opel speedster 2.2-16V + Mini Cooper S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 nov 2007, 22:29

Leuke meter inderdaad! Ik heb ook zo'n ding in mijn roadster. Dan specifiek voor mijn roadster met ook een plaatje van een roadster bij het opstarten ;) Is erg handig bij het tunen van de motor!

Ook van PLX Devices (heb ik AFR van) staan nu trouwens mooie universele OBD meters in de planning:
http://www.plxdevices.com/comingsoon.html

Maik

Bericht door Maik » 06 nov 2007, 09:22

SteV6 schreef:He, dat is een gaaf metertje ...

Ik ga maar eens goed nadenken of die bij mij de Vmax-meter moet gaan aanvullen :roll:
Kan je ook metrische parameters gebruiken Maik? Of alleen maar MPH en MPG?

Veel plezier ermee Maik!

O ja, ik ga ook eens op zoek naar zo'n poetsbrugje :!:

SteV6
Metrisch kan ook prima. En Mark heeft al wat nieuwe "meters" geprogrammeerd in dat ding om andere data uit de ECU naar boven te halen. De Short Term Fuel Trim en Long Term Fuel Trim. Met deze waardes zie je gelijk hoeveel de ECU de inspuiting aanpast als je weer eens een verandering hebt gemaakt aan de motor. :)
Als je hem wilt kopen, koop hem dan via ebay (bij dezelfde leverancier( =importeur Europa) is dat, in Griekenland), dat scheelt nog een paar knaken. In 3 dagen in huis 8)

Maik

Bericht door Maik » 06 nov 2007, 09:23

Stéphane schreef:Leuke meter inderdaad! Ik heb ook zo'n ding in mijn roadster. Dan specifiek voor mijn roadster met ook een plaatje van een roadster bij het opstarten ;) Is erg handig bij het tunen van de motor!

Ook van PLX Devices (heb ik AFR van) staan nu trouwens mooie universele OBD meters in de planning:
http://www.plxdevices.com/comingsoon.html
Zeker handig. Dat onderste metertje is ook wel behoorlijk cool moet ik zeggen 8) :)

NSXRS

Bericht door NSXRS » 06 nov 2007, 19:23

Maik schreef:
SteV6 schreef:He, dat is een gaaf metertje ...

Ik ga maar eens goed nadenken of die bij mij de Vmax-meter moet gaan aanvullen :roll:
Kan je ook metrische parameters gebruiken Maik? Of alleen maar MPH en MPG?

Veel plezier ermee Maik!

O ja, ik ga ook eens op zoek naar zo'n poetsbrugje :!:

SteV6
Metrisch kan ook prima. En Mark heeft al wat nieuwe "meters" geprogrammeerd in dat ding om andere data uit de ECU naar boven te halen. De Short Term Fuel Trim en Long Term Fuel Trim. Met deze waardes zie je gelijk hoeveel de ECU de inspuiting aanpast als je weer eens een verandering hebt gemaakt aan de motor. :)
Als je hem wilt kopen, koop hem dan via ebay (bij dezelfde leverancier( =importeur Europa) is dat, in Griekenland), dat scheelt nog een paar knaken. In 3 dagen in huis 8)
Ha,
We hebben blijkbaar beetje zelfde idee van metertjes aanschaffen Maik :idea: 8) .
Ik heb inmiddels al tijdje de Scangauge II klaar liggen en ook een PLX-Devices R-500. Met beide ga ik dadelijk spelen in de Supercharged NSX (deze staat nu op de boot op weg naar NL, nog 1-1,5 weken wachten denk ik) :evil:
Hopelijk komt 'ie in dezelfde nieuwstaat aan als waarin uit de US vertrokken :roll:

Maik

Bericht door Maik » 06 nov 2007, 21:42

Wachten kan lang duren he.... :wink:

Jammer genoeg geen tijd gehad vandaag om de bodemplaat terug te schroeven... morgen dan maar afmaken en een proefritje maken.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 06 nov 2007, 22:19

Vind het altijd wel geweldig om te zien hoor Maik! Steeds die Speedster iets verder upgraden en zo helemaal je eigen wagen maken in princiepe.

Ook weer aanwezig komend Ring weekend? Zou graag eens een rondje mee willen maken! :wink:

Maik

Bericht door Maik » 06 nov 2007, 22:26

Ja, dat is inderdaad de lol van dit karretje voor mij. Zo langzaam aan bouw je er iets unieks van en ken je elk hoekje en gaatje. Omdat ik er tegenwoordig ook niet zoveel meer mee rijd verveeld hij niet en dat gaat nog wel een hele tijd duren. Komt ook doordat elke upgrade weer iets vernieuwends brengt in het rijden, waardoor het toch telkens weer leuker wordt. Volgende stap is de complete uitlaatlijn en dat brengt weer wat pk'tjes en ook een lekker geluidje 8)
Ik ga er niet bij zijn op de ring jammer genoeg, ben even druk met allerlei andere dingen (pies en poep en luiers zeg maar :) ). Maar er komt vast nog wel een kansje om eens een rondje mee te knallen, schiet me gewoon een keer aan.

Maik

Re: opel speedster 2.2-16V

Bericht door Maik » 15 feb 2009, 21:27

Zo, al weer meer dan een jaar geleden dat ik hier een update gepost heb :)
Tijd voor wat aanvulling dus...

Een tijdje terug wat mooie nieuwe plakken CF besteld en gemonteerd. Nu ziet mijn dashboardje er weer een beetje toonbaar uit 8)

Afbeelding

Afbeelding

En de mod van vandaag:

Door Dominique (ook speedsterrijder en lid van DF) heb ik nog net op tijd mee kunnen doen aan de volledig aluminium radiator group buy via het vx220 forum (bij Eliseparts.com). Als dank daarvoor mocht Dominique mij gelijk helpen bij het inbouwen ervan, daar kon hij nog wat van leren voor zijn eigen nieuwe radiator :lol:
Die van hem gaan we binnenkort vervangen :wink:

Ik ga geen heel erg gedetaileerd verslag hier schrijven, als mensen vragen hebben dan weten ze mij en Dominique wel te vinden 8)
Dus veel plaatjes!

De patient en de nieuwe radiator:
Afbeelding

Voorklep eraf, daarna omhoog met dat hok, wielen eraf en voorste modderkuipen eruit:
Afbeelding

Koplampen eruit en Dominique zorgt er op het nippertje voor dat de foto niet verpest wordt:
Afbeelding

Daarna 2000 boutjes verwijderen en hop, voorclam is eraf:
Afbeelding

Lekker bekkie:
Afbeelding

Best groot die clam als hij zo in een kamer staat:
Afbeelding

3000 tie-wraps verwijderd en de oude radiator kon eruit:
Afbeelding

Oude vieze meuk en nieuwe schone beauty (de verdeelkappen van de oude zijn van kunststof en zijn tegen de radiator gelijmd, en op die lijmnaad gaan ze bijna altijd lekken):
Afbeelding

Nieuwe erin:
Afbeelding

ABS switch erin:
Afbeelding

En klaar..... tenminste, nu eerst een beetje schoonmaken :oops: en daarna de boel weer inelkaar zetten, en dan hopen op weinig onderdelen die overblijven :idea:

Nog bedankt Dominique! :)

Joy

Bericht door Joy » 15 feb 2009, 21:37

Mooie mod's Maik. Hoeveel uur arbeid zit er in die frontclam demonteren ?

Maik

Bericht door Maik » 15 feb 2009, 21:46

Die clam is er ongeveer in 2uur af. Maar dan ben je er nog niet :wink: Die kap die over de radiator zit is een mooie pain in de #ss.... iets met Engels en meuk enzo :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 feb 2009, 22:06

Heeft de alu radiator nog meer voordelen? Betere koeling oid, of alleen beter fail-proof?

Ook mooie gelegenheid om alles weer netjes en schoon te krijgen daar voorin. Nu weer klaar voor het nieuwe seizoen?

Casper

Bericht door Casper » 15 feb 2009, 22:06

Zo'n Speedster zit eigenlijk best koel in mekaar! :D Weinig sleutelgemak, maar wel koel ge-engineerd :)

Je mag wel eens een nieuwe kentekenplaat op de voorkant zetten :P

L@urens

Bericht door L@urens » 15 feb 2009, 22:15

Koel zo'n thuis-brug!
Kostbaar?

Knot

Bericht door Knot » 15 feb 2009, 22:18

Aardig klussen zeg.. maar mooi mod. En je weet nu precies hoe de auto in elkaar zit, mooi meegenomen!

allen

Bericht door allen » 15 feb 2009, 22:20

Heb jij ook van die mooie samcoslangen Maik? :twisted:
Mooi werk verricht!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 feb 2009, 22:29

Zo! Jullie weten wel waar je aan begint :shock: Respect ;)
Maar ik doe echt niets (meer) zelf aan mijn auto. Dat laat ik aan de experts over :mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 15 feb 2009, 22:35

Goed bezig Maik, mooi werk!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 feb 2009, 00:19

Mooi klusje! Verwacht je een stukje logische "German engineering" moet je een halve auto uit elkaar draaien :wink: Ziet er top uit! Dat carbon ook trouwens, zo gekocht of zelf aan de hobby geweest?

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2009, 00:52

:thumbup: goede moves...best een werk zo'n clam :shocking: mooi dat je dat zelf kan, scheelt weer knaken :thumbup:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 feb 2009, 08:30

Stark wark Maik, hebben jullie weer ff mooi gedaan zo :)

Casper

Bericht door Casper » 16 feb 2009, 11:12

Spookyfish schreef:Koel zo'n thuis-brug!
Kostbaar?
http://www.werktuigen.nl/bin/members/ca ... &t=verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 feb 2009, 19:33

Casper schreef:
Spookyfish schreef:Koel zo'n thuis-brug!
Kostbaar?
http://www.werktuigen.nl/bin/members/ca ... &t=verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is dat ze hier niet op nóg meer automeuk zitten te wachten anders kocht ik deze met een paar maandjes sparen ook :mrgreen:

*slaat weblink op in favorieten* :forum:

Dat "effe" een radiateur vervangen ken ik... vorige week van 1 van de oudere Sprinters (vierkante koplampen) op mijn werk de radiateur vervangen... mogen de voorbumper, koplampen en slotbalk er uit voordat je er fatsoenlijk bij kunt.

Maik

Bericht door Maik » 16 feb 2009, 21:20

Steven Nauta schreef:Heeft de alu radiator nog meer voordelen? Betere koeling oid, of alleen beter fail-proof?

Ook mooie gelegenheid om alles weer netjes en schoon te krijgen daar voorin. Nu weer klaar voor het nieuwe seizoen?
Hij is alleen fail-proof Steven. De standaard radiator heeft zat koelingcapaciteit voor de speedster, ook als je naar 200+pk wilt gaan.
En nog niet klaar voor het seizoen :wink: , ik wil eigenlijk ook gelijk de afdichtrubbers voor mijn stuurhuis vervangen (in 1 ervan zit een scheur) en nog mijn spoorstangen vervangen voor lichtere en sterkere exemplaren. Die heb ik al een klein jaar liggen maar ze moeten er maar eens onder :wink:
Dan kan ik daarna het bakkie weer eens opnieuw uitlijnen. Pas dan ben ik er weer klaar voor 8)

Maik

Bericht door Maik » 16 feb 2009, 21:22

allen schreef:Heb jij ook van die mooie samcoslangen Maik? :twisted:
Mooi werk verricht!
Moet jij niet even je ruiten krabben aan de overkant ofzo :?:

Maik

Bericht door Maik » 16 feb 2009, 21:24

dubbel
Laatst gewijzigd door Maik op 16 feb 2009, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie