Tot nu toe is decadentie de ondergang van elke beschaving geblekenMaximus schreef:Daarbij, de maatschappij zit tegenwoordig zo decadent in elkaar dat de meerderheid van de mensen zo'n auto niet eens zou accepteren
Stephan
Tot nu toe is decadentie de ondergang van elke beschaving geblekenMaximus schreef:Daarbij, de maatschappij zit tegenwoordig zo decadent in elkaar dat de meerderheid van de mensen zo'n auto niet eens zou accepteren
Nou dat is nog maar de vraag Tom. Ik denk dat de"'gekte" van afgelopen 10 jaar.. waar je als werknemer in de showroom je arbeidscontract tekende en gelijk met de nieuwe leaseauto de showroom uitreed wel voorbij is. En ik denk ook dat die tijd voorlopig niet meer terug komt.Tom schreef:Ja vanwege de recessie maar als het weer beter gaat en bedrijven slecht aan personeel kunnen komen dan zit je daar met je dacia's te kijkenRico schreef:Max.. natuurlijk vinden we Dacia niks.. maar dat is ook omdat we ons datzelf wijsmaken.
Als ik wergever was met een stuk of 20 leaseauto's... dan gingen ze van mij allemaal in zo'n Dacia.. of anders pakken ze maar de fiets.
Tom ik snap als geen ander dat zo'n Dacia niks is.. Maar als nu tegen je personeel zegt.. zo'n Dacia.. of we moeten je ontslaan vanwege te hoge kosten ondermeer vanwege te hoge leaskosten..Punt is dat op het moment dat het weer goed gaat, men de crisis ook snel genoeg weer vergeten is. En dan zit je daar met je dacia met oostblokplasticinterieur waar niemand in gezien wil worden .
Dat viel mij ook al op in je laatste posts... en dat heeft consequenties die minder leuk zijn dan ons kapitale stelsel aankan, helaas. Ik liep misschien wat voorop met het verkondigen van mijn denkbeelden, maar ik ben daar niet de enige in. Dat we leefden in een gekkehuis, een luchtbel, die beide ongezond waren voor ons kapitale stelsel (waar ik 100% voorstander van ben, mits alles goed geregeld is/kan worden), dat baarde me al jaren zorgen. Want het idee van 'hebben hebben hebben, kopen kopen kopen' begon mij mateloos te irriteren. Vooral omdat ik mezelf altijd als voorbeeld pak. Ik verdien niet slecht (beter dan Knot zeg maar, lol + inkomen GF), we doen geen gekke dingen, rijden budget-technisch in de juiste auto('s) en we houden amper centen over om te sparen. en wat we sparen gaat op aan dingen die stuk gaan, of andere dingen (vakanties/reizen), dus echt sparen is 't imho nooit echt.Rico schreef:KUTik bedenk me net dat ik een beetje als Dennis begin te redeneren
Rico schreef:Toch blijf ik bij mijn eerste standpunt, Dennis, en dat is dat mensen wel gewoon door moeten blijven consumeren. Maar dat moeten ze doen binnen de grenzen van middelen die ze ter beschikking staan.
Dus niet gaan lenen om een TV te kopen. Dan maar gewoon je oude TV houden.
Maar als de mensen die kunnen consumeren er mee ophouden en hun geld gewoon gaan oppotten dan word het probleem alleen maar groter.
Nu komen we op het punt dat de mensen die zonder problemen kunnen consumeren, onzeker zijn. Bang, murw geslagen door het nieuws van alle financiële rampspoed die op ons afstevend...
Daar geloof ik niks van. Ze zullen vooral zichzelf (en alle overbodige ambtenaren) in stand houden om de werkloosheid te drukken, en zelf geldverslinderde projecten door laten draaien om de uitgaven op peil te houden. Onder het mom van "als wij mensen ontslaan en niks meer uitgeven, stort echt alles in elkaar". Ze doen niks aan zichzelf.Rico schreef:Ik zie wel een lichtpuntje.. de Roverheid begint nu te merken dat ze ook wat ver zijn gegaan, en moeten aan alle kanten gaan schrappen...
+1!Dennis Cavallino schreef:Stoppen met geldverslindende projecten? Stop dan ook direct met de EU in Brussel en Staatsburg.
Als je het over de bron van haat hebt dan heb je hem denk ik hier wel te pakken denk ik. De tegenstelling tussen rijk en arm groter maken is zeer onverstandig en armoede is altijd een voedingsbodem geweest voor andersdenkenden.Maximus schreef:+1!Dennis Cavallino schreef:Stoppen met geldverslindende projecten? Stop dan ook direct met de EU in Brussel en Staatsburg.
Laten we sowieso stoppen met die internationale bemoeienis. Soms bekruipt me het gevoel dat het internationale imago belangrijk is dan het land en de inwoners zelf. Er worden miljarden euro's weggesmeten naar kansloze landen die het geld toch niet verstandig gebruiken. Ondertussen hebben we hier een begrotingstekort...
Begin met het blussen van je eigen brand, de brand van een ander moet niet de prioriteit zijn!!!
Een bedrag van 125 miljard dollars moest Irak helpen met de wederopbouw. Maar door een gebrek aan financiële faciliteiten werden pallets met miljarden in contanten ingevlogen, die zonder enig spoor (of bonnetje) weer verdwenen. In juni 2004 werd met één vlucht een record van vier miljard dollar afgeleverd.
Medische zorg kost veel geld, maar levert ook heel veel op. Het is waar dat de meeste kosten voor de gezondheidzorg worden betaald voor mensen in de laatste 2 jaar van hun leven. Mensen worden niet in leven gehouden, ze worden verzorgd, behandeld ( palliatief) in de stervens fase. Er is ook geen andere keuze, niet maatschappelijk, niet medisch ( Eed van Hippocrates)Ow ja en nog iets.
De medische wereld. Kost ons jaarlijks miljarden!
Ik vraag me weleens af: wat is er GVD <knipoog> mis met doodgaan?
Veel mensen worden alsmaar in leven gehouden, terwijl ze gewoon klaar zijn met dit leven. Laat ze doodgaan.
Levert vaak ook nog eens enorm veel geld op voor de donoren.
Ik vind dat alsmaar in leven houden van mensen onnatuurlijk. En het is een enorme belasting om steeds maar weer iemand te moeten behandelen, die je eigenlijk tijd moet geven om te sterven