DSG versus manual (movie), nieuw filmpje TT fitfh gear

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

DSG versus manual (movie), nieuw filmpje TT fitfh gear

Bericht door Rebel » 27 sep 2006, 00:34


Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 27 sep 2006, 00:37


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40148
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 sep 2006, 09:53

Is dit de.. "I was too relaxed.. my mind was in parking mode" ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 27 sep 2006, 10:02

Duidelijk toekomst. Waarschijnlijk komt Porsche ook binnenkort met een DSG voor de Turbo die meer koppel aankan.

Schakelt wel waanzinnig snel.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 27 sep 2006, 12:29


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 sep 2006, 12:31

Heb je ook een Engels filmpje met Japanse ondertitteling ?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 27 sep 2006, 16:10

Filmpjes hebben geen woorden nodig.
Een rijder/coureur kan niet sneller schakelen als DSG dus blijft een schakelbak langzamer 8)
Laatst gewijzigd door Rebel op 27 sep 2006, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 27 sep 2006, 17:19

Ja, misschien wel langzamer.


Maar schakelen is nog steeds heel wat mannelijker dan DSG'en 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 sep 2006, 17:28

:roll:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 27 sep 2006, 18:38

Ja Rico jij moet er ook aan geloven LOL

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 27 sep 2006, 22:24

Kijk hier ff....

http://video.google.de/videoplay?docid= ... 8412&q=dsg


Zelfs als niet VAG-fan moet je toegeven dat dit een fraai stukje techniek is, fraaie beelden van de oer-quatro trouwens...

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 27 sep 2006, 22:31

Enige nadeel vind ik dat het gevoelsmatig langer duurt (omdat je zelf niets hoeft te doen).

En launch-control op de Golf GTI: Eigen ervaring, het duurt te lang voordat de auto gaat rijden nadat je de rem loslaat. Een alerte handschakelaar is eerder weg (zag je ook in het filmpje). Na de eerste keer schakelen geen kans meer :-)
En ze hadden de traction control beter kunnen maken, met traction control aan houdt ie in de eerste meters, zonder traction control moet je gevoelig met het gaspedaal omgaan.

(Lang leve quattro)

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 27 sep 2006, 23:13

Grapje, Rico :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 01:00


Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 04 okt 2007, 01:23

Ik kon hem al, deze uitzending is van afgelopen week op de BBC.

Dat jij dit draadje nog gevonden hebt in de kruipruimte? :wink:


Mijn commentaar op het filmpje? Vicky is niet mijn type, ze heeft teveel mannelijke hormonen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 01:29

Was het vermelden wel waard

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 okt 2007, 01:30

Kracht van die systemen zit niet alleen in de korte schakeltijden.

Je kan kan elke amateur zonder zorgen met een 400 PK mobiel met een SMG of DSG achtige bak CPZ of de ring op sturen omdat je ineens allemaal dingen kan doen waar je normaal met een handbak voorzichtiger mee bent. Ten eerste kan je letterlijk overal terug en opschakelen, in bochten enz, omdat die systemen perfect revmatchen. Ten tweede hoeft je met zo'n systeem helemaal niet na te denken over schakelen, einde rechte stuk met je poot op de rem, paar keer klikken, insturen en weer op het gas, ultra laat remmen is helemaal geen probleem. Geen geklooi met koppelingspedalen enz. Zo'n auto laat zich extreem makkelijk rijden. Neem als voorbeeld mijn rode M3, op CPZ even terug naar 2 knallen vlak voor insturen hugenholtz of Audi S is helemaal geen probleem. Zelfde auto met een handbak moet je daar veel voorzichtiger mee zijn en dat vereist ook meer coördinatie met pedalen.

Je moet dus een behoorlijk bovengemiddeld bestuurder zijn om met een handbak net zo snel te zijn.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 04 okt 2007, 01:33

Bert ik kan dat beamen, ik vond Zandvoort wel lekker op deze manier.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Darudevampire, EricT, Fabian, Rogerb, Thomas H en 13 gasten