Volgende daily driver

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Volgende daily driver

Bericht door G Kolkman » 04 feb 2009, 00:28

Aangezien mijn starlet (zie links) vorige week definitief is afgeschreven (distributieriem knapte bovenop de toch al forse lijst met mankementen) en de bmw met een blok-issue in de schuur staat moet ik op zoek naar 'iets' alternatiefs als vervoer. Leuk voer voor discussie.

Er zijn meerdere scenario's te bedenken maar ik zal eerst even mijn vervoerssituatie schetsen:

* Ik rijd 40.000 - 45.000 km per jaar.
* Hiervan is de helft woon-werkverkeer (vergoed), 40% twente-brabant/winkelverkeer verkeer en 10% onzinritjes (rit over de dijk, rit over een zandweg, ritje naar Bas Roos etc. etc.). Overigens neem ik uit het werk ook nog wel eens (zeg 1 keer per week) de long way home.
* Met de starlet irriteerde ik me ietwat aan het 2x per week 45-60 euro aftikken bij het tanken, afhankelijk van de brandstofprijs. Hierdoor was de kostenverdeling voor 'vervoer' ietwat scheef naar mijn mening - 80% zit 'm in de peut.
* Ik versjouw nog wel eens wat, zoals een versnellingsbak, een differentieel of gewoon tassen met kleren.
* Er rijdt regelmatig iemand mee (1-2 per week), maar zelden 2 mensen
* Mijn hobbyauto (E30 325i) + sleutelruimte bevind zich, hoe onpraktisch, in Twente. Doordeweeks woon ik in Den Bosch...

Het hele starletrijden wil ik nu wel eens achter me laten. Heb er leuk mee gereden maar na 3 jaar wil ik wel wat anders. Ook heb ik me tijdens vive la france uitstekend vermaakt maar lag de leercurve laag.

Het budget:

Ik voel mij comfortabel bij bedragen tot 2.000 euro (mede vanwege een 2tal dure vakanties die aanstaande zijn dit jaar), hoewel ik dus geen problemen heb met 500 euro barrels. Eventueel kan er tot 4.000 euro uitgegeven worden mits de auto toegevoegde waarde heeft op mijn leven en ik er dus (relatief fors!) extra spaarcenten op stuk sla. Per maand zou ik voor het kopje 'vervoer' niet meer dan 600 euro excl. afschrijving willen uitgeven omdat anders een leaseauto interessant begint te worden (en ik het een sport vind om goedkoper dan dat te rijden, en geen geklaag van leasemaatschapijen wil horen over hoge brandstofrekeningen/bandenslijtage/remmenslijtage (!) etc. etc.).

Van belang:
Van belang vind ik allemaal dingen die met elkaar in strijd zijn:
Must: acceptabele running costs, benzine/lpg-motor die een mooie loopcultuur heeft (meerdere definities van mogelijk, maar beetje bler-pot mag het wel zijn).
Pre's: comfort, gooi- en smijtbaar, kofferbakruimte waar je zooi in kwijt kunt, karaktervol, betrouwbaar, zuinig-ish, driving-fun!

Ik ben benieuwd naar de contenders. Dit had ik vooralsnog zelf bedacht:

1) Concept 'enjoy the sun'
Ik ben zelf erg gecharmeerd van het mx-5 concept maar dat zou betekenen dat de (vooralsnog onbetrouwbare zuipbimmer) regelmatig een week mee op pad moet (equals 900 km) om dingen rond te zeulen. Dit omdat de mx-5 een wat krappe kofferbak heeft. Daarentegen scoort de mazda erg veel punten op karakter, driving-fun en feelgood. Grootste minpunt is het vinden van een niet-rood exemplaar binnen budget zonder roest :shock: :? . Tevens bevind ik me daarmee buiten mijn 'comfortable zone' qua budget en kun je zo'n ding (op benzine) hardly als spaarpotje beschouwen (of men moet nu posten dat 1:14 haalbaar is). Je koopt voor die 4.000 euro, wat toch een boel geld is, vooral niet een boel auto.

2) Concept 'bigger is better'
De titel is omdat er binnen het 'budget' maar 2 auto's te vinden zijn die aantoonbaar betrouwbaar zijn op lpg (in mijn optiek): volvo 850 of subaru legacy. Ik zou er werkelijk geen probleem mee hebben dagelijks comfortabel rond te knorren in zo'n hok. Pluspunten zijn de (naar ik vermoed) lagere brandstofkosten, het hogere comfort en in beide gevallen fijne motoren. Tevens past de lompheid van deze auto's wel bij mijn persoonlijkheid :hammer: . Minpunten zijn natuurlijk hogere vaste lasten (welke zich volgens de berekeningen bij deze kilometrages eenvoudig laten terugverdienen), en de slim-to-zero gooi en smijt capaciteiten (hoewel zo'n scooby mogelijk best vermakelijk is op zandwegen).



Nu ben ik wel benieuwd wat de DF-er mij gaat aanraden. Ik ben deze week al wezen kijken bij een Mx-5 (roest op de dorpels, verder wel een ok ding, zit er ook goed in met m'n 1.87) en ga morgen kijken bij een 850 op lpg. Gewoon om beide concepten eens door te laten dringen. Alternatief scenario is een 200 euro auto kopen om mezelf meer tijd te gunnen maar dat wordt denk ik een pijnlijk scenario omdat ik dan de beslissing voor me uit blíjf schuiven.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Volgende daily driver

Bericht door Niels » 04 feb 2009, 01:00

Met stip op een wat mij betreft de Golf 3 TDI, wil je groter dan neem je een Variant, Vento of Passat. Kwalitatief erg goed, koppel en lachwekkende running costs. Het spreekt je totaal niet aan lijkt me maar met een klein budget 40 - 50Kkm kun je er niet omheen imho. Ik heb 3 jaar lang eentje gehad en heb er alleen maar onderhoud aan gehad! Nooit een serieus defect o.i.d. Vervolgens heb ik em vol vertrouwen met 3 ton aan een DF-er verkocht :wink:

Andere opties: een Saab Turbo op LPG, een volle 9000 ofzo. Kosten ook niet dramatisch veel :D Maar om eerlijk te zijn.....als je kilometers draait gaat mijn voorkeur naar een diesel.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Volgende daily driver

Bericht door steve smith » 04 feb 2009, 01:05

Weiger zelf ook om veel geld aan een daily uit te geven. Heb tussen 04-heden een R19D van 2 naar 4 ton gereden, aanschafprijs 2250eu, zonder problemen of uitval. Vervolgens een Kangoo Dti80 van 2,5k exBTW met 180k km die nu ergens rond de 240k zit, en nog prima dienst doet. Het gebrek aan comfort van de Kangaroo (veel geluid op snelweg en slechte stoel) begint me echter te irriteren, en kon vorige week een Megane Break Dti100 op grijs kenteken overnemen voor 2200 piek met 150k km erop. Die heb ik er dus bij maar bij gekocht, kan de 19 eruit en kan de Kangoo in diens plaats als "slet". Megane heeft tenmiste airco etc en een wat betere stoel, en niet te vergeten 30Db minder herrie door de beklede laadruimte.

Heb met Renault als merk niks maar wel een dealer in fam, dus ja, dat is makkelijk.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Volgende daily driver

Bericht door G Kolkman » 04 feb 2009, 01:15

Goed, dat zijn dus beide diesels, en die brandstof probeer ik dus te omzeilen :mrgreen: .

Op zich mag vervoer best íets kosten maar dan wil ik er wel een bescheiden hoeveelheid driving fun voor terug. Dat hoeft dan niet meteen uit het dynamische bochtenwerk en debiel goede stuurgevoel te komen maar *IETS*. Schakelen bij 3500 tpm is geen DF voor mij :( .

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Volgende daily driver

Bericht door steve smith » 04 feb 2009, 01:21

Benzine/gas wordt pas leuk bij grote motoren. Gaat dus niet samen met zuinigheid. Ieder z'n voorkeur. Moet er niet aan denken om met een kleine benzinemotor te rijden als daily.

Er staat een bordeaux rode 850GLT op marktplaats met weinig kms. Moet je alleen wel ff een gasbom in laten zetten. Je kunt er ook wel 1 met gasbom vinden, maar onder de 4 ton kms zijn die een beetje schaars...... Heb wel goede memoires bij zo'n hok. De pa van een oude schoolvriend had er eentje, ook met gasbom. Stond toen al 250k op, maar dat maakte voor ons in het weekend niet uit. Blik-op-de-weg melodie all the way!

Zou wel altijd voor een GLT of de latere (identiek behalve 5-gaats wielen) 2.5 20V gaan. 140pk 10V is niet vooruit te schoppen en zuipt evenveel.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Volgende daily driver

Bericht door Niels » 04 feb 2009, 01:33

Steve snapt het helemaal :whistle:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Volgende daily driver

Bericht door steve smith » 04 feb 2009, 01:44

Niels schreef:Steve snapt het helemaal :whistle:
Ja, sorry. Kijk er misschien zwart-wit tegenaan maar een als je al een DF auto hebt die veel poen kost (540i en time-share 156 Ringauto die een klein godsvermogen per jaar kost) vind ik het BS om geld in een daily te stoppen. Daily moet gewoon oerbetrouwbaar zijn, een hoop zooi in kunnen, zuinig zijn, actieradius hebben van minimaal 800km, veel koppel hebben en moeite hebben om 120+50 te kruisen. Dat gebeurt er namelijk de hele dag mee.

En als ik een dag geen zin heb in de daily neem ik wel wat anders mee. Misschien is dat de rede. Kweenie, een daily boeit gewoon niet.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Volgende daily driver

Bericht door RobS » 04 feb 2009, 08:41

Je kan prima grote dingen vervoeren in de mx5, de bijrijdersstoel is er binnen 5 minuten uit, past een compleet onderblok, diff of zelfs het meenemen van 4 velgen/banden is op deze manier mogelijk :) (waar een wil is, is een weg ;) ) Verzekeren kan bij Wiggersgroep voor 170€ per jaar, verbruik zal bij zuinig rijden op 1:12 zitten. Het geld wat je bespaard door de lage verzekering en belasting maakt de wat hogere aanschafprijs weer goed :)

Voor 3k moet je een fatsoenlijke smurfenblauwe 1.6 kunnen vinden, met goed zoeken en onderhandelen een 1.8 (>'94)

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Volgende daily driver

Bericht door Ar » 04 feb 2009, 09:09

G Kolkman schreef: * Ik rijd 40.000 - 45.000 km per jaar.
Met die kilometers/jaar zou je ook aan comfort en veiligheid moeten denken. Dat is de reden dat ik een e38 op LPG rij. Nadeel is wel dat de kosten hoog zijn (duur onderhoud). Voor het budget wat jij noemt zou je op zoek kunnen gaan naar een e36 m43/m44 op LPG of zelf laten inbouwen. Onderhoud kan meteen ook bij Bas Roos. Een 323 of 328 kun je ook overwegen.
* Hiervan is de helft woon-werkverkeer (vergoed), 40% twente-brabant/winkelverkeer verkeer en 10% onzinritjes (rit over de dijk, rit over een zandweg, ritje naar Bas Roos etc. etc.). Overigens neem ik uit het werk ook nog wel eens (zeg 1 keer per week) de long way home.
e36 voldoet dan toch?
* Met de starlet irriteerde ik me ietwat aan het 2x per week 45-60 euro aftikken bij het tanken, afhankelijk van de brandstofprijs. Hierdoor was de kostenverdeling voor 'vervoer' ietwat scheef naar mijn mening - 80% zit 'm in de peut.
Volgende op LPG en dat compenseert ook meteen deels de houderschapsbelasting en onderhoud.
* Ik versjouw nog wel eens wat, zoals een versnellingsbak, een differentieel of gewoon tassen met kleren.
e36 sedan of touring.
* Er rijdt regelmatig iemand mee (1-2 per week), maar zelden 2 mensen.
Dan voldoet zowat elke auto.
* Mijn hobbyauto (E30 325i) + sleutelruimte bevind zich, hoe onpraktisch, in Twente. Doordeweeks woon ik in Den Bosch...

Het hele starletrijden wil ik nu wel eens achter me laten. Heb er leuk mee gereden maar na 3 jaar wil ik wel wat anders. Ook heb ik me tijdens vive la france uitstekend vermaakt maar lag de leercurve laag.


Het budget:

Ik voel mij comfortabel bij bedragen tot 2.000 euro (mede vanwege een 2tal dure vakanties die aanstaande zijn dit jaar), hoewel ik dus geen problemen heb met 500 euro barrels. Eventueel kan er tot 4.000 euro uitgegeven worden mits de auto toegevoegde waarde heeft op mijn leven en ik er dus (relatief fors!) extra spaarcenten op stuk sla. Per maand zou ik voor het kopje 'vervoer' niet meer dan 600 euro excl. afschrijving willen uitgeven omdat anders een leaseauto interessant begint te worden (en ik het een sport vind om goedkoper dan dat te rijden, en geen geklaag van leasemaatschapijen wil horen over hoge brandstofrekeningen/bandenslijtage/remmenslijtage (!) etc. etc.).
e36.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Volgende daily driver

Bericht door allen » 04 feb 2009, 09:22

Rob, gisteren uitgebreid met die wijsneus het erover gehad. :mrgreen:
Met kleine auto's wordt je vanzelf creatief met het vervoeren van rommel. Snapt hij nog niet. :bag:

Heb nog een 106 Rallye balletje opgegooid. Want als je je dingen in een Starslet kunt vervoeren moet het daarmee ook wel lukken. In deze is meneer ietwat bang voor de betrouwbaarheid. Niet wereldvreemd, het is een Frans hok. :mrgreen:

Wat ik van zijn rijstijl heb mogen aanschouwen moet hij iig wegblijven van een 850. Te groot en te log voor zijn soort exploristische gooi smijt zoek waar zijn die handremmende b-wegen. Hij geeft zelf aan dat de helft voor woon-werk verkeer is en daarbij komt bij dat hij op de weg terug weleens de 'long way home' neemt. Ik zie mij met de 5 bijvoorbeeld geen 10 km omrijden voor wat fun. Net ff te groot en onhandig voor b-weggetjes. :idea:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Volgende daily driver

Bericht door allen » 04 feb 2009, 09:45

Oh, btw... Rob, past je helm in de kofferbak? Schijnt een heikel punt te kunnen zijn bij het kiezen van een auto. :mrgreen:

Emiel
Berichten: 4206
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Volgende daily driver

Bericht door Emiel » 04 feb 2009, 10:01

Naast de Lotus en een lease auto ,waar ik niet prive mee rijd, heb ik al van alles gereden. Niet enkel omdat ik iets heb met oudere auto's maar ook omdat de lease auto van de vriendin wel prive word gebruikt, dus lange afstanden.
Maargoed je moet ook iets hebben om mee te kachelen naar de mileustraat (aanhanger) als het sneeuwt , hard regent, en de vriendin/auto er niet is.

Maargoed , van een 205'je (1.4) tot een oude Golf 1.4 , Suzuki swift GTI 1.3 uit eind jaren tachtig ( erg erg fun en best wel wat ruimte als je de kofferbak plat gooit, Volvo 850 uit 92 (koop in godsnaam een station, past anders niks in) , Ford mondeo 1800 uit 94 (idem, station!) ,

Alltime favorite was de oude vierkante swift. Ding ging zo hard de rotondes rond dat je deuken in het dak kreeg.
Maar comfort was het niet destijds met doorgezakte stoelen.
De peugeot voldeed prima, relatief zuinig en best mee te gooien en smijten. En door de grote deksel op zijn kont past er ook genoeg van alles in.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Volgende daily driver

Bericht door RobS » 04 feb 2009, 10:06

allen schreef:Oh, btw... Rob, past je helm in de kofferbak? Schijnt een heikel punt te kunnen zijn bij het kiezen van een auto. :mrgreen:
Ik denk dat er wel 5 helmen achterin passen :banaan: Zo beroerd is de kofferruimte niet.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Volgende daily driver

Bericht door Dennis Cavallino » 04 feb 2009, 12:29

Kijk eens naar een Saab 9000 2.3 turbo op LPG (5 deurs). Wegenbelasting valt mee door het relatief lage gewicht van de 9000, 40-50k per jaar kunnen ze makkelijk aan, de motoren zelf gaan vaak 4 tot 6 ton mee. Als je er één koopt met +- 300.000 km, dan is dat geen probleem. De lol is dat je voor +-2000 euro een fully loaded auto krijgt, die op gas goedkoop rijdt en waarmee je toch echt veel auto's achter je laat.... niet alleen rechtuit!

De 2.3 turbo 4 cylinder is er één van de fijnste in zijn soort. Een 9000 stuurt en rijdt beter, scherper en fijner dan een 850. Een 9000 heeft VEEL ruimte.

Probeer er eens eentje. Lees je zelf even in in de aankooptips (black sludge e.d. ontdek je snel genoeg). Onderhoud is niet duur, doordat bijv. op het saabforum.nl veel mensen meerdere 9000's hebben en vaak ééntje hebben voor onderdelen. Ik heb ook 9000's bekeken, maar toch weer een 900 gekocht, zonder turbo, gewoon omdat ik daar tegenaan liep. Maar de 9000 2.3 turbo is gewoon de auto die ik wil, het is één van de beste auto's die ik ken en heb gereden (zei de RWD adept).

Op benzine rijd je met de 2.3 turbo gemiddeld tussen de 1:10 en 1:13 (ik reed gemiddeld 1:13 en 1:14 als ik 't nieuwe rijden toepaste...). Op LPG ligt het verbruik tussen de 1:7,5 en 1:9, afhankelijk van je rechter voet.

LPG rijden bevalt mij ERG goed. Ik ken geen goedkopere vorm van niet door mezelf aangedreven transport. Al het andere (OV, benzine, Diesel) is duurder.

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Volgende daily driver

Bericht door Marco R. » 04 feb 2009, 12:55

Corolla E10 (of E11) diesel (met de 2C- motor.) 2.0 ongeblazen diesel, zeer betrouwbaar en genoeg ruimte om heel wat items mee te kunnen sjouwen.
Nadeel: Het is voor jou geen benzine.
Voordeel: Lage running costs. Hij rijdt vrij zuinig, oké als er iets kapot gaat dan kost het wel wat, maar daarvoor zijn de slopen uitgevonden en van Deijne etc.
Blokjes kunnen met gemak over de 4 ton worden gereden. Kwestie van elke 30.000 even nieuwe olie en filtertje en beetje naar alle overige dingen kijken.
Distributieriem betekent bij dit overigens wel einde oefening, maargoed nieuwe riem erop bij onzekerheid over het verleden en je kan er weer tegenaan..
DF zal je er niet aan hebben, maargoed het is een prima daily. DF heb je de onverwoestbare :shakeit: BMW voor :whistle: :bag:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Volgende daily driver

Bericht door G Kolkman » 04 feb 2009, 16:05

Ok, kort verslag van de dag dan maar :bag: .

Vanmorgen eerst een 850 2.5 10V gereden. Viel heel niet tegen. Niet de snelste, maar ding voelde goed aan, zeker gezien de prijs (van 1250 euro). Verkoper wel een typetje (particulier) maar op zich nog niet afgeschreven. Zo even naar de buren om naar verbruik van zo'n hok te vragen.

Daarna naar de peugeot-dealer van pa gereden om te vragen of er nog wat binnen kwam voor de handel. Er stond nog een 205 generation 1.8D maar die kan me niet bekoren. Ding is in feite eind 70 ontwikkeld. On a more positive note: er kwam een nette suzuki baleno sport binnen, ruimschoots binnen het budget. Vrijdag even kijken want relatief weinig geld voor veel auto.

Vanmiddag nog als een longshot bij een daihatsu applause gekeken bij een handelaar. Voor 500E kun je niet veel verwachten, maar dat was het dan ook niet. Motortje klonk wel fris en alle elektriek deed het (!), maar her en der roest en vastzittende achterdempers. Kortom, je schuift richting de 1000 euro voor je uberhaupt weer rijd. Wel een vol jaar apk :shock: .

Daarna doorgereden naar een in de buurt zeer goed bekend staand adres. Veel nette auto's voor nette prijzen maar allemaal verschrikkelijk saai (wieldoppen-edities). Kortom, niet het type auto waar ik lachend 2000 euro of meer op stuk sla.

Tenslotte nog naar een toyboota specialist geweest maar die had niks staan/kreeg niks binnen. Op een starlet-automaat na. I think not.

Ben het nu wel weer even zat. Morgen maar iets gerichter op modellen gaan zoeken ofzo. (rallye!)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Volgende daily driver

Bericht door Petrolhead Tom » 04 feb 2009, 16:21

Kijk dan even in het te koop topic van Erik ;)

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Volgende daily driver

Bericht door N!co » 04 feb 2009, 16:23

Rallye is leuk hoor, maar voor 45k.km per jaar lijkt me dat toch niet zo geweldig, ze zijn erg lawaaig en meer dan 5000 rpm als je 120 rijdt...

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Volgende daily driver

Bericht door Metchu » 04 feb 2009, 16:26

N!co schreef:Rallye is leuk hoor, maar voor 45k.km per jaar lijkt me dat toch niet zo geweldig, ze zijn erg lawaaig en meer dan 5000 rpm als je 120 rijdt...
inderdaad... snelweg is echt niet zo leuk met de rallye...

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Volgende daily driver

Bericht door duifjes.com » 04 feb 2009, 18:40

op een snelweg een rally tsja woord zegt het al :-)

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Volgende daily driver

Bericht door Max V » 04 feb 2009, 18:41

Rallye is een leuke voor erbij

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Volgende daily driver

Bericht door G Kolkman » 04 feb 2009, 19:24

Een S2 ook? Dat zo'n S1 met een carburatieblok (uit m'n hoofd) met een redline van 8.000 tpm of zoiets wat nerveus/vermoeiend is kan ik inkomen maar ik dacht dat die 1.6 8v een stuk rustiger was? Ook een stuk duurder trouwens maar dat terzijde.

Morgen maar eens wat gaan rondbellen naar rode ( :o ) mx-5jes.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Volgende daily driver

Bericht door ErikS » 04 feb 2009, 19:25

Rallye is leuker dan een 316 DAILY.

En ik heb een 318Ti compact gehad dus ik weet waar ik het over heb!
Ik vind een rallye juist wel lekker als daily, 't ding trek je aan! :D

S1 is overigens gewoon injectie, kom morgen avond anders ff blokje om doen!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Volgende daily driver

Bericht door allen » 04 feb 2009, 20:01

Erik, niets is zo persoonlijk als een auto. Ik weet wel wat je bedoeld. Ik geniet bijna elke dag van de Speedster. Maar weinig mensen die snappen hoe ik het uit kan houden in zo'n wagen. Maar goed. Volgens mij lees ik hetvolgende goed:
G Kolkman schreef:Morgen maar eens wat gaan rondbellen naar rode ( :o ) mx-5jes.
Ik denk dat de 5 helmen kofferbak hem heeft overgehaald... :mrgreen:

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Volgende daily driver

Bericht door ErikS » 04 feb 2009, 20:06

Haha, en toch moet ie nog ff komen rijden! :mrgreen: :twisted:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Will F. en 8 gasten