lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 21 jan 2009, 14:22

Wat loopt dat ding mooi door zijn toeren :love: Is trouwens een Exige S1 :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 14:23

Hans GP schreef:Wat loopt dat ding mooi door zijn toeren :love: Is trouwens een Exige S1 :wink:
lekker he, geeft je echt een racy gevoel zo :df:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 21 jan 2009, 14:29

Koop nu maar zo'n hok Rene! Ik weet een mooie voor je! Voor 16500,- pound, bouw er zo'n Honda blok in en klaar!
http://www.pistonheads.com/sales/829657.htm" onclick="window.open(this.href);return false; staat ook nog 1 te koop met Honda motor 8)

http://www.pistonheads.com/sales/828647.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 14:48

Komt er nog wel van Hans, maar zit een beetje gebonden met de Hartge en ruimte...maar schat binnen 5 maand toch wel meer te kunnen doen, hopelijk is het pond dan nog zo laag (schat ik wel want het lijkt erop dat ze het zo houden om glad in de euro te stappen...maar dat zal nog minimaal een jaar duren schat ik, dus nog tijd :mrgreen: )

trouwens een tijdje geleden zag ik zo'n VAG conversie 330pk voor weinig (is nu verkocht een super mooie) hoe zou zoiets rijden, weer heel anders dan Honda NA....ik hou ze in de gaten :thumbup:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 21 jan 2009, 14:53

Nee joh, die dingen moeten toeren maken.. geen turbo motor nemen..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 15:14

Hans GP schreef:Nee joh, die dingen moeten toeren maken.. geen turbo motor nemen..
had ook wel eens gehoord dat ze een motor uit de Honda S2000 namen standaard 240pk en dan wat fine tunen tot zo'n 270 NA pk, maar das een dure grap...wel leuk NA....alhoewel je in een S1 Exige denk ik wel pijn in je kop krijgt als je veel rijd...en ik zou niet met oordoppen gaan rijden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 21 jan 2009, 15:17

Dan neem je een 340R :P
Kan je lekker genieten van de fluitende vogeltjes om je heen, lekker rustgevend..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 15:38

Hans GP schreef:Dan neem je een 340R :P
Kan je lekker genieten van de fluitende vogeltjes om je heen, lekker rustgevend..
:roflol: kijk jij nu maar uit straks dat je geen koudje vat :mrgreen:

ik heb voor langere periodes liever een dak boven men kop :wink: zoiets als deze en met die specs zou me wel passen.

http://pistonheads.com/sales/780345.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 21 jan 2009, 15:49

Staat te koop bij Pure Lotus ze hebben ook een 340 staan volgens hun website maar die is allang verkocht..
Maar die Exige ziet er goed uit! Let wel op dat die dingen enorme klankkasten zijn.. dus voor je gemak lekker cruisen zit er niet bij.. als 2e auto prima, maar dagelijks!?!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 16:08

Klopt...veel over gehoord, echter zelf nooit met de S1 gereden, maar mooi dat ie is :mrgreen:

Ik zie de S2 ook meer als kanshebber, die heeft tevens een afgeschermde koffer?/tasbak :mrgreen: is ook wat zwaarder, maar easyer to life with voor als je maar 1 auto hebt, echter zie je die dingen niet snel met Honda vanwege dat die Toyota al zo goed is, en dus komt daar veelal een Supercharger of Turbo op....standaard 192pk is gewoon te weinig voor de Exige, die voelt zich pas meer in z'n element vanaf 240pk (mede door z'n extra gewicht t.o.v de S1...)
Ik zal de S2 Exige's wel eens in de gaten houden en de tuning rond dat (doe ik al vele jaren eigenlijk :mrgreen: ) maar ben zo verwend met die powerbakken :hmmm:
Een Komotec Exige 250S die te koop staat is ook een goede optie en zo blijf ik jou nog voor als je in beide dezelfde coureur zou zetten :mrgreen:

Ja ze hebben daar trouwens ook nog een 49.900,00 EUR
Exige "GT3 Edition" mit Komo-Tec S280 Leistungskit.300PS 255Nm Drehmoment staan.... http://www.komo-tec.com/Gebrauchtfahrze ... ::580.html" onclick="window.open(this.href);return false;

maar die is weer zwaarder...keuzes keuzes :mrgreen:

We wachten gewoon af, en ik hou het allemaal bij.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 21 jan 2009, 16:15

Of je neemt gewoon die standaard Exige S1 met 190pk en slechts 780kilo voor 16500,- pond
of een Exige S2 met 192pk en 935kilo, scheelt toch ff 155kilo.. en dat merk je! Is gewoon gelijk aan 50pk ofzo, voila ben je gelijk klaar :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 21 jan 2009, 16:20

Hans, is het je nu nog niet opgevallen dat René maar naar 1 ding kijkt. Een standaard wagen voldoet derhalve niet in zijn geval. :idea:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 16:24

allen schreef:Hans, is het je nu nog niet opgevallen dat René maar naar 1 ding kijkt. Een standaard wagen voldoet derhalve niet in zijn geval. :idea:
Ik moet men slechte rijeigenschappen compenseren met iets Allen :roflol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 21 jan 2009, 16:27

GTRene schreef:
allen schreef:Hans, is het je nu nog niet opgevallen dat René maar naar 1 ding kijkt. Een standaard wagen voldoet derhalve niet in zijn geval. :idea:
Ik moet men slechte rijeigenschappen compenseren met iets Allen :roflol:
Kan heel goedkoop :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door atomchris » 21 jan 2009, 16:28

Ik lees steeds maar exige s1/s2,en dattie te weinag powah heeft...te zwaar enz enz

Maar ik hoort niemand over de exige S......?????

Dat heeft een reden denk ik?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 16:32

Michel P schreef: Kan heel goedkoop :mrgreen:
Afbeelding
lol, de oude...zegt je vriendin, ben je blij mij te zien...of is dat een rolletje king/drop in je broek :roflol:

eneuh, de Exige S is zeker leuk, echter niet voldoende zie ook testen daarover, natuurlijk leuk, maar het begint pas goed bij de Exige S240 als je het over de SC versies hebt, die doet het ook erg goed op een circuit :clap: (buiten de Cup versies om)

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1603
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Jurjen » 21 jan 2009, 16:32

Een Exige S is gewoon automobiel utopia!

Trouwens, mijn auto heeft 90pk @ 815 kg. Val je dan ook onder de lightweight club? :wink:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door atomchris » 21 jan 2009, 16:37

@rene zelf weleens gereden met een exigeS???

Ik vin die 220 pk voldoende....daarnaast issie (vrij)makkelijk te tunen....en ja dat kan maar tot ongeveer 300 pk.....

Lijkt me genoeg..... :roll: :?:

Ik kom dit jaar anders wel eens een circuit daggie meedoen(moet wel ff kieken in de planning ivm kind op komst :oops: )

@j van r
Ja technisch gesproken wel ja....... :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 16:45

Klopt Cris, even terug heb ik ook de Komotec 250S en 280S met 300pk gepost...de 220S is een mooie start, en nee nog niet zelf mee gereden, wel met versies lichtere zelfs als Elise met 215SC pk's en een gewone Exige.
Komotec bied mooie mogelijkheden om de 220S als basis te kopen, echter de geupgrade versies hebben aleen langere dakscoop en betere remmen enz....vandaar dat je moet uitkijken wat je koopt, helemaal als je de basis 220S wilt upgraden nadien, dan goedkoper meteen al zo'n versie halen 2d hands, zo bedoel ik dat.

Natuurlijk is power niet het belangrijkste, tis de goede combinatie, power is nothing without control/balans.

Maar lijkt me leuk een stukje te karren in zo'n S versie :thumbup:

S240
http://www.fastestlaps.com/car47ddd2539158b.html" onclick="window.open(this.href);return false;

S220

http://www.fastestlaps.com/car469bb1cf13021.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 17:04

FF wat data opgezocht qua gewicht.

Exige S1 = 780kg echter is erg luidruchtig en niet echt daily
Exige S2 = 907kg
S220 e.d= 940kg
S240 = 944kg
240R = 941kg
260Cup = 890kg >> Favoriet :mrgreen:

Trouwens een Elise S2 van zeg 2002 met hardtop helemaal aanpassen behoort ook tot de opties, immers je hebt dan gewoon achteruitzicht :banaan: en weegt minder (760kg)...is ook best dik te maken...maar eerlijk gezegd klinkt Exige stoerder :bag: maar houd je jezelf dan niet voor de gek :roll:

voorbeeld als basis een 2002 S2 http://link.marktplaats.nl/221532299" onclick="window.open(this.href);return false;

maar dan Engeland, LHD omlaten bouwen terwijl je ook de motor conversie doet en gassen maar :mrgreen:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door atomchris » 21 jan 2009, 17:05

Je bedoeld dan echt dat je een andere SC erop wil hebben???

Je kan em ook van lucht->water gekoeld maken(is de roofscoop ook niet meer van belang)
Ecu naar de fabriek sturen,luftfilter,stage 2 uitlaat en GAAAN! :df:

Verder snap ik het pk verhaal wel.....wij willen toch ook wel wat meer,gewoon omdat het kan!verder geen belangrijke reden,gewoon omdat het kan en leuk is! :mrgreen:

Laatst was ik op CPZ en een kennis van me ging een rondje mee met v/d kooij en zijn race exige....die reed ff op zijn gemak,met iemand naast hem en op slicks,in de nattesneeuw/regen,een 1:59 :shock:
Let wel ZONDER SC :shock:

Dat ga ik zowiezo niet halen,mijn leven is me nog wel wat waard...... :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 17:12

atomchris schreef:Je bedoeld dan echt dat je een andere SC erop wil hebben???

Je kan em ook van lucht->water gekoeld maken(is de roofscoop ook niet meer van belang)
Ecu naar de fabriek sturen,luftfilter,stage 2 uitlaat en GAAAN! :df:

Verder snap ik het pk verhaal wel.....wij willen toch ook wel wat meer,gewoon omdat het kan!verder geen belangrijke reden,gewoon omdat het kan en leuk is! :mrgreen:

Laatst was ik op CPZ en een kennis van me ging een rondje mee met v/d kooij en zijn race exige....die reed ff op zijn gemak,met iemand naast hem en op slicks,in de nattesneeuw/regen,een 1:59 :shock:
Let wel ZONDER SC :shock:

Dat ga ik zowiezo niet halen,mijn leven is me nog wel wat waard...... :roll:
Kijk maar eens op Komotec daar hebben ze inderdaad die water/lucht gekoelde apparaten en stage's aan tuning.

Volgens mij hebben die race Exige's wel SC hoor...paar jaar terug reden ze met de 240cup ook SC en nu de 260cup? ook SC...en ja die dingen lopen wel, mooi maf zo hard te gaan op een nat CPZ :shocking: zou ik ook niet doen :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 jan 2009, 17:48

Dat je ook lekker dwars kan gaan met voldoende power in je Elise showt deze Honda elise, gevolgd door de Lotus 340R

[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... lise&hl=nl[/gvideo]

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door atomchris » 21 jan 2009, 18:11

Top filempie!
Dwarsgaan deed de testrijder van lotus ook,in een 136 pk elise,toen we op het testcircuit van lotus waren,bij de fabriek.
Zover jan mij heeft verteld heeft hij geen SC,dat weet ik voor 99,9%zeker.
Die andere exiges wel...........en hij is sneller......LOL

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door atomchris » 21 jan 2009, 19:38

http://www.lotuscars.nl/site/lotus/lotusexigecup.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Blijkbaar allemaal zonder SC :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ivo-b, maurizio en 9 gasten