Lotus Elise S2 135R
- Michel P
Re: Lotus Elise
Wat weegt je Elise nu, weet je dat?
Heb gisteren de docu over de ontwikkeling van de Elise nog bekeken.
Voor de liefhebbers http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ ... otus-elise" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
Heb gisteren de docu over de ontwikkeling van de Elise nog bekeken.
Voor de liefhebbers http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/ ... otus-elise" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
- Stéphane
Dat kost ongeveer €4.000, Michel: http://www.vansten.nl/Werkplaats/index_Lotus_werkpl.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Michel P schreef:Kosten van die 160pk mod???
Rob Schouten had die ook op zijn Elise laten doen trouwens, dus hij kan hier misschien nog meer over vertellen. Van Sten is alleen nu bezig met een andere leverancier, maar dat verandert niet zo veel aan de prijs. Prestaties zouden wel een klein beetje beter zijn, maar dat is nu nog theoretisch. Praktijk moet dus worden vastgesteld door het uit te voeren en hem op de dyno te zetten.
I stand corrected. Ik wist het zelf ook al, maar durfde het gewoon niet toe te geven. Nu verzamel ik argumenten voor mezelf om het wel te doen natuurlijkallen schreef:Zo sprak hij vorig jaar...Stéphane schreef:@Allen/Stefan: Vond het wel indrukwekkend, maar ik blijf lekker standaard rondrijden![]()
![]()
het kriebelt bij mij ook weer hoor. Tunen is net een virus.

Elise weegt 700kg, op de weegschaal bij de RDW met volle tank. Die documentaire is übergaaf inderdaad. Ik heb hem zelf op DVD, dus als je hem wilt hebben laat maar weten via PB.Michel P schreef:Wat weegt je Elise nu, weet je dat?l
Ik heb het vandaag zelfs nog er over gehad bij Van Sten. Als ik mijn auto zie, zie ik allerlei dingen uit die documentaire terug komen. Echt gaaf is dat

-
- Auto: M3P, 130i
Mooi spul zeg. Kan me ook niet voorstellen dat je niet aan het modificeren gaat. Op den duur kom je toch verbeterpunten tegen/punten die je anders ziet.
Zo'n 150/160 pk kit is gaaf, voor redelijke prijs. Zeker met driveability in het achterhoofd.
Me want also a S1 Elise

Zo'n 150/160 pk kit is gaaf, voor redelijke prijs. Zeker met driveability in het achterhoofd.
Me want also a S1 Elise

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Stéphane schreef:I
En om allen toch een beetje te laten lachen: Van Sten is bezig met voorbereiding voor gaan leveren van een kop-upgrade met een nieuwe leverancier waardoor je 160+pk uit het blok kunt peuteren. Ergens begon dat bij mij ook al weer te kriebelen. Argumenten vóór dit verhaal zijn meerdere Elises die al 80-90KKM zonder problemen er mee rond rijden. En het gebeurt bij iemand die echt verstand van zaken heeft binnen een week. We houden het in overweging, zullen we maar zeggen
Ik weet wie dat is!

Maar ze doen meer Lotus ook de oude Elan! 100% vertrouwen in wel gelijk je ecu aan laten passen voor een beter resultaat!
- Stéphane
OK. Dan wacht ik het nog even af. We zien wel 

- Stéphane
Was trouwens nog vergeten te zeggen dat de twin headlight conversion ook besteld is:

Met deze wijziging laat ik dan ook gelijk xenon verlichting monteren.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Mooie upgrade, zal een stuk beter smoelen. Wel gewoon grijs plastic of donkere achtergrond?
- Michel P
Gaaf is dat origineel lotus? plug and play? Quanta costa?Stéphane schreef:Was trouwens nog vergeten te zeggen dat de twin headlight conversion ook besteld is:
Michel
- Stefan van Elst
Projectors!
Kun je eindelijk xenon monteren!
Wel 4300K, dus niet die blauwe Sjonnie meuk
Kun je eindelijk xenon monteren!
Wel 4300K, dus niet die blauwe Sjonnie meuk
- Stéphane
Je kunt het plastic laten meespuiten (colour coden) en dat ga ik ook laten doenSteven Nauta schreef:Mooie upgrade, zal een stuk beter smoelen. Wel gewoon grijs plastic of donkere achtergrond?

Niet origineel Lotus, wel plug-and-play. Maar inclusief verwijderen frontclam en xenon toch wel al gauw €700-800 zo'n beetje, Michel.Michel P schreef:Gaaf is dat origineel lotus? plug and play? Quanta costa?
@Stefan: Inderdaad projectors en daarom ook xenon monteren

-

Mooie mod!
- Hans R
Wat weegt dat meer?
Ziet er goed uit! Heb je die Rota's al besteld? Die zijn gaaf!!
Blijft een mooi ding zo'n Elise S1

Ziet er goed uit! Heb je die Rota's al besteld? Die zijn gaaf!!

- Maik
POLLETJE maken wanneer POL een S1 voor de deur heeft staan? Ik zeg binnen 3 maanden
Stéphane gaat helemaal los nu, dat is wel duidelijk, cool
Ik zou ook maar gelijk de motorsport front clam erbij bestellen Steef, past heel goed bij die priemende oogjes
Welke stoelen heb je nu op het oog? Had je die links van mij nog gezien met die varianten op de exige stoelen?
Jij hebt een mazzel dat je 3 turven kleiner bent dan ik, dan kunnen de Mog stoeltjes ook weleens een optie kunnen zijn, ze zien er in ieder geval schitterend uit 8)

Stéphane gaat helemaal los nu, dat is wel duidelijk, cool

Ik zou ook maar gelijk de motorsport front clam erbij bestellen Steef, past heel goed bij die priemende oogjes

Welke stoelen heb je nu op het oog? Had je die links van mij nog gezien met die varianten op de exige stoelen?
Jij hebt een mazzel dat je 3 turven kleiner bent dan ik, dan kunnen de Mog stoeltjes ook weleens een optie kunnen zijn, ze zien er in ieder geval schitterend uit 8)
- Stéphane
@Maik: Ik heb me nog niet uitgebreid verdiept in de stoelen. Deze zien er mooi uit, maar ik wil graag toch wel een beetje comfort hebben. Is niet alleen een hardcore circuit-auto natuurlijk 

- Maik
Het zal je verbazen hoeveel comfort deze nog hebben, ik heb een verhaal gelezen van een vx220 rijder die ze comfortabeler vond dan de standaard stoelen :idea:
Zal het eens opzoeken...
De prijs is helemaal niet gek van die Mog's.
http://www.mog-racing.com/complete/carb ... carbon.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal het eens opzoeken...
De prijs is helemaal niet gek van die Mog's.
http://www.mog-racing.com/complete/carb ... carbon.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Maik
Sorry, dat comfortverhaal ging over de vergelijkbare Reverie's:
[img]Just to add some more info - had a 400km blast with the car on Sunday and the seat supported me perfectly - no back discomfort at all, even on rough roads. (I have a slight L5-S1 disk problem).
[/img]
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... =mog&st=20" onclick="window.open(this.href);return false;
De Reverie's lijken mij ook wel wat, zou wat beter moeten zitten voor langere mensen.... Nu even wachten tot een mede speedstereigenaar die dingen in zijn karretje heeft zitten, dan kan ik proefzitten
[img]Just to add some more info - had a 400km blast with the car on Sunday and the seat supported me perfectly - no back discomfort at all, even on rough roads. (I have a slight L5-S1 disk problem).
[/img]
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... =mog&st=20" onclick="window.open(this.href);return false;
De Reverie's lijken mij ook wel wat, zou wat beter moeten zitten voor langere mensen.... Nu even wachten tot een mede speedstereigenaar die dingen in zijn karretje heeft zitten, dan kan ik proefzitten

- Hans R
Dan mag Pol wel opschieten want de pond stijgt aardig
staat alweer op 1,10

-
Als die mog stoelen echt goed zitten zou dat nog een mooie optie kunnen zijn. Ziet er uit alsof je lekker in een maxi cosi kan rusten... 

- Stéphane
@Maik: Ik ga zoeken naar stoelen waar je 4-punts gordels doorheen kunt halen die ook nog enige mate van comfort hebben. Het lijkt mij erg apart als je harde stoelen hebt, zonder kussens of andere materialen, die echt comfortabel zijn voor langer dan 5 kilometer. Daarnaast heb je met een harder onderstel juist vanuit je stoel een beetje comfort nodig. Ik heb bij Hangar 111 wel dingen gezien die interessant zijn. Zoiets als dit:
http://www.hangar111.com/ckshop.php?ite ... egory%3D62" onclick="window.open(this.href);return false;
Of anders gewoon hun 'budget' stoel die volgens mij hetzelfde is als die hierboven maar dan iets minder chique materiaal:

ZIe hier: http://www.hangar111.com/ckshop.php?ite ... egory%3D62" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hangar111.com/ckshop.php?ite ... egory%3D62" onclick="window.open(this.href);return false;
Of anders gewoon hun 'budget' stoel die volgens mij hetzelfde is als die hierboven maar dan iets minder chique materiaal:
ZIe hier: http://www.hangar111.com/ckshop.php?ite ... egory%3D62" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
dat koplamp kitje is inderdaad een mooie update, zal mij benieuwen hoevel licht je hebt, hoorde wel eens dat de standaard S1 niet veel voorstellen, bovendien smoelt het goed.
- Maus
Ga je in die carbon kuipjes niet (snel) zweten?
Voor 't geld hoef je ze niet te laten staan, voor m'n (non carbon) Cobra's was ik meer kwijt.
Voor 't geld hoef je ze niet te laten staan, voor m'n (non carbon) Cobra's was ik meer kwijt.
- Stéphane
Carbon is leuk, maar het moet wel een functie hebben. De stoelen hierboven zijn ook lichter dan mijn huidige en bovendien ook met 4-punts gordel mogelijkheden. Zelfs 5-punts als je dat wilt want er is ook een mogelijkheid om gat voor gordel onderlangs te laten maken.
Ik zie mezelf inderdaad niet door een carbon stoel heen en weer schuiven
Ik zie mezelf inderdaad niet door een carbon stoel heen en weer schuiven

- Stefan van Elst
Dan boor je er toch een paar afwateringsgaatjes inMaus schreef:Ga je in die carbon kuipjes niet (snel) zweten?

- RobS
De 160pk kit.
Voor ik die kit liet monteren had ik 140pk en 200Nm. Na monteren van de kit had ik (uit m'n hoofd) 160pk en 200Nm. Je merkte het wel, reageerde wat beter op het gas, ging lekkerder door de toeren, maar om nou te zeggen dat het significant sneller was, nee. Als ik heel eerlijk ben vond ik het de 4k niet waard...
Voor ik die kit liet monteren had ik 140pk en 200Nm. Na monteren van de kit had ik (uit m'n hoofd) 160pk en 200Nm. Je merkte het wel, reageerde wat beter op het gas, ging lekkerder door de toeren, maar om nou te zeggen dat het significant sneller was, nee. Als ik heel eerlijk ben vond ik het de 4k niet waard...
- Hans R
Heb je hem op de rollenbank gehad? En is je software aangepast?
Want van Sten stuurt je weg met dezelfde ECU
Daar valt zeker nog winst te halen en een betere afstelling!
Want van Sten stuurt je weg met dezelfde ECU