Golf VR6
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Golf VR6
Afgelopen jaar heb ik 3000km mee gereden inclusief een ritje naar de Ring. In de zomer kwam het koelingsprobleem aan het licht tijdens een woon-werk rit. Het stotteren begon pas bij vertrek naar Zolder
Maar je hebt zeker gelijk en ik probeer de auto ook elke week wel een keer te pakken in principe, van stilstaan wordt dat spul niet beter.

- gijzbed-opc

Alleen voor het geluid al zou ik de vr6 houden.
Mooie auto waar je redelijk mee over het circuit kan gaan en lekker luisteren naar het geluid daar kan geen E36 325i tegen op.
En ik ben eigenlijk een bmw fan qua geluid.( en anders ook hoor)
Maar ja koop je een bmw dan ga je minimaal voor een m3 of m5

Gr Peter Gijzen
- Knot
Een vast ritje in de week (zoals mijn woensdagavond pokeravond) gewoon die VR6 pakken, warmrijden en ff flink doorhalen op de heen en terugweg, vind ie lekker joh!
- Niels
Zo, heb de Golf weer een paar keer gepakt
Het geluid blijft super en de power to weight ratio vind ik ook prima. Het ding hangt gewoon lekker ouderwets aan het gas. Een probleem is dat de distributie ketting wat hoorbaar is en dat was voordat ik em had weggezet veel minder voor mijn gevoel. Niet dramatisch maar m.b.t. CPZ in maart zit het me toch niet helemaal lekker. Het plan is om ca. 1000,- te inversteren in een nieuwe ketting, nieuwe koppeling en een differentieel aanpassing (klinken vervangen door bouten). Dan weet ik dat het mechaniek gewoon top is en rijd ik ook niet met dichtgeknepen billen op het circuit in de rondte. Om circuit te rijden met de auto is een andere auto geen optie dus dan maar weer wat inversteren 

- Maik
Niels, hou jezelf nou niet langer voor de gek... Je gaat zo Allen achterna... Kom op, pak die ouwe sok en trek er even 20mille uit:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 14&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
of:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3108" onclick="window.open(this.href);return false;
Die 20k is nodig om er ook nog even een Nitron setje onder te zetten, dan kan je zo het circuit op. Betrouwbaarder, goedkoper en leuker wordt circuitrijden en toeren op zondag niet
Sorry Allen, dat bimmerhok verkoop je ook aan Niels niet :idea:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 14&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
of:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3108" onclick="window.open(this.href);return false;
Die 20k is nodig om er ook nog even een Nitron setje onder te zetten, dan kan je zo het circuit op. Betrouwbaarder, goedkoper en leuker wordt circuitrijden en toeren op zondag niet

Sorry Allen, dat bimmerhok verkoop je ook aan Niels niet :idea:

- Niels
Dat realiseer ik me Maik
20K vrijmaken is geen optie, zelfs veel minder niet......na twee jaar auto's kopen is het huis eens aan de beurt
Je moet ook geen Speedster kopen als je al een hobby hok hebt staan.....zeg maar je gaat met de nieuwe stagiare op stap terwijl moeders de vrouw thuis op de bank zit

Je moet ook geen Speedster kopen als je al een hobby hok hebt staan.....zeg maar je gaat met de nieuwe stagiare op stap terwijl moeders de vrouw thuis op de bank zit

-
Ik voel me aangesproken Niels!!!
De bimmer is vandaag naar Bas gebracht. Volgens mij zat er nog een pipo in een zwarte Leon achter me te zwaaien na de Moerdijkbrug, maar wie dat dan geweest moet zijn.
Nu hopen dat ik de wagen snel vergeet en niet weer op ga halen. Dan wordt het een verhaal zonder einde.
Niels, VR6 dumpen en dan pas slim doen. Luister niet naar mij maar naar Maik!
De bimmer is vandaag naar Bas gebracht. Volgens mij zat er nog een pipo in een zwarte Leon achter me te zwaaien na de Moerdijkbrug, maar wie dat dan geweest moet zijn.

Nu hopen dat ik de wagen snel vergeet en niet weer op ga halen. Dan wordt het een verhaal zonder einde.
Niels, VR6 dumpen en dan pas slim doen. Luister niet naar mij maar naar Maik!

- Niels
Nou vanmiddag weer eens aan het gassen geweest en ff een bakje gedaan bij een vriend van me (die mee wil naar CPZ). Van de week had ie al ff gebeld of we samen de Golf nog even klaar moesten maken voor CPZ.....toen heb ik verteld dat de ketting wat hoorbaar was en dat we misschien de hele auto nog even uit elkaar moesten trekken
Vond ie op zich geen probleem als nuchtere Groninger maar nu na vanmiddag ff een rondje trappen en de geluiden luisteren verklaarde hij me voor gek
Ik moest niet zoveel op internet zitten om allerlei horror verhalen te lezen
De ketting is wel wat hoorbaar maar is nooit stil natuurlijk. Het "af en toe" geluidje bij de koppeling bij het wegrijden is waarschijnlijk de druk lager en dus ook niet spannend.
Kortom; olie verversen en gasgeven met die handel

-
En daarom heb jij Zolder gemist?! Dwaas toch!!! 

- Niels
Toen stotterde het hok 

- Maik
Goed te horen Niels, vergeet die opel maar en vlammen met dat VAG-hok :twisted: :twisted: :twisted:
-
- Auto: M3P, 130i
Doen sommigen ook als ze praten, maar als ze zingen. 8) Kortom, knallen met dat ding en niet rondrijden als een suffe k*t.Niels schreef:Toen stotterde het hok

-
Peugeotmannetje krijgt praatjes. Franse slag noemen ze dat geloof ik...

-
- Auto: M3P, 130i
Als je 14 Maart maar doorrijdt en niet de baan blokkeert. :jenna:allen schreef:Peugeotmannetje krijgt praatjes. Franse slag noemen ze dat geloof ik...![]()
- Niels
Het stotteren is opgelost door een inverstering van wel 20,- (nieuwe bobine kabel)indobesar schreef:Doen sommigen ook als ze praten, maar als ze zingen. 8) Kortom, knallen met dat ding en niet rondrijden als een suffe k*t.Niels schreef:Toen stotterde het hok

Wat is er 14 maart...je gaat toch niet vrijrijden.nl-en

-
14 Maart Malmedy. Heeft die stomme Indo jou geen pb gestuurd? Wat een egoïstische rotzak toch ook he...
Is die Indo nu jaloers? Kan niet he met een 106 Rallye. Moet je zeker je handrem gebruiken en tja... Met 3 Nm koppel... :banaan:
Is die Indo nu jaloers? Kan niet he met een 106 Rallye. Moet je zeker je handrem gebruiken en tja... Met 3 Nm koppel... :banaan:

- Niels
Goed die vage kennis van meNiels schreef:Nou vanmiddag weer eens aan het gassen geweest en ff een bakje gedaan bij een vriend van me (die mee wil naar CPZ). Van de week had ie al ff gebeld of we samen de Golf nog even klaar moesten maken voor CPZ.....toen heb ik verteld dat de ketting wat hoorbaar was en dat we misschien de hele auto nog even uit elkaar moesten trekkenVond ie op zich geen probleem als nuchtere Groninger maar nu na vanmiddag ff een rondje trappen en de geluiden luisteren verklaarde hij me voor gek
Ik moest niet zoveel op internet zitten om allerlei horror verhalen te lezen
De ketting is wel wat hoorbaar maar is nooit stil natuurlijk. Het "af en toe" geluidje bij de koppeling bij het wegrijden is waarschijnlijk de druk lager en dus ook niet spannend.

- Tristan
Zit je niet echt mee, Niels. 

- frank de jonge
tracktool van maken
-
indobesar schreef:Doen sommigen ook als ze praten, maar als ze zingen. 8) Kortom, knallen met dat ding en niet rondrijden als een suffe k*t.Niels schreef:Toen stotterde het hok

Geweldige opmerking.
Maar inderdaad minder op internet lezen en gas geven, niet te druk maken om allerlei dingen

- Max V
Het is geen Elise waarbij je van te voren weet dat dat soort dingen gaan gebeuren 

- Stefan Platteschor
Klaar maken en een beetje geluk hebben.
Mag wel is een keer dacht ik zo.
Mag wel is een keer dacht ik zo.
-
Maximus :jenna:

Maximus schreef:Het is geen internet praat waarbij je van te voren weet dat dat soort dingen gaan gebeuren

- Kevin20v
Klote man, maar als je hem klaar maakt weet je wel dat je wat betreft de mechaniek weer een tijdje vooruit kunt...Niels schreef:Goed die vage kennis van mebleek toch ongelijk het hebben. Afgelopen zondag bezig geweest om een abs sensor te monteren en de kleppendeksel pakking te vervangen. Toen de kleppendeksel eraf was kwam ik een stukje afgebroken ketting geleider tegen
4 maart CPZ zit er dus niet in
De vraag is wat nu? Ik ben nu aan het inventariseren wat het kost om em weer draaiende te krijgen zonder bijgeluiden maar zo langzamerhand ben ik er nogal flauw van. Slopen is ook een optie
Dat moet je met een andere auto maar weer afwachten (en zeker met een opel