Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jesse P

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Jesse P » 11 jan 2009, 22:21

Heeft iemand enig idee wat nou een reeele prijs is voor zoiets?

http://link.marktplaats.nl/219103238

Vind dat écht een mooi horloge, moet er dit jaar ook maar eens komen denk ik!

dale vito

Bericht door dale vito » 12 jan 2009, 13:40

ergens tussen de 1000 en de 1500,
1250 of minder lijkt me netjes bij particuliere koop.

dale vito

Bericht door dale vito » 12 jan 2009, 13:42

deze is trouwens echt leuk.
het uurwerk is hetzelfde (basis) als in de Speedmaster Professional.
het logo is het oude Heuer logo (ipv TAG Heuer)
hij is wel vrij bescheiden qua maat.

topper imho.

Jesse P

Bericht door Jesse P » 12 jan 2009, 17:42

Haha, je noemt precies wat mij zo aanspreekt in dit model! En aangezien ik bescheiden polsjes heb, is dat maatje wel prima voor me!

Dank je wel!

dale vito

Bericht door dale vito » 12 jan 2009, 22:19

NP, plaats maar een x foto's als je er een hebt weten te scoren.

Dit is echt een van de juweeltjes van het moderne TAG Heuer. Veel succes

Dexter

Bericht door Dexter » 13 jan 2009, 07:59

Is die CS3113 op MP niet een Limited uitvoering Dale?
Er stond (is inmiddels verkocht) namelijk zo'n Limited Re-edition op E-bay België met een direct kopen prijs van € 1549,- Klik!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit zijn dan wat plaatjes van een CS3111 maar dat is dan de 'gewone' of zit ik er nu helemaal naast en is het verschil tussen die twee alleen maar cosmetisch?..... :hmmm:
Afbeelding
Deze is nog wel te koop voor € 1400,-:Klik!

Afbeelding

Afbeelding

En ook deze is voor € 1550,- nog te koop: Klik!

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2009, 11:33

Uit erfenis verkregen een masief zilveren zakhorloge, Union Horlogere staat op de wijzerplaat. Horloge ziet er gezien zijn leeftijd erg goed uit. Er staat in de klep gegraveerd, NCVB 1908-1918. Het horloge is dus een kleine 100 jaar oud.

Verdere achtergronden ken ik niet van het horloge.

Het horloge is bijna 100 jaar oud en loopt zeer nauwkeurig, 10 seconden afwijking per dag, het horloge heeft zolang ik me kan herrineren bij mijn oma aan de muur gehangen en dat is zeker 30 jaar, ik had eens nagevraagd bij mijn oma, maar hij was in die 30 jaar nog nooit onderhouden of afgesteld. :shock: De zilveren kast heeft een poetsbeurt gekregen en blinkt nu weer mooi. (was erg dof)

Het zakhorloge heeft een bijzondere functie, namelijk een chronostop meter. Op de kroon zit een knop waarmee je zoals bij een chronograaf een losse tijdmeting kan doen. De tijdspanne waarin je die meting kan laten verlopen is 30 minuten. Met die ene knop kun je de meting starten, stoppen en weer op nul stellen.

Ik heb niet zoveel terug kunnen vinden over dit "merk". behalve deze link http://www.watch-wiki.de/index.php?title=Alpina/nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Of het een Nederlands horloge, Duits of Zwitsers zakhorloge kan ik niet achterhalen.

Een paar foto's
Bijlagen
SN200710.JPG
SN200710.JPG (4.79 MiB) 5816 keer bekeken
SN200711.JPG
SN200711.JPG (4.84 MiB) 5811 keer bekeken
SN200712.JPG
SN200712.JPG (5.62 MiB) 5776 keer bekeken
SN200714.JPG
SN200714.JPG (5.18 MiB) 5763 keer bekeken
SN200707.JPG
SN200707.JPG (4.61 MiB) 5740 keer bekeken
SN200706.JPG
SN200706.JPG (5.49 MiB) 5726 keer bekeken

Joy

Bericht door Joy » 13 jan 2009, 12:11

Mooi stukje techniek, toen al.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 13 jan 2009, 13:36

Misschien een snippertje off-topic, maar vind je foto's van 5.5Mb niet een beetje veel van het goede voor op een forum!?!?!?!? :goodnight:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jan 2009, 16:14

Rico, ik heb nog een aantal van die dingen te liggen. Zijn 'teveel van gemaakt' 10000den toen ook al. Zakhorloges zijn 'uit' . Dus reken niet op al te hoge bedragen. Ik heb van mezelf een 18krt gouden Supra met petite sonnerie(slagwerk) SKITTEREND. Als het 'n polshorloge was geweest loopt zo'n ding in de autobedragen, maar ik mag blij zijn met een mille of 3 in deze toptoestand.ALS ik dat er NU voor krijg....Ze waren wel eens duurder.Met zakhorloges kun je niet patsen/showen. Polshorloges WEL. Het is natuurlijk anders als 't een Patek, Audemars Vacheron of Lange was geweest, maar die doen ook stukken minder dan hun polshorlogebroertjes vaak, dus zonder complicaties he.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2009, 16:19

Stefan R schreef:Misschien een snippertje off-topic, maar vind je foto's van 5.5Mb niet een beetje veel van het goede voor op een forum!?!?!?!? :goodnight:

Normaal gesproken plaats ik nooit zulke grote foto's, maar vanwege het weergeven van het detail heb ik deze keer er wel voor gekozen.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2009, 16:29

Robin schreef:Rico, ik heb nog een aantal van die dingen te liggen. Zijn 'teveel van gemaakt' 10000den toen ook al. Zakhorloges zijn 'uit' . Dus reken niet op al te hoge bedragen. Ik heb van mezelf een 18krt gouden Supra met petite sonnerie(slagwerk) SKITTEREND. Als het 'n polshorloge was geweest loopt zo'n ding in de autobedragen, maar ik mag blij zijn met een mille of 3 in deze toptoestand.ALS ik dat er NU voor krijg....Ze waren wel eens duurder.Met zakhorloges kun je niet patsen/showen. Polshorloges WEL. Het is natuurlijk anders als 't een Patek, Audemars Vacheron of Lange was geweest, maar die doen ook stukken minder dan hun polshorlogebroertjes vaak, dus zonder complicaties he.

Robin ik had ook niet de illusie dat dit een financieel kostbaar horloge is, emotioneel natuurlijk wel een kostbaar horloge. Ik denk zelf dat de waarde voor de gek aka verzamelaar tussen de 100 en 300 euro zal liggen.

Wat ik veel leuker vind dan de waarde is de staat waarin het horloge verkeerd. En dat alle functies het nog doen.

Gezien het verhaaltje in de link die ik gaf, lijkt het inderdaad om een massa produktie te gaan uit het begin van vorige eeuw.

Verder heb ik zelf ook niet zoveel met zakhorloges. Heb hem nu gewoon op de kast staan,

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 13 jan 2009, 18:43

Rico schreef:
Stefan R schreef:Misschien een snippertje off-topic, maar vind je foto's van 5.5Mb niet een beetje veel van het goede voor op een forum!?!?!?!? :goodnight:

Normaal gesproken plaats ik nooit zulke grote foto's, maar vanwege het weergeven van het detail heb ik deze keer er wel voor gekozen.
Misschien handig om dan thumbnails neer te zetten en een link naar de grote foto's? het inladen van de pagina is nu zwaar köt, en ik heb toch een vlotte verbinding.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 jan 2009, 19:44

Is dat dit merk?

http://www.union-glashuette.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 jan 2009, 18:49

@ romo, ik denk 't niet....

Anyway hier 'n filmpje van 3 verschillende spiraalveren in Rolex modellen(van oud naar nieuw), van sterk magnetisch(dus met 'n magneet erbij gaat ie stilstaan,voor- of achterlopen)materiaal, naar de NIVAROX 'antimagnetic' in het 3135 caliber, maar die toch nog 'n beetje magnetisch is tot de 'nieuwe' uitvinding van Rolex, de Parachrom(BLUE vanwege de kleur) spiraalveer :ONGEVOELIG voor magnetisme...(nieuwe Daytona, Milgauss, GMTIIc, DeepSea en de nieuwe gouden Subs)

Vormen van magnetisme komen in veel dagelijkse dingen voor, computer(beeldschermen)TV's audioapparatuur/electrische schuifdeuren, antidiefstal-poortjes, de scanpoortjes op 'Schiphol' etcetera.

De ouwe Jaeger Le Coultre van m'n pa(beide uit 1946) gaat al haast stilstaan als je dat ding 10 cm van het PC beeldscherm houdt. Dan moeten we 'm met 'n apparaatje ontmagnetiseren...

dale vito

Bericht door dale vito » 16 jan 2009, 20:30

@ Dexter; ik ben niet zo heel erg thuis in TAG Heuer maar ik vermoed dat het gewoon een verschil in de advertentie is. Ik weet niet meer zeker of het model destijds limited was, maar dat zou goed kunnen. Er was bijv. ook een Monza met alleen "Heuer" op de plaat. Die was overigens ook erg mooi maar niet zo puur historisch als deze carrera.

@ Rico; mooi ding! Gaaf om te hebben liggen, vooral ook omdat er een complicatie bijzit.

Het is overigens waar dat zakhorloges geen biet opbrengen. Decennia terug waren de zakhorloges dé verzamelobjecten en kon je een vintage Rolex (om maar eens wat te noemen) nergens kwijt, nu zijn de zakhorloges totaal niet meer gewild. Soms zonde, want er zitten juweeltjes tussen. Maar ja, een polshorloge is veel praktischer en de verhalen die om mooie vintage stukken hangen zijn vaak nog wat tastbaarder dan bij zakhorloges van +100j oud.

Marc R

Bericht door Marc R » 17 jan 2009, 13:06

Zojuist even bij mijn dealer geweest om de Tag Heuer Grande Cailbre RS2 te bekijken welke hij voor mij apart had gehouden.

Ik vind het een hele mooie klok en zou hem zeker heel serieus overwogen hebben,ware het niet dat hij met de mededeling kwam dat de serie door Tag Heuer niet meer gelimiteerd is gehouden.

Dus voor 5200 euro een ongelimiteerde serie,dat is het mij dus niet waard.

Ik heb hem om die reden dus laten liggen....heel jammer want het is een hele mooie klok.

Gevoelsmatig had ik er ongelimiteerd ongeveer 3500 euro voor over...maar wat de verkoper ook vermeldde was dat Tag Heuer de prijs hetzelfde houd voor de klok.....

DIkke FAIL voor Tag Heuer op dit punt dus.

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2009, 13:42

Marc dat gelimiteerde gebeuren moet je niet al te serieus nemen. Helemaal niet bij een merk als Tag Heuer. Gewoon kopen als je het een mooie klok vind.

Marc R

Bericht door Marc R » 17 jan 2009, 13:50

Laten ze dat er dan bij de introductie bijvermelden dan weet je dat maar.

5200 euro voor die klok issi (mij) niet waard. Als ik dat bedrag uitgeef wil ik een exclusieve klok,geen seriemodel.

Tuurlijk zijn ze dr veel duurder enz enz maar voor mij, in die orde van bedragen wat ik ervoorover heb....

Voor 3500 had ik hem dus wel gekocht.

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2009, 13:55

Fair. Ik ben het eens dat het vooral om gevoel draait, Gelimiteerd bied exclusiviteit waar je bereid voor bent om te betalen. Een horloge word er niet kostbaarder van ofzo.. Tenzij het een extreem exclusief merk is.

dale vito

Bericht door dale vito » 18 jan 2009, 20:04

Rico schreef:Fair. Ik ben het eens dat het vooral om gevoel draait
Bij mij draait het vooral om het patsgehalte.

Ik ben dan ook erg content met deze 1807 Day-Date.. 1807 is de "boomschors" referentie. Stijlvolle figuren als Sonny Crocket en Tony Soprano gingen me voor met geelgouden Day-Dates, nu is het mijn beurt om de legende door te zetten ;)

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 22 jan 2009, 21:48

Supergaaf ding !!

dale vito

Bericht door dale vito » 23 jan 2009, 21:05

thanks macboy.. de day-date is toch wel legendarisch ;) . Rolex rulet sowieso big time :banaan: :banaan:

Afbeelding

Individual

Bericht door Individual » 23 jan 2009, 21:36

Iemand een idee welk horloge obama draagt? Ik herken het zo snel niet, maar ziet er goed uit.

Afbeelding

Rickstah

Bericht door Rickstah » 23 jan 2009, 21:42

chopard?

Plaats reactie