En een prettige dag verder.....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 sep 2006, 15:51

Jeroen Watermulder schreef:Rob zijn ideale TT.

BMW Z4 3.0si € 55.499,22
Totaal € 62.592,65

Nu nog even die Audi-bril afzetten en je hebt je TT met 65pk meer en RWD. DURF TE LEVEN! :wink:
En dan krijgt 'ie ook nog een paar centen korting omdat 'ie niets inruilt.
Doen :wink:

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2006, 15:55

En Rob the eagle has landed :wink:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 sep 2006, 15:55

Die 450 euro voor koplampsproeiers kunnen de beurs ook wel in want met xenon verlichting zijn sproeiers standaard :D

En weer minder geld uit te geven voor de Z4 coupe 8)

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 23 sep 2006, 15:57

Jan Visser schreef:Die 450 euro voor koplampsproeiers kunnen de beurs ook wel in want met xenon verlichting zijn sproeiers standaard :D

Volgens de BMW-site zijn koplampsproeiers dan een verplichte optie. Geen 450 euro uitgespaart helaas.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 sep 2006, 15:58

Jeroen Watermulder schreef:
Jan Visser schreef:Die 450 euro voor koplampsproeiers kunnen de beurs ook wel in want met xenon verlichting zijn sproeiers standaard :D

Volgens de BMW-site zijn koplampsproeiers dan een verplichte optie. Geen 450 euro uitgespaart helaas.
He bah :?

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 16:42

Ben net terug van de BMW dealer...
Leek wel voor niks daar, iedereen met champagne aan het hollen, buiten was het een oase van BMW's nieuwe en oude. Binnen zwart van de mensen en er werd ook nog druk geschreven zo wat ik kon zien op diverse kantoren.

Ik heb in diverse nieuwe 3-serie coupe's gezeten.
Heb in de Z4 M gezeten.
Niet gereden was te kort, en demo's reden op en aan. Hadden 4 coupe's als testauto rijden...
Folders liggen naast me. Heb diverse foto's gemaakt, zal ze straks ff plaatsen.
Wat me opviel is dat de 3-coupe enorm ruim is van binnen. Heb erna in een 130i gezeten, en dat leek een Polo vergeleken met de 3-coupe.
Vind wel een nadeel dat je geen coupe gevoel hebt. Ik waande me in een etalage te zitten, grote ramen rondom.
Audi heeft altijd kleine ramen, zelfs in de A3.

Klopt overigens dat je ver onder de prijs van een TT een complete 325 hebt met high executive pakket en de hele reutemeteut.
Hij is wel trager van 0-100km, en van 80-120km....
Ding weegt 1495 kg, bijna 300 kilo meer.
Kwaliteitsniveau van de nieuwe 3 coupe is perfect. Degelijkheid en luxe druipt er af.

Ik moet zeggen dat hij in het echt tien keer beter uit ziet als op foto's.
Fraaie auto, zeker met 19 inch wielen.

De Z4 -M ook nog ff in geneust, dit is tegenevoergestelde, voelt benauwend klein, achteruitkijkspiegel kan eruit, want je kijkt door een brievenbus spleet.

Stond een tweedehandse 130i met 12.000 km op de klok voor 44K kleur blauw van Rico.

Zal foto's straks uploaden

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 16:49

Rico v Velzen schreef: slijtage en kosten en ik hij moet 5/6 jaar mee en ik wil geen gare auto dan, Mijn S3 waar ik wel alles uithaalde was na 3 jaar rijden gaar, en dat speet me.
Rico ik heb die TT de eerste twee jaar gespaard, omdat ik het zelfde dacht als jij, vervolgens 3 jaar lekker gebruikt op de ring 200 rondjes inclusief een scuderia-cursus en hier in de buurt nog wat gejakkerd af en toe, en het is me worst gewezen wat en hoe, ik wist toch dat hij weg ging.
Heb nooit iets vreemds aan de auto gehad, alleen een kapotte esp, die ik met coulance geregeld kreeg.

Ik ga echt geen auto sparen voor de volgende eigenaar. Je betaald er toch voor, gewoon gebruiken dat ding. Denk je nu werkelijk dat je een M3 naar de haaien kunt rijden, door af en toe eens te genieten op de limiet? En die extra kosten beperken zich tot een setje banden.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 sep 2006, 17:01

ZM4 coupe nu op rtl 4

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 sep 2006, 17:04

En de nieuwe TT over een paar minuten

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2006, 17:13

Rob snap je, zo redeneer ik nu natuurlijk over 2 jaar mischien wel anders.

Coupe is dus nog niet afgeschreven, zwaar weekend krijg je met beslissen succes LOL

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 17:30

Jan je was net op tijd ik heb het gezien. Sjonge sjonge wat een test....aanfluiting dat programma.
Morgen is de herhaling om 19 uur.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 23 sep 2006, 17:36

Gister voor het eerst de nieuwe TT ir gezien en moet zeggen dat ie toch wel een stuk mooier was dan ik 'm op de foto's vond, ook de zitpositie vond ik echt briljant in die auto (in wel meer Duitse sportieve auto's atm). Echter hoor ik dan die verslaggever praten over dat je geen coupe gevoel hebt in de TT, dan vraag ik me af waar hij dat dan wel in gaat vinden...
Toch blijft mijn idee dat de z4 leuker is om te rijden dan de TT ;).

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 sep 2006, 17:37

Rebel schreef:Jan je was net op tijd ik heb het gezien. Sjonge sjonge wat een test....aanfluiting dat programma.
Morgen is de herhaling om 19 uur.
Ach ja.....ik dacht laat ik het maar even melden.Je weet maar nooit he.Misschien is het wel een redelijke test maar zelfs dat lukt ze niet eens.Alle nederlandse autoprogramma's zijn een regelrechte aanfluiting. :evil:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 sep 2006, 18:20

Je moet er zelf in rijden Rob!

Iedereen praat als of je de meest onverstandige keuze maakt van je leven maar ik denk dat de TT een uitstekende keuze is. Als je vorige TT op zijn kloten heeft gehad, nooit problemen heeft gekend en een hoge inruilprijs opleverde dan zal je wel gek zijn om over te stappen op een ander merk. T.a.v. onderstel en motorisering is er een hoop verbeterd t.o.v. de oude en daar komt bij dat het met name in het echt gewoon een hele mooie auto is.

Hoe mooi een 3 coupe ook is, als je op de Ring gaat rijden zo af en toe dan zou ik zeker geen auto nemen die 300kg zwaarder is.

Andere afwegingen heb je al gemaakt. Dus gewoon zorgen dat je er met de dealer voor jou zo gunstig mogelijk uitkomt. PON ligt niet wakker van klanten die "maar" 63K neerleggen, een dealer wel.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 22:21

Mooi gesproken Niels.

Heb beide BMW boekjes verslonden, en ben klaar voor een verhoor erover, heb de hele materie bestudeerd :)

Oke, mijn visie...

Ik vind de 3-serie coupe mooi. Maar hij is wel erg zwoel geworden.
Ik mis de stoerheid van het vorige model. Dit lijkt op een sjieke auto voor oudere mannen met van die opgetutte dames naast zich met gouden kettingen. (vandaar ook die grote ramen, zodat iedereen hun goed kan zien)

Hij is te gestyleerd. Tis meer een modepop dan een sportwagen.
Sterker nog, ik zou hem bijna gaan zien als een soort CLS van mercedes. Een sjieke coupe-achtige auto.
Ik ben ervan overtuigd dat de M3 versie een stuk agressiever zal uitzien en dit gevoel weg zal nemen.

Maar ik voel me nog iets te jong om in de 3-serie coupe rond te rijden. Ik ben ervan overtuigd dat het grootste pecentage van de rijders op middelbare leeftijd zijn.
Dit werd nog eens benadrukt in de showroom, waar ik me een weg moest banen tussen de gebruinde mannen op middelbare leeftijd met naast hun de geface-lifte en gepoederde blonde dolly parton's die driee uur lang in de wind stonken naar een of ander sterke parfum.

Overigens zag ik zonder flauw te zijn ook 2 bredere marokanen met gouden kettingen om, die met een verkoper net terug kwamen van een proefrit.
Er stonden 2 nieuwe BMW M6 bij deze dealer, een in de showroom, voor maar liefst 179K en de andere was een demo en stond buiten.
En ik telde zeggen en spreken 9 verkopers die allen druk bezig waren.

Het blijft een apparte gewaarwording zo een BMW garage. Appart publiek. Ik ruik de parfum nog steeds, en ik zie de dolly parton's nog steeds staan met hun glas champagne.

Zijn dit de rijdersauto's vraag ik me af....
Ja dat zijn ze zeker.
Maar zie ik mezelf in deze garage als klant. Nee, ik denk dat ik daarvoor te simpel ben, ik heb geen titel, ik loop niet met pakken geld op zak, ik vertoef niet iedere week in de skybox van de voetbalclub, en ik heb geen vrouw/vriendin die de hele dag in de beautysalon rond hangt.

Geef mij maar ingetogen klasse...... (met alle respect voor de BMW rijders op dit forum)
i stick with Audi...

De Audi 2,0 TFSI is sneller zuiniger lichter, en zet zo een 325i in zijn hemdje.
335i is te duur. Dan liever de Cayman.

Nee ik blijf bij Audi..
Niet alleen met de TT maar ook met oog op de toekomst.
Straks kan ik met een BMW weer aankloppen bij een Audi dealer, omdat mijn hart toch bij dat merk ligt.
Ik zou zo een A4 kunnen samenstellen die me kon bekoren.
En ik weet zeker als ik de "coupe-fase" voorbij ben dat ik bij Audi wederom de auto vind die me kan bekoren.

[IMG:150:123]http://img131.imageshack.us/img131/1731 ... qt2.th.jpg[/img]

[IMG:150:124]http://img131.imageshack.us/img131/9424 ... wq3.th.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Rebel op 23 sep 2006, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 sep 2006, 22:28

"Ik vind de 3-serie coupe mooi. Maar hij is wel erg zwoel geworden.
Ik mis de stoerheid van het vorige model. Dit lijkt op een sjieke auto voor oudere mannen met van die opgetutte dames naast zich met gouden kettingen. (vandaar ook die grote ramen, zodat iedereen hun goed kan zien)

Hij is te gestyleerd. Tis meer een modepop dan een sportwagen.
Sterker nog, ik zou hem bijna gaan zien als een soort CLS van mercedes. Een sjieke coupe-achtige auto.
Ik ben ervan overtuigs dat de M3 versie een stuk agressiever zal uitzien en dit gevoel weg zal nemen.

Maar ik voel me nog iets te jong om in de 3-serie coupe rond te rijden. Ik ben ervan overtuigd dat het grootste pecentage van de rijders op middelbare leeftijd zijn. "

Dit werd nog eens benadrukt in de showroom, waar ik me een weg moest banen tussen de gebruinde mannen op middelbare leeftijd met naast hun een geface-lifte en gepoederde blonde dolly parton's die driee uur lang in de wind stonken naar een of ander sterke parfum

Daar kan ik me wel in vinden ( en ik ben toch wel een BMW man), het is net allemaal te gladjes imo ( niet dat ik het geen mooi model vind maar toch)

Hielke

Bericht door Hielke » 23 sep 2006, 22:43

Die gebruinde mannen en blonde dolly's stonden er ook bij de introductie van de 1 , 5 en 7-serie Rob. Die staan er om gezien te worden. Je maakt een fout door ze met die auto te associëren.

Maar uit een vorige post van je heb ik begrepen dat je dealer kort geleden een erg hoog bedrag voor je oude TT betaald heeft. Die deal voor de nieuwe Audi was toen natuurlijk al als een soort herenakkoord beklonken. Jij hebt je met het merk Audi vereenzelvigd. So be it. Is niet erg. TT is een mooie combinatie van eigenzinnigheid en degelijkheid.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 23:00

Hielke mijn vorige TT heb ik vorig jaar in november bij hem in de showroom mogen zetten en heeft hij voor mij verkocht idd.
Hij heeft mij 25.5K gegeven, en hij kreeg een inruiler terug van de nieuwe eigenaar met een waarde van 15K hoorde ik later. Ze hebben de TT met 12 maanden garantie verkocht en dit bij een auto van bijna 6 jaar. Had wel pas 36.000 km op de klok geloof ik.

We hadden inderdaad een gentlemen's agreetment, dat als ik een nieuwe Audi zou kopen dat ik deze bij hem zou kopen. Maarja afspraken zijn er om verbroken te worden, toch? Dus dat heeft me niet weerhouden om ook elders te gaan informeren voor de TiTy, maar ook daarna bleek dat ik bij mijn eigen dealer het beste af was.

Wat die dolly's betreft, ik geloof je graag dat ze ook bij de introductie van de andere modellen aanwezig waren.
Misschien huurt BMW ze wel speciaal in, voor de "good feeling"

Folders van BMW's zijn ware boekwerken. Optielijst lijkt wel een flightmanual van een Boeing 747. En dan zeuren dat ik een paar opties hang aan die TiTy.......LOL

Opties zijn de krenten uit de pap voor de fabrieken, daar zit hem de winst in. Ook voor de dealers trouwens. er ligt een hoger percentage winst op dan op de kale auto heb ik me laten vertellen.

Is er iemand met ervaring met addeptive light? Oftewel meedraaiende xenon lampen in de bochten? Zat bijna op iedere 3-serie coupe. En het is ook op de Audi te verkrijgen.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 sep 2006, 23:35

Tsja, een herenakkoord is wat de naam al zegt, een akkoord tussen heren. En heren breken hun woord niet 8)

Die 25.5k had je particulier nooit voor je auto gekregen. Zelfs als inruilwaarde is dat een beste prijs. De handelswaarde lag onder de 20k.

Gewoon de waarde van de Bose installatie eraf laten trekken en dan lekker rijden.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 23 sep 2006, 23:51

25,5K :shock: Das wel heel veel.Zelfs al heeft ie maar 36000km gedraaid.Normale inruil zit zo rond de 18K tot 20K schat ik zo.Nu scoor je bij inruil bij een Audi dealer natuurlijk wel meer dan die 18K tot 20K omdat dat natuurlijk een Audi dealer is en die je nog meer als gemiddeld als klant wil behouden maar 25,5K pffff.Niet slecht Rebel

Rebel

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 00:09

Die 25.5 K was vorig jaar december. auto heeft een maand bij de dealer gestaan en was toen weg. Het was ontstaan uit een simpele vraag of de dealer mijn auto bij hem op de website wilde zetten, waarna hij voorstelde dat ik hem ook in de showroom mocht zetten, mits dat ik hem zelf zou poetsen. De gemiddelde prijzen lagen destijds tussen de 21 en 23 K. De mijne zag er wel als nieuw uit van binnen als wel van buiten. Ik denk dat de prijzen nu nog meer zullen gaan zakken omdat er meer inruilers komen. Vandaar dat ik dit besloten had toen bekend werd dat er een nieuwe in aantocht was. En particulier hoef je in deze prijsklasse bijna niet te proberen, levert alleen maar gezeur op. Ik heb nog nooit een auto particulier verkocht.

Hielke herenacoord was alleen bij aanschaf van een Audi. Was geen inruilprijs. De dealer heeft zijn marge ook gehaald uit de inruiler van de eigenaar die mijn tt kocht. Geloof me, ze gaan niet voor niks werken of voor mijn blauwe ogen verlies draaien. Ik ben zelf in july gaan informeren of er al iets bekend was van de nieuwe TT, maar voor zelfde geld had ik al iets anders gekocht.

Maar ik ga maandag wel terug, ze hebbe me waar ze me hebben willen.
Ik wacht wel op de auto met de juiste opties en regel de rest met een korting.
Heb gekeken of ik er nog iets op wilde als tegen prestatie, maar kan niks ondekken.
Addeptive light misschien, maar ik kan me er niks bij voorstellen. Xenons zijn van nature al een stuk beter in bochten omdat ze over een breder vlak schijnen.
Electrische inklapbare spiegels? Mijn garagepoort is breed zat......ondanks de TT weer breder is.
Audi exclusive Colour.....en dan een kleur die niet in het gamma van de TT zit?
19 inch wielen?.... en dan je vullingen voelen los trillen in combinatie met Audi Magnetic Ride in de sport stand?

Ik regel het met een korting denk ik , en wacht maar weer braaf tot hij er weer is.
Laatst gewijzigd door Rebel op 24 sep 2006, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2006, 00:15

Rob ik snap je punt. in je hoofd moet je klaar zijn om een bepaald merk te willen rijden. toen ik Audi rijder was keek ik ook van BMW weg. Ik ben groot geworden met BMW en mischien wat ik wel in een soort van ontkennings fase? BMW is altijd mijn merk geweest. Voor jou is dat Audi. dat hele opdirk festijn is ook niks voor mij. zul je mij ook nooit zien. mening over de 3 coupe ben ik met je eens.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 sep 2006, 00:24

De mooiste BMW vond ik destijds de nieuwe 5-serie.
Tot op de dag van vandaag nog steeds mooier dan een A6 vind ik.

Mocht ik ooit in dat segment een auto kopen als ik 50+ ben en de BMW nog steeds zo fraai zou zijn tov de A6 zou ik hem in een hartslag aanschaffen.

3-serie vind ik niet fraaier dan de A4 per defintie.
3-serie coupe is een fraaie coupe die zeer ruim is met 4 volwaardige zitplaatsen en een prachtige lijn. Audi heeft op dit model (nog) geen antwoord. Maar dit zit er wel aan te komen.

Z4 is misschien te spartaans tov de TT en dus ben ik uitgekeken bij BMW dusver.
Heb geen spijt van vanmiddag, want was toch wel mooi om de coupe in levende lijve te zien.

Maar in mijn ogen is de M3 van Rico de fraaiste coupe en daar kan de huidige niet aan tippen. Maar nogmaals misschien dat de nieuwe M3 iets bruter uit gaat zien.

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2006, 00:44

Rob na alle discussies hier en je bezoek aan de BMW dealer (waarmee je aangaf dat je open stond voor valide argumenten) kan ik je uiteindelijke keuze voor de TT alleen maar meer respecteren. Technisch zijn er mischien betere auto's. maar wat telt is wat jij de beste auto voor jezelf vind. en dat is meer dan scherp sturen of RWD. Je keuze lijkt weloverwogen en oprecht. respect.

Plaats reactie