Citröen Saxo VTS 1.6 sport bi-tone (de toon is gezet ;-))

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
GTRene

Re: Citröen Saxo VTS 1.6 sport bi-color

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 16:42

en
Erik dB schreef:Heb je het zelf niet gemerkt tijdens een proefrit?
Best balen, maja de auto is verder zo goed en mooi dat je hem niet daarom weg gaat doen, dus ff doorbijten en weer inorde maken..kunnen we er ook weer van genieten.
Echter ik ga er nu zo zeker niet het circuit mee op, of hard binnendoor of op snelweg...nope, gewoon rijden tot 100 gaat prima merk je niks, alleen als je zacht rijd nu met die platte banden hoor je wel meer.

En nee, de testrit ging niet harder dan 90km/u en we zaten er met z'n 3n in....ging ook niet snelle bochten door, en dat pokken en klapperen wat ik opmerkte was te wijten aan de reserve wiel drager war geen band in zat en die klappert dan zo zij die en dat klopte ook, echter hoorde ik wel meer rechtsvoor, zelfs op die zachte winterbanden...maar dacht, tja tis ook geen dikke BMW :wink: en dacht ff alles nadraaien e.d.
Echter op de terugweg met de zojuist aangeschafte auto, (zoals in men openingpost omschreven) toen ik op de snelweg zat , en ik eens weg wilde scheuren van men vriendin in der peugeot 106 sport (1.4) merkte ik boven de 120km erg gevoelig voor sporing...(kon het wijten aan de winterbanden nooit mee gereden en of aan de uitlijning) dacht huh? zo'n apparaat moet als een bom liggen :mrgreen: toen mijn bocht door alwaar je met de Hartge zeker 2x toegestaan kan rijden...maar met de saxo werd het al scary toegestane snelheid, als er kracht op het wiel kwam stuurde ie gewoon bij...vandaar dus :hammer:

Zal wel weer goedkomen, echter de verkoopprijs zal omhoog gaan door dit alles, heb nu al bijna 500,-euro aan nieuw spul uit gegeven, (paar dingen moet ik nog monteren en doen van die zaken als beurtje olie en filter en rubbers en radio en remblokjes e.d.) dan ben ik klaar.

En dan komt de grootste rekening, de achteras en draagarm voor, beide rechts en dan wat kleinspul erbij...en ja, als die achteras toch los gaat dan maar meteen wat tandjes lager, dan is het niet helemaal voor niks.
Zit nog te twijfelen over alleen 2 eibach veren...(dempers lijken nog goed) of meteen een aanbieding schroefset eronder gooien en achter dus ook nieuwe dempers? ben dan maar 150,-euro extra kwijt ten opzichte van alleen de veren :hmmm:

Metchu

Bericht door Metchu » 19 feb 2009, 16:56

frank de jonge schreef:Kan Metchu dat ding straks nie overnemen Rene :P als je de hartge weer klaar hebt.

Kan die man ook weer rijden :P
Als ik iets neem, wordt het wel rwd... Driftdagen zijn te verleidelijk 8)

Mark

Bericht door Mark » 19 feb 2009, 16:58

Balen!

Als je dan toch gaat investeren in een verlaging zou ik de schroefset (mits een beetje kwaliteit) voor €150,- niet laten schieten.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 17:09

Inderdaad, heb gewoon als eigenlijk gepland de Schroefset in de aanbieding besteld voor de Saxo...dan is dat allemaal goed, en kan de volgende eigenaar ook het circuit mee op :df: voor dat geld kan ik het niet laten liggen...zit ook 2 jaar garantie op enz :thumbup:

Ook meteen een race krik besteld een lage van 8cm...alu, moest maar eens doorpakken :mrgreen:

Afbeelding
Alu Racing Auto Krik
- Max lift 1.5 ton
- Minimale hoogte 85mm
- Max Hoogte 375mm
- Gewicht 13 kg

Ideaal voor laag liggende voertuigen
en hier wat gegevens over de schroefset.

Citroen Saxo

Verlaging voor: 30 - 60 mm
Verlaging achter: 0 - 40 mm

Opmerking:

Vooras: Set voorzien van schroefpoten

Achteras: Set wordt geleverd met sportschokdempers. Verlaging van de achteras geschied d.m.v. het verstellen van de torsie as.

Zal heel wat beter rijden dan nu :df:

Joy

Bericht door Joy » 19 feb 2009, 18:46

Balen René. Daar zat je nou net niet op te wachten. Is dat een slijtagepunt van zo een auto of krijg je dit probleem alleen door mishandeling van het materiaal ?

ErikS

Bericht door ErikS » 19 feb 2009, 19:05

@ Rene,

Probeer een as te bemachtigen via een forum...

Je had by the way bter m'n rallye kunnen kopen....... :bag:

:banaan: :mrgreen: :twisted:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 19:13

Joy Jolliffe schreef:Balen René. Daar zat je nou net niet op te wachten. Is dat een slijtagepunt van zo een auto of krijg je dit probleem alleen door mishandeling van het materiaal ?
schijnbaar een slijtage punt, komt vaker voor echter hij heeft er lang mee doorgereden en dus moet hij het echt wel geweten hebben! dit zou never te nooit door een APK kunnen komen (de goede APK dan) verder is de auto gelukkig mooi voor het bouwjaar.
Heb hem net een beurtje gegeven en loopt super nu.

heb een klein filmpje van het geluid...je hoort hem schijnbaar aardig aan de voorkant :mrgreen: niet storend maar mooi, zet ik later online (als ie gelukt is tenminste moet hem nog zien is via een fotokamera :bag: )

tja die as en die kogel/as is een duur grapje...pech. :'( volgende week Vrijdag als alles binnen is gaat ie ter reparatie, en hopelijk blijft het daar bij voorlopig :mrgreen: blijft toch techniek allemaal.

@Erik, heb nu een 2001 das wel iets meer kans om te verkopen straks...zit nu ff tegen, ff doorheen, en ach straks Hartge weer thuis hoop met een week of 2 en voelt "alles" weer beter :beer: :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 19 feb 2009, 19:40

GTI/Rallye as kost je ongeveer 300e. Kans dat je dan moet reviseren is wel aanwezig.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 19:51

indobesar schreef:GTI/Rallye as kost je ongeveer 300e. Kans dat je dan moet reviseren is wel aanwezig.
Heb die lijst gezien bij de garage...naaldlagers enz enz...al met al tikt dat ook weer aan :? maar ze gaan er achter aan of ze een goede oplossing kunnen vinden...ik hoop het maar, en dat ie Vrijdag dan ook helemaal klaar is, desnoods Zaterdag...anders wordt het weer wat DF missen :?

Maar beter in deze periode dan in de doe DF periode :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 20:15

filmpje :mrgreen: normaal hoor je de motoren erg goed als je het vauit de motorkant opneemt met een cam, maar hij loopt mooi rustig, geen bijgeluiden :clap:

Metchu

Bericht door Metchu » 19 feb 2009, 20:20

Het engels informeren maar opgegeven René? :mrgreen: :thumbup:

PatrickC2

Bericht door PatrickC2 » 19 feb 2009, 22:00

Balen van de reparatiekosten natuurlijk :(

Wat voor merk schroefset komt eronder?

Is zo'n setup niks voor je Saxo? :wink: :P

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 22:25

leuke opzet inderdaad :mrgreen:

de schroefset is verder niet zo speciaal, echter wel mooi 4 nwe verse dempers (ja oude zijn nog wel goed, maar slap standaard) en verstelbaar.
TEC Tuning schroefset geschikt voor Peugeot 106 en Citroen Saxo, alle modellen, alle motoren.

Geen inruil van de veerpoten noodzakelijk, zoals bij de duurdere merken. Hoogteverstelling vooraan dmv. speciale draadbussen die op de originele voorste veerpoten gemonteerd worden.
De sleutel om deze bus te monteren wordt meegeleverd.
Voor de achteras worden verkorte dempers mee geleverd. De achteras wordt verlaagd door verstelling van de torsie staven. De sleutel om de hoogte te verstellen wordt bijgeleverd.
las al wel dat ze voor het geld zeker goed zijn :thumbup: en wie weet wie ze maken :mrgreen: die sticker er op met die naam doet me niet zo veel.

Afbeelding

vis SKG daar heb ik al vaker spul gekocht, niet duur en snelle levering, betrouwbaar voor mij althans.

en nu mooie prijs :banaan: Afbeelding

http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/producten/0/0.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 feb 2009, 23:34

Lijkt me niks Rene maar goed het is jouw feestje :wink: Kloten van alle shit die er achterweg komt maar welkom in de wereld van een gebruikte GTI-achtigen :bag: Er is zoveel rotzooi te koop in dit segment, onvoorstelbaar gewoon en eerlijk gezegd snap ik ook niet dat je niet in de DF pool bent wezen vissen. De 106 van Erik of de Clio 16V van Sieger waren/zijn toch goede aanbiedingen imho. Was je voor veel minder verassingen komen te staan denk ik :wink: Maar goed, beetje achteraf gelöl natuurlijk :sealed:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 23:52

Die schroefset schijnt niet echt verkeerd te zijn, en in elk geval beter dan standaard meuk...

Tel daarbij op dat alleen goede verlagings veren al bijna 100,-euro kosten, dan is de som snel gemaakt, 120,-euro erbij en je hebt een complete set :clap: die nog aardig doet ook, althans dat lees je her en der.
En ach, ik doe geen wedstrijden :mrgreen: en der zit 2 jaar garantie op, dus kan je ff vooruit zeg maar, das toch ook een prettige gedachte dan zitten te wachten tot de oude slechter worden die er ook al 8 jaar opzitten moet je denken :wink:
Hoop alleen dat ze alles hebben volgende week Vrijdag en dat alles die dag gemaakt kan worden...
Of ik moet 1 kant van de torsie as reviseren...maar als ie al ingesleten is krijg je het met een tijdje weer zo schijnt? maja ff afwachten, ik dacht ook al, 1 band aan die slechte achteras kant is schuin afgesleten....en die jongen zei nog van niks te weten...terwijl hij trots vertelde dat de saxo over de 200 loopt...ik akn je vertellen dat het in elk geval op die winterbanden super scary/gevaarlijk moet zijn en als hij vaker harder dan 120 reed het zeker zou moeten weten.
Daarbij vertelde hij tijdens de aankoop dat hij alles bij een vriend deed..APK maar toen ik hem vandaag belde zij hij zomaar ergens bij een APK keuringstation en noemde dus die vriend niet meer :hmmm: die had hem natuurlijk gewaarschuwd van niks meer aan uitgeven nog ff doorrijden tot paar maand voor APK (half augustus) en dan wegdoen...anders kost het je geld.
Maar komt goed, ff balen, maar de auto is te mooi/goed om zo weg te doen, en ik wil hem goed hebben voor zover ik weet, anders kan ik hem niet verkopen vind ik.

Heeft de volgende misschien DF'r een leuk wagentje straks :mrgreen: :df: pittig/zuinig/klein/licht/sporty

Jeroen R

Bericht door Jeroen R » 20 feb 2009, 08:22

Even over die schroefset, ik heb er o.a. 2 setjes van gehad onder 2 golf 4's van mij, 2 vrienden onder hun golf 3 vr6-en, maatje onder zijn opel astra G en een ander maatje onder zijn golf 2.

Iedereen was er tevreden mee!

En voor het geld is het een goed setje, kwalliteit kwam goed over, rijdt nu met Weitec en KW maar dan betaal je er ook 4 keer zoveel voor.

Max V

Bericht door Max V » 20 feb 2009, 09:07

GTRene schreef:Die schroefset schijnt niet echt verkeerd te zijn, en in elk geval beter dan standaard meuk...

Tel daarbij op dat alleen goede verlagings veren al bijna 100,-euro kosten, dan is de som snel gemaakt, 120,-euro erbij en je hebt een complete set :clap: die nog aardig doet ook, althans dat lees je her en der.
En ach, ik doe geen wedstrijden :mrgreen: en der zit 2 jaar garantie op, dus kan je ff vooruit zeg maar, das toch ook een prettige gedachte dan zitten te wachten tot de oude slechter worden die er ook al 8 jaar opzitten moet je denken :wink:
Hoop alleen dat ze alles hebben volgende week Vrijdag en dat alles die dag gemaakt kan worden...
Of ik moet 1 kant van de torsie as reviseren...maar als ie al ingesleten is krijg je het met een tijdje weer zo schijnt? maja ff afwachten, ik dacht ook al, 1 band aan die slechte achteras kant is schuin afgesleten....en die jongen zei nog van niks te weten...terwijl hij trots vertelde dat de saxo over de 200 loopt...ik akn je vertellen dat het in elk geval op die winterbanden super scary/gevaarlijk moet zijn en als hij vaker harder dan 120 reed het zeker zou moeten weten.
Daarbij vertelde hij tijdens de aankoop dat hij alles bij een vriend deed..APK maar toen ik hem vandaag belde zij hij zomaar ergens bij een APK keuringstation en noemde dus die vriend niet meer :hmmm: die had hem natuurlijk gewaarschuwd van niks meer aan uitgeven nog ff doorrijden tot paar maand voor APK (half augustus) en dan wegdoen...anders kost het je geld.
Maar komt goed, ff balen, maar de auto is te mooi/goed om zo weg te doen, en ik wil hem goed hebben voor zover ik weet, anders kan ik hem niet verkopen vind ik.

Heeft de volgende misschien DF'r een leuk wagentje straks :mrgreen: :df: pittig/zuinig/klein/licht/sporty
Ik blijf dit met interesse volgen, hopelijk heb je niet te veel haast met verkopen :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2009, 09:28

Jeroen R schreef:Even over die schroefset, ik heb er o.a. 2 setjes van gehad onder 2 golf 4's van mij, 2 vrienden onder hun golf 3 vr6-en, maatje onder zijn opel astra G en een ander maatje onder zijn golf 2.

En voor het geld is het een goed setje, kwaliteit kwam goed over, rijdt nu met Weitec en KW maar dan betaal je er ook 4 keer zoveel voor.
Goed te horen Jeroen, en inderdaad die "echte" merk setjes zijn zo 4x zo duur, en las al bij meer mensen dat ze goed bevielen helemaal qua prijs natuurlijk, maar ook vergeleken met een ander merk welke ook niet zo duur was, maar niet zo goed werd bevonden.
Dus ik wacht af, staat nog eens lekker fris bovendien en met 2 jaar garantie kun je ze nog een tijd lang testen ook :df:

@Maximus, zolang de Hartge nog niet terug is heb ik geen haast, daarna is het wel prettig dat hij niet zolang langs de straat staat. (nu kan ie binnen staan omdat de Hartge er niet is)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 20 feb 2009, 09:29

Rene, je weet dat de set op de plaatjes niet hetzelfde is als voor de Saxo?!

Max V

Bericht door Max V » 20 feb 2009, 09:31

GTRene schreef:
Jeroen R schreef:Even over die schroefset, ik heb er o.a. 2 setjes van gehad onder 2 golf 4's van mij, 2 vrienden onder hun golf 3 vr6-en, maatje onder zijn opel astra G en een ander maatje onder zijn golf 2.

En voor het geld is het een goed setje, kwaliteit kwam goed over, rijdt nu met Weitec en KW maar dan betaal je er ook 4 keer zoveel voor.
Goed te horen Jeroen, en inderdaad die "echte" merk setjes zijn zo 4x zo duur, en las al bij meer mensen dat ze goed bevielen helemaal qua prijs natuurlijk, maar ook vergeleken met een ander merk welke ook niet zo duur was, maar niet zo goed werd bevonden.
Dus ik wacht af, staat nog eens lekker fris bovendien en met 2 jaar garantie kun je ze nog een tijd lang testen ook :df:

@Maximus, zolang de Hartge nog niet terug is heb ik geen haast, daarna is het wel prettig dat hij niet zolang langs de straat staat. (nu kan ie binnen staan omdat de Hartge er niet is)
Hmm, jammer, want het duurt nog wel even voor ik de mogelijkheid heb een autootje voor erbij te nemen...

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2009, 09:51

indobesar schreef:Rene, je weet dat de set op de plaatjes niet hetzelfde is als voor de Saxo?!
Ja, voor de Saxo krijg ik alleen 2 komplete voor, en 2 dempers achter...de rest wordt gesteld met de torsieas? maar zo geen ander fotomatteriaal :bag:
maar dank voor het meedenken :thumbup:

Sjonnie v/d Heide

Bericht door Sjonnie v/d Heide » 20 feb 2009, 10:56

Psst

bi-tone geen bicolor

wel in nl geleverd :bag:

Afbeelding

Max V

Bericht door Max V » 20 feb 2009, 10:59

Sjonnie v/d Heide schreef:Psst

bi-tone geen bicolor

Afbeelding
Welkom Sjonnie, waar is je voorstelpost? :P

GTRene

Bericht door GTRene » 20 feb 2009, 11:07

Sjonnie v/d Heide schreef:Psst

bi-tone geen bicolor

Afbeelding
ah, bi-tone :lol: trouwens zag wel dat die donkere tint alleen op alle kunstofdelen zit :mrgreen:
en inderdaad uit NL maar wel een 1.4

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Citröen Saxo VTS 1.6 sport bi-tone (de toon is gezet ;-))

Bericht door Arthur » 05 mar 2009, 15:27

Om je Hartge topic niet te vervuilen, is de Saxo al weer klaar eigenlijk?

Plaats reactie