Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door indobesar » 16 feb 2009, 11:06

Marco R. schreef:
GTRene schreef:mooie lijst Tinus :df:

trouwens, dat moet ook rap zijn, een 106 GTI met turbo 300pk :shocking: zo'n ding weegt iets van 900kg 8)
De eigenaar daarvan zit ook op EM dacht ik.
Is zeker een leuk projectje
Ook op DF: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... t=cosworth" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Hans R » 16 feb 2009, 16:42

Beek Auto Racing staat er ook weer met zijn service wagen voor mij en natuurlijk alle Driving-fun en Newminiclub deelnemers!
Top van Beek! :thumbup:

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Jeroen van Emmerik » 16 feb 2009, 17:09

leuk!! daar ook koffie met gebak?! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Hans R » 16 feb 2009, 17:20

Dacht het niet.. maar wel een compressor en veel technische info en gereedschap,
vraag aan Klaas van Vuure of die je kan helpen..
En misschien gelijk een mooie thuisbasis voor DF net als vorig jaar Zandvoort.

Gebruikersavatar
twan van der wouw
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:44
Locatie: Gendt (tussen arnhem en nijmegen)

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door twan van der wouw » 16 feb 2009, 18:43

Hans, Pk's zeggen echt niets. Je 340 weegt bijna niets en die wegligging komt ook wel goed, Ik rij trouwens met een setje Nitrons en dat bevalt zeer goed. Bij de TA heb ik als het even lukt TOYO 1R1 banden er onder zitten die zouden bij koud weer goed moeten gaan en ook nog wat regen moeten kunnen hebben. De standaard A048 en R888 hebben hier toch meer moeite mee. Van Sten heeft ze liggen. Dus laat je mini Thuis en kom met de Lotus ongeacht het weer of wordt je nat in zo'n open auto ? gr. Twan :thumbup: :turtle:

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Ben_968CS » 16 feb 2009, 20:39

Hans GP schreef:Dacht het niet.. maar wel een compressor en veel technische info en gereedschap,
vraag aan Klaas van Vuure of die je kan helpen..
En misschien gelijk een mooie thuisbasis voor DF net als vorig jaar Zandvoort.
Erg tof van Klaas!

Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Corvette » 17 feb 2009, 00:54

Ben_968CS schreef: Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...
Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard. :nana:













Ben dik 20 kg afgevallen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr.

Corvette

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Bert ///M3 » 17 feb 2009, 00:58

twan van der wouw schreef:Hans, Pk's zeggen echt niets. Je 340 weegt bijna niets en die wegligging komt ook wel goed, Ik rij trouwens met een setje Nitrons en dat bevalt zeer goed. Bij de TA heb ik als het even lukt TOYO 1R1 banden er onder zitten die zouden bij koud weer goed moeten gaan en ook nog wat regen moeten kunnen hebben. De standaard A048 en R888 hebben hier toch meer moeite mee. Van Sten heeft ze liggen. Dus laat je mini Thuis en kom met de Lotus ongeacht het weer of wordt je nat in zo'n open auto ? gr. Twan :thumbup: :turtle:
Hm die R1R is ook niet echt je van het in de kou. Beneden de 10 graden merk ik dat ze duidelijk minder grip hebben bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Tinus_TDI » 17 feb 2009, 08:51

Wat is dan wijsheid, gewoon op de R888 blijven rijden, ongeacht het weertype? :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door GTRene » 17 feb 2009, 10:34

Cor Dame schreef:
Ben_968CS schreef: Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...
Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard. :nana:













Ben dik 20 kg afgevallen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr.

Corvette
:hosanna: :clap: knap gedaan Cor :thumbup: (tenminste als het niet door iets naars is gekomen) dat scheelt wel :df:

Nou maar hopen dat je die slee aan de grond houd zonder die 20kg downforce :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Ben_968CS » 17 feb 2009, 10:38

Cor Dame schreef:
Ben_968CS schreef: Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...
Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard. :nana:













Ben dik 20 kg afgevallen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gr.

Corvette

WOW! Respect Cor! Vrees dat er bij mij ook wel een kilootje of 10 op de nominatie staat om op een dag afscheid van te nemen. Echt heel knap gedaan. Gaan we je nog wel herkennen, of zie je er nu uit als de mannelijke versie van Erica Terpstra? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Ben_968CS » 17 feb 2009, 10:40

Tinus_TDI schreef:Wat is dan wijsheid, gewoon op de R888 blijven rijden, ongeacht het weertype? :hmmm:
Op de R888 blijven rijden. Die zijn zo zacht dat je ze ook bij koud weer warm kan krijgen. Ze presteren wat mij betreft ook (relatief dan) prima bij regen op de baan, tenzij de beekjes over het circuit lopen.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Corvette » 17 feb 2009, 13:09

Tinus_TDI schreef:Wat is dan wijsheid, gewoon op de R888 blijven rijden, ongeacht het weertype? :hmmm:

YES

Toyo R 3 x 8 heeft verrassend veel grip, zelfs bij nat.

Je moet natuurlijk wel een paar rondjes geduld hebben om er een beetje temperatuur in te krijgen, maar dan gaan ze best goed.

Met vriendelijke groet

Cor


Ben er zit nu nog zat aan. Kan nog wel 20 missen. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Corvette op 17 feb 2009, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Bert ///M3 » 17 feb 2009, 13:12

Idd, ik denk dat je alleen bij heel veel water voordeel uit die R1R's trekt, ze hebben namelijk een beter regenprofiel. Maar anders is R888 beter zolang er geen plassen water op de baan staan.

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Tinus_TDI » 17 feb 2009, 19:25

Thnx voor de tips.

A.s. donderdag gaat de auto weer terug naar de tuner om deze aan te passen voor T.A.

Op Zandvoort heb ik vorig jaar met een Garret 17/49 gereden (deze zit standaard op een 150pk TDI) en had de auto zo'n 190pk en 430nm. Op Assen was er een speciale Finse turbo op de diesel gezet (aangepaste Garret, maat 18/56) en had de auto 225pk en 450nm. Nu komt er waarschijnlijk nog een iets grotere turbo op de Golf en ook worden er topmuts op de Golf gezet.

Ik heb reeds een KW clubsport onderstel onder de Golf zitten, maar op Assen had ik met de zware diesel voorin enorm veel last van onderstuur.

Ik ben benieuwd welk vermogen eruit gaat komen en hoe de Golf gaat rijden na het afstellen..

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Hans R » 17 feb 2009, 19:51

Bert ///M3 schreef:Idd, ik denk dat je alleen bij heel veel water voordeel uit die R1R's trekt, ze hebben namelijk een beter regenprofiel. Maar anders is R888 beter zolang er geen plassen water op de baan staan.
De R1R heeft hetzelfde compound als de R888 sterker nog een goede verse R1R voelt zachter aan dan een jaar oude R888
Ik hoop er alleen dat ze een beetje warm worden.. met een lichte auto duurt dit wat langer, moet je ook ff rekening mee houden, Cor, nu je 20kilo ben afgevallen :P

Zag trouwens vandaag dat ik ook bij de sprint ben ingeschreven.. :?

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Metchu » 17 feb 2009, 19:52

Hans GP schreef: Zag trouwens vandaag dat ik ook bij de sprint ben ingeschreven.. :?

Dat komt misschien goed uit! Want thommy, wilde zich (misschien) inschrijven met de GTO... Geef je plek aan thommy en/of regel iets met brian... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Hans R » 17 feb 2009, 20:17

Zit die sprint al vol dan?
Ik ga eerst de Lotus even aan de performance box hangen.. als die in de 4 seconden (op de 100) zit, doe ik mee anders mag tommy in mijn plaats.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Metchu » 17 feb 2009, 20:18

weet niet of het vol zit, ik dacht hardop :)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6788
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Opa » 17 feb 2009, 23:34

Corvette schreef: Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard. :nana:
Ben je wezen schijten, Cor?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Bert ///M3 » 18 feb 2009, 02:49

Hans GP schreef:
Bert ///M3 schreef:Idd, ik denk dat je alleen bij heel veel water voordeel uit die R1R's trekt, ze hebben namelijk een beter regenprofiel. Maar anders is R888 beter zolang er geen plassen water op de baan staan.
De R1R heeft hetzelfde compound als de R888 sterker nog een goede verse R1R voelt zachter aan dan een jaar oude R888
Ik hoop er alleen dat ze een beetje warm worden.. met een lichte auto duurt dit wat langer, moet je ook ff rekening mee houden, Cor, nu je 20kilo ben afgevallen :P
Dat zijn dan niet de R1R's die normaal in de EU geleverd worden. Misschien de japanse versie? Je had daar namelijk een band die Toyo Trampio heette, dat was de 1 van de voorgangers van R888.

Die wij hier hebben is in elk geval harder.

R1R in EU = TWI 140
R888 in EU = TWI 100 en in verschillende compounds verkrijgbaar.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Corvette » 18 feb 2009, 09:28

Tinus_TDI schreef: Ik heb reeds een KW clubsport onderstel onder de Golf zitten, maar op Assen had ik met de zware diesel voorin enorm veel last van onderstuur.
Ik ben benieuwd welk vermogen eruit gaat komen en hoe de Golf gaat rijden na het afstellen..
Is dat onderstel wel verstelbaar dan???

Is de voorkant nu niet wat te soft?

Of juist andersom?

Gr.

Corvette

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Tinus_TDI » 19 feb 2009, 08:23

Het onderstel is volledig instelbaar. De clubsport is een aangepaste var. 3, welke meer is toegelegd op circuitgebruik.
Ook zitten er twee stabilisatorstangen onder de auto om de auto minder rol te geven en zijn er drie veerpootbruggen geplaats om de auto stijver te maken.

http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had mijn onderstel op Assen vrij hard staan en ik reed met R888, 205 breed.
Omdat ik zoveel last van onderstuur had heb ik navraag gedaan bij een aantal mensen die met diesels racen.
Deze gaven mij aan dat het komt door het zware dieselblok. Als ik topmouts monteer zal dit probleem voor een deel opgelost zijn.

Dit jaar krijg ik hulp met het afstellen van het onderstel en als de auto ook helemaal leeg is ga ik proberen om de auto te laten uitwegen.
Ook ga ik proberen nog een stuurhuis van een Audi TT te monteren, dit omdat de Golf 4 standaard weinig gevoel heeft is het stuur. Bij de TT is dit een stuk beter.

Nadeel is (zoals altijd) dat de tijd redelijk begint te dringen. Vanavond eerst met de auto naar Groningen en daar wordt de andere turbo en uitlaat geplaatst. Om deze grotere turbo te laten passen moet er een speciale downpipe gemaakt worden en het uitlaatspruitstuk moet worden aangepast.

Als dit allemaal gebeurt is gaat de auto op de rollerbank en kan ik hem begin volgende week weer ophalen.

Daarna kijken of er nog genoeg tijd is voor de rest ..

Gebruikersavatar
Tinus_TDI
Berichten: 292
Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Tinus_TDI » 19 feb 2009, 08:28

Beelden van Assen (met een paar foutjes :angel: )

http://www.youtube.com/watch?v=KuKCET9j6n0" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)

Bericht door Hans R » 19 feb 2009, 11:26

Onderstuur = achterkant iets harder zetten :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast