Dat wil zeggen hoge rekeningen voor SMS-diensten die je niet hebt aangevraagd.
Ik kreeg vandaag de eerste (en hopelijk laatste) van wat ik vermoed dat een abonnementsdienst is. Het staat er niet in, er wordt ook niet over kosten en hoe je kunt afmelden gesproken maar ik word wel 'verheugd' met de mededeling dat ik voortaan elke dag een SMS ga krijgen. Dat zal vast niet gratis zijn.
De SMS is afkomstig van een dienst die gebruik maakt van de (short)code 7733. Ik heb daar al het een en ander over gezocht en gevonden op internet en daar word je niet vrolijk van.
Ik heb al een spamklacht ingediend bij de OPTA via spamklacht.nl en heb ook mijn provider een mail gestuurd met het verzoek om deze SMS dienstverlener aan te spreken op het overtreden van de gedragscode die er sinds 1 juli 2008 is. Dit wordt namelijk geadviseerd op de website van de Stichting SMS-Gedragscode en uit de info die ik tot nu toe gevonden heb blijkt in ieder geval 1 van de partijen die achter de code 7733 zit deelnemer aan deze gedragscode te zijn.
Iemand ervaringen met dit soort ongein en de (overige) paden die bewandeld kunnen worden?
Ik snap ook niet hoe ze aan mijn telefoonnummer komen want ik bel zelf sporadisch met dat ding en de enige SMS-dienst die ik gebruik is die van mijn bank.
In het uiterste geval zal ik de grapjassen die hier achter zitten ook met wat ongevraagde kosten moet opzadelen
Marc