Al die Rent a race cars zijn geen standaard straatauto's meer. Er zit een dikke kooi in en de auto's zijn ring geoptimaliseerd. Zitten andere remblokken onder en soms ook andere schijven tevens staan ze meer op camber. Zou me niet verbazen dat ze ook nog een ander op de ring afgesteld onderstel hebben. Di indruk had in tenminste wel toen ik een 135i van die zelfde verhuurder van nabij inspecteerde. Dat een 320Si zich dan goed daar voor leent begrijp ik maar al te goed. Maar zo'n speciaal geprepareerde auto is natuurlijk niet te vergelijken met een standaard 320Si die zo uit de showroom komt.Aernoudt schreef: Je zou er voor de lol eens 1 moeten huren (kan bij ring racing/rent a race car bij de Ring), of er achter gaan rijden (en hopen dat er een fatsoenlijke bestuurder in zit). Ik weet dat op de meeste auto-fora enkel naar PK's gekeken wordt, dus deze auto zal toch wel tot op het bot afgekraakt blijven worden, maar voor diegenen die toch bij zichzelf zoiets hebben van: wellicht eens proberen ==> DOEN. Spreek ik je daarna graag weer; mag 1:1 dan word je namelijk niet uitgelachen door een deel van diezelfde fora bezoekers, kun je je rijplezier met mij delen zonder 'af' te hoeven gaan vanwege je enthousiasme over deze auto![]()
Maar nu de opmerking er achter gaan rijden.. nou dat heb ik dus de laatste keer op de ring gedaan.. 3 van die auto's van rent a race car zaten voor me.. de voorste was een BMW 330i, de 2e auto was een Golf GTI en de derde auto was dus een 320Si.. de 3 bestuurders leken hun rit op mekaar af te stemmen, treintje.. ik sloot na de poortjes bij hun aan met de 130i (toeval), met een pasagier.. Pak en beet 80/90 kilo extra gewicht in de 130i. In al die 3 auto's zat alleen een bestuurder.. tot aan dat stuk waar toen bio dieselolie was gemorst bleven de 3 auto's mij min of meer wat in de weg rijden. Niet dat ze echt langzaam reden. ze kende de ring maar al te goed, en aan hun rijstijl te zien hadden ze geen moeite met bochten.. maar in alles was ik gewoon net een tikkeltje vlotter...Ze wilde mij verder ook geen ruimte geven om er voorbij te gaan.. ansich respecteerde ik dat.. wilde hun groepje ook niet in de weg rijden door er tussendoor te gaan hannesen.
Toen gingen ze wat van het gas, moest ook volgens de borden en zag ik mijn kans schoon, ik denk ik moet er nu voorbij anders heb ik het hele rondje er last van.. ik ging de 320Si voorbij (niet asohard ofzo) de Golf GTI rijder en zijn voorligger de 330i konden dat blijkbaar niet hebben, want toen ik hun voorbij wilde gaan gaven ze gas bij en bleven me voor.. de 320Si zat dus achter me en het was weer volle polle.. de snelle secties kwamen en de 330i en Golf GTI en ik met de 130i.. maakte behoorlijk snelheid. de 320Si bleef achter.. en na de karousel kreeg ik verder geen kans meer om de Golf en de 330i voor te komen. Wilde geen halsbrekende toeren uithalen..En het tempo lag nu precies goed, ondertussen was ik al een keer opgehouden door iemand die me wat in de weg reed maar de 320Si was allang uit mijn binnenspiegel verdwenen en speelde geen rol van betekenis meer..
Pas op het rechte stuk voor het eind toen ik de auto met lage snelheid liet uitlopen kwam die de bocht om.
Nu weet ik wel, dat de bestuurder altijd de beperkende factor is, maar ik ben ook geen Schumacher op de ring, en mijn 130i was 100% standaard, op straatmeuk RFT banden, met een pasagier en een volle tank.. de 320Si was ring geprepareerd, met kooi, aangepast etc etc,, en een bestuurder die gezien zijn rijstijl de ring uit zijn broekzak kende..
Dus vertel mij het maar.. ik was iig NIET onder de indruk van de 320si ringer op basis van deze ervaring.