Ik had hem minder sfeervol verwacht eigenlijk. Maar zw is mooier. Toch kan die kleur ook wel hoor. Hang hem uitvergroot in een museum en quasi-kunstkenner vindt 't kunst.Mark Nauta schreef:Hier voor jou even een kleurenversie Dennis. Oordeel zelf wat je mooier vindt. Ik was er snel uit.
http://i40.tinypic.com/28a79i.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Fotografie
- Dennis Cavallino
Re: Fotografie
- Jelmer850i
Ik heb gisteravond een Nikon D40 gekocht... binnenkort even wat pics schieten van de M5 8)
-
Xave30
Nice Jelmer !Jelmer850i schreef:Ik heb gisteravond een Nikon D40 gekocht... binnenkort even wat pics schieten van de M5 8)
- Hubert D
Bruiloften niks voor jou Mark?Mark Nauta schreef:Dat is zeker weer wat anders dan auto's. Doe dit soort dingen ook steeds vaker. Is erg leuk om te doen.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Al meerdere keren voor gevraagd, maar niet gedaan. Heb zoiets nooit gedaan en zou het op zich best eens willen doen, maar dan eerst eens met iemand meelopen om te kijken hoe en wat. Niet dat het zo'n dag voor het eerst is en je de foto's niet in orde hebt op 'de dag van hun leven' voor die mensen.Hubert Duijzer schreef:Bruiloften niks voor jou Mark?Mark Nauta schreef:Dat is zeker weer wat anders dan auto's. Doe dit soort dingen ook steeds vaker. Is erg leuk om te doen.
- Tom V
Volgens mij hoef je daar niet zo bang voor te zijn Mark. Hoogstens voor de zekerheid wat extra maatregelen nemen om een eventueel corrupt kaartje op te vangen.Mark Nauta schreef:Al meerdere keren voor gevraagd, maar niet gedaan. Heb zoiets nooit gedaan en zou het op zich best eens willen doen, maar dan eerst eens met iemand meelopen om te kijken hoe en wat. Niet dat het zo'n dag voor het eerst is en je de foto's niet in orde hebt op 'de dag van hun leven' voor die mensen.Hubert Duijzer schreef:Bruiloften niks voor jou Mark?Mark Nauta schreef:Dat is zeker weer wat anders dan auto's. Doe dit soort dingen ook steeds vaker. Is erg leuk om te doen.
-
Tom
Collega van mij doet volgende week een bruiloft, ook zijn eerste keer.
Maar die mensen wilden niet zoveel geld uitgeven voor een echte fotograaf, dus de lat ligt dan ook al iets lager (ze wisten dat het zijn eerste keer bruiloft is en vonden z'n foto's mooi). Die collega doet zo mooi ervaring op. Lijkt me dat het met jouw fotografie-ervaring ook wel moet lukken, al zou ik inderdaad wel aan de onderkant van die markt beginnen.
Maar die mensen wilden niet zoveel geld uitgeven voor een echte fotograaf, dus de lat ligt dan ook al iets lager (ze wisten dat het zijn eerste keer bruiloft is en vonden z'n foto's mooi). Die collega doet zo mooi ervaring op. Lijkt me dat het met jouw fotografie-ervaring ook wel moet lukken, al zou ik inderdaad wel aan de onderkant van die markt beginnen.
- Panamera
Onbewerkt

Laatst gewijzigd door Panamera op 30 jan 2009, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
Het nadeel van de doorsnee bruiloftfotograaf is dat ze steeds maar weer de perfecte foto willen maken. De juiste witbalans ivm zwart pak en witte jurk. De perfecte matte glans op de gezichten ipv glimhoofden. De juiste belichting binnen, zonder beweging.
Ze hebben daarom best vaak knappe apparatuur.
Maarrrr, die foto's die je krijgt, die zijn allemaal zo perfect. Zo onnatuurlijk. Daar kijk je één keer naar en misschien nog een keer als je 25 jaar getrouwd bent, maar het boeit vaak niet, omdat het allemaal iets te perfect is.
Als GF en ik gaan trouwen, dan huren we hooguit even iemand voor een kleine officiele shoot, maar de rest van de dag liggen er allemaal oude (zw) camera's klaar en polaroids, en we hopen een crea-bea niet-bruiloft fotograaf te vinden die de dag zo weet vast te leggen, dat we iedere keer weer lol hebben als we die foto's zien.
Hier onze eerste (ongevraagde) 'shoot' van een bruiloft: http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... ekEnJessie#" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk maakten we die foto's puur voor ons zelf. Leuk om te doen en leerzaam om te kijken wat je tegenkomt. De foto's zijn allemaal verre van perfect, maar het bruidspaar heeft heel wat foto's van ons uiteindelijk in hun album geplakt en nota bene ééntje ingelijst aan de muur gehangen. Die van de profi fotografen waren allemaal te neppig. Je kunt dat goed zien bij die foto's waar de familie onder een boom staat. Wij maakten foto's uit een andere hoek, ook als mensen even geen Prodent-smile toonden. Ik vind dat zelf net even iets interessanter. 's Avonds op het feest waren de profi fotografen weg en hebben wij doorgeklikt, zodat er toch een dagvullend album ontstond. Ik had graag betere apparatuur gehad (en een fotocursus), maar ik vind het als vastlegging van de herinnering wel geslaagd. Er zitten een paar foto's tussen waar ik over nadacht van te voren. Even geoefend met sluitertijd/diafragma en gehoopt dat de mensen spontaan de lens in keken. En dat werkte. Dat is wel cool vind ik. Ik geniet daar meer van, dan van de technisch perfecte foto.
Ze hebben daarom best vaak knappe apparatuur.
Maarrrr, die foto's die je krijgt, die zijn allemaal zo perfect. Zo onnatuurlijk. Daar kijk je één keer naar en misschien nog een keer als je 25 jaar getrouwd bent, maar het boeit vaak niet, omdat het allemaal iets te perfect is.
Als GF en ik gaan trouwen, dan huren we hooguit even iemand voor een kleine officiele shoot, maar de rest van de dag liggen er allemaal oude (zw) camera's klaar en polaroids, en we hopen een crea-bea niet-bruiloft fotograaf te vinden die de dag zo weet vast te leggen, dat we iedere keer weer lol hebben als we die foto's zien.
Hier onze eerste (ongevraagde) 'shoot' van een bruiloft: http://picasaweb.google.com/dennisdrent ... ekEnJessie#" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk maakten we die foto's puur voor ons zelf. Leuk om te doen en leerzaam om te kijken wat je tegenkomt. De foto's zijn allemaal verre van perfect, maar het bruidspaar heeft heel wat foto's van ons uiteindelijk in hun album geplakt en nota bene ééntje ingelijst aan de muur gehangen. Die van de profi fotografen waren allemaal te neppig. Je kunt dat goed zien bij die foto's waar de familie onder een boom staat. Wij maakten foto's uit een andere hoek, ook als mensen even geen Prodent-smile toonden. Ik vind dat zelf net even iets interessanter. 's Avonds op het feest waren de profi fotografen weg en hebben wij doorgeklikt, zodat er toch een dagvullend album ontstond. Ik had graag betere apparatuur gehad (en een fotocursus), maar ik vind het als vastlegging van de herinnering wel geslaagd. Er zitten een paar foto's tussen waar ik over nadacht van te voren. Even geoefend met sluitertijd/diafragma en gehoopt dat de mensen spontaan de lens in keken. En dat werkte. Dat is wel cool vind ik. Ik geniet daar meer van, dan van de technisch perfecte foto.
- Hubert D
Het probleem op een bruiloft is dat het allemaal heel snel gaat, je hebt maar 1 kans om het goed te doen. Bepaalde shots moeten in 1 keer lukken en anders ben je te laat. Soms best wel stressen dus, vooral als je als laatste bij een locatie weggaat en als eerste bij de volgende verwacht word, er word echt niet op een foto/videograaf gewacht, maar het is een feestdag, dus: blijven lachen, ook als je voeten zeer doen en je de hele dag geen koffie hebt gehad.
Het is niet verkeerd om eerst wat ervaring op te doen, dan kom je snel genoeg de dingen tegen waar je op moet letten. Er zijn wel een aantal topfotografen, het is alleen de vraag of die blij worden van pottenkijkers (lees toekomstige conccurrenten)
Om onervaren mensen ontspannen te laten poseren is ook een kunst apart, dat de hele familie dan gelijk mee gaat schieten is voor de meeste fotografen redelijk frusterend heb ik het idee
En dan moet er ook nog een mooi album in elkaar gezet worden.
Het voordeel is wel dat een beetje goede fotograaf in de helft van de tijd het dubbele verdient van een videograaf. Wat dat betreft gok ik altijd mis
Het is niet verkeerd om eerst wat ervaring op te doen, dan kom je snel genoeg de dingen tegen waar je op moet letten. Er zijn wel een aantal topfotografen, het is alleen de vraag of die blij worden van pottenkijkers (lees toekomstige conccurrenten)
Om onervaren mensen ontspannen te laten poseren is ook een kunst apart, dat de hele familie dan gelijk mee gaat schieten is voor de meeste fotografen redelijk frusterend heb ik het idee
En dan moet er ook nog een mooi album in elkaar gezet worden.
Het voordeel is wel dat een beetje goede fotograaf in de helft van de tijd het dubbele verdient van een videograaf. Wat dat betreft gok ik altijd mis
- MartijnGizmo
Idem hier, met het verschil dat ik wel een keer een dag geassisteerd heb, en toen heb besloten dat het niet mijn ding is. En dat terwijl die bruiloft op het circuit van Assen was!Mark Nauta schreef:Al meerdere keren voor gevraagd, maar niet gedaan. Heb zoiets nooit gedaan en zou het op zich best eens willen doen, maar dan eerst eens met iemand meelopen om te kijken hoe en wat. Niet dat het zo'n dag voor het eerst is en je de foto's niet in orde hebt op 'de dag van hun leven' voor die mensen.Hubert Duijzer schreef:Bruiloften niks voor jou Mark?Mark Nauta schreef:Dat is zeker weer wat anders dan auto's. Doe dit soort dingen ook steeds vaker. Is erg leuk om te doen.
Qua trouwfoto's ben ik een fan van bevriende fotograaf Mark Kuipers, zie http://www.debruiloften.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Wat prachtige foto's zeg. Zo zou het inderdaad moeten zijn. Je kunt ook zien dat het niet gemaakte foto's zijn. mensen nemen geen poses aan, maar worden gewoon geschoten terwijl ze doen wat ze doen. Dat is het mooiste en geeft de meest natuurlijke foto's.Martijn Koevoets schreef: Qua trouwfoto's ben ik een fan van bevriende fotograaf Mark Kuipers, zie http://www.debruiloften.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat voor gear heeft hij eigenlijk? Weet jij dat Martijn? Veel foto's zijn namelijk ook zo mooi licht, heel erg fraai!!!
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 30 jan 2009, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Hij schiet het merendeel met een Canon 5D met 35/1.4 en 85/1.8. Af en toe met een 17-40/4 en hij heeft net een 1Ds MkIII gekocht. Flitsen bij bruiloften doet ie trouwens niet aan. 
- Hubert D
Mooi werk inderdaad!
- Stéphane
Dat is sowieso een drama bij fotograferen van mensen in zijn algemeenheid. Hooguit met een nette ringflitser misschien.Martijn Koevoets schreef:Flitsen bij bruiloften doet ie trouwens niet aan.
-
Tom
Denk dat onze flitskoning Martijn het daar niet mee eens is Stephane 
Invulflits kan vaak geen kwaad. Denk dat Martijn wel mooie voorbeelden kan posten...
Vind de foto's van Mark Kuipers trouwens ook prachtig, had z'n website als es gezien.
Invulflits kan vaak geen kwaad. Denk dat Martijn wel mooie voorbeelden kan posten...
Vind de foto's van Mark Kuipers trouwens ook prachtig, had z'n website als es gezien.
- MartijnGizmo
Dan moet je beter leren flitsen.Stéphane schreef:Dat is sowieso een drama bij fotograferen van mensen in zijn algemeenheid. Hooguit met een nette ringflitser misschien.Martijn Koevoets schreef:Flitsen bij bruiloften doet ie trouwens niet aan.
Tom schreef:Denk dat onze flitskoning Martijn het daar niet mee eens is Stephane
U vraagt, wij draaien... trouwfotografie mét flits (wel wat Amerikaans): http://www.flashflavor.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Matthijs
Na heel wat moeite is het toch gelukt

origineel

origineel
Laatst gewijzigd door Matthijs op 01 feb 2009, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Volgens mij is je zonnekap wat te groot. 
- Matthijs
Duurde even voor ik doorhad wat je bedoelde met zonnekap, wist niet dat die ook voor camera's beschikbaar zijn.Martijn Koevoets schreef:Volgens mij is je zonnekap wat te groot.
Ik zat eerst aan dit te denken:
[disclaimer] Niet op de tekst letten op de cap
- Stéphane
Dat is zonder meer een feit, MartijnMartijn Koevoets schreef:Dan moet je beter leren flitsen.Stéphane schreef:Dat is sowieso een drama bij fotograferen van mensen in zijn algemeenheid. Hooguit met een nette ringflitser misschien.Martijn Koevoets schreef:Flitsen bij bruiloften doet ie trouwens niet aan.
@Matthijs: Wat is de bedoeling van die donkere waas over de foto? Misschien als je het uitlegt dat ik het begrijp
- Panamera
Is dat een sticker op de motorkap of het je dat gefotoshopt?
- Matthijs
@Stéphane
Ik probeerde een beetje de achtergrond weg te halen zodat het niet afleidt, maar na een paar observaties van de foto was het toch niet zon succes.
Ik probeerde een beetje de achtergrond weg te halen zodat het niet afleidt, maar na een paar observaties van de foto was het toch niet zon succes.
Geen sticker, nu je het opmerkt zou het embleem eigenlijk ook niet zichtbaar moeten zijn, geen idee hoe dat komt ben nog een noob met foto bewerking.Panamera schreef:Is dat een sticker op de motorkap of het je dat gefotoshopt?
-
Tom
Idee is goed maar zou het de volgende keer vanaf een hoger standpunt doen zodat je ook meer de motor erop hebt staan. dan is zo'n bewerking ook niet nodig