Waarborgfonds / verzekering

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mack

Waarborgfonds / verzekering

Bericht door Mack » 09 dec 2008, 11:08

Ik heb het idee dat ik een beetje belazerd wordt hier... Hoor graag jullie mening.

Mijn auto is all-risk verzekerd, en na 2 jaar schadevrij rondgereden te hebben, had ik dan toch wat:

Met wat vrienden ging ik afgelopen april eten bij de McDonalds in R'dam en toen ik terugkwam bij de auto zaten er grote putten in de lak, net achter mijn portier. Duidelijk iemand die met zijn deur meermalen hard tegen mijn auto heeft gezeten. Maar de vogel was gevlogen natuurlijk, geen berichtje :evil: :evil: :evil:

De politie wilde geen aangifte doen van parkeerschade, maar ik liet ze het zien en ze vonden dit toch wel wat extreem, dus er werd een aangifte gedaan van vernieling.

Mijn verzekeraar stuurde me naar een prima schadehersteller. Schade geschat op 600 Euro. Er is geen expertise geweest, daar was de schade niet groot genoeg voor. De verzekeraar zou het indienen bij het Waarborgfonds, die het geld zou uitbetalen, al moest ik wel een eigen risico betalen. Okay, geen punt. Ik had mijn verklaring, twee getuigen en een politieaangifte dus het moest geen probleem zijn. Schade is goed hersteld.

...
Maar een paar weken geleden krijg ik ineens een brief van mijn tussenpersoon. Er stond niet meer in dan: Waarborgfonds heeft de claim afgewezen omdat niet vast te stellen is dat de schade door een ander voertuig is veroorzaakt. Dit betekent dat je no claim wordt aangepast. :evil:

Nu lijkt het mij nogal logisch dat de schade veroorzaakt is door een ander voertuig, wat anders??? Dus ik vroeg mijn tussenpersoon per email om protest in te dienen bij het waarborgfonds, danwel om opheldering te vragen (wat zou het dan nog meer kunnen zijn?) omdat ik de reden wel erg summier vond.

Mijn verzekeraar hult zich sindsdien (ruim 2 weken) in stilzwijgen en ik krijg het idee dat ik belazerd word. Iedereen heeft me steeds toegezegd dat dit geval geen enkel probleem zou opleveren. En dan krijg ik zo'n non-reden terug, hebben ze het uberhaupt wel ingediend? Moeten ze niet wat meer moeite doen, of is nu de kous af? Ik betaal hun toch ergens voor? :|

Wat vinden jullie?

Mack

Re: Waarborgfonds / verzekering

Bericht door Mack » 09 dec 2008, 11:18

Fotootjes van de schade:
AfbeeldingAfbeelding

Knot

Bericht door Knot » 09 dec 2008, 11:33

Ziet er niet zo fraai uit.

Wat je had kunnen doen is vermelden dat er een auto geparkeerd stond en toen je aan kwam die auto net weggereden was en je de schade geconstateerd hebt.

Hunter

Bericht door Hunter » 09 dec 2008, 12:43

ff mijn post weg gehaald, want lezen vind ik soms erg moeilijk :roll: :oops:

Overigens is 2 weken voor een verzekeringsmaatschappij niks hoor...
Dat kan wel 2 maanden duren :wink:
Laatst gewijzigd door Hunter op 09 dec 2008, 13:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 dec 2008, 12:49

En die getuigen kan iedereen zijn dus die heb je al :wink:

Casper

Bericht door Casper » 09 dec 2008, 12:52

Die getuigen heeft hij al....

RVV

Bericht door RVV » 09 dec 2008, 12:56

Zo'n schade kan ook veroorzaakt zijn door bv metalen winkelmandje of een maxi cosi oid. Ook al is die kans klein, er is dus een mogelijkheid dat de schade niet door een voortuig is veroorzaakt maar door een persoon die de auto al wandelend passeerde.

En het waarborgfonds is alleen maar van toepassing op schade veroorzaakt door motorvoertuigen.

Eigen verzekeringsmaatschappij is wat te makkelijk geweest in het toezeggen van de schade door een derde partij in deze het waarborgfonds.

HSR

Bericht door HSR » 09 dec 2008, 12:56

Verzekeraars zullen ten alle tijden proberen de boel te belazeren of alleszins er zelf zo goed mogelijk uit te komen. Ik hoop dat je het wel vergoed krijgt. Meteen een goede les ten alle tijden (!!) een toezegging zwart op wit (!) te krijgen ookal beweert zo'n wijsneus dat het niet nodig is.

Mack

Bericht door Mack » 09 dec 2008, 13:33

Bedankt voor de reacties. Ik heb helaas niks op zwart op wit dat het door waarborgfonds vergoed zou worden. Had ik wel moeten vragen natuurlijk.

Lijkt er dus op dat ik niks kan doen om dit veranderd te krijgen? :protest:

Mack

Bericht door Mack » 20 jan 2009, 10:42

Even een vervolg...

Ondertussen ben ik in oorlog met mijn verzekeraar.

Het antwoord van mijn verzekeraar op mijn vraag was, dat ik een expert kon laten komen, op mijn kosten uiteraard.

Ik heb ze vervolgens gemeld dat ze niet moesten verwachten dat de schade na 8 maanden nog op de auto zat, en dat zij in eerste instantie gemeld hebben dat er geen expert hoefde te komen. Nu ineens wel, en dus heb ik ze verantwoordelijk gehouden voor de afwijzing van het waarborgfonds.

Omdat mijn verzekering in Feb afloopt en dus vernieuwd is, heb ik nu de nieuwe groene kaart gehad, met bijbehorende acceptgiro voor 2009.

Mijn verzekering gaat dus met bijna 600 Euro omhoog, en dat terwijl de schade 600 Euro betrof. Maar ik betaal in 2010, 2011, 2012... etc nog steeds extra voor deze verhoging in claim.

Oftewel: als ik dus deze schade, die niet door mij is veroorzaakt, gewoon zelf had betaald, was ik dus goedkoper uit geweest, dan dat ik nu heb geprobeerd de schade via mijn verzekeraar te verhalen. :hmmm:

Dat is toch crimineel? Is dat normaal?

There is no way in hell dat ik dit ga betalen... :fy:

Christoph

Bericht door Christoph » 20 jan 2009, 10:51

Je kan tot 9 maanden ( of een jaar? ) het betaalde schadebedrag terug betalen aan je verzekeraar, en zo de verhoging voorkomen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 jan 2009, 10:52

Dit is het probleem:
De politie wilde geen aangifte doen van parkeerschade, maar ik liet ze het zien en ze vonden dit toch wel wat extreem, dus er werd een aangifte gedaan van vernieling.
Het PV zal niet duidelijk genoeg geweest zijn dat het over schade door een ander motorvoertuig was.

Hoezo wilden ze geen PV opmaken van parkeerschade?
Ik had hetzelfde in 2005, toen kwamen er gelukkig wel twee agentes om even te kijken.

Mack

Bericht door Mack » 20 jan 2009, 11:08

Christoph schreef:Je kan tot 9 maanden ( of een jaar? ) het betaalde schadebedrag terug betalen aan je verzekeraar, en zo de verhoging voorkomen.
9 maanden, da's een goede, want dat is bijna (waarschijnlijk zit de verzekering te wachten tot die termijn verloopt zodat ze kunnen vangen? Ik vertrouw ze voor geen meter meer).

Ik heb mijn verzekeraar 30dec een (aangetekende) brief gestuurd, waar nog niet op is gereageerd. Ik zal er eens vaart achterzetten.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2009, 11:20

Wie heeft de langste adem...

mooi kloten Mack...zo wordt je dubbel genaaid :hammer:

tegenwoordig ben je vaak bij auto verzekeringen ook verzekerd voor juridische bijstand ofzoiets? geloof dat zelfs de ANWB dat heeft maar weet niet of je dat zo ook kan gebruiken...anders netjes dreigen hun naam te noemen bij zo'n instantie??
Succes...ik zou er snel moedeloos van worden, hoop dat jij meer power hebt.

Mack

Bericht door Mack » 20 jan 2009, 11:48

Ja, rechtsbijstandverzekering heb ik, maar ja, dat is via dezelfde organisatie...

Max V

Bericht door Max V » 20 jan 2009, 12:04

Jij: Ik wil graag jullie rechtsbijstandsverzekering aanspreken, want ik heb problemen met een maatschappij...

Verzekeringsmaatschappij: Dat kan natuurlijk, welke maatschappij?

Jij: Euh... jullie :bag:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 jan 2009, 13:09

En ik dacht dat rechtsbijstandverzekering betaalde voor de kosten van rechtsbijstand. Dat hoeft toch niet een advocaat van je verzekeringsmaatschappij te zijn?

Mack

Bericht door Mack » 20 jan 2009, 13:48

Geen idee maar ik hoop dat het zo ver allemaal niet hoeft te komen.

Mijn verzekeraar heeft me zojuist geïnformeerd dat ze in onderhandeling zijn met de verzekeringsmaatschappij om de verhoging van de no-claim ongedaan te maken. Kijken wat daaruit komt.

Mack

Bericht door Mack » 14 feb 2009, 15:17

Voor de eerlijkheid moet ik ook het einde van het verhaal vertellen:

Deze week heb ik van de verzekering vernomen dat ze bij hele hoge uitzondering de kosten niet op mij gaan verhalen. Het gaat dus niet van mijn no-claim af.

Ik heb nog geen nieuwe nota voor 2009 maar die zal veel lager zijn dan degene die ik eerder heb ontvangen.

Zo zie je: volhouden levert wel eens wat op. Toch een klein puntje erbij voor de verzekering.

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2009, 15:20

:thumbup:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 feb 2009, 04:59

Zou netjes zijn, anders was ik gewoon overgestapt na 600,- aftikken om je no-claim te behouden.

Plaats reactie