Vanmorgen zat er weer eens eentje op de A4 te etteren.
Overdreven slalommend door het verkeer aan het rijden om de overige slaapkoppen erop te wijzen dat ze rechts moeten houden. Op zich een goed punt, maar laat deze kerel nu maar eerst eens op z'n eigen rijstijl letten 8)
Eerlijk gezegd twijfelde ik in eerste instantie ook een beetje...cops of niet? Eenmaal dichterbij werd het duidelijk...een motorrijder die graag bij de politie had gewild.
We hadden beiden een gangetje van 130 km/u waar je 100 mag en ik bleef op een nette afstand op de linker baan achter hem hangen.
Op een gegeven moment ging die kerel overdreven in z'n spiegels naar mij zitten loeren, en toen hij eenmaal op de meest rechtse baan zat, maakte ik mezelf lekker groot in z'n spiegels en reed ik hem klem achter z'n voorligger.
Dat vond meneer niet leuk, in m'n spiegels zag ik hem een zwaai van de rechter naar de meest linker baan maken om mij vervolgens weer in te halen.
Op gelijke hoogte bleef hij naast me rijden...een poging wagend om oogcontact met me te krijgen..... Ik keek naar links, en bleef hem eventjes aankijken....toen keek deze motormuis maar weer naar voren en gaf een dot gas erbij.
Daar zat hij dan weer voor me, duidelijk in de klier-modus.
"Dubbele afslag Den Haag, hop de spitstrook op en helemaal doorrijden tot aan afslag Voorburg om daar weer in te voegen en goed door te kunnen rijden over de meest linker baan richting Den Haag centum."
Zie hier de meest snelle manier om je door de ochtendspits te wurmen....in dit geval ook veel succesvoller dan meneer de nepagent die met z'n motor zich tussen alle rijen probeerde te wringen.
In m'n spiegels kwam hij alweer aanzetten...met enig machtsvertoon kwam hij achter mij hangen, mij in de waan proberen te brengen dat ik nu een prent oid zou krijgen....en nam toen de afslag Mariahoeve. Heee, dat is toevallig, die neem ik ook altijd om de file's een beetje te ontlopen, dus terwijl hij nu rechts naast mij reed, nam ik daar ook de afslag, maar dan de linker baan. Dat had hij niet verwacht...en zo kwamen we beiden voor de verkeerslichten stil te staan..althans..dat dacht ik...maar hij nam snel door het rood de weg naar rechts.
Kansloos tot op het bot