Vrij rijden CPZ kalender 2009

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Corvette

Re: Vrij rijden CPZ kalender 2009

Bericht door Corvette » 31 jan 2009, 03:05

Wat die Corvette met trekhaak betreft.............

Vorig jaar was ik op een meeting voor amerikanen en zag daar een Corvette C3 met trekhaak en er zat een karretje achter waarop een Harley stond.

Was schitterend om te zien, omdat het aanhangertje op zo'n Ben Hur karretje leek. Je weet wel zo'n soort van strijdwagentje met messen aan de wielen gemonteerd en dan staat er 1 pk voor.

Dus Corvette - Ben Hur met harley op z'n rug. :lol:

Gr. Corvette

Is trouwens nog niet eens zo eenvoudig om onder een sportwagen een trekhaak te monteren, want dergelijke wagens zijn er totaal niet op berekend om te trekken.

Luco

Bericht door Luco » 31 jan 2009, 08:47

Voor de Alpine is een trekhaak zelfs een fabrieksoptie geweest :banaan: :banaan:
En ik heb er 1 :mrgreen:
Evenals skidragers en imperial :roflol: :roflol: :roflol:

RJay

Bericht door RJay » 31 jan 2009, 10:18

Cor: Ja maar da's niet de jouwe.
Foto's trouwens? Kwillut ziehien :mrgreen:

Luco: :bag: niet eens een twinny load?

RJay

Bericht door RJay » 31 jan 2009, 14:58

En het was gezellig, though erg koud.
Lida even gesproken, succes met je bumpers!

Twan, was jij dat nou met je neus die... gescheurd was? :bag:
(Tip: "Ik wou goedemorgen zeggen, maar..."

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2009, 15:01

ging het clean....was de baan glad? of alleen koud...veel schade?

Luco

Bericht door Luco » 31 jan 2009, 15:38

R.J schreef:Cor: Ja maar da's niet de jouwe.
Foto's trouwens? Kwillut ziehien :mrgreen:

Luco: :bag: niet eens een twinny load?
Neer RJ :mrgreen: :mrgreen:
Maar het is echt een zeldzaamheid, ik geloof dat er ooit twee trekhaken zijn verkocht en 1 set ski en imperial.
Dus het is echt uniek als je dat gewoon bij de auto hebt, niet dat die imperial er ooit opkomt, maar de trekhaak komt er wel onder :mrgreen: :mrgreen:

RJay

Bericht door RJay » 31 jan 2009, 16:06

GTRene schreef:ging het clean....was de baan glad? of alleen koud...veel schade?
Baan was wel glad, reden een paar mongolen door met vloeistoflekkages :bag:

Luco: Haha, nou, gefeliciteerd dan :mrgreen:

twan van der wouw

Bericht door twan van der wouw » 31 jan 2009, 17:28

Dag luitjes, het was vanochtend met mijn yoko 048 banden op de lotus totaal niet te rijden, natte plekken met pekel en een zeer lage temperatuur al met al totaal geen grip en als er dan ook nog malloten zijn die voornamelijk bosuit vol laten lopen met olie en meer dan wordt het helemaal een feestje.

Met dank aan deze personen zit ik nu inderdaad met redelijk wat schade rechtsvoor en een beetje rechts achter. Ik reed al zeeeeeer langszaam door bosuit maar toch brak de achterkant nog vol uit..... tegensturen, remmen weinig hielp meer. Maar goed dat ik onlangs een drifcursus heb gehad anders had ik nog veel meer schade gehad........ Wel ontzettend balen, nogmaals dank aan de veroorzakers, zorg dat je zaken voor elkaar hebt blijf anders thuis of parkeer je auto naast de baan als je lekt !!!!!!!!!!!

Sommige van jullie hadden me misschien al op de baan zien schaatsen echt het was voor mij niet te doen, zelfs 2 gasten met een 206 moest ik laten gaan, totaal GEEN grip. Als iemand een sugestie heeft voor goede koudweerbandjes laat het me weten, dit ging echt niet.

M'n kar wordt al weer opgeknapt en ik zal er de 28e weer te staan en doe hopelijk weer aan de TA mee op 1 maart, hopelijk met andere banden of een hogere temperatuur.

Gr Twan :turtle: :wtf: :wtf:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2009, 17:40

Niet zo mooi Twan, inderdaad met die 048 banden ist geen pretje, trouwens ook op gewonen zomerbanden...onder de 7 graden merk je echt, de wielen slaan eerder door en je glijd wat eerder weg.
Hoe kwamen die auto's aan hun lekkage dan...neem aan dat ze het niet wisten? anders inderdaad kwalijke/gevaarlijke zaak...
Hoopje op 1 maart te zien op CPZ en auto weer oke...neem aan en hoop dat de temp dan zeker op + 7 graden is en droog graag.

twan van der wouw

Bericht door twan van der wouw » 31 jan 2009, 17:48

Rene,

Geen idee of ze het zelf in de gaten gehad hebben, ook de baco's hadden het nog niet in de gaten en zijn door ons gewaarschuwd en hebben toen gelukkig afgevlagd en de boel opgeruimd. (goede zaak)

Ik ga toch maar even met m'n danden leverancier praten wat te doen.

Nu kan ik wel een mooi nieuw lichter flip front op mijn auto zetten dus is het toch nog ergens goed voor geweest........... :wtf:

Gr twan :turtle:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2009, 18:02

Dan ist inderdaad moeilijk, ook voor de rijders...als je rook e.d. krijgt en olie/koelvloeistof op je raam dan weet je genoeg, echter als je olie topt in die oudere auto's vooral? dan kan het eruit gegooid worden zonder dat je het zo snel merkt.
Blijft een klote zaak natuurlijk...trouwens zo'n lichter front betekent dat ook iets andere afstelling? of valt dat mee.
Ik ben der ook altijd best bang voor, stel op hoge snelheid gaan bepaalde bochten goed, dus je gaat er weer vol in, maar dan ligt er koelvloeistof of olie...scary stuff, heb wel eens filmpjes gezien van de Nurburgring, gingen ze er achter elkaar af door koelvloeistof uit een vrij nwe GT3...vele auto's behoorlijke schade.
Succes met weer opbouwen, trouwens hoeveel scheelt dat lichtere front?
gr RS

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 31 jan 2009, 18:13

gvd Twan... das mooi kut. Heb je auto aan het begin nog zien staan. Geweldige machine.
wat dat betreft is vrijrijden inderdaad minder... omdaty er altijd wel een paar met een afgedankte auto waar de olie en koelvloeistig (heb ik ook gezien) gewoon uit loopt rondrijden.

BOS uit was levensgevaarlijk. Ik had FLINK afgeremd (zeg maar bijna stapvoets), omdat er gelukkig gevlagt werd, maar vloog alsnog bijna de bocht uit... het was écht glad.

Trouwens, ik verbaasde met er ook over dat de baan om 11.40 nog steeds natte plekken had. Ben echt zeer rustig begonnen.
DOor de kou bleef de grip beperkt... maar heb daar ook gewoon naar gereden (rustig aan dus)
Tweede sessie lekker doorgereden. Baan was veel droger, banden werden daardoor warmer (en spanning nu op 1.8 i.p.v. 2.2/2.3 op mee te beginnen)
Nog eventjes achter Lida gezeten! totdat we allebei vrij hard ingehaald werden door een 100% standaard straat auto :shock: :shock: ... was een 355pk Porsche (dan heb ik met mijn 180pk nét nog even te weinig).

geen derde sessie meer gedaan... tegen einde van de tweede sessie begonnen de achterremmen steeds meer herrie te maken... ze zijn echt op nu!!
Auto staat weer goed afgespoten (want ligt nog wel wat pekel op de weg) in de stalling...
nu eerst ff remblokken bestellen

(volgende keer ook nog ff wat Driving-funners opzoeken, maar was erg druk bezsig met de auto en...)
Laatst gewijzigd door Paul Broere op 31 jan 2009, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Elmar

Bericht door Elmar » 31 jan 2009, 18:13

Dat zijn mindere berichten Twan.

Als het heel koud is en je weinig temperatuur in je banden krijg, ga dan vooral een beetje hoeken met de auto, veelvuldig remmen en accelereren. Dan krijg je er temperatuur in.
Als je rustig en netjes lijnen blijft rijden, blijven ze te koud en dus weinig grip.

twan van der wouw

Bericht door twan van der wouw » 31 jan 2009, 18:36

He heren bedankt, het nieuwe front moet zo'n 15 kg schelen dus das best veel. Eind vorig jaar heb ik nog met Jan van der Kooi (2e DTCC met een Exige met 192pk ) meegereden in mijn eigen auto ook bij koud weer, hij reed inderdaad daarom ook zeer hoekig, elke keer de auto tegen onder en overstuur laten komen en dan weer opvangen hij kon toen de auto nog naar 2.035 pushen maar ook hij kreeg het zaakje niet goed op temperatuur met deze banden. :nana:

Paul met welke auto rij jij eigenlijk................

twan :turtle:

@iko

Bericht door @iko » 31 jan 2009, 18:48

Zonde Twan.
Ik hoop dat de schade meevalt en dat we je snel weer tegenkomen op het circuit.
grt
Aiko

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 31 jan 2009, 19:21

ik rijdt met de donkergroene BMW e30 325i.
met 2 kleurige bbs velgen (zwart hart)

@iko

Bericht door @iko » 31 jan 2009, 19:34

een paar pagina's terug kun je een paar foto's en filmpjes van zijn auto zien :wink:

twan van der wouw

Bericht door twan van der wouw » 31 jan 2009, 19:49

De schade valt helaas niet mee, ik verwacht een € 3,5 - € 5.000,=. maar goed snel weer opbouwen en weer fun hebben. Koop gelijk dus een setje andere banden erbij voor koud weer of ik sla dit soort dagen (met koud weer) gewoon even over.

We will keep on racing !!

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2009, 20:03

twan van der wouw schreef:De schade valt helaas niet mee, ik verwacht een € 3,5 - € 5.000,=. maar goed snel weer opbouwen en weer fun hebben. Koop gelijk dus een setje andere banden erbij voor koud weer of ik sla dit soort dagen (met koud weer) gewoon even over.

Ik probeer ook alleen dagen te pakken boven 7 graden buiten temp...
Trouwens denk dat als jij op zo'n dag als vandaag "gewone" koud weer banden gebruikt je toch aardig vlot kan rijden..dat rubber is wat zachter/flexiebeler... :roll: maar nog niet echt wat over gelezen...je zou het eens uit kunnen testen.

is wel wat van te vinden...
Problem solved. Vito had ordered Pirelli 210 Snowsport Size - front 195/45 R16 instead of front 195/50 R16. Not only is this a crazy size, Pirelli doesn't even make the tire in this size.
lijken me niet echt verkeerd op koude natte dagen :hmmm:

Afbeelding

@iko

Bericht door @iko » 31 jan 2009, 20:11

GTRene schreef: Ik probeer ook alleen dagen te pakken boven 7 graden buiten temp...
Ja, maar dat heeft bij jou met een koude kop te maken :mrgreen:

Lijkt trouwens een winterband op het plaatje...

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jan 2009, 20:20

Aiko schreef:
GTRene schreef: Ik probeer ook alleen dagen te pakken boven 7 graden buiten temp...
Ja, maar dat heeft bij jou met een koude kop te maken :mrgreen:

Lijkt trouwens een winterband op het plaatje...
Klopt is ook een soort winterband... :mrgreen: een sportwinterband schijnbaar...die hebben met dat koude weer waarschijnlijk heel wat meer grip dan die semi's :mrgreen: en waarschijnlijk ook als een soort regenband te gebruiken :hmmm: in elk geval waarschijnlijk meer grip met dat soort omstandigheden...verder geen ervaringen ermee :bag: maar werd besproken op een exige. :thumbup:

en komt goed uit de cijfers...

http://www.autobandentest.com/pkw_winte ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 jan 2009, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 31 jan 2009, 20:20

Is ook een winterband, want die heb ik onder de 5 liggen. :idea:

RJay

Bericht door RJay » 31 jan 2009, 21:01

twan van der wouw schreef:De schade valt helaas niet mee, ik verwacht een € 3,5 - € 5.000,=. maar goed snel weer opbouwen en weer fun hebben. Koop gelijk dus een setje andere banden erbij voor koud weer of ik sla dit soort dagen (met koud weer) gewoon even over.

Ja het zag er inderdaad ook niet mis uit.
:bag:
Ik rij ook niet voor niets pas in maart weer, dan hoop ik dat het weer beter is.
Hoeft niet, want vorig jaar in maart reden we ook in de sneeuw

Elmar

Bericht door Elmar » 01 feb 2009, 10:39

Zo zag het er 23 maart vorig jaar uit.

Tristan

Bericht door Tristan » 01 feb 2009, 11:00

Ben ook hele dag op CPZ geweest en heb ook met verbazing naar de toer- en sportklasse zitten kijken. Wat een malloten zitten daar tussen, waarbij het vorige week nog redelijk aan toe ging leek gister wel demolistion durby met al die gare, zogenaamd geprepareerde auto's. En dan heb ik het niet eens over wat er gebeurd op het Bavaria paddock. Heb o.a Twan gezien en zag je al snel weer vertrekken maar nu snap ik ook waarom. Maar was erg druk.

Mijn broertje had gister zijn 2e licentiedag en heb hem expres op semi's laten rijden op nat. Dat ging erg goed, mede door de sper die er nu onder zit. Later ging het steeds harder en op een gegeven moment mannen voorbij die al tig jaar hun rijbewijs hebben. Ook een man die al z'n licentie had (club) was lekker aan het vechten tijdens wedstrijdjes. Toen mijn broertje later vertelde dat dit zijn 2e dagje ooit in een auto was, keek hij erg verbaasd. :mrgreen:
Helaas bij laatste 10 min. van de dag begaf 1 van mijn bobines het.

Plaats reactie