
Hier mijn auto!!!!
- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Hier mijn auto!!!!

Re: Hier mijn auto!!!!
Heeel vet project... maar ik kan maar niet aan de kleur wennen, had ik dat al gezegt? 

-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
Had ik all verteld dat boven op de 550 pk nog eens 150 pk Nitro zit just for the fun 

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Hier mijn auto!!!!
Totaal aansluitJeroen van Emmerik schreef:Roadrage David schreef:nog een paar zeg maar waneer jullie er genoeg van krijgen.
nou.. dat kan nog wel even duren...
ontzettend gaaf man!

Haha nitro, stoer.
Maar als de petten je daarmee pakken rukken ze ter plekke je injectie eruit he? Dus zou ik mee oppassen.
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Hier mijn auto!!!!
Roadrage David schreef:Had ik all verteld dat boven op de 550 pk nog eens 150 pk Nitro zit just for the fun

-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
Nog even geduld bijna klaar met douwnloaden van foto,s .. over dat Nitro er uit getroken word dat heb ik nog nooit gehoord!!!!. ik heb een vermoeden , maar dat geld voor de yanken niet..ps Nitro verdubbeld trouwens je koppel boven een bepaald pk in put...R.J schreef:Totaal aansluitJeroen van Emmerik schreef:Roadrage David schreef:nog een paar zeg maar waneer jullie er genoeg van krijgen.
nou.. dat kan nog wel even duren...
ontzettend gaaf man!
Haha nitro, stoer.
Maar als de petten je daarmee pakken rukken ze ter plekke je injectie eruit he? Dus zou ik mee oppassen.
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Hier mijn auto!!!!
Zo'n auto durf je toch bijna niet meer in te rijden, veel te bang dat er wat stuk gaat 

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Hier mijn auto!!!!
Een collega van me heeft dat dus een keer zien gebeuren. Kwam een auto voorbij met groen/blauwe vlammen uit de uitlaat, die stopt voor een stoplicht (Netjes van 'm), wiewiewieuw, politie.Roadrage David schreef:Nog even geduld bijna klaar met douwnloaden van foto,s .. over dat Nitro er uit getroken word dat heb ik nog nooit gehoord!!!!. ik heb een vermoeden , maar dat geld voor de yanken niet..ps Nitro verdubbeld trouwens je koppel boven een bepaald pk in put...R.J schreef: Totaal aansluit
Haha nitro, stoer.
Maar als de petten je daarmee pakken rukken ze ter plekke je injectie eruit he? Dus zou ik mee oppassen.
Doet u de motorkap maar eens even open, en hopla, daar confiskeerden ze ter plekke z'n injectiesysteem.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Hier mijn auto!!!!
Ahh check, de kleine lettertjes brachten me op het verkeerde idee dan.Elmar schreef:Aram, het gaat mij om het feit dat zijn chevy een MOPAR killer wordt genoemd. Ik lach niet om zijn schrijffout.

Ik ken de term wel maar wat houd het precies in dan?
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
RJ ,Dat is een flame trower system geweest en geen nitro... afin tweede ronde. twee brandstof pompem een 140 gallon en een 110 gallen brandstof pomp voor de nitro
- Bijlagen
-
- S4020421.JPG (377.44 KiB) 1845 keer bekeken
-
- S6300655.JPG (108.11 KiB) 1842 keer bekeken
-
- S6300651.JPG (113.59 KiB) 1840 keer bekeken
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Hier mijn auto!!!!
Aram, MOPAR staat voor alles wat onder de Chrysler groep (dus ook Dodge en Plymouth) is uit gebracht. Vandaar ook mijn reactie.
Ben benieuwd naar zijn ronde tijd met Time Attack.

Ben benieuwd naar zijn ronde tijd met Time Attack.

-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
nou nog maar een paar dan.
- Bijlagen
-
- S4020473.JPG (310.74 KiB) 1823 keer bekeken
-
- S4020437.JPG (326.62 KiB) 1821 keer bekeken
-
- S4020434.JPG (353.8 KiB) 1821 keer bekeken
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
few more
- Bijlagen
-
- DavidzijnMoperKiller048.jpg (57.29 KiB) 1811 keer bekeken
-
- S4020424.JPG (365.51 KiB) 1808 keer bekeken
-
- S4020426.JPG (96.2 KiB) 1812 keer bekeken
Re: Hier mijn auto!!!!
Mooie auto.
Verder kan je van alles roepen over pk's en koppel en nog meer van die uitspraken, maar diegene achter het stuur maakt het verschil, dus ben benieuwd hoe deze auto presteert op time attack
Verder kan je van alles roepen over pk's en koppel en nog meer van die uitspraken, maar diegene achter het stuur maakt het verschil, dus ben benieuwd hoe deze auto presteert op time attack

Re: Hier mijn auto!!!!
Roadrage, niet om lullig te doen hoor.Hans ik zit net op het forum en we hebben nu al een discussie .
bij amerikaase V 8 race auto,s geld ook nog eens DONT REV IT UP BUT GEAR IT UP . met andere worden je heeft dus helemaal geen RPM nodig om hoge snelheid te behaalen dat doet het koppel, en ja ik heb HEEL SNEL gereden. laten we zeggen dat ik een Mercedes e 500 heeft gehad en een 750ia V12, ik heb ritten gedaan van schiedam naar san vichente in spanje en deed 2200 kilometer in 16 uur is dat snel genoeg voor je David ps geloof me dat die wagens waar ik deze ritten mee heeft gedaan still staan bij de auto hierboven...
Maar met een 1.6 16v escort gt deed ik 2100 km binnen 14 uur, dus ik weet niet wat jij snel vind, maar als je dan 2200 in 16 uur doet met een V12, stond de automaat nog in zijn 2 ofzo

-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
zo voorlopig de laaste :morecoffee: :drinking:
Lucko daar heb je helemaal gelijk in!!!!!.al geef je een aap een nog zo mooie ring een aap is en blijft een lelijk ding 8) . de auto is ook meer gemaakt voor langere races, maar het is een wagen waar je op meerdere fronten in mee kan,. de time atack is (nu)meer een spek en bonen try out voor ons we hebben geen iliusies.. op straat of op de rijksweg kom ik graag iedereen tegen voor een verzetje .........ps Luco geef niet maar hoev aak heb jy moeten tanken en een pits stop moeten maaken voor de vrouw en in hoeveel files heb jy gestaan.hahaah maak niet uit. feit is dat het snell is.
Lucko daar heb je helemaal gelijk in!!!!!.al geef je een aap een nog zo mooie ring een aap is en blijft een lelijk ding 8) . de auto is ook meer gemaakt voor langere races, maar het is een wagen waar je op meerdere fronten in mee kan,. de time atack is (nu)meer een spek en bonen try out voor ons we hebben geen iliusies.. op straat of op de rijksweg kom ik graag iedereen tegen voor een verzetje .........ps Luco geef niet maar hoev aak heb jy moeten tanken en een pits stop moeten maaken voor de vrouw en in hoeveel files heb jy gestaan.hahaah maak niet uit. feit is dat het snell is.
- Bijlagen
-
- S4020479.JPG (30.41 KiB) 1789 keer bekeken
-
- S6300666.JPG (138.26 KiB) 1788 keer bekeken
-
- S6300539.JPG (117.89 KiB) 1788 keer bekeken
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Hier mijn auto!!!!
David,
Wil je me niet begrijpen of begrijp je me echt niet.
DAt je 2200 km in 16 uur rijdt zegt me helemaal niks en als ik dat wil kan ik dat nog wel sneller ook, maar ik vind dat niet stoer en niet nodig ook om te doen.
Waar mij het om gaat is dat ik zo op de 300 zit maar van 300 naar 327 duurt wel ff en dan heb ik nog een " gladde auto"
Ook al heb je mee pk of een berg koppel meer wordt de lucht weerstand zo groot dat het bijna onmogelijk is om die snelheid te halen.
Verder respect voor wat je allemaal aan de auto doet want dat is zonder meer indrukwekkend.
Hou in ieder geval een paar duizend euro over aan het eind van je project en spuit de auto in een mooie donker grijze kleur want dan is hij echt perfect.
Grtz,Hanz06
Wil je me niet begrijpen of begrijp je me echt niet.
DAt je 2200 km in 16 uur rijdt zegt me helemaal niks en als ik dat wil kan ik dat nog wel sneller ook, maar ik vind dat niet stoer en niet nodig ook om te doen.
Waar mij het om gaat is dat ik zo op de 300 zit maar van 300 naar 327 duurt wel ff en dan heb ik nog een " gladde auto"
Ook al heb je mee pk of een berg koppel meer wordt de lucht weerstand zo groot dat het bijna onmogelijk is om die snelheid te halen.
Verder respect voor wat je allemaal aan de auto doet want dat is zonder meer indrukwekkend.
Hou in ieder geval een paar duizend euro over aan het eind van je project en spuit de auto in een mooie donker grijze kleur want dan is hij echt perfect.
Grtz,Hanz06

-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
Hans ik begrijp je heel goed , maar ik ben die passage al gepaseerd .
Hieronder Het 220 mile top speed verhaal en Filmpje van Big Red De 69er camaro!!! (camaro,s en Firebirds zijn dus eczackt hezelfde of dezelfde auto,s met aleen een andere neus en andere V8 motoren. de Firebird is een tikeltje beter getroomlijnd http://www.youtube.com/watch?v=mJTDcMWsqd0" onclick="window.open(this.href);return false; 220 mile per uur in mijn vorige post van de big red zie je de race van 0 tot 320 kilometer tot 0 in ongeveer 36 sec!!! die 17 kilomet per uur de bij duurt op dit niveau echt maar een paar sec........... stuur my je tel nr dan kom ik je over 10 dagen effe halen voor een rit!!!!!.........dan maak je kennis met een heele andere wereld..
The first Silver State Classic had ideal conditions because the 94-mile stretch of highway dedicated to the race was newly paved. RJ was the driver, with Joe Pettit as co-driver. Joe was a freelance editor to the muscle-car magazines at the time and is editor-in-chief at Sport Truck Magazine today. Big Red was given the pole position in the Unlimited Class and never looked back. The time ended up being a record that still stands today: 27 minutes, 54 seconds, averaging 197.99 mph with a top speed of 222 mph! The race was a bit scarier for RJ’s father, who began in 5th position in a highly modified 1991 Corvette. Having passed the 4th-place car, the race was going well until Dan saw a long column of smoke rising into the air in the distance. Going 170 mph, he came upon it quickly and was horrified to see a red car in flames and mangled beyond recognition! His co-driver Russ Persely caught a glimpse of a 5-spoke chrome wheel (Big Red had mesh-type gold wheels) and reassured him that it was must not have been Big Red, but instead the Testarossa, which had started second. As it turned out, it was indeed the Testarossa and the driver was thrown from the car and seriously injured. He was airlifted by helicopter to a nearby hospital. Unfortunately for his co-driver, the accident was fatal.
In the next Silver State Classic, RJ finished first again with an average speed of 189.25 mph and a top speed of 208. The lower speed was due to a leaky intake valve and a less perfect highway than the year before.
In addition to making headlines in road racing circles, Big Red was also influential with people who wanted to do similar modifications on their own cars. (For example, in 1988 car enthusiast Larry Callahan, inspired by an article about Big Red in Car Craft magazine, began to modify his own ’68 Camaro with modern race equipment.) This was the beginning of what is known today as Pro-Touring. A Pro-Touring vehicle starts with a classic American muscle car from the 50’s, 60’s or 70’s and then updated with state-of-the-art performance parts. Eventually, Larry set up a message board dedicated to Pro-Touring (http://www.pro-touring.com" onclick="window.open(this.href);return false;) and what started off as a small question and answer forum has grown into a high-tech Vbulletin with over 3,000 members. Today, Larry credits Big Red as the original Pro-Touring car from which it all began.In 1996, Big Red was retired to a car museum in Laughlin, Nevada, where it spent 8 years on display to fans and curious onlookers. Then in 2004, Dan and RJ decided it was time for the legend of Big Red to ride again. Big Red was given a complete overhaul with the engine being rebuilt, the suspension and chassis updated and inspected, and the exterior repainted.Join our newsletter for updates on the next Big Red event!
ps Hans bedankt voor het complimend
Hieronder Het 220 mile top speed verhaal en Filmpje van Big Red De 69er camaro!!! (camaro,s en Firebirds zijn dus eczackt hezelfde of dezelfde auto,s met aleen een andere neus en andere V8 motoren. de Firebird is een tikeltje beter getroomlijnd http://www.youtube.com/watch?v=mJTDcMWsqd0" onclick="window.open(this.href);return false; 220 mile per uur in mijn vorige post van de big red zie je de race van 0 tot 320 kilometer tot 0 in ongeveer 36 sec!!! die 17 kilomet per uur de bij duurt op dit niveau echt maar een paar sec........... stuur my je tel nr dan kom ik je over 10 dagen effe halen voor een rit!!!!!.........dan maak je kennis met een heele andere wereld..
The first Silver State Classic had ideal conditions because the 94-mile stretch of highway dedicated to the race was newly paved. RJ was the driver, with Joe Pettit as co-driver. Joe was a freelance editor to the muscle-car magazines at the time and is editor-in-chief at Sport Truck Magazine today. Big Red was given the pole position in the Unlimited Class and never looked back. The time ended up being a record that still stands today: 27 minutes, 54 seconds, averaging 197.99 mph with a top speed of 222 mph! The race was a bit scarier for RJ’s father, who began in 5th position in a highly modified 1991 Corvette. Having passed the 4th-place car, the race was going well until Dan saw a long column of smoke rising into the air in the distance. Going 170 mph, he came upon it quickly and was horrified to see a red car in flames and mangled beyond recognition! His co-driver Russ Persely caught a glimpse of a 5-spoke chrome wheel (Big Red had mesh-type gold wheels) and reassured him that it was must not have been Big Red, but instead the Testarossa, which had started second. As it turned out, it was indeed the Testarossa and the driver was thrown from the car and seriously injured. He was airlifted by helicopter to a nearby hospital. Unfortunately for his co-driver, the accident was fatal.
In the next Silver State Classic, RJ finished first again with an average speed of 189.25 mph and a top speed of 208. The lower speed was due to a leaky intake valve and a less perfect highway than the year before.
In addition to making headlines in road racing circles, Big Red was also influential with people who wanted to do similar modifications on their own cars. (For example, in 1988 car enthusiast Larry Callahan, inspired by an article about Big Red in Car Craft magazine, began to modify his own ’68 Camaro with modern race equipment.) This was the beginning of what is known today as Pro-Touring. A Pro-Touring vehicle starts with a classic American muscle car from the 50’s, 60’s or 70’s and then updated with state-of-the-art performance parts. Eventually, Larry set up a message board dedicated to Pro-Touring (http://www.pro-touring.com" onclick="window.open(this.href);return false;) and what started off as a small question and answer forum has grown into a high-tech Vbulletin with over 3,000 members. Today, Larry credits Big Red as the original Pro-Touring car from which it all began.In 1996, Big Red was retired to a car museum in Laughlin, Nevada, where it spent 8 years on display to fans and curious onlookers. Then in 2004, Dan and RJ decided it was time for the legend of Big Red to ride again. Big Red was given a complete overhaul with the engine being rebuilt, the suspension and chassis updated and inspected, and the exterior repainted.Join our newsletter for updates on the next Big Red event!
ps Hans bedankt voor het complimend

Re: Hier mijn auto!!!!
Met alle respect voor al die pk's en nm's, eerst maar eens kijken wat die op cpz doet.
Rechtuitbranden is voor diegene met de grootste beurs, die gaat het hardste
Rechtuitbranden is voor diegene met de grootste beurs, die gaat het hardste

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Hier mijn auto!!!!
Geweldig apparaat 

- Jeroen van Emmerik
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Re: Hier mijn auto!!!!
gezien de aanpassingen aan de onderkant, komt dat op CPZ wel goed, denk ik! sodekneiter, wat een hoop extra werk aan het onderstel.. 

-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
Jeroen zelfs een matige rijder ""kan"" deze auto snel over het cirquit laten rijden . de onervarenheid qua bochtenwerk kan goed gemaakt worden op het rechte eind!!( mijn onervaren muscle car vriend gaat rijden hij heeft tot nu toe aleen drag races gedaan en op straat gekloot). mits de omstandigheden zeer goed zijn.. maar het is te kort dag om de auto goed te leren kennen hij is pas over 5 dagen rij klaar en dan hopen dat er geen bugs opspelen. we hebben er nu al flink wat uit gehaald, maar er zit nog plenty werk aan. er kan van alles fout gaan op zo,n test dag..in iedergeval zijn we bezig en hebben voor iets anders gekozen dan wat de meeste mensen doen..
ok nog een paar foto,s toegevoegt . vandaag geinstaleerd: de rood blauwe vacume pomp is dus een Evac-system. die word op 50% van je krukas snelheid aangedreven en crejeerd een af te stellen vacume in je carter waardoor je zuiger veren beter afsluiten, en je zuigers geen tegen druk krijgen waneer ze naar beneden gaan hierdoor krijg je zo,n 15 pk,jes er bij krijgt. worden olie lekages hierdoor vermeden en worden vaak opgelost. pakingen blijven langer zitten.
De pomp zuigt door de kleppen deksels af en is lucht en olie gekoeld. de afstelling hiervan luisterd redelijk nauw. te veel vacume trekt olie van boven weg en kan funest zijn voor de piston pin wrisks en klepveren, een vacume van 7 tot 10 is perfect.
ok nog een paar foto,s toegevoegt . vandaag geinstaleerd: de rood blauwe vacume pomp is dus een Evac-system. die word op 50% van je krukas snelheid aangedreven en crejeerd een af te stellen vacume in je carter waardoor je zuiger veren beter afsluiten, en je zuigers geen tegen druk krijgen waneer ze naar beneden gaan hierdoor krijg je zo,n 15 pk,jes er bij krijgt. worden olie lekages hierdoor vermeden en worden vaak opgelost. pakingen blijven langer zitten.
De pomp zuigt door de kleppen deksels af en is lucht en olie gekoeld. de afstelling hiervan luisterd redelijk nauw. te veel vacume trekt olie van boven weg en kan funest zijn voor de piston pin wrisks en klepveren, een vacume van 7 tot 10 is perfect.
- Bijlagen
-
- david20.JPG (117.48 KiB) 1665 keer bekeken
-
- david21.JPG (121.47 KiB) 1664 keer bekeken
-
- david19.JPG (127.61 KiB) 1662 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Roadrage David op 21 feb 2009, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
OOPS hier de vacume E-vac system
- Bijlagen
-
- david24.JPG (123.02 KiB) 1662 keer bekeken
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 17 feb 2009, 12:26
Re: Hier mijn auto!!!!
weer wat verder nog 5 dagen om hem af te krijgen
- Bijlagen
-
- !cid_A48FCC1F-D50A-41E5-B264-2C70F107CEF5@local.jpg (118.93 KiB) 1596 keer bekeken
-
- david27.jpg (115.16 KiB) 1596 keer bekeken
-
- !cid_C68011F2-E6A7-45F3-8846-2A94DFB4E1DC@local.jpg (125.56 KiB) 1596 keer bekeken
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Hier mijn auto!!!!
Ik zeg "GOED BEZIG"!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], turborabbit2 en 11 gasten