Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Wat is jullie idee van R888 op straat ? Ik ben de RE050A gaan waarderen om zijn allround kwaliteiten, al moet ik bekennen dat ze op nat wegdek steken laten vallen. Als ik de R888 laat monteren gaan die kapot van vrieskou, en kan ik beter even de lente afwachten of kunnen ze wel wat hebben ?
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Onze bmw staat met nachtvorst ook gewoon buiten op r888's.
Geven geen krimp.
Geven geen krimp.
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Ik rijd op straat en op t circuit op 215/35/18 Falken FK-452 met 2.6 bar rondom.
Zeer stijve wang wat erg fijn is. Op het nat niet optimaal maar daar moet je maar je rijgedrag op aanpassen.
Geen last van aquaplaning iig, ook niet door plassen.
Droge grip zeer hoog, stuurprecisie ook en slijtagevast!
Aanrader wat mij betreft en niet al te prijzig.
Zeer stijve wang wat erg fijn is. Op het nat niet optimaal maar daar moet je maar je rijgedrag op aanpassen.
Geen last van aquaplaning iig, ook niet door plassen.
Droge grip zeer hoog, stuurprecisie ook en slijtagevast!
Aanrader wat mij betreft en niet al te prijzig.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Vind juist dat de RE 050A's juist uitblinken op nat. Maar met deze weersomstandigheden zou ik niet met R888's gaan rijden, ook al is het droog. Temp. is veel te laag voor de banden om goed te werken. Maw, R888's werken het beste als ze een beetje op temp. zijn.Joy Jolliffe schreef:Wat is jullie idee van R888 op straat ? Ik ben de RE050A gaan waarderen om zijn allround kwaliteiten, al moet ik bekennen dat ze op nat wegdek steken laten vallen. Als ik de R888 laat monteren gaan die kapot van vrieskou, en kan ik beter even de lente afwachten of kunnen ze wel wat hebben ?
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Is 2.6 bar niet een beetje aan de hoge kant?Laurens Nijssen schreef:Ik rijd op straat en op t circuit op 215/35/18 Falken FK-452 met 2.6 bar rondom.
Zeer stijve wang wat erg fijn is. Op het nat niet optimaal maar daar moet je maar je rijgedrag op aanpassen.
Geen last van aquaplaning iig, ook niet door plassen.
Droge grip zeer hoog, stuurprecisie ook en slijtagevast!
Aanrader wat mij betreft en niet al te prijzig.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Gaat over een straatband. Dan is 2.6 bar niet ondenkbaar.
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 19:04
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
En zeker met ene 215/35/18 maat wil ik absoluut niet lager!
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
2.6 koud of warm?Laurens Nijssen schreef:Ik rijd op straat en op t circuit op 215/35/18 Falken FK-452 met 2.6 bar rondom.
Zeer stijve wang wat erg fijn is. Op het nat niet optimaal maar daar moet je maar je rijgedrag op aanpassen.
Geen last van aquaplaning iig, ook niet door plassen.
Droge grip zeer hoog, stuurprecisie ook en slijtagevast!
Aanrader wat mij betreft en niet al te prijzig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Ik heb ook die Falken's voor 235-35-19 en 2.4bar en achter 265-30-19 en 2.6bar koud gemeten...zo rijd ik op straat en circuit, ik heb erg veel grip achter en voor is niet aangepast aan circuit en dikke Hartge sper dus drukt wat door(onderstuur) op circuit als je wat harder wil
das balen maja ik ga ook niet de wielen scheef zetten en slicks oid eronder schroeven...misschien ooit voor alleen Toyo R888 of zo'n Nissan GT-R band type 


- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Heb je wel eens gemeten als je warm van het circuit af komt?GTRene schreef:Ik heb ook die Falken's voor 235-35-19 en 2.4bar en achter 265-30-19 en 2.6bar koud gemeten...zo rijd ik op straat en circuit, ik heb erg veel grip achter en voor is niet aangepast aan circuit en dikke Hartge sper dus drukt wat door(onderstuur) op circuit als je wat harder wildas balen maja ik ga ook niet de wielen scheef zetten en slicks oid eronder schroeven...misschien ooit voor alleen Toyo R888 of zo'n Nissan GT-R band type
Bij mijn slicks ga ik er met 1.8 koud op en kom er met 2.3 / 2.4 warm vanaf.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Aiko, op wat voor slicks en maat rij jij?
Ik kreeg namelijk advies van Yokohama om nog lager te gaan, 1.5-1.6 koud en dan rond de 2.0 warm, met 240/610/17 medium.
Voor regen zeggen ze 1.7-1.8 koud beginnen.
Ik kreeg namelijk advies van Yokohama om nog lager te gaan, 1.5-1.6 koud en dan rond de 2.0 warm, met 240/610/17 medium.
Voor regen zeggen ze 1.7-1.8 koud beginnen.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Ik rij op gebruikte Dunlops 235/640/18Bert ///M3 schreef:Aiko, op wat voor slicks en maat rij jij?
Ik kreeg namelijk advies van Yokohama om nog lager te gaan, 1.5-1.6 koud en dan rond de 2.0 warm, met 240/610/17 medium.
Voor regen zeggen ze 1.7-1.8 koud beginnen.
n.b. het laatst advies wat ik van JR kreeg is om wat lager dan 2.3 warm te proberen (achter), vanwege het slijtagepatroon achter.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Hm ok
War ik trouwens wel apart vind is dat er bijna zo goed als nergens een goed vergelijk te vinden is tussen welke slicks nou het snelst zijn en welke het snelst af zijn etc.
De meesten zeggen Michelin is beter als Dunlop maar daar blijft het ook wel bij. Zal er wel mee te maken hebben dat bijna elke klasse zijn eigen leverancier heeft

War ik trouwens wel apart vind is dat er bijna zo goed als nergens een goed vergelijk te vinden is tussen welke slicks nou het snelst zijn en welke het snelst af zijn etc.
De meesten zeggen Michelin is beter als Dunlop maar daar blijft het ook wel bij. Zal er wel mee te maken hebben dat bijna elke klasse zijn eigen leverancier heeft

- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Hi allemaal, ik denk ik geef dit topic ff weer een slinger.
Ik sta op ’t punt nieuwe banden aan te schaffen en ik zou graag wat gebruikerservaringen horen over onderstaande banden.
Ik heb veel gezocht, ook buiten dit forum, maar van bepaalde merken kom ik weinig feedback tegen. Ook ben ik met de lage pond op ’t moment in de UK aan ’t kijken voor aanschaf.
Mijn budget is niet toerijkend dat ik me twee sets banden/wielen kan veroorloven; straatband en circuitband. Tot nu toe heb ik alleen nog maar op straatbanden op ’t circuit gereden (voor Falken 452, achter Hankook Ventus Sport 104) de voorbanden beginnen na een rondje of 6 op CPZ te smeren, achter houdt zich wonderbaarlijk goed, helemaal gezien ik er 400pk aan de wielen op kan loslaten. De Falkens 452 vind ik weinig remcapaciteit hebben (blokkeren erg snel, en ja, ik rem progressief, ik stamp niet) deze zijn nu versleten dus overweeg ik nu semi’s te gaan aanschaffen of hele goede UHP’s.
Maar welke?
Mijn auto is een supra mkiii, incl mijzelf zo’n 1700kg, voor 245/40/17 (235 past ook mooi) en achter 255/40/17 (265 past ook nog). De uitlijning voor heeft nu een milde circuit afstelling maar dat wil ik zoveel mogelijk naar circuitomstandigheden laten afstellen.
De meesten zullen nu roepen om R888’s eronder te gooien, maar die vind ik nogal prijzig dus graag (ook) je mening over onderstaande alternatieven. Ze staan op volgorde van prijs hoog/laag, maar zoals je ziet zijn de duurste tweemaal zo duur als de goedkoopste, zijn die duurste dan ook tweemaal zo goed? Ik ben verder zo’n watje dat niet met regen het circuit op gaat, dus het gaat om performance op droog.
Graag je (ervarings) mening, of een ervaring die je zelf van iemand hebt gehoord.
Toyo Proxes R888 (Semi) 223 Euro klik
Falken RT 615 (UHP) heb deze niet in de maat 245/40/17 (of 235/40) kunnen vinden, ik schat zo rond de 220 Euro kijkend naar naastliggende maten. klik
Toyo Proxes R1R (UHP) 214 Euro klik
Yokohama A048 R ADVAN (Medium/Hard) (Semi) 190 Euro klik
Federal RS 595 (Semi) 179 Euro klik
Test Federal RS 595 (Duits) op De Ring stelt ze dichtbij/naast de R888’s. klik
Bridgestone Potenza RE 050 A (UHP) 169 Euro klik
Kumho V70A Ecsta (Medium) (Semi) 160 Euro klik
Goodyear Eagle F1 Asymmetric (UHP) 158 Euro klik
Goodyear Eagle F1 GS-D3 (UHP) 130 Euro klik
Jeroen (van Emmerik) rijdt hierop (ook een supra mkiii) en is er voor een straatband erg tevreden over, hij kan hiermee harder door de bocht dan mijn huidige banden.
Kumho Ecsta MX KU 15 (UHP, maar schurkt tegen Semi aan volgens de site) 125 Euro klik
Hankook RS2 Z 212 (Semi) 110 Euro klik
(Prijzen allemaal incl btw, excl eventuele verzendkosten, sommige incl montage)
Ik sta op ’t punt nieuwe banden aan te schaffen en ik zou graag wat gebruikerservaringen horen over onderstaande banden.
Ik heb veel gezocht, ook buiten dit forum, maar van bepaalde merken kom ik weinig feedback tegen. Ook ben ik met de lage pond op ’t moment in de UK aan ’t kijken voor aanschaf.
Mijn budget is niet toerijkend dat ik me twee sets banden/wielen kan veroorloven; straatband en circuitband. Tot nu toe heb ik alleen nog maar op straatbanden op ’t circuit gereden (voor Falken 452, achter Hankook Ventus Sport 104) de voorbanden beginnen na een rondje of 6 op CPZ te smeren, achter houdt zich wonderbaarlijk goed, helemaal gezien ik er 400pk aan de wielen op kan loslaten. De Falkens 452 vind ik weinig remcapaciteit hebben (blokkeren erg snel, en ja, ik rem progressief, ik stamp niet) deze zijn nu versleten dus overweeg ik nu semi’s te gaan aanschaffen of hele goede UHP’s.
Maar welke?
Mijn auto is een supra mkiii, incl mijzelf zo’n 1700kg, voor 245/40/17 (235 past ook mooi) en achter 255/40/17 (265 past ook nog). De uitlijning voor heeft nu een milde circuit afstelling maar dat wil ik zoveel mogelijk naar circuitomstandigheden laten afstellen.
De meesten zullen nu roepen om R888’s eronder te gooien, maar die vind ik nogal prijzig dus graag (ook) je mening over onderstaande alternatieven. Ze staan op volgorde van prijs hoog/laag, maar zoals je ziet zijn de duurste tweemaal zo duur als de goedkoopste, zijn die duurste dan ook tweemaal zo goed? Ik ben verder zo’n watje dat niet met regen het circuit op gaat, dus het gaat om performance op droog.
Graag je (ervarings) mening, of een ervaring die je zelf van iemand hebt gehoord.
Toyo Proxes R888 (Semi) 223 Euro klik
Falken RT 615 (UHP) heb deze niet in de maat 245/40/17 (of 235/40) kunnen vinden, ik schat zo rond de 220 Euro kijkend naar naastliggende maten. klik
Toyo Proxes R1R (UHP) 214 Euro klik
Yokohama A048 R ADVAN (Medium/Hard) (Semi) 190 Euro klik
Federal RS 595 (Semi) 179 Euro klik
Test Federal RS 595 (Duits) op De Ring stelt ze dichtbij/naast de R888’s. klik
Bridgestone Potenza RE 050 A (UHP) 169 Euro klik
Kumho V70A Ecsta (Medium) (Semi) 160 Euro klik
Goodyear Eagle F1 Asymmetric (UHP) 158 Euro klik
Goodyear Eagle F1 GS-D3 (UHP) 130 Euro klik
Jeroen (van Emmerik) rijdt hierop (ook een supra mkiii) en is er voor een straatband erg tevreden over, hij kan hiermee harder door de bocht dan mijn huidige banden.
Kumho Ecsta MX KU 15 (UHP, maar schurkt tegen Semi aan volgens de site) 125 Euro klik
Hankook RS2 Z 212 (Semi) 110 Euro klik
(Prijzen allemaal incl btw, excl eventuele verzendkosten, sommige incl montage)
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Ik heb zowel de R888's gehad als de Yokohama A048 R ADVAN, en moet zeggen dat de ADVANS wel wat meer grip hebben, alleen duurt het iets langer om ze op te warmen. Ook maakt de R888 behoorlijk wat lawaai (kan irritant zijn als je er ook daily mee gaat rijden).
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Na de driftdag krijg ik er een setje Dunlop SP Sportmaxx TT onder. De topband van Dunlop welke ik vanwege de Drivers Cup krijg. Deze band heeft een kevlar bandwang, ben benieuwd of dit de stuurprecisie echt zoveel ten goede komt als Dunlop zegt. 4 maart op CPZ testen.
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Wat houdt die circuitafstelling vóór in ?Rich schreef:. De uitlijning voor heeft nu een milde circuit afstelling maar dat wil ik zoveel mogelijk naar circuitomstandigheden laten afstellen.
Hankook RS2 Z 212 (Semi) 110 Euro klik
Bij enkel circuitgebruik en als je dan ook nog maximale gripwens hebt ontkom je niet aan een "echte" semislick.
De gekende semi's hebben allemaal meerdere specifieke eigenschappen welke afhankelijk zijn van meerdere variabelen.(de ene remt beter, de ander heeft meer laterale grip, de ander waarschuwt eerder enz)
Bij serieuze testen van autosportbladen met één en dezelfde auto blijken signifikante verschilen tussen de semi's onderling. Maar zet je ze op een andere auto of ga je spelen met bandendrukken en onderstelafstellingen dan komen er weer andere resultaten uit.
Vraag je op fora de mening van gebruikers dan krijg je nog minder toepasbare info want de meeste vermelden niet de meest elementaire gegevens zoals gewicht, bandenspanning, uitlijngegevens ed..
Als je voor gecombineerd gebruik gaat dan is meestal de goedkoopste de beste, mits niet te hard om grip te hebben en mits niet te zacht om smeren na enkele ronden te voorkomen. De Hankook RS2 wordt in de MAX5 Cup gebruikt (wel een lichtere auto) en ik verneem dat ze daar erg tevreden over zijn. De band is op CPZ ongeveer 1,5 tot 2 sekonden langzamer dan een echte semi, maar waarschuwt wat eerder wat voor een onervaren rijder vaak het verschil kan maken tussen op of naast het asfalt

- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Ik heb toevallig zo'n max5 getest. Heel erg gaaf om mee te rijden die plankjes. Maar die auto kan veel plakkeriger banden aan dan die hankooks(mijn optiek dan), ik kon hem gewoon niet vol door het achterdeel zetten daarop -kan ook aan mijn rijstijl liggen natuurlijkDieseltourist schreef:Wat houdt die circuitafstelling vóór in ?Rich schreef:. De uitlijning voor heeft nu een milde circuit afstelling maar dat wil ik zoveel mogelijk naar circuitomstandigheden laten afstellen.
Hankook RS2 Z 212 (Semi) 110 Euro klik
Bij enkel circuitgebruik en als je dan ook nog maximale gripwens hebt ontkom je niet aan een "echte" semislick.
De gekende semi's hebben allemaal meerdere specifieke eigenschappen welke afhankelijk zijn van meerdere variabelen.(de ene remt beter, de ander heeft meer laterale grip, de ander waarschuwt eerder enz)
Bij serieuze testen van autosportbladen met één en dezelfde auto blijken signifikante verschilen tussen de semi's onderling. Maar zet je ze op een andere auto of ga je spelen met bandendrukken en onderstelafstellingen dan komen er weer andere resultaten uit.
Vraag je op fora de mening van gebruikers dan krijg je nog minder toepasbare info want de meeste vermelden niet de meest elementaire gegevens zoals gewicht, bandenspanning, uitlijngegevens ed..
Als je voor gecombineerd gebruik gaat dan is meestal de goedkoopste de beste, mits niet te hard om grip te hebben en mits niet te zacht om smeren na enkele ronden te voorkomen. De Hankook RS2 wordt in de MAX5 Cup gebruikt (wel een lichtere auto) en ik verneem dat ze daar erg tevreden over zijn. De band is op CPZ ongeveer 1,5 tot 2 sekonden langzamer dan een echte semi, maar waarschuwt wat eerder wat voor een onervaren rijder vaak het verschil kan maken tussen op of naast het asfalt

- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Goeie feedback, bedankt (ook de anderen), alleen maak je het me er hier niet makkelijker meeDieseltourist schreef:Wat houdt die circuitafstelling vóór in ?Rich schreef:. De uitlijning voor heeft nu een milde circuit afstelling maar dat wil ik zoveel mogelijk naar circuitomstandigheden laten afstellen.
Hankook RS2 Z 212 (Semi) 110 Euro klik
Bij enkel circuitgebruik en als je dan ook nog maximale gripwens hebt ontkom je niet aan een "echte" semislick.
De gekende semi's hebben allemaal meerdere specifieke eigenschappen welke afhankelijk zijn van meerdere variabelen.(de ene remt beter, de ander heeft meer laterale grip, de ander waarschuwt eerder enz)
Bij serieuze testen van autosportbladen met één en dezelfde auto blijken signifikante verschilen tussen de semi's onderling. Maar zet je ze op een andere auto of ga je spelen met bandendrukken en onderstelafstellingen dan komen er weer andere resultaten uit.
Vraag je op fora de mening van gebruikers dan krijg je nog minder toepasbare info want de meeste vermelden niet de meest elementaire gegevens zoals gewicht, bandenspanning, uitlijngegevens ed..
Als je voor gecombineerd gebruik gaat dan is meestal de goedkoopste de beste, mits niet te hard om grip te hebben en mits niet te zacht om smeren na enkele ronden te voorkomen. De Hankook RS2 wordt in de MAX5 Cup gebruikt (wel een lichtere auto) en ik verneem dat ze daar erg tevreden over zijn. De band is op CPZ ongeveer 1,5 tot 2 sekonden langzamer dan een echte semi, maar waarschuwt wat eerder wat voor een onervaren rijder vaak het verschil kan maken tussen op of naast het asfalt

Hmm, mischien kom ik er gewoon niet uit zo en moet ik gewoon maar proefondervindelijk op zoek naar een setje dat bij me past. Ik denk dat ik die RS2's maar eens ga proberen en wat experimenteren met bandenspanning en afstelling.
Oh ja, circuitafstelling, tja, ik heb een hoop kennis en ervaring met motoren en 't tunen ervan, maar onderstellen heb ik nog weinig ervaring mee. Ik weet niet hoeveel graden camber welke invloed op m'n auto heeft bijv., daar moet ik me allemaal nog verder in verdiepen.
Ik ga dan ook voor de afstelling naar Habe in Haarlem, die hebben aardig ervaring met het afstellen van circuit auto's. Ik vertel ze waar ik qua rijgedrag naar op zoek ben en zij vertalen dat in een afstelling. De vorige keer was de wens een lichte circuit afstelling maar voornamelijk straatgebruik aangezien ik er destijds nog redelijk wat kilometers mee maakte en dat hadden ze prima gedaan. Nu ga ik 'm voornamelijk voor de fun gebruiken en mag de afstelling volledig circuit gericht zijn, dat ik daar op straat op inlever door bijv zoekerig gedrag op de snelweg neem ik voor lief.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Bedankt voor de schop Richard!!
Ik ben namelijk ook op zoek naar nieuwe banden (sport of semi-slicks) om mijn Pirelli P-Zero Nero's te vervangen!
Ik ga dit topic even in de gaten houden.
Ik ben namelijk ook op zoek naar nieuwe banden (sport of semi-slicks) om mijn Pirelli P-Zero Nero's te vervangen!
Ik ga dit topic even in de gaten houden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Jij hebt ook een veel zwaardere auto...de Falkens zijn eigenlijk vrij zacht dus zal gewicht meer wrijving veroorzaken en dus nog smeren...(ik heb daar geen last van)
Achter bevallen de banden mij "perfect" veel grip en voelt goed aan wat ie gaat doen.
Voor bevalt ook goed maar zoek eigenlijk meer grip mede omdat hij door de dikke sper wat door wil drukken...
bv de banden die op een Nissan GT-R zitten zouden jou beter passen beide auto's redelijk zwaar en heeft veel grip nodig, ik geloof dat daar de Dunlop SP Sport 600 tires op zitten?
Anyway misschien dat ik zelf eens ga kijken voor de
Dunlop SP Sport Maxx GT
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_nlnl ... t_maxx_gt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Achter bevallen de banden mij "perfect" veel grip en voelt goed aan wat ie gaat doen.
Voor bevalt ook goed maar zoek eigenlijk meer grip mede omdat hij door de dikke sper wat door wil drukken...
bv de banden die op een Nissan GT-R zitten zouden jou beter passen beide auto's redelijk zwaar en heeft veel grip nodig, ik geloof dat daar de Dunlop SP Sport 600 tires op zitten?
Anyway misschien dat ik zelf eens ga kijken voor de
Dunlop SP Sport Maxx GT

http://www.dunlop-tires.com/dunlop_nlnl ... t_maxx_gt/" onclick="window.open(this.href);return false;
afijn , klinkt erg goed en de band ziet er ook zo uit...ze hebben hem o.a. in mijn maat getest aan de voorkant 235/35/19Ultieme bochtvastheid De Dunlop SP Sport Maxx GT is gebaseerd op Dunlop’s innovatieve Touch Technology en biedt ultieme handling. Het nieuwe asymmetrische profiel zorgt voor een precieze stuurkarakteristiek en een uitstekende stabiliteit, zowel op hoge snelheden als in bochten. De band communiceert op uitstekende wijze de toestand van de weg zodat u altijd de controle houdt. Ongeacht of u op een circuit rijdt of onderweg bent op de gewone weg, u heeft altijd maximaal rijplezier.
Afbeelding vergroten
Belangrijkste voordelen
Precisie bij het remmen en stuurprecisie in bochten
Zeer goede stabiliteit en superieure grip op droog wegdek
Uitmuntende handling op droog EN nat wegdek, meer controle in bochten
Zeer stabiel op hoge snelheid, verhindert ‘flatspots’; gelijkmatige slijtage
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Ik heb ook verder zitten zoeken en kwam deze tegen: Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec. Da's de opvolger van de Direzza Sport Z1, ze hebben de compound verbeterd naar men vermeldt.
Hier een linkje naar TireRack klik
Deze kwam erg goed uit hun gebruikerstests waarvan velen met circuitgebruik: test
Ze schijnen ook niet zo duur te zijn alleen heb ik nog geen prijzen kunnen vinden. Ik heb m'n lokale bandenboer vanochtend gevraagd of ie ze kan leveren maar nog geen feedback gehad.
Hier een linkje naar TireRack klik
Deze kwam erg goed uit hun gebruikerstests waarvan velen met circuitgebruik: test
Ze schijnen ook niet zo duur te zijn alleen heb ik nog geen prijzen kunnen vinden. Ik heb m'n lokale bandenboer vanochtend gevraagd of ie ze kan leveren maar nog geen feedback gehad.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Hmm dat profiel zit tussen straatband en semislick in. Maar wel normale profieldiepte als ik het goed zie. Interessant.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Zier er inderdaad wel erg grippy uit...ben benieuwd...mooie band zo te zien, meer track dan street, kijk ook dit overzicht...Rich schreef:Ik heb ook verder zitten zoeken en kwam deze tegen: Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec. Da's de opvolger van de Direzza Sport Z1, ze hebben de compound verbeterd naar men vermeldt.
Hier een linkje naar TireRack klik
Deze kwam erg goed uit hun gebruikerstests waarvan velen met circuitgebruik: test
Ze schijnen ook niet zo duur te zijn alleen heb ik nog geen prijzen kunnen vinden. Ik heb m'n lokale bandenboer vanochtend gevraagd of ie ze kan leveren maar nog geen feedback gehad.

http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=EP" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rich
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 12:27
- Locatie: Hillegom
Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?
Op de nederlandse dunlop site heb ik ze niet kunnen vinden, maar op de usa site staan ze wel:
klik
Ze vermelden daar dat je ze via een dealer als special order moet bestellen.
Ik heb van 't weekend alle 39 reviews van deze band op tirerack met als filter 'spirited' driving style en track/autocross driving conditions gelezen en er zijn daar gebruikers die R888's en Kumho Ecsta's gebruikt hebben voor races en nu snellere tijden neerzetten met deze dunlops...
Erg interessant iig en helemaal wat ik zoek; combined track/street met de focus op track.
klik
Ze vermelden daar dat je ze via een dealer als special order moet bestellen.
Ik heb van 't weekend alle 39 reviews van deze band op tirerack met als filter 'spirited' driving style en track/autocross driving conditions gelezen en er zijn daar gebruikers die R888's en Kumho Ecsta's gebruikt hebben voor races en nu snellere tijden neerzetten met deze dunlops...

Erg interessant iig en helemaal wat ik zoek; combined track/street met de focus op track.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten