Alles over de 1 serie (part III)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW Performance:

Een gouden stap !
32
29%
Niet onaardig, kan zeker iets toevoegen
47
43%
BMW Tupperware party
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 110

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 25 nov 2008, 15:34

Die blokken moet je wisselen tenzij je:
- Schijt hebt aan de kosten ervan
- Schijt hebt aan de kosten van je schijven (slijten sneller)
- Schijt hebt aan je velgen (komt rotzooi op te zitten wat er nooit weer af wil)
- Schijt hebt aan je lak (zie bovenstaande)

Ik spreek uit ervaring :lol:

Gruppe M airbox klinkt super.. maar heb verhalen gelezen over mensen die ze gemonteerd hadden en op de vermogenbank vervolgens een vermogenverlies van 10 pk zagen :?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door RVV » 27 nov 2008, 14:49

Hier alleen verder on topic 1 serie geleuter dus :wink:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 28 nov 2008, 17:05

Sper diff is definitief. Wordt besteld voor me. Een jaar later ben ik eindelijk zo ver :lol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Joy » 28 nov 2008, 17:11

Tof Ruben, en dan nog een keer op nat Spa rijden :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 28 nov 2008, 17:14

Joy Jolliffe schreef:Tof Ruben, en dan nog een keer op nat Spa rijden :mrgreen:
Yes baby! :love: :hosanna:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 16 dec 2008, 13:09

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Mark Nauta » 06 jan 2009, 16:44

Komt ie er dan toch nog.....

http://www.bmwblog.com/2009/01/04/bmw-1 ... d-in-2010/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Sperdy » 19 jan 2009, 11:19

Mark Nauta schreef:Komt ie er dan toch nog.....

http://www.bmwblog.com/2009/01/04/bmw-1 ... d-in-2010/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingewikkeld gedoe toch eigenlijk allemaal. Dan weer niet, maar misschien toch wel.
Waarom is het zo ingewikkeld om met een rasechte sportversie van de 1 Coupe te komen? Dat voortdurende gezever over de M3V8 concurrentie. Dat is een 1 Coupe helemaal niet, ookal weegt 'ie 1000 kilo met 500pk. De M3 - het model en blok - is voor een totaal ander koperspubliek. Dus, maar hier zijn 2367 pagina's al over volgeschreven, blijft het een raadsel. Dus advies aan BMW van mij: Kom gewoon met een BMW M1 (noem dat ding ook gewoon M1, dat sentimentele gelul over een gereserveerde naam voor een of ander oud BMW model uit de 80's). Hang 300pk in dat hok, 4Cil2ltr of anders 6cil3litr, 1350 kg en klaar is Kees. 'So what', dat ding harder over een circuit gaat van een M3? Lekker boeien... Twee totaal verschillende kopersgroepen. Zo, gezegd en nu doorpakken. :lol:

Aldus een zeer ervaren racer...
:hmmm:

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Andre » 19 jan 2009, 12:44

Als er een 6 cil atmo komt met 300 pk in een 1 serie liefst hatch dan is die boot weer te koop.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door romo » 19 jan 2009, 19:54

Andre schreef:Als er een 6 cil atmo komt met 300 pk in een 1 serie liefst hatch dan is die boot weer te koop.
reken maar op een 6 cilinder, maar niet een atmo ( voor de nieuwe M3 that is)


Ook in de 1 serie zal NA er grotendeels uitgaan, het wordt allemaal Turbo danwel TT

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Kees Bunk » 19 jan 2009, 22:05

Lamborghini 120d (oid)

Afbeelding

Afbeelding

Te kansloos :drinking:
http://www.autojunk.nl/pix/show/151203/2" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Mark Nauta » 19 jan 2009, 22:09

Hahaha.

De BMW LP120 Superleggera :P

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Luuk » 19 jan 2009, 22:23

LOL!! :lol:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 22 jan 2009, 21:46

Mijn auto staat bij Bas Roos. Sper wordt ingebouwd, waarschijnlijk zaterdag ophalen. :hosanna:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 22 jan 2009, 21:49

Doe mij die spoiler maar.

Nice ruben. Quaife? Inbouw gaat niet heel gemakkelijk volgens Koopman. Ze moesten iets laten afdraaien oid (op maat maken) om het passend te krijgen. Ben benieuwd of dat ook bij jou zo gaat.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Rupie » 22 jan 2009, 21:53

René130i schreef:Doe mij die spoiler maar.

Nice ruben. Quaife? Inbouw gaat niet heel gemakkelijk volgens Koopman. Ze moesten iets laten afdraaien oid (op maat maken) om het passend te krijgen. Ben benieuwd of dat ook bij jou zo gaat.
Quaife inderdaad, na wat leveringsproblemen. Misschien hebben ze geleerd na oa jouw ervaring? Meerdere vragen gekregen, waaronder wat het chassisnummer was. Maar Bas heeft wel wat ervaring met BMW's. Dus zolang die de auto heel houdt... :playcar:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door steve smith » 22 jan 2009, 22:01

Ruben schreef:
René130i schreef:Doe mij die spoiler maar.

Nice ruben. Quaife? Inbouw gaat niet heel gemakkelijk volgens Koopman. Ze moesten iets laten afdraaien oid (op maat maken) om het passend te krijgen. Ben benieuwd of dat ook bij jou zo gaat.
Quaife inderdaad, na wat leveringsproblemen. Misschien hebben ze geleerd na oa jouw ervaring? Meerdere vragen gekregen, waaronder wat het chassisnummer was. Maar Bas heeft wel wat ervaring met BMW's. Dus zolang die de auto heel houdt... :playcar:
Hier vorige week hetzelfde probleem gehad met een nieuw Quaife ATB Diff. Volgens instructies van Birds UK plug & play, maar speling (en dus oliefilm) op kroon & pignonwiel was <0.05mm, en dat was ook volgens Birds instructies te weinig. Diff dus opnieuw moeten klokken, staat nu op ongeveer een tiende. Betrof Quaife ATB Diff QDF10N

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door HSR » 23 jan 2009, 00:32

steve smith schreef:
Ruben schreef:
René130i schreef:Doe mij die spoiler maar.

Nice ruben. Quaife? Inbouw gaat niet heel gemakkelijk volgens Koopman. Ze moesten iets laten afdraaien oid (op maat maken) om het passend te krijgen. Ben benieuwd of dat ook bij jou zo gaat.
Quaife inderdaad, na wat leveringsproblemen. Misschien hebben ze geleerd na oa jouw ervaring? Meerdere vragen gekregen, waaronder wat het chassisnummer was. Maar Bas heeft wel wat ervaring met BMW's. Dus zolang die de auto heel houdt... :playcar:
Hier vorige week hetzelfde probleem gehad met een nieuw Quaife ATB Diff. Volgens instructies van Birds UK plug & play, maar speling (en dus oliefilm) op kroon & pignonwiel was <0.05mm, en dat was ook volgens Birds instructies te weinig. Diff dus opnieuw moeten klokken, staat nu op ongeveer een tiende. Betrof Quaife ATB Diff QDF10N
Voor welke wagen was dat ?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door MartijnGizmo » 23 jan 2009, 09:15

René130i schreef:Gruppe M airbox klinkt super.. maar heb verhalen gelezen over mensen die ze gemonteerd hadden en op de vermogenbank vervolgens een vermogenverlies van 10 pk zagen :?
Is dat op de weg, met meer luchtverplaatsing etc, niet anders dan stilstaand op een bank met een fan?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door Macboy » 23 jan 2009, 09:46

Ferdinand schreef:Waarom is het zo ingewikkeld om met een rasechte sportversie van de 1 Coupe te komen? Dat voortdurende gezever over de M3V8 concurrentie. Dat is een 1 Coupe helemaal niet, ookal weegt 'ie 1000 kilo met 500pk. De M3 - het model en blok - is voor een totaal ander koperspubliek. Dus, maar hier zijn 2367 pagina's al over volgeschreven, blijft het een raadsel. Dus advies aan BMW van mij: Kom gewoon met een BMW M1 (noem dat ding ook gewoon M1, dat sentimentele gelul over een gereserveerde naam voor een of ander oud BMW model uit de 80's). Hang 300pk in dat hok, 4Cil2ltr of anders 6cil3litr, 1350 kg en klaar is Kees. 'So what', dat ding harder over een circuit gaat van een M3? Lekker boeien... Twee totaal verschillende kopersgroepen. Zo, gezegd en nu doorpakken.
+1 :thumbup:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 23 jan 2009, 10:09

Martijn Koevoets schreef:
René130i schreef:Gruppe M airbox klinkt super.. maar heb verhalen gelezen over mensen die ze gemonteerd hadden en op de vermogenbank vervolgens een vermogenverlies van 10 pk zagen :?
Is dat op de weg, met meer luchtverplaatsing etc, niet anders dan stilstaand op een bank met een fan?
Geen idee Martijn. Ik zou voor het geluid iig tekenen :mrgreen:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door MartijnGizmo » 23 jan 2009, 10:21

Sluit ik me volledig bij aan! :hosanna: Als ie gemonteerd is wil ik wel een rondje mee... :P

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 23 jan 2009, 10:38

Krengen zijn best prijzig.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door MartijnGizmo » 23 jan 2009, 11:02

Weliswaar op een 330i, maar even voor de beeldvorming:


:angel:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Alles over de 1 serie (part III)

Bericht door René130i » 23 jan 2009, 11:26

Had 'm gezien idd. Prioriteiten... lastig

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Berry1000RR, ED35, JdvPolo, KoenM, LucasU, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 4 gasten