Ik heb een meerdere ergste autobloopers ooit:
- DF King of track op Malmedy leek ik met 2 vingers in mijn neus te gaan winnen. Maar in de laatste bocht ga ik rustig aan doen en vlieg onderstuurd in een E30 letterlijk de bult op, terwijl alle DF-ers + GF stonden te kijken hoe ik dat varkentje wel even zou wassen.... niet dus.
- Even een BMW 730i V8 automaat wegzetten bij Prodrive. De auto reed wat zwaar weg, maar ik dacht dat dat kwam door de hydraulische handrem die ze net hadden ingebouwd voor de secuchauffeurstrainingen. Dus ik een beetje sjorren aan dat ding en intussen trapte ik het gaspedaal van de V8 automaat in en kwam al snel goed vooruit. KLABAM!!!!!! Bleek er een aanhanger met race E30 op te staan. Ik kwam daar pas achter toen ik vol met het rechter spatbord van de trailer tegen de Pickup van Bert vd Dool was geknald en tot stilstand was gekomen, pal voor ons kantoor! Ik had dus nooit verwacht dat er een trekhaak onder een 7 serie zou zitten!
Bert heeft dit uiteindelijk mooi opgelost door een dikke markeerstift te pakken en de deuk te markeren met 'Prodrive, 2004'. Heel die auto zat al vol met butsen van allerlei rally's waar hij verslag van had gedaan in die tijd.
- Met mijn Alfa 75 nog één laatste drift doen in de sneeuw voor de foto. Ik ging ietsjes dwarser dan de keer ervoor en gleed door het marginale hoogteverschil door.... en door... en dooor...... tot ik de (droge) sloot lag. Ik ren naar mijn maatje toe en vroeg: Gave foto?!? Hij 'sorry, het rolletje bleek vol!'. Daarna kwam er een opa in een Suzuki Alto en die zei 'ik sleep je d'r wel even uit. Waarop ik moest lachen: MET EEN ALTO?!? Vervolgens koppelden we lachend die Alfa 75 met een sleepkabel aan die Alto. De oude man gaf een beetje gas en in 1 ruk stond mijn alfa weer op de kant!
- Met een klasgenoot ging ik even tijdens een paar tussenuur een stukje knallen in mijn Fiat Uno. Off road was nog leuker, dus bij Lage Vuursche gingen we volgas door het bos over de onverharde weggetjes die je daar hebt. Opeens lag er een plas van 20 meter voor ons en ik twijfelde tussen volgas doorrijden, of afremmen... ik remde. Stonden we daar midden in die modderpoel. Ik vroeg mijn klasgenoot of 'ie zijn Armani jas onder het voorwiel wilde doen

maar net toen 'ie dat daadwerkelijk wilde doen (!) zijn we beide uitgestapt (modder stond aan de bovenkant van de dorpels!) en zijn we hulp gaan zoeken bij een grasmaaier van de naastgelegen golfbaan. Die trok de Uno weer los met zijn grasmaaiertje. De Uno was poepbruin en de leraar van de les erna draaide hoofdschuddend zijn hoofd om.
- Ik was 16 toen ik in een Celica GT Turbo 4x4 mocht rijden van mijn neef in Luxemburg, in de sneeuw. Ik zag rallyrijders altijd aan het stuur trekken alvorens ze een bocht in gleden. Dus ik stuur wat links en rechts met 140 km/u op de sneeuw en vlieg vervolgens tussen 2 paaltjes door een besneeuwd weiland in. Mijn neef lachen: Waarom remde je niet? Ik: 'Hoezo remmen, ik deed zoals die rallyrijders!'. Hij: 'Ja dat sturen deed je goed, maar je moet wel tegelijkertijd remmen, anders werkt 't niet!'
- Mijn volvo 360 had een warmgelopen motor en een vriend van me (Niels Kroeze) kocht ook een 360. Ik had goeie velgen en banden, dus wij gooiden die even over op zijn auto. Ik had nog een oud setje die we op mijn 360 schroefden.... Wij lekker driften in zijn 360 op Niederrhein enzo. Allemaal gaaf. Maar zijn Volvo bleek te roesten. Daarom besloten we om zijn blok in mijn 360 te swappen. Niels is geloof ik 4 dagen bezig geweest en had de auto inmiddels vanuit Scheveningen naar Emmen verplaatst. Toen hij klaar was haalde ik hem met mijn vader op. De velgen uit Scheveningen zaten er nog steeds onder. We reden zijn dorp uit en de Volvo begon enorm te trillen. Ik dacht aan een slechte aansluiting van Bak op cardanas ofzo. Ik reed een halve kilometer door en het werd maar erger en erger. Opeens dook mijn 360 linksvoor op het asfalt.... en mijn linker voorwiel rolde naar de overkant, knalde tegen een boom en vloog zo vlak voor 2 fietsende meisjes langs de sloot in.
Wat bleek nou, tijdens die wielenwissel had ik de wielbouten nooit vastgedraaid, aangezien ik in de veronderstelling waren dat we toch nooit meer met die 360 zouden gaan rijden.
- Op het oude Assen in een E30 320i met veels te lange bakverhouding demorondjes doen met passagiers. Een E30 320i is natuurlijk een langzame auto, in verhouding tot wat er allemaal meedeed die dag. Maar het begon op een gegeven moment de miezeren op Assen en dan raak ik in mijn element. David vs Goliath. Dát is mijn ding! Ik had al een heel rondje de geprepareerde E36 M3's achter me kunnen houden en diverse E30 325's kunnen inhalen. De passagier vond dat prachtig natuurlijk.
In de Ramshoek haal ik een 993 RS achtig ding in die natuurlijk erg voorzichtig moest doen op het vochtiger wordende Assen. Dankzij de Geert Timmer loop ik op hem uit, maar bij de nationale bocht had 'ie me weer te pakken. Wat is het, 340 tegen 140 pk? Dus ik zeg tegen die passagier: 'Aan het eind van dit rechte stuk komen wat volgas bochten en dan met het aanremmen/insturen van Stekkenwal pak ik hem terug. Die passagier kijkt me aan alsof ik net zei dat ik met 140 pk een auto met 340 pk na een recht stuk ga inhalen. Die passagier had misschien nog niet zoveel autosport ervaring, maar rekenen kon hij wel: hij geloofde mij niet. Tenminste die blik toonde hij van onder zijn helm, ondanks dat 'ie net in de ramshoek had gezien dat ik die RS aan kon. Ik moest glimlachen en ging door met mijn 'plan'. De 993 werd steeds kleiner aan de horizon en de 320i kwam niet echt op gang met die lange bak, maar bij de veenslang zat de vaart er goed in, zoals in alle rondjes ervoor en ik hield gewoon mijn poot op het gas. Ik kwam dus vanuit de nationale bocht volgas op de Stekkenwal af en daar zocht de 993 al een paar seconden naar zijn instuurpunt. Ik remde verschrikkelijk laat en dacht dat ik de 993 nog wel even rechts voorbij kon steken (veel ruimte liet hij open). Maar toen kwam de typische 911 eigenschap naar voren... of beter gezegd naar rechts. Hij stuurde snoeihard in... alsof 'ie de deur dichtgooide. Al trailbrakend remde en stuurde ik de E30 rechts over de curbs in het gras en kon zo nipt een mega impact met die prachtige RS voorkomen. Ik keek naar links, naar die bestuurder, maar hij zag me niet! Hij had me nooit zien aankomen ook.
Tot nu toe ben ik mezelf eeuwig dankblaar gebleven dat dit bij een blooper-achtig verhaal is gebleven, maar ik had mezelf echt 300000 keer voor mijn kop gestompt als ik hem zou hebben geraakt.
---
Mijn collega heeft een Landrover Defender met daktent. Onder mijn huis wilde ik een keer keren met dat ding. Zit ik gewoon klem omdat de daktent tegen het plafond gedrukt zit.
--
Zo kan ik nog wel even doorgaan.