Bericht
door Rebel » 21 sep 2006, 21:21
Juist Fabian, dit klopt. Dealer kwam zelf met optie drie en doet er nu zijn best voor, ongeacht of ik het een of ander wil.
Jeroen, van 0-100 cijfers waren niet de reden om een auto aan te schaffen nee, maar als je beide auto's niet hebt gereden en de motoren onderling flink verschillend zijn, kunnen deze cijfers wel een beeld vormen bij het vermogen van de auto.
Uiteraard moet je ook het koppel en wel of niet turbo meenemen in deze afweging.
Ik heb de cayman nog steeds als bureaublad op mijn PC, denk dat dit ook wel genoeg zegt. Ik had gewoon gehoopt dat de gewone (zonder S) goedkoper uit zou vallen. Verder is het interieur erg sober in de standaard uitvoering. En ik wilde graag toch diverse opties.
Maar nogmaals, tis zoals Rico zegt, de keuze was gemaakt.
Wettelijk gezien kan ik makkelijk onder het koopcontract uit van de TT. Overigens is dit al de zoveelste auto die ik daar gekocht heb zonder maar iets te tekenen. Maar als een verkopende partij binnen de afgesproken termijn niet kan voldoen aan het contract, kan het contract eenzijdig ontbonden worden.
Maar wat dan ? Nog langer rond dwarrelen naar iets leuks op zoek?
Overigens, is dit niet de eerste keer dat me zoiets overkomt. Ik heb van die 9 auto's al twee maal een nieuwe gekregen, door een aantal fouten over en weer.
Zal ff kort omschrijven
eerste Golf 3....was eerste vw die op waterbasis gedragen lak was gespoten. bij aflevering zaten er wel een dozijn lakfoutjes in.
Ik wilde de auto niet, was mijn eerste nieuwe auto, en eiste een nieuwe.
Maar helaas, dealer nam zich het recht om hem te spuiten en wettelijk had ik geen recht op een nieuwe auto.
Maar na het spuiten was het van kwaad tot erger...stofdeeltjes in de lak, en doffere plekken etc.
Ik had de anwb-lakexpertise ingeschakeld voor een onafhankelijk rapport.
Deze constateerde dat slecht gespoten was en opnieuw moest., betrof meer dan de helft van de auto.
Dealer koos eieren voor zijn geld en bestelde me een nieuwe nadat ik er al inmiddels 3 maanden in had gereden.
2e geval is nog spectaculairder.....gelooft geen mens.
Golf3 Cabrio, was pas uit, ik was een van de eerste die hem bestelde destijds. Met fraaie BBS velgen erop.
Maar na drie maanden bleek de Golf toch wel hoog op de veren te staan, en aangezien ik nog jonger was, vond ik verlagen toen wel mooi.
Dealer maakte een prijs en ik liet de auto verlagen.
Toen ik hem ging ophalen, zaten rondom, in ieder spatborden een deuk.
Ze hadden een hefbrug gebruikt met zwaaiarmen, nadat de auto verlaagt was kregen de armen er niet onderuit, en waren twee monteurs snugger, en dachten door te tillen en erna de zwaaiarmen weg te trekken, dit op te lossen.
Dealer stelde voor om auto te spuiten, en we keken elkaar aan zonder iets te zeggen, en kwamen beide tot de conclusie dat er een neiwue besteld werd. toen deze kwam was de vorige 5 maanden oud. Heb in beide gevallen nooit iets hoeven bij te leggen.
De auto's die erna volgende , 2 x een A4, Lupo, Golf 4, TT, A3 waren allemaal perfect, op een paar kleine dingen na soms.
Ik werd steeds soepeler. heb zelfs de Golf 4, met een klein deukje gewoon genomen zonder hem te laten spuiten. Tis allemaal maar betrekkelijk, kan je de dag erna zelf ook gebeuren bij boodschappen doen. En soms raak je van de regen in de drup. En bij de eerste neiuwe auto denk je dat je hem 10 jaar houdt, en na je 9e nieuwe auto, denk je, ach, achter 2 jaar gaat hij er weer uit, denk aan je hart.
Maar de dealer heeft altijd de problemen goed opgelost.
Ik heb inmiddels een meer dan goede band met deze persoon.
Ik weet dat hij zijn uiterste best doet om me tegenmoet te komen, maar hij is ook weer afhankelijk van anderen.
Dus zoals jullie zien heb ik wel wat meegemaakt, en is dit niet zo schokkerend voor me. Tis alleen dat ik me verheugd had om er nog eens een paar keer mee naar de ring te gaan voordat slechte weer begint. Heb dit jaar behoorlijk moeten afkicken.
Je merkt wel in zulk soort situaties dat je eerste reacties soms heel anders zijn als een dag later.
Ik ben met zaken doen heel zwart-wit. En soms neem ik principe-besluiten. Heb ooit met een leverancier iets uit principe tot in de rechtbank laten komen, en kreeg mijn gelijk.
Alleen achteraf, vraag je je zelf af, of het al die energie waard was.
Zoals ik al eerder zei. tis allemaal zo betrekkelijk.
Zal wel 5 weken gaan worden, en misschien wel misschien niet met een TT.