Mijn E30 325i, voor veel DF
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Ik heb bij een E30 van een klant ook gewoon een stuk traan plaat aan het subframe vast gezet, enige wat dan nog zou kunnen gebeuren is als je hard op de curbs springt dat het carter dan indeukt / scheurt... maar dat heb ik nog niet mee gemaakt...
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Mijn carterbeschermer is inderdaad van het merk Vlasblom
en zo ziet ie er uit:
http://img142.imageshack.us/img142/9455 ... er2gm3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Prima ding, en kost een paar tientjes. Is niet meer dan een aluminium plaat, die met schroeven is vastgezet.
UPDATE: de auto is inmiddels terug, en heeft de modificaties ondergaan: H & R Cupkit, camberplates, verse topmounts en het vervangen van de silentblocks aan de achteras. Deze laatste was behoorlijk ver heen, en zorgde voor het 'slaan' van de achteras, vooral op nat wegdek. Voor de topmounts achter zijn exemplaren van een E36 M3 gebruikt, en de camberplates komen uit het magazijn van BMW, die normaliter op BMW schadeauto's gebruikt worden, om zo het camber te corrigeren. In mijn geval levert dat dus negatief camber op.
De verlaging van de H & R kit gaat in combinatie met een verhoging. 60/40 vond ik te veel, en dit word gecorrigeerd door andere veerschotels uit het BMW programma, deze verhogen de auto met 12mm voor, en 14,5 mm achter. Het resultaat is een auto die iets mooier op de wielen staat, tevens is het iets praktischer, en blijven je wielstanden enigzins intact door de (verminderde) verlaging.
Voor:

Na:


De 1e indruk: echt een wereld van verbetering. De vorige dempers hadden 2 ton gelopen en waren orgineel, het beste was daar wel vanaf, dus vervanging is altijd goed. Het setje is hard, maar niet te, en uitstekend geschikt voor de Ring (waar ik zelden rij
) Het negatief camber heb ik nog niet echt kunnen merken, dit komt tijdens een circuitdagje wel aan bod. Het slaan van de achteras is volledig weg, al met al is het een heerlijke, superstrak rijdende E30 geworden!
Uit de factuur van Paul bleek trouwens dat deze:

maar liefs 4,5 uur arbeid heeft gekost om er strak onder te krijgen. Prima, want het resultaat is er ook naar. Een echte entertainer, die uitlaat.
De volgende stap is wat licht spuitwerk aan de auto, maar de komende Papenburgdagen houden me nog een beetje tegen.

http://img142.imageshack.us/img142/9455 ... er2gm3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Prima ding, en kost een paar tientjes. Is niet meer dan een aluminium plaat, die met schroeven is vastgezet.
UPDATE: de auto is inmiddels terug, en heeft de modificaties ondergaan: H & R Cupkit, camberplates, verse topmounts en het vervangen van de silentblocks aan de achteras. Deze laatste was behoorlijk ver heen, en zorgde voor het 'slaan' van de achteras, vooral op nat wegdek. Voor de topmounts achter zijn exemplaren van een E36 M3 gebruikt, en de camberplates komen uit het magazijn van BMW, die normaliter op BMW schadeauto's gebruikt worden, om zo het camber te corrigeren. In mijn geval levert dat dus negatief camber op.
De verlaging van de H & R kit gaat in combinatie met een verhoging. 60/40 vond ik te veel, en dit word gecorrigeerd door andere veerschotels uit het BMW programma, deze verhogen de auto met 12mm voor, en 14,5 mm achter. Het resultaat is een auto die iets mooier op de wielen staat, tevens is het iets praktischer, en blijven je wielstanden enigzins intact door de (verminderde) verlaging.
Voor:
Na:
De 1e indruk: echt een wereld van verbetering. De vorige dempers hadden 2 ton gelopen en waren orgineel, het beste was daar wel vanaf, dus vervanging is altijd goed. Het setje is hard, maar niet te, en uitstekend geschikt voor de Ring (waar ik zelden rij

Uit de factuur van Paul bleek trouwens dat deze:
maar liefs 4,5 uur arbeid heeft gekost om er strak onder te krijgen. Prima, want het resultaat is er ook naar. Een echte entertainer, die uitlaat.
De volgende stap is wat licht spuitwerk aan de auto, maar de komende Papenburgdagen houden me nog een beetje tegen.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
I like, i like 

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Een hele strakke E30!
Veel plezier ermee, maar dat komt wel goed geloof ik!
Veel plezier ermee, maar dat komt wel goed geloof ik!

- Christiaan van H.
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
- Locatie: P-hil
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Ziet er weer erg netjes uit.
Ben benieuwd naar je eerstvolgende circuit ervaringen en bevindingen.
Rij je ook op Zandvoort 4 maart as?
Ben benieuwd naar je eerstvolgende circuit ervaringen en bevindingen.
Rij je ook op Zandvoort 4 maart as?
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Gaaf hoor, op deze hoogte is het écht een heel mooi exemplaar!
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
205/50 banden op dit moment right?
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Dank heren!
4 maart rij ik niet op Zandvoort. Ik ga voor de Papenburg dagen, en later in het jaar wellicht nog wat via DF.
De banden zijn idd 205/50, rondom.
Naast het spuitwerk moet er in de toekomst eigenlijk ook een Sparco stuurtje + kuipje in; dat rijdt zo veel beter. Het nadeel is dat de auto dan steeds meer verbouwd wordt. Maar ik ben bang dat het er toch van gaat komen
4 maart rij ik niet op Zandvoort. Ik ga voor de Papenburg dagen, en later in het jaar wellicht nog wat via DF.
De banden zijn idd 205/50, rondom.
Naast het spuitwerk moet er in de toekomst eigenlijk ook een Sparco stuurtje + kuipje in; dat rijdt zo veel beter. Het nadeel is dat de auto dan steeds meer verbouwd wordt. Maar ik ben bang dat het er toch van gaat komen

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Wat een gaaf ding Jeroen!
Wil de Touring eigenlijk ook een keer aanpakken, want in standaard setting is het maar een log ding. Zeker ivm de agile Rallye.
Alles bij Paul ingekocht/gemonteerd? H&R Cupkit kwa prijs vergelijkbaar met Koni Sportkit?
Wil de Touring eigenlijk ook een keer aanpakken, want in standaard setting is het maar een log ding. Zeker ivm de agile Rallye.
Alles bij Paul ingekocht/gemonteerd? H&R Cupkit kwa prijs vergelijkbaar met Koni Sportkit?
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Ahh... had ik ook toen ik mijn 325i kocht. Zo een jaar of 3 gelaten maar ging naar 205/55 toen ik mijn BBSjes kocht voor het originele look.Jeroen schreef:
De banden zijn idd 205/50, rondom.
- Jeroen
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
Indesobar, ik heb geen idee of een Koni sportkit vergelijkbaar is qua prijs. Ik heb deze set gekocht van een Duitser die het nieuw had liggen, maar zijn E30 had verkocht.
Alles word wel gemonteerd door Paul, maar dus niet ingekocht. Dat doet een goede vriend van me, die er en verstand, en lol in heeft om van alles op te snorren via internet, alles via Duitse kanalen. Scheelt mij een hoop euro's dus ik ben hem erg dankbaar.
Alles word wel gemonteerd door Paul, maar dus niet ingekocht. Dat doet een goede vriend van me, die er en verstand, en lol in heeft om van alles op te snorren via internet, alles via Duitse kanalen. Scheelt mij een hoop euro's dus ik ben hem erg dankbaar.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten