Winterbanden en marketing

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Winterbanden en marketing

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 11:28

Snipe schreef:
Ar schreef:Als kilometervreter en voor de autobahn: hoe groter hoe beter.
Zoals gezegd, ik heb vrij regelmatig met een 5 Serie gereden en ik vond het nogal tegenvallen hoe gevoelig die was voor sporen en zijwind.
Buiten dat, als je vrij regelmatig in de stad moet zijn, is het ook een beetje zoeken naar de goede mix tussen handzaam en compact aan de ene kant en ruimte en comfort aan de andere kant.
+1

en inderdaad Rico.

Wat allen cs zeggen zal allemaal wel in hún straatje, ze hebben ze er tóch al om en/of voor betaald, ja dan ga je niet op internet voor lul staan door te zeggen dat ze eigenlijk waardeloos zijn in kwakkelwintertje 2009 natuurlijk. Dan hou je voet bij stuk en ga je lullen over onherbergzame oorden waar 'wij' vandaan komen etc.

In mijn bijna 40 jarig bestaan weet ik 1 ding, luister niet naar goedbedoelde maar vaak afgunstige wijsneuzerij van een ander. Het brengt je niks. 8)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 feb 2009, 11:31

Robin schreef:Wat de mannen hierboven zeggen dat ze zich'schuldig' maken aan te hard rijden, dat voelt alleen maar zo, omdat de rest ongeveer angsthazerig bijna stilstaat. :mrgreen:
Dat is idd zo. Geldt ook voor een beetje nevel (heb ik het niet over 10m zicht). Sneeuw en nevel in het land en niet harder dan 60 gaat de band :wink:

wooter

Bericht door wooter » 11 feb 2009, 13:42

Robin schreef:Wat allen cs zeggen zal allemaal wel in hún straatje, ze hebben ze er tóch al om en/of voor betaald, ja dan ga je niet op internet voor lul staan door te zeggen dat ze eigenlijk waardeloos zijn in kwakkelwintertje 2009 natuurlijk. Dan hou je voet bij stuk en ga je lullen over onherbergzame oorden waar 'wij' vandaan komen etc.
Kom Robin, da's gelul... Met zomerbanden was ik er echt niet gerust in, en na de tweede fikse winterprik ben ik overstag gegaan en heb ik erg veel moeite en geld in de juiste winterbanden gestoken, en om vervolgens te zien wat de verschillen waren.

Eerlijk: boven 4 graden ben ik teleurgesteld in de winterbanden. Het verschil bij 5,5 graden scheelt amper 70 cm remafstand en 0,3s acceleratie. Maar ze scoren wél beter dan zomerbanden, en daar was ik eigenlijk verbaasd over. Hoe het verhaal is bij 8-9 graden is weet ik nog niet, maar dan vind ik de winterbanden erg onstabiel voelen. En eens kouder, vochtiger en gladder winnen de winterbanden gewoon hands-down, want in dezelfde maat als zomerbanden worden ze niet zompiger en kan je nog altijd hard knallen.

Dus, alhoewel ik teleurgesteld ben in hun gevoel bij droog weer, zeggen de cijfers iets anders en dus gaan ze er de volgende jaren er ook op.

Robin

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 13:46

Dát bedoel ik dus wooter....

Dus wat ík zeg wordt makkelijk afgedaan als 'gelul'. En als ik 'jullie'stelling 'gelul' vind is het huis te klein, zegmaar....

Dus klopt mijn stelling betr de winterbandrijders anno kwakkelwinter 2009. :mrgreen:

Gisteren was het tussen de -0.5 en plus 5.5 graden overigens en dan snap jij mijn punt en ik jouw punt wooter. :thumbup:

Die hele 7 graden toestand is onzin.En dat je al moet METEN en veel gedoe eromheen met grafieken en alles is mooi en aardig, maar het verschil van dag en nacht is er niet:ERGO vaak en dan ook heel vaak is/voelt de zomerband BETER dan de winterband.

Als je nou echt had dat bij 4 graden boven nul op vochtig wegdek een zomerband 30 meter vanaf 50kmh nodig heeft en een winterband 22 ofzo:JA dan is er een verschil maar het lullige is dat nu ik mij herinner ik geloof ams een test deed en daarbij de winterband enorm door de mand viel boven 0 met zo'n wegdek en die snelheid.Vandaar dat ik een beetje erg sceptisch ben zegmaar. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Robin op 11 feb 2009, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

wooter

Bericht door wooter » 11 feb 2009, 13:49

Robin, ik zeg dat jouw stelling dat ik bang ben om voor lul te staan omdat mijn winterbanden onderpresteren gelul is... Ik was in het verleden hevig tegen winterbanden, maar op zomerrubber werd het me de eerste week van januari toch wel wat te link, en na de testen met m'n Performancebox moet ik toegeven dat de combinatie voor mij wel werkt...

Ik dacht nl. dat de resultaten van m'n Performancebox duidelijk waren, en mijn keuze om PA2 en PA3's in dezelfde maat als de zomerbanden net als bedoeling heeft om niks aan rijplezier in te boeten.

Robin

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 13:53

wooter schreef:Robin, ik zeg dat jouw stelling dat ik bang ben om voor lul te staan omdat mijn winterbanden onderpresteren gelul is...

Ik dacht nl. dat de resultaten van m'n Performancebox duidelijk waren, en mijn keuze om PA2 en PA3's in dezelfde maat als de zomerbanden net als bedoeling heeft om niks aan rijplezier in te boeten.
Wooter ik doelde op allen, die dan 'onherbergzame oorden' en 'hier is 't wél druk' in de strijd gooit:Banden zijn banden en wegdek is wegdek. Kein geloel. :twisted:

Robin

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 13:55

Kortom de 1 voelt zich beter met zomerbanden anno nu. (ik en een paar) en de ander voelt zich beter met winterbanden(hele groep). Da's mooi voor beide groepen, maar niet als jehova's de boel proberen om te turnen aub. 8)

Ik ga nu ff naar een bedrijf, kijken of ie ook nog haaks kan ofzo. :df:

wooter

Bericht door wooter » 11 feb 2009, 13:57

Robin schreef:Als je nou echt had dat bij 4 graden boven nul op vochtig wegdek een zomerband 30 meter vanaf 50kmh nodig heeft en een winterband 22 ofzo:JA dan is er een verschil maar het lullige is dat nu ik mij herinner ik geloof ams een test deed en daarbij de winterband enorm door de mand viel boven 0 met zo'n wegdek en die snelheid.Vandaar dat ik een beetje erg sceptisch ben zegmaar. :mrgreen:
Het jammere aan die test was dat het merk en type van de zomerband niet genoemd werd, en er heel wat meuk zat tussen de winterbanden... Ik vind dat altijd zo een lelijke testen omdat niemand van de twee partijen gelijk kan halen.

Daarom ook dat ik mijn betere zomerbanden ingewisseld heb met de betere winterbanden van eenzelfde type en grootte... Als het droog is wil ik nl. nog even vrolijk hoeken. En qua cijfermateriaal is het een status-quo op 5,5 graden, en positief resultaat bij vriesweer.

Ik heb geen nood om jou van je geloof af te krijgen, maar verslijt mij niet als lullo die eigenlijk een miskoop heeft gedaan en wat zelfzekerheid wil halen uit wat flinterdunne ANWB-testen... Ik respecteer jouw keuze om op zomerbanden te blijven, net zoals Rico, maar verslijt mij niet als lafbek omdat de winterbanden op mijn wagen wel degelijk nut hebben voor mijn rijgedrag, rijstijl en afstanden.

Robin

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 14:01

wooter schreef:
Robin schreef: Ik heb geen nood om jou van je geloof af te krijgen, maar verslijt mij niet als lullo die eigenlijk een miskoop heeft gedaan en wat zelfzekerheid wil halen uit wat flinterdunne ANWB-testen... Ik respecteer jouw keuze om op zomerbanden te blijven, net zoals Rico, maar verslijt mij niet als lafbek omdat de winterbanden op mijn wagen wel degelijk nut hebben voor mijn rijgedrag, rijstijl en afstanden.
Nee hoor, ik begrijp je, begrijp je mij ook? Men zou mij kunnen verslijten als onervaren ofzo(...)Gisteren 280km met een rappe kar op zomerbanden door weer en wind, niks aan de hand...

Rijstijl aanpassen. :thumbup:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 feb 2009, 14:18

Dit is een topic zonder eind.....
Zie min of meer steeds dezelfde discussie terugkomen..

Arthur

Bericht door Arthur » 11 feb 2009, 14:20

Robin schreef: Nee hoor, ik begrijp je, begrijp je mij ook? Men zou mij kunnen verslijten als onervaren ofzo(...)Gisteren 280km met een rappe kar op zomerbanden door weer en wind, niks aan de hand...
Al zou men dat doen, jij lijkt mij nou net iemand die zich daar al helemaal niets van aantrekt. Of wel?

wooter

Bericht door wooter » 11 feb 2009, 14:21

Oh, maar de laatste week is het maar zielig gesteld als je winterbanden hebt hoor :). Met dit weer zou ik ook gewoon op zomerbanden rijden als ik geen winterset had gekocht :).

Waar ik schrik voor had, is dat mijn zomerbanden het goed deden tot het vriespunt, en mijn winterbanden pas vanaf het vriespunt voordeel zouden halen. Want dat zou voor mij betekenen dat ik de helft van m'n dagelijkse commute met flutbanden zou rijden. Ik wou banden die adequaat reageren bij winterse omstandigheden hier, en dat is doorgaans tussen +8 en -4 graden...

Hadden die PA3's slecht gescoord, dan was dat een dure les geweest... Ik had bijna Dunlop Wintersports gehad, totdat Frits zei dat zijn M5 op die Dunlops niet zo lekker stuurde dan op PA3's. En gezien mijn zo geliefde Dunlop SPSportMaxx banden eigenlijk slechter presteerden dan de PS's, heb ik zijn advies gevolgd...
Laatst gewijzigd door wooter op 11 feb 2009, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 11 feb 2009, 14:23

Eric H schreef:Dit is een topic zonder eind.....
Zie min of meer steeds dezelfde discussie terugkomen..

Daarom schreef ik:
Rico schreef:tja ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen, voor nieuwe reacties verwijs ik naar mijn oude reacties. Vanochtend glad en prut hiero, nog steeds niet de behoefte om nou direct winterbanden er onder te zetten.
:bag:

Arthur

Bericht door Arthur » 11 feb 2009, 14:24

Afbeelding

:sealed:

RVV

Bericht door RVV » 11 feb 2009, 14:25

Maar doen dan ? :wink:

Robin

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 16:00

Neh Rico, want dan begint allen wel weer in 'n ander topic tegen me te zeiken :lol:

Arthur: Puntje bij paaltje is het dit :nana: inderdaad als ik met heuse 'tractieproblemen' een afrit ofzo neem :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 11 feb 2009, 16:03

Ja doe maar. Ik trek de finale conclusie dan wel even.

Een ieder die in Nederland bij de gemiddeld 5 sneeuwdagen die we per jaar hebben (in het noorden zijn we daar zelfs deze winter nog niet aan toegekomen) z'n leven denkt te hebben gered door winterbanden te hebben laten monteren, moeten ze per direct het rijbewijs innemen!

Gelukkig nog net op tijd :roflol:

RVV

Bericht door RVV » 11 feb 2009, 16:06

*zoekt in de broekzakken naar de sleutel* :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 16:10

Hylke for President :banaan: :whistle:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 16:25

Robin schreef:Hylke for President :banaan: :whistle:
+1

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 11 feb 2009, 17:22

+2

wjn

Bericht door wjn » 11 feb 2009, 17:23

Hielke schreef:Ja doe maar. Ik trek de finale conclusie dan wel even.

Een ieder die in Nederland bij de gemiddeld 5 sneeuwdagen die we per jaar hebben (in het noorden zijn we daar zelfs deze winter nog niet aan toegekomen) z'n leven denkt te hebben gered door winterbanden te hebben laten monteren, moeten ze per direct het rijbewijs innemen!

Gelukkig nog net op tijd :roflol:
:hmmm:

Iedereen die bij een ongeluk betrokken is het rijbewijs in laten nemen :police:

Bovendien stond de conclusie al een stuk hoger / eerder in dit topic. :jenna:

Groetjes uit een koud land, de hele week al door de natte sneeuw / sneeuw mogen rijden.

Wolfgang.

Hielke

Bericht door Hielke » 11 feb 2009, 17:37

Het punt is en blijft hetzelfde. Bij sneeuw en ijs zul je je aan de veranderde omstandigheden aan moeten passen in Nederland. Ongeacht welke banden je eronder hebt. Want als jij met winterbanden in staat bent het maximum van de adhesie en grip op dat stuk weg waar je op dat moment rijdt te vinden (die kans is al zeer gering) dan is tante Truus die met winterbanden voor je rijdt daar niet toe in staat. Die sukkelt dan op 20% van het kunnen van haar banden voor je uit. Daarmee is het pleit beslecht. We leven in het dichtstbevolkte land van Europa. Degene die voor je rijdt bepaalt hier jouw tempo. Tenzij jij het bent die rijdt als tante Truus. In dat geval raad ik je een ander forum aan :wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 feb 2009, 17:57

Hielke schreef:..Tenzij jij het bent die rijdt als tante Truus. In dat geval raad ik je een ander forum aan :wink:
eeeh, ben bang dat ik dan DF moet verlaten met mijn ACS1.35i. Kan er niet meer van maken :cry: Maar ik heb ook geen winterbanden..

(Voor de rest met hylke eens vbw. die marketing winterbanden zooi. Runflats onder mijn 135i zijn niet eens te krijgen in het type 'winterband'. Helemaal niet nodig, werd mij verteld)

Ik stel overigens wel voor om 'herfstbanden' te introduceren. ja, ja! Herfstbanden. Dat is wel een punt in NL. Ons klimaat is nl. vooral herfst! Veel bomen, daarom veel bladeren. Enfin, maak het maar af. Herftbanden hebben spikes! Dan prik je jezelf - als een bladerprikkert - door de bladeren heen.

Tristan

Bericht door Tristan » 11 feb 2009, 17:58

Ferdinand schreef:
(Voor de rest met hylke eens vbw. die marketing winterbanden zooi. Runflats onder mijn 135i zijn niet eens te krijgen in het type 'winterband'.
Zijn wel te krijgen, rij met Brugsteen Blizzak RFT's met 17'.

Plaats reactie