Nep motormuizen...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

Nep motormuizen...

Bericht door M@rcel » 02 feb 2009, 13:35

Je kent ze wel, badkuipmotor met reflectiestrepen a la politie en bijbehorende kledij.

Vanmorgen zat er weer eens eentje op de A4 te etteren.
Overdreven slalommend door het verkeer aan het rijden om de overige slaapkoppen erop te wijzen dat ze rechts moeten houden. Op zich een goed punt, maar laat deze kerel nu maar eerst eens op z'n eigen rijstijl letten 8)

Eerlijk gezegd twijfelde ik in eerste instantie ook een beetje...cops of niet? Eenmaal dichterbij werd het duidelijk...een motorrijder die graag bij de politie had gewild.

We hadden beiden een gangetje van 130 km/u waar je 100 mag en ik bleef op een nette afstand op de linker baan achter hem hangen.
Op een gegeven moment ging die kerel overdreven in z'n spiegels naar mij zitten loeren, en toen hij eenmaal op de meest rechtse baan zat, maakte ik mezelf lekker groot in z'n spiegels en reed ik hem klem achter z'n voorligger.
Dat vond meneer niet leuk, in m'n spiegels zag ik hem een zwaai van de rechter naar de meest linker baan maken om mij vervolgens weer in te halen.
Op gelijke hoogte bleef hij naast me rijden...een poging wagend om oogcontact met me te krijgen..... Ik keek naar links, en bleef hem eventjes aankijken....toen keek deze motormuis maar weer naar voren en gaf een dot gas erbij.
Daar zat hij dan weer voor me, duidelijk in de klier-modus.

"Dubbele afslag Den Haag, hop de spitstrook op en helemaal doorrijden tot aan afslag Voorburg om daar weer in te voegen en goed door te kunnen rijden over de meest linker baan richting Den Haag centum."
Zie hier de meest snelle manier om je door de ochtendspits te wurmen....in dit geval ook veel succesvoller dan meneer de nepagent die met z'n motor zich tussen alle rijen probeerde te wringen.

In m'n spiegels kwam hij alweer aanzetten...met enig machtsvertoon kwam hij achter mij hangen, mij in de waan proberen te brengen dat ik nu een prent oid zou krijgen....en nam toen de afslag Mariahoeve. Heee, dat is toevallig, die neem ik ook altijd om de file's een beetje te ontlopen, dus terwijl hij nu rechts naast mij reed, nam ik daar ook de afslag, maar dan de linker baan. Dat had hij niet verwacht...en zo kwamen we beiden voor de verkeerslichten stil te staan..althans..dat dacht ik...maar hij nam snel door het rood de weg naar rechts.

Kansloos tot op het bot :lol:

Roy

Re: Nep motormuizen...

Bericht door Roy » 02 feb 2009, 13:40

Sjonge jonge, wat heb je toch een droevige mensen. :D

Soms denk ik ook wel eens dat mensen die een donkerblauwe Golf Plus of een Astra kopen hetzelfde willen :D
Laatst gewijzigd door Roy op 02 feb 2009, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 feb 2009, 13:41

Haha wat een verhaal Marcel.
Dat klemrijden ook! :lol:

Max V

Bericht door Max V » 02 feb 2009, 13:53

Super mooi! :D

Zo'n Sjaak bonestaak die zijn ego even wil laten strelen door mensen die denken dat het een agent is...

Aanpakken die gasten! :P

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 02 feb 2009, 14:12

Roy schreef:Sjonge jonge, wat heb je toch een droevige mensen. :D
Waarvan akte:
en toen hij eenmaal op de meest rechtse baan zat, maakte ik mezelf lekker groot in z'n spiegels en reed ik hem klem achter z'n voorligger.

Panamera

Bericht door Panamera » 02 feb 2009, 14:27

zeer kansloze kerel :bag:
die mensen moet je politie is van de weg af halen ipv mensen die sportief rijden terwijl niemand op de weg is :police:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 feb 2009, 18:23

Wat een sneue bedoeling... mooi aangepakt Marcel! :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 feb 2009, 18:42

Dus dat is een 'BMW ofzo' met zo'n witte kuip met oranje strepen, koffers en een gast in een oranje/wit pak/helm ofzo, maar dan zonder 'POLITIE' erop en zonder zwaailicht? Zoiets?

Hoe moet ik dat zien?
Is dat niet strafbaar ofzo?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 feb 2009, 18:46

Triest mannetje die motormuis.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 02 feb 2009, 18:48

Vaak oudere modellen BMW, dit was echter een Honda geloof ik?
Van die fel oranje stickers her en der...sommige hebben zelfs de gehele kuip in dat fluoriserend oranje.

Onder het mom, goed zichtbaar wordt het misschien toegestaan?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 feb 2009, 18:50

Geelhoed schreef:
Roy schreef:Sjonge jonge, wat heb je toch een droevige mensen. :D
Waarvan akte:
en toen hij eenmaal op de meest rechtse baan zat, maakte ik mezelf lekker groot in z'n spiegels en reed ik hem klem achter z'n voorligger.
Quote de volgende keer een stuk tekst van jezelf, dat zou ook de lading dekken.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 02 feb 2009, 19:36

Panamera schreef:zeer kansloze kerel :bag:
die mensen moet je politie is van de weg af halen ipv mensen die sportief rijden terwijl niemand op de weg is :police:
Wat bedoel je hier nou eigenlijk mee? Niemand heeft het hier over sportief rijden (whatever dat ook mag zijn), daarbij had Marcel het over ochtendSPITS..

Van zo'n nepjuut zou je bijna even de platen doorbellen. Bijna..

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 feb 2009, 19:44

Dit soort types dus:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 feb 2009, 19:54

Kansloos die fietsen! :'(

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 02 feb 2009, 22:41

Bon voor verkeersregelaar Van onze internetredactie

Twingly blog zoekenJouw blog hier

BREUKELEN - Een 36-jarige motorrijder uit IJmuiden die als verkeersregelaar zijn motor zodanig heeft uitgerust dat hij daarmee de files voorbij kan rijden, is dinsdag zelf bekeurd.

De man reed ter hoogte van Breukelen op zijn motor in opvallende uitvoering over de vluchtstrook van de A2 richting Utrecht. Hij voerde daarbij gele flitslichten en een oranje zwaailamp. De flitslichten zaten in de richtingaanwijzers die om en om aan- en uitgingen.

Aan de verkeerspolitie, die hem van de weg haalde, vertelde de motorrijder dat hij onderweg was naar Limburg. En omdat hij verderop een kop/staart botsing vermoedde even voor de zekerheid wilde kijken of er daar verderop iets gebeurd was. De politie heeft hem bekeurd voor het ten onrechte gebruik maken van de vluchtstrook.

:roll:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3106 ... aar__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 feb 2009, 22:46

De echte slimmerikken zijn dat :hammer:

Voor de liefhebber: http://link.marktplaats.nl/226372262" onclick="window.open(this.href);return false; :hammer:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 feb 2009, 08:20

Met optische signalen rijden mag dus blijkbaar? (al dan niet oranje van kleur)

E60 M5 schreef:Bon voor verkeersregelaar Van onze internetredactie

Twingly blog zoekenJouw blog hier

BREUKELEN - Een 36-jarige motorrijder uit IJmuiden die als verkeersregelaar zijn motor zodanig heeft uitgerust dat hij daarmee de files voorbij kan rijden, is dinsdag zelf bekeurd.

De man reed ter hoogte van Breukelen op zijn motor in opvallende uitvoering over de vluchtstrook van de A2 richting Utrecht. Hij voerde daarbij gele flitslichten en een oranje zwaailamp. De flitslichten zaten in de richtingaanwijzers die om en om aan- en uitgingen.

Aan de verkeerspolitie, die hem van de weg haalde, vertelde de motorrijder dat hij onderweg was naar Limburg. En omdat hij verderop een kop/staart botsing vermoedde even voor de zekerheid wilde kijken of er daar verderop iets gebeurd was. De politie heeft hem bekeurd voor het ten onrechte gebruik maken van de vluchtstrook.

:roll:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3106 ... aar__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PeterB

Bericht door PeterB » 03 feb 2009, 10:16

Mwah, als er zo'n "kansloze" voor of achter mij rijdt en net doet also hij een motormuis is, dan bel ik met de meldkamer KLPD met de vraag of het een motor van hun is...

Kom regelmatig van dat soort figuren tegen, ook in van die opvallend onopvallende auto's.
Laatst nog 1 in een Golf IV met een nep-zwaailicht achter mij aan over de A1 ( zo'n zwaailamp van de Kijkshop...), voor de auto gaan rijden en wijzen naar de vluchtstrook, ondertussen mij proberen te laten remmen.

Ja daaaaaaaag, ik hing al aan de lijn met Driebergen, eh nee, die is niet van ons hoor. Mooi, snijbeweging en gas d'r op.
Werd later nog gebeld door dezelfde meldkamer dat meneer thuis was opgewacht door agenten van een regiokorps en aangehouden was ivm verboden wapenbezit.

Tristan

Bericht door Tristan » 03 feb 2009, 10:28

@Marcel: Ik ken hem ook denk ik, is het een wat oudere type BMW, wit met politiekleur strepen?

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2009, 13:34

Tristan schreef:@Marcel: Ik ken hem ook denk ik, is het een wat oudere type BMW, wit met politiekleur strepen?

Heb 'm een paar keer gezien die gast in 'n chauffeurscafe langs de A nogwat(?)

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 03 feb 2009, 13:46

:shocking:

Robin

Bericht door Robin » 03 feb 2009, 13:48

dat heet 'inburgeren' :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 03 feb 2009, 13:49

:roflol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 03 feb 2009, 13:53

:lol:

2000USA

Bericht door 2000USA » 03 feb 2009, 14:01

PeterB schreef:Laatst nog 1 in een Golf IV met een nep-zwaailicht achter mij aan over de A1 ( zo'n zwaailamp van de Kijkshop
Donkerrode wieldop-editon toevallig? Tijd geleden ook gehad, was donker dus maar eieren voor mn geld gekozen. Maar inderdaad ook voor je neus vol op de rem gaan staan etc.

Plaats reactie