Je ergste autoblooper ooit

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Alex

Je ergste autoblooper ooit

Bericht door Alex » 05 feb 2009, 14:04

Vertel hier je ergste autoblooper(s) ooit.
Metchu heeft bijvoorbeeld genoeg te vertellen over Clio's en grindbakken :lol:
Ik zal aftrappen:
Afgelopen zaterdag gingen ik en mijn neef een oude Opel Corsa A naar de sloop brengen. Het was eigenlijk de bedoeling om er een crossauto van te maken, maar hij was echt helemaal doorgerot.
Dus wij rijden naar de sloop, een ritje van ongeveer een iets minder dan kwartier. Omdat hij toch naar de sloop moest werd hij onderweg niet bepaald gespaard. Na 10 minuten geeft mijn neef vol gas en blijft het gas hangen :shock: We hadden geen zin om het nog te gaan maken, want het was nog minder dan 5 minuten rijden, dus hij zegt: We rijden gewoon door, dat halen we wel. Bij het remmen gewoon de koppeling in en remmen. Een straat voor de sloop stonden we voor het stoplicht, de auto zat dus in de toerenbegrenzer te hakken. Komt er een politieauto naast ons staan. Een Corsa met stijgerpijp vanaf het spruitstuk die in de toerenbegrenzer zit te hakken hoor je toch wel. Probeer dan maar eens strak voor je uit te kijken met 2 politieagenten naast je :bag: Uiteindelijk zijn we er met een waarschuwing vanaf gekomen :D

Max V

Re: Je ergste autoblooper ooit

Bericht door Max V » 05 feb 2009, 14:15

Haha fantastisch :D

Het ergste dat ik ooit heb gehad is met 1 wiel boven een diepe sloot hangen...

Ik reed in een Golf 4 van de zaak destijds en de bandjes waren niet meer 'je van het' om het zo maar eens te zeggen.
Reed ik samen met m'n meisje over een rotonde, terwijl het regende dat het goot. Ik wil de rotonde rechtsaf, maar de auto dacht er anders over. Ik schuif rechtdoor de weg af en de berm in. Remmen uit alle macht, maar echt stoppen deed de auto niet. Toen we uiteindelijk toch tot stilstand kwamen hing ik met het linker voorwiel boven de sloot. Ik kon ook niet uitstappen zonder natte voeten te krijgen.

5 minuten later stonden we weer op de weg. Mijn achterligger was zo vriendelijk even te stoppen en ons er uit te trekken :D

Roy

Bericht door Roy » 05 feb 2009, 14:30

Ik had net mijn 325 ingeruild op de Golf, kon er echter nog een week in rijden. Was een beetje aan het rondrijden en wou even glijdend de rotonde over, was lekker regenachtig.. dus altijd fun. Tijdens het glijden duikt er gvd gewoon iemand die rotonde op.. ik MOEST iets doen om hem te ontwijken... glijd ik helemaal naar buiten, bijna tegen een hoge rand... maar hield hem nog net.

Oh wat mis ik RWD :hosanna:

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2009, 15:36

Het is hier rustig :whistle:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 feb 2009, 15:45

Auto bloopers vallen bij mij nog wel mee, de Z3 slipper staat wel hoog op de lijst :bag: .....maar een mooi verhaal heb ik wel over twee mafkezen waar ik vroeger mee om ging, van het type waarbij het uiteindelijk onmogelijk is om nog een vriendschap mee te hebben als je een serieus leven gaat leiden zeg maar:

Hier in Groningen bij Kardinge heb je een enorme bult. Die gasten waren dus met een ouwe Corsa er tegenop gereden maar kwamen vast te zitten. Een iemand erachter en duwen maar dat werkte niet, toen maar met twee man duwen, met niemand achter het stuur en een auto die uiteindelijk los ging laat zich het vervolg wel raden :mrgreen:

Ik las het in de krant en ik wist per direkt wie "de twee" waren. Briljant gewoon :lol:

Max V

Bericht door Max V » 05 feb 2009, 15:47

Hoe debiel ben je dan... :hammer:

Roman

Bericht door Roman » 05 feb 2009, 15:49

Zeker niet m'n ergste blooper maar wel een domme.

Waren met een aantal mensen en zouden uit gaan een plaats verderop. Waren met 3 suzuki's en er was weer eens nergens te parkeren. Maar we vonden een doodlopend straatje met veel rotzooi erin dus ja, je hebt een suzuki dus dat moet en zal passen. We hadden uitgerekend als we de voorwielen op de stoep zette dan konden we net met z'n 3-en naast elkaar in de enigste plek die vrij was :mrgreen:
Enigste "probleem" was dat er op de stoep net genoeg ruimte was om de voorwielen in hun geheel er op te passen, direct daarna begon een gebouw en dus een muur.

Ik was de laatste die em zou parkeren, alles ging prima maar m'n motortje begon raar te doen, flink te stotteren (tis en blijft een soes he) en hij viel steeds stil net toen ik met m'n voorbanden tegen de stoep aan stond. (die was overigens best hoog voor een stoep) Paar keer geprobeerd maar auto sloeg steeds af. Meer gas dus maar. Ging met m'n bullbar een cm of 3 de muur in :roflol:
Flinke deuk in de bullbar, was zo weer terug gebogen. Maar ego had een grotere deuk. Sta je daar lekker te kloten met een man of 10 om je heen, parkeer je em gewoon IN de muur...

Ken zo wel meer verhalen trouwens. Suzuki die totaal stilvalt op de linker baan van een 3 baans snelweg, sta je daar met je driehoekje :bag:

Max V

Bericht door Max V » 05 feb 2009, 15:51

Roman schreef:Ken zo wel meer verhalen trouwens. Suzuki die totaal stilvalt op de linker baan van een 3 baans snelweg, sta je daar met je driehoekje :bag:
Slik...

Tristan

Bericht door Tristan » 05 feb 2009, 15:52

De 1e keer dat ik mijn E30 ging testen op Zandvoort (2 jaar geleden) waarbij ik per ongeluk een drinkfles in de auto had liggen en na een paar rondjes onder mijn pedalen zat. :shock: Toen maar rustig naar de pits gereden om daar het flesje weg te sodemieteren. :oops:

Max V

Bericht door Max V » 05 feb 2009, 15:58

Hehe dat zal een mooie rondetijd opgeleverd hebben :bag:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 05 feb 2009, 16:01

Ergste is toch wel het feit dat ik van een Citroën AX een cabrio heb 'proberen' te maken.

Gebeurde jaar of 6 terug in Leeuwarden achter het gebouw van de Noordelijke Hogeschool. Heel smal straatje van en naar een parkeerterreintje. Ik kom het terrein af gereden, en er komt een vrouwtje mij tegemoet, waar ruimte is voor één auto. Rechts naast mij was echter een leeg plekje, dus ik denk, draai hem daar even netjes in zodat ze mij kan passeren en ik het terrein daarna kan verlaten.

Wat ik echter niet had gezien dat er exact naast mijn auto tegen het pand aan, een betonnen laadvloer zat. je weet wel, zo'n betonnen platformpje met een trapje aan één kant. Deze was exact even hoog als de AX, en dus door het ruit, naar rechts niet te zien, en ook niet door het dakraam van de auto. Tevens stond er onder de hoek van het platform geen plaatje om het af te schermen, wat normaal wel zo is.

Een aanrijding met het platform was dus het gevolg. En deuk op het dak, vanaf bovenkant a-stijl tot halverwege het dakraam. Gelukkig deur en dakraam etc. niet geraakt, alleen het dak zelf. Gevolg was wel dat de auto praktisch economisch total loss was. AX is toen ingeruild op een Corsa en werd door de garage wel gerepareerd, de vrouw van de eigenaar daar reed er later nog in.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 05 feb 2009, 16:53

Nieuwe mistlamp voor de beemer. Net uit doos, flikkert zo uit mijn handen, keihard op de grond, lelijke schaaf/barstje aan de rand :x :x

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 feb 2009, 17:16

Ik heb een meerdere ergste autobloopers ooit:

- DF King of track op Malmedy leek ik met 2 vingers in mijn neus te gaan winnen. Maar in de laatste bocht ga ik rustig aan doen en vlieg onderstuurd in een E30 letterlijk de bult op, terwijl alle DF-ers + GF stonden te kijken hoe ik dat varkentje wel even zou wassen.... niet dus.

- Even een BMW 730i V8 automaat wegzetten bij Prodrive. De auto reed wat zwaar weg, maar ik dacht dat dat kwam door de hydraulische handrem die ze net hadden ingebouwd voor de secuchauffeurstrainingen. Dus ik een beetje sjorren aan dat ding en intussen trapte ik het gaspedaal van de V8 automaat in en kwam al snel goed vooruit. KLABAM!!!!!! Bleek er een aanhanger met race E30 op te staan. Ik kwam daar pas achter toen ik vol met het rechter spatbord van de trailer tegen de Pickup van Bert vd Dool was geknald en tot stilstand was gekomen, pal voor ons kantoor! Ik had dus nooit verwacht dat er een trekhaak onder een 7 serie zou zitten!
Bert heeft dit uiteindelijk mooi opgelost door een dikke markeerstift te pakken en de deuk te markeren met 'Prodrive, 2004'. Heel die auto zat al vol met butsen van allerlei rally's waar hij verslag van had gedaan in die tijd.

- Met mijn Alfa 75 nog één laatste drift doen in de sneeuw voor de foto. Ik ging ietsjes dwarser dan de keer ervoor en gleed door het marginale hoogteverschil door.... en door... en dooor...... tot ik de (droge) sloot lag. Ik ren naar mijn maatje toe en vroeg: Gave foto?!? Hij 'sorry, het rolletje bleek vol!'. Daarna kwam er een opa in een Suzuki Alto en die zei 'ik sleep je d'r wel even uit. Waarop ik moest lachen: MET EEN ALTO?!? Vervolgens koppelden we lachend die Alfa 75 met een sleepkabel aan die Alto. De oude man gaf een beetje gas en in 1 ruk stond mijn alfa weer op de kant!

- Met een klasgenoot ging ik even tijdens een paar tussenuur een stukje knallen in mijn Fiat Uno. Off road was nog leuker, dus bij Lage Vuursche gingen we volgas door het bos over de onverharde weggetjes die je daar hebt. Opeens lag er een plas van 20 meter voor ons en ik twijfelde tussen volgas doorrijden, of afremmen... ik remde. Stonden we daar midden in die modderpoel. Ik vroeg mijn klasgenoot of 'ie zijn Armani jas onder het voorwiel wilde doen :roflol: maar net toen 'ie dat daadwerkelijk wilde doen (!) zijn we beide uitgestapt (modder stond aan de bovenkant van de dorpels!) en zijn we hulp gaan zoeken bij een grasmaaier van de naastgelegen golfbaan. Die trok de Uno weer los met zijn grasmaaiertje. De Uno was poepbruin en de leraar van de les erna draaide hoofdschuddend zijn hoofd om. :clap:

- Ik was 16 toen ik in een Celica GT Turbo 4x4 mocht rijden van mijn neef in Luxemburg, in de sneeuw. Ik zag rallyrijders altijd aan het stuur trekken alvorens ze een bocht in gleden. Dus ik stuur wat links en rechts met 140 km/u op de sneeuw en vlieg vervolgens tussen 2 paaltjes door een besneeuwd weiland in. Mijn neef lachen: Waarom remde je niet? Ik: 'Hoezo remmen, ik deed zoals die rallyrijders!'. Hij: 'Ja dat sturen deed je goed, maar je moet wel tegelijkertijd remmen, anders werkt 't niet!'

- Mijn volvo 360 had een warmgelopen motor en een vriend van me (Niels Kroeze) kocht ook een 360. Ik had goeie velgen en banden, dus wij gooiden die even over op zijn auto. Ik had nog een oud setje die we op mijn 360 schroefden.... Wij lekker driften in zijn 360 op Niederrhein enzo. Allemaal gaaf. Maar zijn Volvo bleek te roesten. Daarom besloten we om zijn blok in mijn 360 te swappen. Niels is geloof ik 4 dagen bezig geweest en had de auto inmiddels vanuit Scheveningen naar Emmen verplaatst. Toen hij klaar was haalde ik hem met mijn vader op. De velgen uit Scheveningen zaten er nog steeds onder. We reden zijn dorp uit en de Volvo begon enorm te trillen. Ik dacht aan een slechte aansluiting van Bak op cardanas ofzo. Ik reed een halve kilometer door en het werd maar erger en erger. Opeens dook mijn 360 linksvoor op het asfalt.... en mijn linker voorwiel rolde naar de overkant, knalde tegen een boom en vloog zo vlak voor 2 fietsende meisjes langs de sloot in. :roll:
Wat bleek nou, tijdens die wielenwissel had ik de wielbouten nooit vastgedraaid, aangezien ik in de veronderstelling waren dat we toch nooit meer met die 360 zouden gaan rijden. :hammer:

- Op het oude Assen in een E30 320i met veels te lange bakverhouding demorondjes doen met passagiers. Een E30 320i is natuurlijk een langzame auto, in verhouding tot wat er allemaal meedeed die dag. Maar het begon op een gegeven moment de miezeren op Assen en dan raak ik in mijn element. David vs Goliath. Dát is mijn ding! Ik had al een heel rondje de geprepareerde E36 M3's achter me kunnen houden en diverse E30 325's kunnen inhalen. De passagier vond dat prachtig natuurlijk.

In de Ramshoek haal ik een 993 RS achtig ding in die natuurlijk erg voorzichtig moest doen op het vochtiger wordende Assen. Dankzij de Geert Timmer loop ik op hem uit, maar bij de nationale bocht had 'ie me weer te pakken. Wat is het, 340 tegen 140 pk? Dus ik zeg tegen die passagier: 'Aan het eind van dit rechte stuk komen wat volgas bochten en dan met het aanremmen/insturen van Stekkenwal pak ik hem terug. Die passagier kijkt me aan alsof ik net zei dat ik met 140 pk een auto met 340 pk na een recht stuk ga inhalen. Die passagier had misschien nog niet zoveel autosport ervaring, maar rekenen kon hij wel: hij geloofde mij niet. Tenminste die blik toonde hij van onder zijn helm, ondanks dat 'ie net in de ramshoek had gezien dat ik die RS aan kon. Ik moest glimlachen en ging door met mijn 'plan'. De 993 werd steeds kleiner aan de horizon en de 320i kwam niet echt op gang met die lange bak, maar bij de veenslang zat de vaart er goed in, zoals in alle rondjes ervoor en ik hield gewoon mijn poot op het gas. Ik kwam dus vanuit de nationale bocht volgas op de Stekkenwal af en daar zocht de 993 al een paar seconden naar zijn instuurpunt. Ik remde verschrikkelijk laat en dacht dat ik de 993 nog wel even rechts voorbij kon steken (veel ruimte liet hij open). Maar toen kwam de typische 911 eigenschap naar voren... of beter gezegd naar rechts. Hij stuurde snoeihard in... alsof 'ie de deur dichtgooide. Al trailbrakend remde en stuurde ik de E30 rechts over de curbs in het gras en kon zo nipt een mega impact met die prachtige RS voorkomen. Ik keek naar links, naar die bestuurder, maar hij zag me niet! Hij had me nooit zien aankomen ook.

Tot nu toe ben ik mezelf eeuwig dankblaar gebleven dat dit bij een blooper-achtig verhaal is gebleven, maar ik had mezelf echt 300000 keer voor mijn kop gestompt als ik hem zou hebben geraakt. :)
---

Mijn collega heeft een Landrover Defender met daktent. Onder mijn huis wilde ik een keer keren met dat ding. Zit ik gewoon klem omdat de daktent tegen het plafond gedrukt zit. :nah:
--

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 05 feb 2009, 17:21

hehehe.....

Rotterdamse rijweg ( als dat ding zo heet ) in ieder geval de weg die voor het Imax theater loopt ( in Rotterdam )
Een x aantal jaren terug waren ze daar bezig met de bestrating, waarbij je gedeeltelijk over de trambaan moest rijden.
Hiertoe hadden ze een laag asfalt neergelegd, zodat dit ook mogelijk was.

Echter na een meter of twintig was het wel de bedoeling dat je weer naar rechts ging met je auto, iets wat even vergat......... :bag:
Gevolg, over een metertje of 10 met de onderkant van de auto doorglijden over de trambaan.
Vervolgens tot stilstand gekomen met de linkerwieltjes tussen de rails en de rechterwieltjes aan de rechterkant van de trambaan.

Aangezien we het hier hebben over een verlaagd peugeotje 205 was het gevolg dat de bandjes een beetje een tractie probleem hadden, dus voor- of achteruit was er even niet bij...
Daar sta je dan op een vrijdagnacht in Rotterdam.
Vervolgens komt er een groepje gekleurde medelanders aan, en onwillekeurig denk je "oh....shit"
Maar deze groep mensen doen allemaal verwoede pogingen om mijn auto van de rails te krijgen....helaas.....geen succes.

Uiteindelijk kwam de politie en na een blaastest werd de afsleep dienst gebeld.
De blaastest was positief, in die zin dat ik nog mocht rijden.......psioei!!!!
Het sleepbedrijf was ook positief, want nadat de wagen ( aan het motorblok !! ) van de tramrails was gehaald, bleek na een kleine inspectie van de onderkant, dat er geen schade was.

Eind goed al goed dus........al zal ik nooit het geluid vergeten wat een auto maakt als je over een rails glijdt :roll:

Alex

Bericht door Alex » 05 feb 2009, 17:22

Haha, wat een leuke verhalen allemaal :clap:

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2009, 17:25

Ik ben een keer vergeten om een aanhanger te zekeren.. heb het over 12 jaar geleden ofzo...rij weg.. van de stoep, aanhanger zat vol met zware spullen.. schiet van de kogel.. in de zijkant van splinternieuwe Audi A4 van mijn toenmalige huurbaas :bag: Hij nam het luchtig op.. paar duizend gulden schade toen :oops:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 feb 2009, 17:41

Alex schreef: Metchu heeft bijvoorbeeld genoeg te vertellen over Clio's en grindbakken :lol:

tjah... mijn grootste blooper was niet tijdens viva la france, ik denk dat ik daar correct gereageerd heb door rechtdoor de grindbak in te gaan (alhoewel het op de video er wel dom en hilarisch uit ziet :D ). Maar op zandvoort denk ik, tijdens de e-m vrijrijdag. Waar ik met grote moeite en inzet een skyline en mr2 achter me probeerde te houden en heerlijk het scheivlak in ging en waarop ik enthousiast riep: "volg dit maar vriend" en in me spiegels bleef kijken wanneer die 2 auto's nou die bocht in kwamen en ik tot mijn "schrik" me volgende instuurpunt had gemist... afijn... het staat op video: (vanaf 3.20 minuten)

[vimeo]http://www.vimeo.com/1718140[/vimeo]

voor de rest heb ik wel een hoop capriolen uitgehaald, maar dat zie ik niet echt als dikke bloopers, maar meer all in the game ;) bovendien vroeg mijn clico erom :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 05 feb 2009, 18:18

tjah... mijn grootste blooper was niet tijdens viva la france, ik denk dat ik daar correct gereageerd heb door rechtdoor de grindbak in te gaan (alhoewel het op de video er wel dom en hilarisch uit ziet ).
Absoluut ! Dwars de grindbak in da's pas link.

RJay

Bericht door RJay » 05 feb 2009, 19:12

Achteruit scheivlak in gaan blijf ik een mooie vinden :bag:
Alsmede in bocht 3 op zandvoort m'n carter lek rijden op de cerbs.

Droogweerlijnen rijden in de regen..... voortaan even niet. :bag:

Pim

Bericht door Pim » 05 feb 2009, 21:20

Op 19jarige leeftijd met mijn 150euro kostende 87'er Micra samen met een klasgenoot achter een 206 aanracen met een super lekkere blonde griet erin.
Elke bocht met piepende banden doorgooien en over de drempels heen springen.. Vervolgens bij het stoplicht al prutsende aan de radio stapvoets achterop de 206 tot stilstand komen :oops: :oops:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 05 feb 2009, 21:45

:D

Dennis, meer verhalen, aub.
Ik zit hier daarnet keihard te lachen dat :banaan: zelfs mijn vriendin vraagt wat er aan de hand is. :clap: :D

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 05 feb 2009, 22:11

Vroeger bij onze vrienden groep was het heel leip om tijdens het rijden de sleutel uit het contact te halen, rondzwaaien, terug in het contact steken en verder rijden.

Rijd ik met mijn toemalige vriendinnetje vanuit Eindhoven/Den Bosch richting Rosmalen in mijn Volvo 360 GLE. Denk na de afrit, leuk haal me sleutel uit het contact, ze keek me glazig aan en toen kwam er de splitsing tussen Rosmalen centrum en verder richting Oss. Maja sleutel uit het contact en dan gaan sturen, juist stuurslot met een gangetje van 80/90 km/h. Dus vol blokkert met het stuur in het stuurslot met +- 25cm tussen de auto en de vangrail tot stilstand gekomen :bag:

En een keer de dijk afgereden in Engelen(alleen maar klei), in de veronderstelling dat ik weer omhoog kwam. Not, auto daar achtergelaten en een fiets van een vriend geleend en naar huis gefietst. De volgende dag heeft het takelbedrijf de auto van de dijk afgehaald.

Alex

Bericht door Alex » 05 feb 2009, 22:15

Ik heb er nog eentje die ik zelf heb meegemaakt, weliswaar niet met de auto maar met de crossmotor.
Ik was in het bos wat aan het crossen en op een gegeven moment was er een heuveltje omlaag van een meter of 4 die nogal stijl was. Ik had geen zin om helemaal terug te rijden, dus ik dacht: Ik zet hem gewoon in zijn 2 en laat me naar onder rollen. Bovenaan het bergje schiet hij van zijn 2 in zijn vrij, vergeet ik ook nog de rem in te duwen :bag: Het ergste was nog dat ik door de schrikdraad heen een wei in reed en met mij heup in de koeienstront viel :oops:

PeterB

Bericht door PeterB » 05 feb 2009, 22:31

Op vrijdagavond nog fijn een stukje rijden in de 300 ZX waar zaterdags een kijker/koper voor langs zou komen
Ach, wat kan je gebeuren ??

Nou, op de Geniedijk in de Haarlemmermeer een hoop.
Grote bouvier klapt tussen het rechtervoorwiel, blokkeert de boel, auto breekt uit half in de berm, stuur tegen en denk: Ha...
En dan blijkt een uur eerder iemand( was doorgereden na de aanrijding) een boom geraakt te hebben die vervolgens half over de weg hangt en waar het linkerachterwiel van de 300 ZX tegen aan klapt en de hele achteras uit de bodemplaat scheurt en het verdere vervolg een soort van rally-film wordt......
Dan kan je alleen nog maar hopen dat de uiteindelijk klap meevalt... Ja, helemaal niets aan overgehouden. ( letterlijk, 300 ZX total-loss en WA-verzekerd..)

Oja, en dan de verhalen de volgende dag bij het bergingsbedrijf.
Garagedeur stond open en mijn vriendin en ik liepen naar binnen en stonden te kijken naar de resten van de ZX.
"" Nou, da's een klapper geweest meneer, he, dat heb je d'r van als je met drank op gaat rijden" Ik schiet in de lach en zeg "Zeker" Vervolgens gaat de man verder "Ja, en die man ligt nu in het ziekenhuis, die ligt net zo in de kreukels als zijn auto , en dat zal lang duren voordat dat goedkomt" Ik zeg alleen maar "Ja, natuurlijk" en vraag bij wie ik moet zijn om nog wat papieren te tekenen. "Van welke auto ??" "Eh, die zwarte 300 ZX, ik ben de eigenaar en bestuurde, en ik heb niets....."
Ik hoorde zijn mond letterlijk openvallen...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2009, 00:46

Speciaal voor thieu dan, want slightly off topic:
Ik was lid van een studentenvereniging hier in Den Haag. En ik had een Porsche 924 S. Op één of andere manier had een chicky dat opgevangen ergens en ze deed heel de avond opeens erg 'gewillig'. Maar ik moest haar niet. Dus op een gegeven moment reed ik naar huis en ik zie haar fietsen. Ik moest linksaf vanaf de Laan van Meerdervoort richting de Scheveningseweg. Dus ik drift automatisch die bocht door en zwaaide tegelijk nog even. De Porsche ging mooi haaks al voor het insturen en prima dwars de bocht door... niets aan 't handje zul je zeggen... dacht ik ook. Maar even verderop sta ik bij de verkeerslichten te wachten en er stopt een politie benz achter me. STOP POLITIE. Dus ik zet mijn auto in het gras naast de trambaan en de agent loopt naar me toe. Ik moest mijn papieren e.d. laten zien. Alles in orde natuurlijk.

'Kom je uit Bunnik?' vroeg de agent.

Daar wonen mijn ouders, ik woon op kamers hier op de Kanaalweg. Wat is er aan de hand, ik reed toch niet te hard?

'Nou nee, maar die stunt doe je maar in het boerenland maar niet in de stad!! Levensgevaarlijk, stel je voor dat er een auto in jouw richting was gereden!?!!'

Ik: Dan had diegene tegen het verkeer in gereden meneer, het is namelijk 1 richtings verkeer.

<toen mocht ik weer doorrijden> :roflol:

---
Op 12 september 2001 rijd ik uit Breukelen weg om 23.39 uur. Om 23.59 sta ik stil aan het einde van de A12. Heel de tijd 240 op de teller gereden. Gewoon volgas. Bij het Prins Clausplein had ik mijn koppeling ingetrapt en de auto uit laten rollen... Maar goed, terwijl ik daar sta te wachten op groen, komt er met een noodvaart weer een politie mercedes achter me staan. Ik trek rustig op (wilde de auto af laten koelen) en STOP POLITIE. Dus ik stop even voorbij de Esso, een beetje onhandig op een stoepje. Een agent komt naar me toe en zegt: mooie auto. Dank u meneer, hard voor gewerkt.
Hij zegt: Weet u hoe hard u ging?
Ik zeg: Nee, maar ik weet wel hoe hard ik mag.
Hij: vertel maar.
Ik: nou, hier mag ik 50, om de hoek waar ik net stond ook, even daarvoor 70, daarvoor 100, daarvoor 120. Maar ik heb jullie niet gezien, dus geen idee vanaf waar jullie me volgen.
Hij: Je weet het in ieder geval wel, maar wij volgen je al vanaf het prins clausplein.
Ik: <slik, daar reed ik 240....>
Hij: We hebben je gemiddeld gepakt op 153, maar na correctie is dat 148 km/u (of zoiets), u mag uw rijbewijs en auto dus houden, want we gaan uit van de 100 km zone.
Ik: Dank u wel meneer!!!
Hij: Nou, het is wel een dure boete hoor. Heeft u een reden waarom u zo hard reed?
Ik: Nou, gisteren zijn er 2 vliegtuigen het World Trade Centre ingevlogen en ik heb heel de dag hard gewerkt, ik wilde nog even het nieuws van middernacht zien, maar die heb ik nu dus gemist.

Noooooit meer een boete van gezien. :clap:
---
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 06 feb 2009, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie