DSG versus manual (movie), nieuw filmpje TT fitfh gear
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Kijk hier ff....
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 8412&q=dsg
Zelfs als niet VAG-fan moet je toegeven dat dit een fraai stukje techniek is, fraaie beelden van de oer-quatro trouwens...
http://video.google.de/videoplay?docid= ... 8412&q=dsg
Zelfs als niet VAG-fan moet je toegeven dat dit een fraai stukje techniek is, fraaie beelden van de oer-quatro trouwens...
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Enige nadeel vind ik dat het gevoelsmatig langer duurt (omdat je zelf niets hoeft te doen).
En launch-control op de Golf GTI: Eigen ervaring, het duurt te lang voordat de auto gaat rijden nadat je de rem loslaat. Een alerte handschakelaar is eerder weg (zag je ook in het filmpje). Na de eerste keer schakelen geen kans meer
En ze hadden de traction control beter kunnen maken, met traction control aan houdt ie in de eerste meters, zonder traction control moet je gevoelig met het gaspedaal omgaan.
(Lang leve quattro)
En launch-control op de Golf GTI: Eigen ervaring, het duurt te lang voordat de auto gaat rijden nadat je de rem loslaat. Een alerte handschakelaar is eerder weg (zag je ook in het filmpje). Na de eerste keer schakelen geen kans meer

En ze hadden de traction control beter kunnen maken, met traction control aan houdt ie in de eerste meters, zonder traction control moet je gevoelig met het gaspedaal omgaan.
(Lang leve quattro)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Kracht van die systemen zit niet alleen in de korte schakeltijden.
Je kan kan elke amateur zonder zorgen met een 400 PK mobiel met een SMG of DSG achtige bak CPZ of de ring op sturen omdat je ineens allemaal dingen kan doen waar je normaal met een handbak voorzichtiger mee bent. Ten eerste kan je letterlijk overal terug en opschakelen, in bochten enz, omdat die systemen perfect revmatchen. Ten tweede hoeft je met zo'n systeem helemaal niet na te denken over schakelen, einde rechte stuk met je poot op de rem, paar keer klikken, insturen en weer op het gas, ultra laat remmen is helemaal geen probleem. Geen geklooi met koppelingspedalen enz. Zo'n auto laat zich extreem makkelijk rijden. Neem als voorbeeld mijn rode M3, op CPZ even terug naar 2 knallen vlak voor insturen hugenholtz of Audi S is helemaal geen probleem. Zelfde auto met een handbak moet je daar veel voorzichtiger mee zijn en dat vereist ook meer coördinatie met pedalen.
Je moet dus een behoorlijk bovengemiddeld bestuurder zijn om met een handbak net zo snel te zijn.
Je kan kan elke amateur zonder zorgen met een 400 PK mobiel met een SMG of DSG achtige bak CPZ of de ring op sturen omdat je ineens allemaal dingen kan doen waar je normaal met een handbak voorzichtiger mee bent. Ten eerste kan je letterlijk overal terug en opschakelen, in bochten enz, omdat die systemen perfect revmatchen. Ten tweede hoeft je met zo'n systeem helemaal niet na te denken over schakelen, einde rechte stuk met je poot op de rem, paar keer klikken, insturen en weer op het gas, ultra laat remmen is helemaal geen probleem. Geen geklooi met koppelingspedalen enz. Zo'n auto laat zich extreem makkelijk rijden. Neem als voorbeeld mijn rode M3, op CPZ even terug naar 2 knallen vlak voor insturen hugenholtz of Audi S is helemaal geen probleem. Zelfde auto met een handbak moet je daar veel voorzichtiger mee zijn en dat vereist ook meer coördinatie met pedalen.
Je moet dus een behoorlijk bovengemiddeld bestuurder zijn om met een handbak net zo snel te zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, EricT, Fabian, Rogerb, Thomas H en 12 gasten