ja, nieuwe auto uitleveren met een kras erin noem ik ook een blunder. Niet hilarisch trouwens.
Wel hilarisch is een garage die mee werkt aan een 1 april grap. Door de eigenaar van de auto op te bellen en te zeggen dat de auto van de brug gevallen was

- Stéphane
- Tom V
Met een auto naar de dealer omdat de rechterdeuren beide niet open gingen met centrale vergrendeling. Na een optische (!) inspectie van drie kwartier kwamen ze aanlopen dat ze niets gevonden hadden. Maar hier hebben we wel de rekening van 95 euro. En als ik het wilde laten maken moest ik de auto laten staan. Op de vraag hoelang het dan zou duren kreeg ik het antwoord : "misschien wel drie dagen...".
Lekker verdienen voor ze...
Lekker verdienen voor ze...

- Fernando
Maat van me werkte net een maandje bij een vw/audi-dealer en was bezig aan een a6 die op de brug stond. Nadat hij klaar was liet hij de brug naar beneden zakken maar na 3sec. klonk een metaalscheurend geluid wat door merg en been ging. Nadat hij de brug had stopgezet en snel naar de andere kant van de auto was gelopen bleek hij de a6 voorzien te hebben van een fraaie lamborghini-deur.
Wat bleek nou? Hij had vergeten het portier dicht te doen en precies onder het portier stond z'n trolley geparkeerd. Volgens mij waren ze niet echt blij met hem.... 8)
Wat bleek nou? Hij had vergeten het portier dicht te doen en precies onder het portier stond z'n trolley geparkeerd. Volgens mij waren ze niet echt blij met hem.... 8)
-
- Desmond Prins
ok een paar bloopers uit IRL
1:Haastige klant komt om 5 over 10 zijn auto halen. Baas geeft klant auto mee. Na de pauze blijkt dat er nog geen olie in de auto zat.
2: Klant die erg veel van zijn hondje houd heeft een rammel onder de auto. Monteur gaat met de auto aan de gang. Klant gaat met de baas achter de auto staan praten. Klant legt de hondenriem om trekhaak. En collega doet ondertussen de brug omhoog om onder de auto de rammel te zoeken.
3: Collega die vergeet de remmen op te pompen. en vervolgens van brug afrijdt. (Bij een 900classic zit de handrem op de vooras en die werkte dus ook niet.)
4: Auto laten zakken. Terwijl de auto voor mijn ogen hangt wordt de auto achte de brug een halve meter naar voren gedrukt. Gevolg trekhaak op motorkap.
En ik kan nog wel effe doorgaan..........
1:Haastige klant komt om 5 over 10 zijn auto halen. Baas geeft klant auto mee. Na de pauze blijkt dat er nog geen olie in de auto zat.
2: Klant die erg veel van zijn hondje houd heeft een rammel onder de auto. Monteur gaat met de auto aan de gang. Klant gaat met de baas achter de auto staan praten. Klant legt de hondenriem om trekhaak. En collega doet ondertussen de brug omhoog om onder de auto de rammel te zoeken.

3: Collega die vergeet de remmen op te pompen. en vervolgens van brug afrijdt. (Bij een 900classic zit de handrem op de vooras en die werkte dus ook niet.)
4: Auto laten zakken. Terwijl de auto voor mijn ogen hangt wordt de auto achte de brug een halve meter naar voren gedrukt. Gevolg trekhaak op motorkap.
En ik kan nog wel effe doorgaan..........
- Jan Visser
Het mooiste verhaal wat ik ken.
Een ex collega van mij moest toe hij nog leerlingmonteur was (eind jaren 70)een auto van de ene kant van de werkplaats naar de andere kant rijden.Het was een hele lange werkplaats (metertje of 40),hij net 18 en net zijn rijbewijs en een toen hele nieuwe Mercedes 300D automaat (3 weken oud).Hij stapt in de auto en start de auto,plankgas achteruit met piepende banden (net 18 he).Is hij bijna op de andere kant,trapt op de rem,rempedaal op de bodem
.Er zat geen hoofdremcilinder op en het was hem niet verteld.Gevolg,vol met de auto tegen/door de muur.Auto volledig afgeschreven,en aan de andere kant van de muur lagen de muurtegels en de potten en pannen over de vloer.Daar zat namelijk de keuken van het oranje hotel. 
Een ex collega van mij moest toe hij nog leerlingmonteur was (eind jaren 70)een auto van de ene kant van de werkplaats naar de andere kant rijden.Het was een hele lange werkplaats (metertje of 40),hij net 18 en net zijn rijbewijs en een toen hele nieuwe Mercedes 300D automaat (3 weken oud).Hij stapt in de auto en start de auto,plankgas achteruit met piepende banden (net 18 he).Is hij bijna op de andere kant,trapt op de rem,rempedaal op de bodem

- Niels
- Auto: Prius+
Toenmalige werkgever
Zien gebeuren: Sharan automaat door de garage deur heen, remmen los gehad en niet snel genoeg weer op druk gepompt......
Collega destijds rijdt met een redelijk nieuwe Vento TDI achteruit. Slaat de bestuurdersdeur dicht en aangezien de passagiersdeur nog niet in het slot zit waait deze open. Kijkt vervolgens in zijn linker spiegel en geeft nog eens goed gas, alleen staat aan de passagiierskant nog een pilaar.
Audi dealer in Noord Holland: S8 die nog aan twee van de vier brugliggers "hangt".
Ford dealer
VW Golf (net verkocht) krijgt afleverbeurtje maar de monteur morst ff teveel olie, maakt proefrit en vervolgens rook en vuur onder de motorkap vandaan. Auto niet afgebrand maar monteur wel...
Zien gebeuren: Sharan automaat door de garage deur heen, remmen los gehad en niet snel genoeg weer op druk gepompt......
Collega destijds rijdt met een redelijk nieuwe Vento TDI achteruit. Slaat de bestuurdersdeur dicht en aangezien de passagiersdeur nog niet in het slot zit waait deze open. Kijkt vervolgens in zijn linker spiegel en geeft nog eens goed gas, alleen staat aan de passagiierskant nog een pilaar.
Audi dealer in Noord Holland: S8 die nog aan twee van de vier brugliggers "hangt".
Ford dealer
VW Golf (net verkocht) krijgt afleverbeurtje maar de monteur morst ff teveel olie, maakt proefrit en vervolgens rook en vuur onder de motorkap vandaan. Auto niet afgebrand maar monteur wel...
- Desmond Prins
Dit is bij een Echte dealer. Maarja mijn collega's zijn gemiddeld 26 jaar in dienst daar.Rebel schreef:Desmond en dit is bij een "echte" dealer......of bij een doebie-doebie garage? LOL......sjeesus , waanzin......
Moest bij een paar smakelijk lachen..... hahahaha
Bestaat al heel lang in bijna dezelfde samenstelling dus zulke verhalen blijven ook hangen he.
- Tom V
Jan Visser schreef:Het mooiste verhaal wat ik ken.
Een ex collega van mij moest toe hij nog leerlingmonteur was (eind jaren 70)een auto van de ene kant van de werkplaats naar de andere kant rijden.Het was een hele lange werkplaats (metertje of 40),hij net 18 en net zijn rijbewijs en een toen hele nieuwe Mercedes 300D automaat (3 weken oud).Hij stapt in de auto en start de auto,plankgas achteruit met piepende banden (net 18 he).Is hij bijna op de andere kant,trapt op de rem,rempedaal op de bodem.Er zat geen hoofdremcilinder op en het was hem niet verteld.Gevolg,vol met de auto tegen/door de muur.Auto volledig afgeschreven,en aan de andere kant van de muur lagen de muurtegels en de potten en pannen over de vloer.Daar zat namelijk de keuken van het oranje hotel.

- Dennis Cavallino
Mijn 325 was in onderhoud vlakbij de Ring. Nieuwe olie, filters en remblokjes. 's Ochtends vroeg start ik hem. Rijd rustig naar de Ring. Even rondje gereden om de boel warm te rijden. Geen verkeer, dus ik heb nergens hoeven remmen. Vlak voor ik door de slagboom wilde moest ik tot stilstand komen. Raar geluid.
Ik rechtsomkeer.
Monteur uit zijn nest gehaald. 'Ik weet niet WAT er aan de hand is, maar die remmen zijn volgens mij OP'
Hij: 'nee hoor, die heb ik vervangen.
Velgen eraf. Hij liep rood aan.
Zaten mijn blokjes met het plastic tegen de schijven.
Kon er nog wel om lachen, maar sindsdien doe ik al dat soort dingen zelf aan mijn auto.
Ik rechtsomkeer.
Monteur uit zijn nest gehaald. 'Ik weet niet WAT er aan de hand is, maar die remmen zijn volgens mij OP'
Hij: 'nee hoor, die heb ik vervangen.
Velgen eraf. Hij liep rood aan.
Zaten mijn blokjes met het plastic tegen de schijven.
Kon er nog wel om lachen, maar sindsdien doe ik al dat soort dingen zelf aan mijn auto.
- Jelmer850i
- Mathieu
- Mari Oh Oh!
-Dealer had waarschijnlijk wat haast bij het demonteren/monteren van de bovenste koelslang aan het termostaathuis want na 2 weken bleek de koelfan een gat in de slang geslagen te hebben, terwijl ik er in de 2 jaar daarvoor geen last mee had gehad. Dat voorval was gelukkig een week vóór onze vakantie in de Ardennen...
-
Knot schreef:Ik maak meestal alleen zelf blunders... als wiel niet vastdraaien enz..
LOL Nu je het zegt, een kennis heeft dat met een Volvo S60 T5 gehad.
Nieuwe banden erop, monteur was een wile vergeten na te lopen, bouten zaten hadvast en fraaie was, een bout was pleite, en die andere zaten zo los dat hij onder het rijden is moeten stoppen omdat het leek of een "wiel los zat"....nou dat zat het dus ook.
-
OnlineFabian
weekelijks minimaal 1x dat dit een klant van ons gebeurd :!:Rebel schreef:Knot schreef:Ik maak meestal alleen zelf blunders... als wiel niet vastdraaien enz..
LOL Nu je het zegt, een kennis heeft dat met een Volvo S60 T5 gehad.
Nieuwe banden erop, monteur was een wile vergeten na te lopen, bouten zaten hadvast en fraaie was, een bout was pleite, en die andere zaten zo los dat hij onder het rijden is moeten stoppen omdat het leek of een "wiel los zat"....nou dat zat het dus ook.
-
Toen ik in 1997 mijn nieuwe GT Turbo op ging halen, zat er voorschade op.
Kon er wel mee rijden, was niet zoveel.
Wat was er gebeurt: een zaterdag hulp was met de brug, waar mijn nieuwe GT Turbo opstond, lege olie bussen plat aan het stampen.
Hij plaatste lege oliebussen achter onder de brug, en liet hem toen zakken.
Alleen mijn auto stond niet op de handrem, en liep er voorover af!

Kon er wel mee rijden, was niet zoveel.
Wat was er gebeurt: een zaterdag hulp was met de brug, waar mijn nieuwe GT Turbo opstond, lege olie bussen plat aan het stampen.
Hij plaatste lege oliebussen achter onder de brug, en liet hem toen zakken.
Alleen mijn auto stond niet op de handrem, en liep er voorover af!

- Raimond
Een kennis van me met een C-klasse had z'n auto opgehaald na een beurt, en hoorde ineens in de bochten een raar schurend en tikkend geluid. Terug gegaan naar de garage; niets te vinden. Het geluid bleef en hij is vervolgens nog 2 keer terug geweest maar nog steeds niets te vinden.
Toen de auto weggebracht en gezegd, wat er ook moest gebeuren, dat geluid moest opgespoord worden.
Uiteindelijk bleek er een aansteker in het luchtventilatiekanaal te zitten. De aansteker was niet van de eigenaar van de auto, dus deze moet wel bij de garage erin beland zijn, maar daar ontkent iedereen ook
Volgens mij heeft de garage na lang moeilijk doen wel de kosten op zich genomen, maar zeker weten doe ik dat niet.
Toen de auto weggebracht en gezegd, wat er ook moest gebeuren, dat geluid moest opgespoord worden.
Uiteindelijk bleek er een aansteker in het luchtventilatiekanaal te zitten. De aansteker was niet van de eigenaar van de auto, dus deze moet wel bij de garage erin beland zijn, maar daar ontkent iedereen ook

Volgens mij heeft de garage na lang moeilijk doen wel de kosten op zich genomen, maar zeker weten doe ik dat niet.