En een prettige dag verder.....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Fabian

Bericht door Fabian » 21 sep 2006, 20:47

Wilbert schreef:Ik denk dat optie drie gaat afvallen die gaan ze nooit goedkeuren bij de fabriek.
optie 3 is, zoals meerderen al zeggen, helemaal zo slecht nog niet voor de dealer. Daar zijn prima regelingen voor wat betreft demo's.

Alleen beetje lullig als ze er al 3 hebben staan :P

Fabriek heeft daar trouwens niets mee van doen. Die maken de auto alleen maar.

Rebel

Bericht door Rebel » 21 sep 2006, 21:21

Juist Fabian, dit klopt. Dealer kwam zelf met optie drie en doet er nu zijn best voor, ongeacht of ik het een of ander wil.

Jeroen, van 0-100 cijfers waren niet de reden om een auto aan te schaffen nee, maar als je beide auto's niet hebt gereden en de motoren onderling flink verschillend zijn, kunnen deze cijfers wel een beeld vormen bij het vermogen van de auto.
Uiteraard moet je ook het koppel en wel of niet turbo meenemen in deze afweging.

Ik heb de cayman nog steeds als bureaublad op mijn PC, denk dat dit ook wel genoeg zegt. Ik had gewoon gehoopt dat de gewone (zonder S) goedkoper uit zou vallen. Verder is het interieur erg sober in de standaard uitvoering. En ik wilde graag toch diverse opties.
Maar nogmaals, tis zoals Rico zegt, de keuze was gemaakt.

Wettelijk gezien kan ik makkelijk onder het koopcontract uit van de TT. Overigens is dit al de zoveelste auto die ik daar gekocht heb zonder maar iets te tekenen. Maar als een verkopende partij binnen de afgesproken termijn niet kan voldoen aan het contract, kan het contract eenzijdig ontbonden worden.
Maar wat dan ? Nog langer rond dwarrelen naar iets leuks op zoek?

Overigens, is dit niet de eerste keer dat me zoiets overkomt. Ik heb van die 9 auto's al twee maal een nieuwe gekregen, door een aantal fouten over en weer.

Zal ff kort omschrijven

eerste Golf 3....was eerste vw die op waterbasis gedragen lak was gespoten. bij aflevering zaten er wel een dozijn lakfoutjes in.
Ik wilde de auto niet, was mijn eerste nieuwe auto, en eiste een nieuwe.
Maar helaas, dealer nam zich het recht om hem te spuiten en wettelijk had ik geen recht op een nieuwe auto.
Maar na het spuiten was het van kwaad tot erger...stofdeeltjes in de lak, en doffere plekken etc.
Ik had de anwb-lakexpertise ingeschakeld voor een onafhankelijk rapport.
Deze constateerde dat slecht gespoten was en opnieuw moest., betrof meer dan de helft van de auto.
Dealer koos eieren voor zijn geld en bestelde me een nieuwe nadat ik er al inmiddels 3 maanden in had gereden.

2e geval is nog spectaculairder.....gelooft geen mens.

Golf3 Cabrio, was pas uit, ik was een van de eerste die hem bestelde destijds. Met fraaie BBS velgen erop.
Maar na drie maanden bleek de Golf toch wel hoog op de veren te staan, en aangezien ik nog jonger was, vond ik verlagen toen wel mooi.
Dealer maakte een prijs en ik liet de auto verlagen.
Toen ik hem ging ophalen, zaten rondom, in ieder spatborden een deuk.
Ze hadden een hefbrug gebruikt met zwaaiarmen, nadat de auto verlaagt was kregen de armen er niet onderuit, en waren twee monteurs snugger, en dachten door te tillen en erna de zwaaiarmen weg te trekken, dit op te lossen.
Dealer stelde voor om auto te spuiten, en we keken elkaar aan zonder iets te zeggen, en kwamen beide tot de conclusie dat er een neiwue besteld werd. toen deze kwam was de vorige 5 maanden oud. Heb in beide gevallen nooit iets hoeven bij te leggen.

De auto's die erna volgende , 2 x een A4, Lupo, Golf 4, TT, A3 waren allemaal perfect, op een paar kleine dingen na soms.
Ik werd steeds soepeler. heb zelfs de Golf 4, met een klein deukje gewoon genomen zonder hem te laten spuiten. Tis allemaal maar betrekkelijk, kan je de dag erna zelf ook gebeuren bij boodschappen doen. En soms raak je van de regen in de drup. En bij de eerste neiuwe auto denk je dat je hem 10 jaar houdt, en na je 9e nieuwe auto, denk je, ach, achter 2 jaar gaat hij er weer uit, denk aan je hart.
Maar de dealer heeft altijd de problemen goed opgelost.
Ik heb inmiddels een meer dan goede band met deze persoon.

Ik weet dat hij zijn uiterste best doet om me tegenmoet te komen, maar hij is ook weer afhankelijk van anderen.

Dus zoals jullie zien heb ik wel wat meegemaakt, en is dit niet zo schokkerend voor me. Tis alleen dat ik me verheugd had om er nog eens een paar keer mee naar de ring te gaan voordat slechte weer begint. Heb dit jaar behoorlijk moeten afkicken.

Je merkt wel in zulk soort situaties dat je eerste reacties soms heel anders zijn als een dag later.
Ik ben met zaken doen heel zwart-wit. En soms neem ik principe-besluiten. Heb ooit met een leverancier iets uit principe tot in de rechtbank laten komen, en kreeg mijn gelijk.
Alleen achteraf, vraag je je zelf af, of het al die energie waard was.

Zoals ik al eerder zei. tis allemaal zo betrekkelijk.
Zal wel 5 weken gaan worden, en misschien wel misschien niet met een TT.

Fabian

Bericht door Fabian » 21 sep 2006, 21:44

Dat gevalletje na-verlagen-niet-meer-van-de-brug afkunnen heb ik zelf ook meegemaakt :(

Ze tilden mn Polo GT aan de achterschermen op om de uitlaat over de brug te tillen....gevolg was 2 geknikte achterschermen. Heb kunnen fluiten naar mn centen toen.

Nu zou ik dat andere aanpakken, maar was toen een menneke van 18 die van de hoed noch de rand wist :roll:

Rebel

Bericht door Rebel » 21 sep 2006, 21:53

LOL ik dacht alleen dat ik dit meegemaakt had.......wat een kuikens heh.
als ze gewoon stuk hout onder de wilen hadden gelegd ofzo.

wjn

Bericht door wjn » 21 sep 2006, 22:05

Ik zou sowieso wachten op de auto die je wilt hebben, als je de nu geleverde auto quasi kostenloos kan rijden is dat mooi meegenomen. Ik zou er toch een keer spijt van krijgen. Hoop alleen dat je niet inlevert op inruil van je huidige auto (is tenslotte niet jouw fout).

Gaat zeker te goed met Audi / VAG, dat ze zich zulke fouten kunnen veroorloven.

Ik zou de auto ook maar heel erg goed controleren als die afgeleverd wordt. M'n moeders auto had bv. een kras (kon wel weggepoetst worden) en de auto van m'n broertje had een deukje. Een heel kleintje welliswaar, maar de verkoper had het niet gezien en de auto is nieuw. Dus hoort gewoon niet. Beide VAG auto's resp. GTI & Q7.

Hielke

Bericht door Hielke » 21 sep 2006, 23:18

Rebel,

Enerzijds vind ik het wel van karakter tonen dat je itt de vele afkeurende reacties op je besluit om opnieuw een TT te nemen toch voor deze auto kiest. Anderzijds vind ik het ontzettend jammer.

De TT bestaat bij de gratie van vorm. De inhoud is die van een modale middenklasser en door de softe benadering van de onderstelafstelling ook nog eens van een bijzonder matige kwaliteit. Wegligging, grip, vermogen, het zal allemaal goed zijn maar vrijwel zonder uitzondering krijgt de auto er in testen van langs omdat ie iedere betrokkenheid van de bestuurder met de auto weet weg te filteren. Een kunstje dat ze binnen het VAG concern bij Seat beter begrepen hebben. De TT is als excentrieke auto een leuke beginnersauto. Meer niet.

Aan het andere spectrum van de auto's die met de TT concurreren vind je de Cayman. Vorm en inhoud worden door de kenners en testers voortdurend de hemel in geprezen. Daar waar de ontwerpers van de Audi uren en dagen aan de chromen randjes van de luchtroosters werkten daar kon je de ontwikkelaars van de Porsche op de testbaan vinden om dat laatste beetje onrust uit de auto te halen. De testresultaten spreken voor zich. 0-100 tijden en topsnelheden tellen daarbij niet. Het wezen van de Cayman is betrokkenheid en beleving. De perfecte stuurmachine. Het interieur is met de ultieme doelmatigheid als inzet ontworpen en voor mij juist daarom in z'n schoonheid onovertroffen.

Wat je ook doet, doe het aub niet voor de dealer. Daarvoor ben je teveel met auto's, op autofora en met autosport bezig. Je bent klaar voor een volgende stap.

Misschien ben ik wel flauw en vervelend bezig. Ik hoor me er misschien helemaal niet mee te bemoeien. Ik ben een vreemde vwb moderne auto's. Van veel opties ken ik niet eens hun betekenis. Ik weet wel dat veel van deze prullaria 10 jaar geleden niet bestond en dat wanneer ze zouden verdwijnen niemand ze over een jaar nog zou missen. Ik vind het gewoon doodzonde dat je je keuze voor een auto door allerlei onbelangrijke secundaire factoren laat bepalen.
Laatst gewijzigd door Hielke op 21 sep 2006, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 21 sep 2006, 23:39

Hielke jij vind ze niet belangrijk. Rob wel. 63k vind ik ook veel geld voor een TT, maar dat is omdat ik het er niet voor over heb. Maar dat maakt de keuze van Rob niet minder natuurlijk. Een kale Porsche die net niet naar het zin is
is het ook niet voor Rob.

Rebel

Bericht door Rebel » 21 sep 2006, 23:53

Hielke ik kan van alles verzinnen....zoals dat een TT veelzijdiger is, dat je er ook eens mee op vakantie een koffer mee kan nemen, of dat je er in noodgeval een tweede vrouw mee in kan vervoeren...

Maar je hebt gewoon gelijk. En geloof me, het imago rond de vorige TT heeft me echt nooit geraakt. Zag de humor er zelfs van in. Heb er de nodige jaren plezier aan beleeft. En toen ik hem verkocht en zag wat ik er voor terug kreeg, had ik een grote grijns op mijn gezicht.

Ik had echt mijn zinnen gezet op die standaard cayman. Maar het lukt je gewoon niet om hem, ondanks dat ze zeggen dat je er al een hebt voor 67K, voor 80K een te configureren.

En ergens moet je een grens trekken. Mijn vorige TT was als tweede auto aangeschaft. Ik gebruikte hem een keer per week en soms zelfs weken niet.

Heb vanavond nog eens zitten denken, en besloten om toch niet te wachten tot ik morgen verneem hoe dit gaat verlopen.
Ik neem zelf het voortouw, en zeg dat ik deze auto neem, en ze met een fatsoenlijke korting over de brug moeten komen, en dan afzie van het duurdere speakersysteem, of dat ik deze auto de komende 5 weken wil rijden. En zo niet zie ik van de koop af, en wacht ik tot volgend jaar en kijk dan wel wat ik doe.

Ik heb 9 nieuwe vw/audi's gekocht, en als men zich op deze goedkope manier zonder enige compensatie vanaf wilt maken, dan zegt dit misschien genoeg.

Ik voel me een beetje een bedelaar, om mijn 63k alstublieft kwijt te mogen raken aan. Voor hun stelt het niks voor. In mijn ogen gaat het nog steeds te goed met de economie. Ik had gehoopt op 7 magere jaren zodat er links en rechts eens wat appelen van de boom vielen en men weer zijn best moest doen om klanten binnen te halen, maar helaas deze zijn achter gebleven. Autoverkoop draait nog top in nederland, dat blijkt wel.
Overigens komt Porsche van dezelfde importeur, hoe ironisch

Rnd

Bericht door Rnd » 22 sep 2006, 00:33

Zal wel aan mij liggen, maar wat een gezeur om een speakersetje zeg. Je kan ook overdrijven, het is het einde van de wereld niet. Nee, ik heb niet gedronken, ben gewoon nog laat op.

Maik

Bericht door Maik » 22 sep 2006, 09:05

Kan je inderdaad niet nog een half jaartje wachten Rob? En dan een jonge 2de hands Cayman kopen? Vroeger heb je ook 2de hands gereden toch? :wink:
Ik weet alleen niet wat je dan voor je oude TT terugkrijgt bij (waarschijnlijk) de Porsche dealer.... :roll:

Tristan

Bericht door Tristan » 22 sep 2006, 09:29

Meeste Porsche-dealers hebben ook een Audi/VW-garage ernaast staan, dus dat moet geen probleem zijn, lijkt me.

Maar idd wat Maik zegt, over 6 maanden staan er een aantal Cayman S'jes bij de dealer met de kop eraf en heb je 1 van de best sturende auto's die er zijn. 295pk, heerlijk. Maar blijf erbij dat ik wel het gevoel heb dat de Cayman meer kan dan hij nu is. Kan duidelijk meer vermogen aan en een sper ontbreekt. Auto kan veel beter en verdient het ook.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 sep 2006, 10:17

Klote dit!
Ik zou gewoon een nieuwe willen of afzien van de koop.
Dat kan blijkbaar als ik jou zo hoor.
En dan nog maar ff wat geduld en dan Tristan/ Maik z'n optie.
Ik lees erg vaak het woord Cayman bij jou.
Die heb je dus echt liever.
Als je eraf kan laat die TT lekker bij de dealer, koop een oud hok voor een aantal maanden.
Speel Dagobert Duck en geef ze over een half jaar uit aan een jonge Cayman... :D

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 10:24

Waarom denkt iedereen dat er over een half jaar knappe 2e hands Caymannetjes voor het oprapen liggen ?

Wat dan aangeboden word zijn vast de uitgeleefde,tot op het bot verneukte demoauto's waarin iedereen even tot de max is gegaan.

Zit Rob op zo'n Cayman te wachten ?

Voor zoveel geld zou ik never nooit een dealer demo kopen, ooit 1 keer eerder gedaan, en dat was nog maar een VW polo. had ik echt spijt van.

Of fris of je moet de voorgeschiedenis op en top kennen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 sep 2006, 10:26

Wel is dit het moment om te switchen van TT naar Cayman maar zoals ik lees is jouw keus wel overwogen en moet je gewoon voor de TT gaan. Hij is ook gewoon praktischer.

Verkoop van Audi gaat gewoon (te) goed! Tja meer korting omdat je hem anders weigert daar zullen ze niet wakker van liggen want ze nemen hem graag als demo. Ik zou ze er wel vriendelijk op wijzen dat je dat geval de volgende 9 gewoon bij een andere dealer koopt

Ik zou voorstellen om in deze te rijden tot dat de nieuwe er is. Tuurlijk mis je dan even het Bose systeem maar goed je rijdt wel in de auto waarin je wil rijden!

btw: de B&O installatie klinkt ook erg mooi in Audi maar ben zelf wel benieuwd naar het Burmester :o systeem in de Veyron! Beetje offtopic maar waar draai je thuis mee??

Arthur

Bericht door Arthur » 22 sep 2006, 10:27

Voor het oprapen vast niet.
Hij moet gewoon ff goed zoeken :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 22 sep 2006, 10:31

@Rico: Geloof me, er zijn dan een aantal Caymans die niet ex-demo zijn geweest. Toen de 996 uitkwam, stonden er binnen een paar maanden al diverse weer te koop omdat de eigenaren uiteindelijk voor een snellere versie gingen etc. En demo wil nog niet altijd zeggen dat het meteen afgetrapt is, Porsche's kunnen over het algemeen behoorlijk wat geweld aan. Zijn ze immers voor gebouwd, niet.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 sep 2006, 10:33

Rico v Velzen schreef:Waarom denkt iedereen dat er over een half jaar knappe 2e hands Caymannetjes voor het oprapen liggen ?
Denk ook niet dat er over een half of heel jaar makkelijk aan relatief goedkope Cayman S te komen is. En inderdaad, demo's moet je altijd laten staan.

Cayman S is verhoudingsgewijze ook veel te duur. De gewone kost ruim 15.000 minder, heeft hetzelfde magistrale chassis en loopt nog steeds 258 km/h op 245 pk. Porsche pk's zijn altijd anders geweest. Daar waar anderen 300 pk nodig hebben om een bepaalde acceleratie te halen kunnen Porsches het vreemd genoeg altijd met veel minder doen.

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 10:39

Tristan ik chargeer natuurlijk ook wat, maar zoals Arthur schreef je moet goed zoeken, Rob is een perfectionist, geen man van compromissen, gaat voor het detail, kan zich ergeren aan een verkeerde plooi in het leer, ik bedoel dit absoluut niet sarcastisch. Ik ben zelf ook kritisch en accepteer voor zoveel geld geen gezeik, ook al lijkt het voor de buitenwereld gezeur. 63K moet het gewoon perfect zijn, hij ruilt notabene ook nog niks in (!) Als ik een avondje Kassa of radar kijk, worden bedrijven al afgeslacht omdat ze geen service bieden voor 12,95. dan is 63000 euro ook niks natuurlijk :?

Tristan

Bericht door Tristan » 22 sep 2006, 10:41

Gelukkig, dus ik ben niet de enige azijn-pisser als het gaat om details en perfectie. :lol:

Maik

Bericht door Maik » 22 sep 2006, 10:58

Rico v Velzen schreef:Tristan ik chargeer natuurlijk ook wat, maar zoals Arthur schreef je moet goed zoeken....
Dan moet je maar goed zoeken dus... of wordt je daar moe van? :wink:
Dus de optie is er nog steeds, gewoon een half jaar wachten en in je droomauto stappen...

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2006, 11:15

Nouja Maik er werd er wel moe van in mijn zoektocht naar een knappe gebruikte M3 :roll: En rob zit ook al lang droog :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 22 sep 2006, 11:37

Hielke schreef: En inderdaad, demo's moet je altijd laten staan.
Heb 1x een demo gekocht dat was idd niet super.
Maar dat lag ook aan m'n eigen gevoel over de auto na wat "akkefietjes".
En heb ook een soort van demo gekocht die bereden was door de vestigingsmanager daar.
Zal iedereen ook wel in geragt hebben waarschijnlijk.
Hij bevalt mij tot nog toe wel :wink:

Maar waarom demo's laten staan?
Ik zou er zo weer 1 kopen.
Moeten we die demo Leon TFSI van Edwin bv ook maar laten staan?
Omdat jij en Andre hem "vernökt" :wink: hebben tijdens testritten?
Ik geloof er niets van, kunnen die auto's best tegen.
Jaar in jaar uit mishandelen, okay.
Maar dat halve of driekwart jaartje? Wordt die echt niet constant misbruikt hoor.
Ik zou zo weer een demo kopen als die mij zou aanstaan.

Rebel

Bericht door Rebel » 22 sep 2006, 11:42

Krijg zometeen antwoord. Heb te kennen gegeven dat ik het niet netjes vond dat de importeur niet zelf vertelde dat de auto niet compleet was. Aangezien er 25 van waren geleverd zonder dit systeem.
Ik heb gezegd dat ik afzie van de koop, ongeacht of ik in mijn recht sta, als ze me niet tegenmoet komen. Vind dat Audi zich er makkelijk van af maakt en dat de dealer de kastanjes uit vuur moet halen door me deze als demo te laten rijden 5 weken.

Als ik deze mee krijg vandaag of morgen dan wacht ik op de nieuwe.
Of ik wacht op de nieuwe en verwacht dat Audi me nog iets tegenmoet komt.

Gewoon hoog inzetten. Als ik pech heb jammer dan. Ik ben altijd vrij direct geweest in dit soort dingen, ook op de zaak. En boeit me ook niet om op mijn snufferd te gaan. Geld kwijt raken kun je overal, is geen kunst. Service en klantencontact, daar kun je nog winst mee boeken.

Wat tweedehands betreft, Rico voelt het goed aan, en begrijpt me. Ik hoef niet andermans afdankertje. Heb met mijn eerste auto ooit zoveel problemen gehad dat ik er na genezen was. Dit was wel een alfa.... ahum..
Daarbij wil ik zelf de kleur en zelf de opties uitzoeken, en ze zullen niet voor het oprapen liggen zoals rico al zegt.

Tis niet gewoon een speakersetje zoals hierboven gezegd wordt. Maar goed voor iedereen liggen de norman anders. Werk er hard genoeg voor, dus doe geen consessies.
En vraag welke speakers ik thuis luister, Beolab 8000.
Kleur onderbroek nog weten? Meestal wit, behalve op het einde van de dag...

Michel P

Bericht door Michel P » 22 sep 2006, 11:51

Rob,

Dat hoog inzetten is meer dan normaal, voor hun is het maar 63k, voor een klant een hoop geld en vooral emotie, als ze dat niet voelen, dan doen ze idd iets helemaal fout.

Ik had trouwens de opstelling van PON niet anders verwacht, verkopen ja, service dat is het probleem van de dealer....

Heb daar zelf ervaring mee opgedaan, dealer die super klantgericht is, importeur die lui en onbeschoft onderuit hangt, met de gedachten, auto is verkocht dus......

Hoop dat het voor jou een bevredigend resultaat bied!

Michel

Tristan

Bericht door Tristan » 22 sep 2006, 12:01

PON is al jaren lang een drama. Toen de 996 C4S 4 maanden bij de importeur en fabriek heeft gestaan omdat er trillingen in de auto zaten die er niet uit gingen. Na 4 maanden en bijna 5K aan testkm's wordt je afgescheept met een tegoedbon van 500 Euro. :evil: Alleen de verzekering heeft al meer gekost, laat staan de afschrijving.

Plaats reactie