Ook op DF: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... t=cosworth" onclick="window.open(this.href);return false;Marco R. schreef:De eigenaar daarvan zit ook op EM dacht ik.GTRene schreef:mooie lijst Tinus![]()
trouwens, dat moet ook rap zijn, een 106 GTI met turbo 300pkzo'n ding weegt iets van 900kg 8)
Is zeker een leuk projectje
Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Time-Attack 2009 (CPZ, Assen 2x)
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Beek Auto Racing staat er ook weer met zijn service wagen voor mij en natuurlijk alle Driving-fun en Newminiclub deelnemers!
Top van Beek!
Top van Beek!

- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
leuk!! daar ook koffie met gebak?! 

- Hans R
Dacht het niet.. maar wel een compressor en veel technische info en gereedschap,
vraag aan Klaas van Vuure of die je kan helpen..
En misschien gelijk een mooie thuisbasis voor DF net als vorig jaar Zandvoort.
- twan van der wouw
Hans, Pk's zeggen echt niets. Je 340 weegt bijna niets en die wegligging komt ook wel goed, Ik rij trouwens met een setje Nitrons en dat bevalt zeer goed. Bij de TA heb ik als het even lukt TOYO 1R1 banden er onder zitten die zouden bij koud weer goed moeten gaan en ook nog wat regen moeten kunnen hebben. De standaard A048 en R888 hebben hier toch meer moeite mee. Van Sten heeft ze liggen. Dus laat je mini Thuis en kom met de Lotus ongeacht het weer of wordt je nat in zo'n open auto ? gr. Twan

- Ben_968CS
Erg tof van Klaas!Hans GP schreef:Dacht het niet.. maar wel een compressor en veel technische info en gereedschap,
Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...
- Corvette
Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard.Ben_968CS schreef: Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...

Ben dik 20 kg afgevallen

Gr.
Corvette
- Bert ///M3
Hm die R1R is ook niet echt je van het in de kou. Beneden de 10 graden merk ik dat ze duidelijk minder grip hebben bijvoorbeeld.twan van der wouw schreef:Hans, Pk's zeggen echt niets. Je 340 weegt bijna niets en die wegligging komt ook wel goed, Ik rij trouwens met een setje Nitrons en dat bevalt zeer goed. Bij de TA heb ik als het even lukt TOYO 1R1 banden er onder zitten die zouden bij koud weer goed moeten gaan en ook nog wat regen moeten kunnen hebben. De standaard A048 en R888 hebben hier toch meer moeite mee. Van Sten heeft ze liggen. Dus laat je mini Thuis en kom met de Lotus ongeacht het weer of wordt je nat in zo'n open auto ? gr. Twan![]()
- Tinus_TDI
Wat is dan wijsheid, gewoon op de R888 blijven rijden, ongeacht het weertype? 

- GTRene
Cor Dame schreef:Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard.Ben_968CS schreef: Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...![]()
Ben dik 20 kg afgevallen![]()
![]()
![]()
Gr.
Corvette

Nou maar hopen dat je die slee aan de grond houd zonder die 20kg downforce

- Ben_968CS
Cor Dame schreef:Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard.Ben_968CS schreef: Om het maar meer te zoeken in het gewicht dan de pk's: er zit bij mij een stuk kleinere accu in, de motorkap heeft hoodpins gekregen zodat het hele sluitmechanisme er uit kon en er is een flink deel van de vloerbedekking voorin verdwenen (waarvoor veel dank aan Harry voor deze nare klus). Scheelt weer een kilo of 2, 3...![]()
Ben dik 20 kg afgevallen![]()
![]()
![]()
Gr.
Corvette
WOW! Respect Cor! Vrees dat er bij mij ook wel een kilootje of 10 op de nominatie staat om op een dag afscheid van te nemen. Echt heel knap gedaan. Gaan we je nog wel herkennen, of zie je er nu uit als de mannelijke versie van Erica Terpstra?

- Ben_968CS
Op de R888 blijven rijden. Die zijn zo zacht dat je ze ook bij koud weer warm kan krijgen. Ze presteren wat mij betreft ook (relatief dan) prima bij regen op de baan, tenzij de beekjes over het circuit lopen.Tinus_TDI schreef:Wat is dan wijsheid, gewoon op de R888 blijven rijden, ongeacht het weertype?
- Corvette
Tinus_TDI schreef:Wat is dan wijsheid, gewoon op de R888 blijven rijden, ongeacht het weertype?
YES
Toyo R 3 x 8 heeft verrassend veel grip, zelfs bij nat.
Je moet natuurlijk wel een paar rondjes geduld hebben om er een beetje temperatuur in te krijgen, maar dan gaan ze best goed.
Met vriendelijke groet
Cor
Ben er zit nu nog zat aan. Kan nog wel 20 missen.

Laatst gewijzigd door Corvette op 17 feb 2009, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Idd, ik denk dat je alleen bij heel veel water voordeel uit die R1R's trekt, ze hebben namelijk een beter regenprofiel. Maar anders is R888 beter zolang er geen plassen water op de baan staan.
- Tinus_TDI
Thnx voor de tips.
A.s. donderdag gaat de auto weer terug naar de tuner om deze aan te passen voor T.A.
Op Zandvoort heb ik vorig jaar met een Garret 17/49 gereden (deze zit standaard op een 150pk TDI) en had de auto zo'n 190pk en 430nm. Op Assen was er een speciale Finse turbo op de diesel gezet (aangepaste Garret, maat 18/56) en had de auto 225pk en 450nm. Nu komt er waarschijnlijk nog een iets grotere turbo op de Golf en ook worden er topmuts op de Golf gezet.
Ik heb reeds een KW clubsport onderstel onder de Golf zitten, maar op Assen had ik met de zware diesel voorin enorm veel last van onderstuur.
Ik ben benieuwd welk vermogen eruit gaat komen en hoe de Golf gaat rijden na het afstellen..
A.s. donderdag gaat de auto weer terug naar de tuner om deze aan te passen voor T.A.
Op Zandvoort heb ik vorig jaar met een Garret 17/49 gereden (deze zit standaard op een 150pk TDI) en had de auto zo'n 190pk en 430nm. Op Assen was er een speciale Finse turbo op de diesel gezet (aangepaste Garret, maat 18/56) en had de auto 225pk en 450nm. Nu komt er waarschijnlijk nog een iets grotere turbo op de Golf en ook worden er topmuts op de Golf gezet.
Ik heb reeds een KW clubsport onderstel onder de Golf zitten, maar op Assen had ik met de zware diesel voorin enorm veel last van onderstuur.
Ik ben benieuwd welk vermogen eruit gaat komen en hoe de Golf gaat rijden na het afstellen..
- Hans R
De R1R heeft hetzelfde compound als de R888 sterker nog een goede verse R1R voelt zachter aan dan een jaar oude R888Bert ///M3 schreef:Idd, ik denk dat je alleen bij heel veel water voordeel uit die R1R's trekt, ze hebben namelijk een beter regenprofiel. Maar anders is R888 beter zolang er geen plassen water op de baan staan.
Ik hoop er alleen dat ze een beetje warm worden.. met een lichte auto duurt dit wat langer, moet je ook ff rekening mee houden, Cor, nu je 20kilo ben afgevallen

Zag trouwens vandaag dat ik ook bij de sprint ben ingeschreven..

-
Hans GP schreef: Zag trouwens vandaag dat ik ook bij de sprint ben ingeschreven..
Dat komt misschien goed uit! Want thommy, wilde zich (misschien) inschrijven met de GTO... Geef je plek aan thommy en/of regel iets met brian...

- Hans R
Zit die sprint al vol dan?
Ik ga eerst de Lotus even aan de performance box hangen.. als die in de 4 seconden (op de 100) zit, doe ik mee anders mag tommy in mijn plaats.
Ik ga eerst de Lotus even aan de performance box hangen.. als die in de 4 seconden (op de 100) zit, doe ik mee anders mag tommy in mijn plaats.
-
weet niet of het vol zit, ik dacht hardop 

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ben je wezen schijten, Cor?Corvette schreef: Prutswerk Ben die paar kilo.Ik heb dik 20 kilo bespaard.![]()
- Bert ///M3
Dat zijn dan niet de R1R's die normaal in de EU geleverd worden. Misschien de japanse versie? Je had daar namelijk een band die Toyo Trampio heette, dat was de 1 van de voorgangers van R888.Hans GP schreef:De R1R heeft hetzelfde compound als de R888 sterker nog een goede verse R1R voelt zachter aan dan een jaar oude R888Bert ///M3 schreef:Idd, ik denk dat je alleen bij heel veel water voordeel uit die R1R's trekt, ze hebben namelijk een beter regenprofiel. Maar anders is R888 beter zolang er geen plassen water op de baan staan.
Ik hoop er alleen dat ze een beetje warm worden.. met een lichte auto duurt dit wat langer, moet je ook ff rekening mee houden, Cor, nu je 20kilo ben afgevallen![]()
Die wij hier hebben is in elk geval harder.
R1R in EU = TWI 140
R888 in EU = TWI 100 en in verschillende compounds verkrijgbaar.
- Corvette
Is dat onderstel wel verstelbaar dan???Tinus_TDI schreef: Ik heb reeds een KW clubsport onderstel onder de Golf zitten, maar op Assen had ik met de zware diesel voorin enorm veel last van onderstuur.
Is de voorkant nu niet wat te soft?
Of juist andersom?
Gr.
Corvette
- Tinus_TDI
Het onderstel is volledig instelbaar. De clubsport is een aangepaste var. 3, welke meer is toegelegd op circuitgebruik.
Ook zitten er twee stabilisatorstangen onder de auto om de auto minder rol te geven en zijn er drie veerpootbruggen geplaats om de auto stijver te maken.
http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had mijn onderstel op Assen vrij hard staan en ik reed met R888, 205 breed.
Omdat ik zoveel last van onderstuur had heb ik navraag gedaan bij een aantal mensen die met diesels racen.
Deze gaven mij aan dat het komt door het zware dieselblok. Als ik topmouts monteer zal dit probleem voor een deel opgelost zijn.
Dit jaar krijg ik hulp met het afstellen van het onderstel en als de auto ook helemaal leeg is ga ik proberen om de auto te laten uitwegen.
Ook ga ik proberen nog een stuurhuis van een Audi TT te monteren, dit omdat de Golf 4 standaard weinig gevoel heeft is het stuur. Bij de TT is dit een stuk beter.
Nadeel is (zoals altijd) dat de tijd redelijk begint te dringen. Vanavond eerst met de auto naar Groningen en daar wordt de andere turbo en uitlaat geplaatst. Om deze grotere turbo te laten passen moet er een speciale downpipe gemaakt worden en het uitlaatspruitstuk moet worden aangepast.
Als dit allemaal gebeurt is gaat de auto op de rollerbank en kan ik hem begin volgende week weer ophalen.
Daarna kijken of er nog genoeg tijd is voor de rest ..
Ook zitten er twee stabilisatorstangen onder de auto om de auto minder rol te geven en zijn er drie veerpootbruggen geplaats om de auto stijver te maken.
http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had mijn onderstel op Assen vrij hard staan en ik reed met R888, 205 breed.
Omdat ik zoveel last van onderstuur had heb ik navraag gedaan bij een aantal mensen die met diesels racen.
Deze gaven mij aan dat het komt door het zware dieselblok. Als ik topmouts monteer zal dit probleem voor een deel opgelost zijn.
Dit jaar krijg ik hulp met het afstellen van het onderstel en als de auto ook helemaal leeg is ga ik proberen om de auto te laten uitwegen.
Ook ga ik proberen nog een stuurhuis van een Audi TT te monteren, dit omdat de Golf 4 standaard weinig gevoel heeft is het stuur. Bij de TT is dit een stuk beter.
Nadeel is (zoals altijd) dat de tijd redelijk begint te dringen. Vanavond eerst met de auto naar Groningen en daar wordt de andere turbo en uitlaat geplaatst. Om deze grotere turbo te laten passen moet er een speciale downpipe gemaakt worden en het uitlaatspruitstuk moet worden aangepast.
Als dit allemaal gebeurt is gaat de auto op de rollerbank en kan ik hem begin volgende week weer ophalen.
Daarna kijken of er nog genoeg tijd is voor de rest ..
- Tinus_TDI
Beelden van Assen (met een paar foutjes
)
http://www.youtube.com/watch?v=KuKCET9j6n0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=KuKCET9j6n0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
Onderstuur = achterkant iets harder zetten