BMW, vooroordelen en 206 gti :-)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Thom

Re: BMW, vooroordelen en 206 gti :-)

Bericht door Thom » 10 feb 2009, 12:48

Michel P schreef:
markk schreef:@Pol: Spijker op z'n kop. Je hebt "ons" weer helemaal door. :D

Clou van het verhaal. Ik heb me laatste tijd geergerd aan bmw rijders en veel plezier gehad van de 206 gti. Moeten "we" nou alles uitleggen. :D

:df:

Markk'en...
Ik maak graag vrienden :clap: :clap: :beer:

Je vrouw vind al die typetjes ook wel spannend :love: :love:

Michel
Ik vind 1 Mark eigenlijk wel zat... :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 10 feb 2009, 13:19

Bumperklevers heb je alleen last van als je te lang(zaam) links blijft hangen :bag:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 10 feb 2009, 13:25

Maus335i schreef:Bumperklevers heb je alleen last van als je te lang(zaam) links blijft hangen :bag:
:clap: @ zaam tussen haakjes voor het geval van voorbumperklevers

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 10 feb 2009, 22:02

Ik rij (nou ja reed, net weg gedaan) MINI en zit vaak op linkerbaan, maar rij als een Duitser: links rijden om in te halen en dan weer opzouten naar rechts.
Nu valt het mij op als ik met paps Mercedes of een leen BMW op de linkerbaan rijdt men wel aan de kant gaat als je eraan komt rijden.

Maar soms heb je van situaties dat je wat langer achter iemand rijdt en dan ziet men in de binnenspiegel wie er nu achter het stuur zit. Als ze dan zien dat er een jong menneke (lijk iets jonger) achter het stuur zit blijven ze langer links plakken dan als ik in de MINI rij.

Max V

Bericht door Max V » 11 feb 2009, 08:33

Mooie nickname :P

Blijkbaar vinden mensen het nodig om jonge mensen in een BMW of Benz te laten zien dat ze niet de koningen op de weg zijn...

Dom gezeur

Bort

Bericht door Bort » 11 feb 2009, 08:42

Maus335i schreef:Bumperklevers heb je alleen last van als je te lang(zaam) links blijft hangen :bag:
Vind ik eigenlijk ook ;)
Ik had vroeger heeeeel veel last van bumperklevers. Toen eens in eigen boezem gekeken en ja hoor... gewoon terug naar rechts gaan. Heb je echt nooit (of heel zelden) last. En de inhaalbeweging zo snel mogelijk uitvoeren (waarmee ik niet wil zeggen dat je dat met een rotvaart moet doen). Goed voor jou en goed voor de rest, iedereen tevreden.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 11 feb 2009, 08:44

Een tijdje geleden ben ik wezen kijken voor een MR2 turbo, die ik niet gekocht heb. De eigenaar reed eerst en ik als bijrijder. Daarna heb ik gereden.

We reden op een provinciale weg een normale snelheid en opeens schakelde hij terug en gaf volgas. In de rechterspiegel zag een ik VW bora. "Hij probeerde in te halen." zegt hij.
Blijkbaar mag je niet ingehaald worden. :roll:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 feb 2009, 09:22

Lamme Hond schreef:Ik rij (nou ja reed, net weg gedaan) MINI en zit vaak op linkerbaan
Spookrijdert! :police:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 09:42

Maximus schreef: Blijkbaar vinden mensen het nodig om jonge mensen in een BMW of Benz te laten zien dat ze niet de koningen op de weg zijn...

Dom gezeur
Je staat er van te kijken wat mensen allemaal uithalen als je in een BMW rijdt; stoplichtsprintjes, langer links blijven rijden, nog even het gat dichtrijden zodat je niet in kunt voegen, op de idiootste momenten inhalen.....
Mijn ouders hebben een Peugeot 407, als ik daar in rijd is het echt een wereld van verschil hoe andere weggebruikers met je omgaan.

En tegelijkertijd moet je dan wel aan de vooroordelen voldoen;
- als iemand minutenlang links blijft rijden om te voorkomen dat je inhaalt, is het dan gek om een paar keer met je lichten te knipperen?
- als drie auto's achter elkaar even gasgeven om te zorgen dat je er niet tussen kunt, is het dan gek om even door te douwen?
- etc.

Max V

Bericht door Max V » 11 feb 2009, 09:45

Je komt in een soort neerwaartse spiraal imho.

BMW rijders hebben een bepaald imago, andere bestuurders gaan daar naar handelen, waardoor BMW rijders daar op reageren, waardoor het imago weer wordt versterkt, etc.

Met andere woorden, we komen er niet meer onder uit :(

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 11 feb 2009, 10:37

@Snipe
Ik ervaar het juist andersom. Ik heb weinig last van plakkende linksrijders met de 7-serie. Mensen gaan snel opzij. Een oude 7 met getinte ruiten, dat alleen maar een aso zijn. Het foute imago maakt het in dit geval makkelijker.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 11:06

Ander voorbeeld: mensen gaan er vaak van uit dat je voorrang neemt. Dat zou ik normaal gesproken niet doen, maar als ze nou toch stoppen......
En als ze dan zélf stoppen en jij rijdt door, belonen ze je toch soms nog even met die ouwe middelvinger.

Dat is toch raar?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 feb 2009, 12:41

Gisteren dus bijna 300km door NL gereden, met her en der netjes 101/121 op de cc voor ki-lo-me-ters en tussendoor sprintjes trekken(wanneer kan en veilig) tot aan 160kmh teller om ergens makkelijker te komen.

Ik maakte alleen maar gehaktballen mee in busjes, Zafiras, oudere Leons, 407s en ander spul, die 'te hard'reden, roekeloos, sprintjes wilden trekken tegen/met mij, bumperkleefden bij mij(100stuk 2 baans Zwolle langs)

Geen BMW gezien die 't slechte voorbeeld gaf in die hele 280kmh...
Zelfs 'n nette ML 400CDI nw model die netjes met mij opreed(121 kmh)reed terwijl alle achterliggers van kaliber busje, leasbak, klein hokje ongeveer door hém heen wilden of hém afsneden....

Zal aan mij liggen. :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 feb 2009, 15:36

Snipe schreef: - als drie auto's achter elkaar even gasgeven om te zorgen dat je er niet tussen kunt, is het dan gek om even door te douwen?
- etc.
Oehhh &@^#@^#&^@*# :wtf: :wtf: :wtf:

Van de week treintje rijden op de snelweg, onwijs dikke vette linksplakker 3 auto's voor me (rijden 110 op de snelweg). Ik hou verder netjes afstand met mn voorligger, niks bijzonders en achter mij een VW Golf (petje).

Als we een auto inhalen en men blijft links, duik ik naar rechts om voor me uit te kunnen kijken wat de situatie is. Dus niet links lekker aso over de markering of half rechts hangen, maar gewoon naar de rechterbaan schuiven om de verkeerssituatie in te schatten:

1e keer: VW Golf doet niks
2e keer: VW Golf probeert stiekem gat voor hem en naast mij dicht te rijden zodat ik er niet tussen kon, maar ik ging op tijd weer naar links
3e keer: VW Golf geeft stoot gas om gat naast mij zo snel mogelijk dicht te rijden terwijl (!!!!) ik notabene mn richtingaanwijzer weer naar links heb en toch duidelijk de intentie heb weer mn eigen stekkie op te zoeken

Dan ZIT ik op de linkerstrook, houdt petje de poot op het gas en tot 3cm naderen van mijn bumper en dan ineens met groot licht seinen en handgebaren maken. Dus moedwillig het gat dichttrekken zodat ik er niet meer tussen kan en vervolgens gas blijven geven tot je op op mn bumper zit terwijl er nog zo'n 150m afstand is als ik hem er tussen zet. Dan vraag ik mij echt af: waar de fuck ben je mee bezig?!

Even later krijg ik ruimte en ga weer naar de 160 (std. cruise control), blijft petje 130 rijden........

Zijn bedoeling? Kan ik na een week nadenken nog steeds niet bedenken :]

HSR

Bericht door HSR » 13 feb 2009, 09:15

tijd dat jullie naar Hawaii komen. Waar maken jullie je druk om. :D :wink:

:df:

Plaats reactie