Het zit er allemaal onder!
En onder het mom van een foto zegt meer dan 1000 woorden:
Omdat ik het interieur moest strippen om de achter clam eraf te halen, maar gelijk die gekke stalen frames achter de stoelen eruit geslepen (elise en exige hebben die dingen ook niet, en het scheelt weer 2kg hoog in de auto 8) ):
En nog wat pics van spullen die ik uit het motorruim gesloopt heb:
Verkoperde moeren gebruikt voor het spruitstuk aan het blok (zouden weer beter los moeten komen als dat nog eens nodig is):
De stalen shim voor onder de kofferbak vervangen door aluminium pads:
Nog wat pics:
Nieuwe pookknop (heerlijk ding!):
Nog even een summary van de kilo's die ik eruit gekieperd heb:
Clam shim mod: -370 gr. (440-70)
EGR klep: -660 gr.
Uitlaatsteun: -230 gr.
Hitteschild spruitstuk: -690 gr.
Hitteschild collector: -190 gr.
Nieuwe hitteschilden: +500 gr. (ongeveer)
Nutteloze motorbeugels: -670 gr.
Tullett uitlaat: -7400 gr.
Interieur paneel: -2800 gr.
Speakers: -2200 gr.
Hoofdsteun beugels: -2000 gr.
Kapje van motorkapsluiting: -150 gr.
Totaal toch nog 16.9 kg.
Nu moet ik toch erg dicht tegen de 800kg aan zitten, en het doel is eronder te duiken.
Ik heb nu al ruim meer dan 200km gereden met de Tullett uitlaat, dus de ECU zou nu het truukje wel door moeten hebben zou je zeggen... En, dat lijkt er nu ook wel op 8)
Hij lelt nu behoorlijk lekker door moet ik zeggen, de tweede versnelling raffelt hij nu heerlijk snel af bijvoorbeeld, totdat... de toerenbegrenzer keihard ingrijpt... Die toerenbegrenzer moet even 700 rpm opschuiven dus (wordt aan gewerkt...).
Hij zou ongeveer 20pk extra moeten hebben nu, en dat geloof ik ook wel
Het geluid is ook wel geinig trouwens. Als de motor (en uitlaat) koud zijn is het lekker sportief, als alles warm is breekt de hel los... Tenminste, voor mijn gevoel dan, ik heb 4 jaar lang rondgereden met de standaard uitlaat dus ik moet even wennen misschien
Op naar de volgende mod!