130i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 22 sep 2006, 14:03

Zie dit: Impreza S204, Z06, Murcielago and R34 GT-R

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... =supercars

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 22 sep 2006, 14:03

En je moet eens in een 147GTA gaan rijden, kijken of je dan nog zo positief bent. ;)
De motor is fantastisch, bak ook, zitpositie best goed en verder geen commentaar.
Oh ja, de Bose stereo is ook best goed. :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 22 sep 2006, 14:07

@Jeroen: ik zal er voortaan een Ironie smiley bijdoen :)

@Peter: je moet gewoon eens met dat ding het circuit op. :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 22 sep 2006, 14:11

Dennis Cavallino schreef:@Jeroen: ik zal er voortaan een Ironie smiley bijdoen :)
Daar voorkom je wel opmerkingen mee zoals ik ze maakte in ieder geval. :D

Ik zat al te twijfelen. Ik dacht echt: "zou die dat nou echt niet zien?".

Blijkbaar wel dus. :D

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 sep 2006, 15:02

Ben er voor 200% van overtuigd dat een 130i een super auto is, sterker nog ik noem hem heel vaak als mensen mij om een advies vragen, of als we gewoon wat over auto's lullen.

Maar....zelf kopen? Denk het niet, dan liever een E46 M3 voor het zelfde geld, volgens mij heb ik dan meer lol.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 15:03

ja koop nou gewoon die 2005 SMG'er, 55K !

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 sep 2006, 15:13

Als die van jou dan eens koop voor 55, kun jij voor 40 die 130i weer kopen met 2jaar garantie.
Heb je 15 in de tas.

Iedereen blij :D :D :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 15:18

lol mooie constructie. nee ik hou mhem voorlopig eventjes, maar wat is er mis met die M3 dan ? ik bedoel wat weerhoud je er van ?

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 sep 2006, 15:34

Nogmaals, ik ga geen overhaastige aankopen doen.
Maar als er iets op mijn pad komt, ben ik wel klaar om toe te slaan.

Ben ik met die M3 beter af dan met een EVO9?

Dat is nu de vraag voor mij.
Ook SMG is een probleem, 2 jaar geleden had ik bij mijn dealer een M3 SMG als het ware mondeling gekocht.
Ging er even een flink eind in rijden, even naar huis enzo, maar toen ging het niet door want ik kon niet wennen aan SMG.

Conclusie: ik weet het nog niet.
En dat is niet erg, even genieten van de situatie: geld in de sok en mooi rond kijken.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 15:41

Man als ik het kan kan jij het ook, SMG versmelt je mee. :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 15:42

Oja M3 of EVO no contest Altijd de M3 helemaal als je die voor bijna een EVO prijs kan krijgen.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 22 sep 2006, 15:51

Ik zou gewoon allebei doen (maar ik spoor dan ook niet :lol:).
Als je 50k in die sok hebt koop je voor 20k de netste E36 M3 3.2 die je kunt vinden en voor 25-30k een EVO 6 RS.
De M3 's winters schorsen, de EVO 's zomers en je hebt het hele jaar door lol, plus dat je veel minder gauw aan een van de twee zult wennen waardoor het weer 'te' gewoontjes wordt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 22 sep 2006, 16:00

E46 M3 vs EVO voor dezelfde prijs: Doe mij maar E46 M3

E46 M3 voor 80K en EVO voor 46K: Doe mij maar EVO :)

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 sep 2006, 16:51

Ja ik heb liever een e46 m3 dan een evo 9 das zeker.

Een csl is helemaal lekker. Een z4 m coupe ook super.

Maar dre koopt zo bi zo geen dure auto s meer. Auto s boven de 75k euro is klasse 5 verzekeren. Dus mooi laten staan die dure kneiters. Tenzij 4 jaar of ouder.
Liever een 130i die je makkelijk in de verzekering krijgt en een dre edition van maakt.

Misschien als ik een z4 m coupe makkelijk kon verzekeren met klasse 3 dat ik zo gek was geweest om er een te kopen. Het komt nu niet eens door me gedachten.

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 22 sep 2006, 20:13

Die M3 van 2005 is toch ook klasse 5 alarm?
Wat kost dat dan? Is dat een reden om niet te kopen, dat klasse 5?

Wat zou de beste keuze zijn als je naar de restwaarde kijkt?
Dus een nieuwe EVO9 of die M3, en dan bv 2jaar in rijden en dan inruilen.
Waar krijg je dan het meeste voor terug?

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 sep 2006, 20:19

auto s schrijven mega af

ik denk beide hetzelfde ongeveer.

Klasse 5 kost denk ik 30 euro per maand plus 1000 euro aanschaf plus inbouw kosten.

ik verzet me tegen klasse 5 en koop daarom geen dure auto s meer. Als ze hier wat op tegen hebben zal de automobiel branche hier de verzekering branche op aan moeten spreken.

Ik wil die troep niet in mijn auto period. Voordeel is wel dat ik geen grote afschrijvingen meer heb dure auto s.:)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 21:16

Marcel vanuit een bmw naar een EVO is ook flinke stappen terug. Die M3 is nieuw net als de mijne rij er een week in en je wilt niet meer anders. als ik nu nog geen M3 had dan kocht ik deze voor 55k hoefde ik niet eens over na te denken. elke dag weer feest met de M3.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 22 sep 2006, 21:28

Wat Andre zegt. Het hoeft niet duur te zijn om voor 90% een gelijkwaardige auto te hebben aan bv een E46 M3.
E36 3.2 met wat speelgoed ben je echt wel klaar.

Topic van Tristan komen ontzettend veel leuke auto's naar voren voor redelijke, imo, bedragen bv Clio V6 he! Fuck die Lambo of F360.

N.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 22 sep 2006, 21:35

Ik heb in de 130i gereden van Rico samen met Nandor, als je de dre edition goedies er op zet, omdat je trackdays wenst te doen is dat een aanrader. Was zelf heel erg te spreken over de compactheid en de direktheid van de auto.

In de hothatch klasse 100% nummer 1.

Michel

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 22 sep 2006, 21:40

Absoluut Michel 130I is mans zat.
Een ///M blok heeft net nog wat extra maar je mist echt niets als je ze niet naast elkaar zet. De Ex Rico heeft een serieus goede indruk achtergelaten.
Meer auto heb ik niet nodig.

Ben benieuwd wanneer we achter het stuur van de ex Dre mogen, ringmeeting? :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 22 sep 2006, 22:02

Hoe kan ik van een TT een "dre-edition" maken?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 22 sep 2006, 22:07

Rebel schreef:Hoe kan ik van een TT een "dre-edition" maken?
Door een 4wd tt te bestellen, de aandrijfassen voor te verwijderen, en een sper en intrax monteren :lol:

Michel

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 22 sep 2006, 22:09

En er een olifant op laten zitten, zodat hij een beetje doorzakt???

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 22 sep 2006, 22:18

Rebel schreef:En er een olifant op laten zitten, zodat hij een beetje doorzakt???
:lol: :lol: :lol: :lol:

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 23 sep 2006, 09:09

Klasse 5 zit al op die M3, dus die paar tientjes in de maand maakt ook niets meer.

Een 130i zie ik niet zitten, een M3 of EVO is in mijn ogen stukken mooier, en belangrijker die heb IK veel en veel liever. Dan moet je geen 130i kopen. Ook al is het iets geweldigs, jammer.


Maar de EVO die ik nu in mijn kop heb zitten is ook niet mis.
Ik zit te denken aan een nieuwe 9, met Ecutec, uitlaat en brandstofpomp.
Zit je op 370 PK, dan mooi navigatiesysteempje erin, en evt. een paar race stoelen van recaro of sparco.
Ben je zonder inruil ook onder de 50K klaar.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Semrush [Bot] en 17 gasten