Mijn auto is all-risk verzekerd, en na 2 jaar schadevrij rondgereden te hebben, had ik dan toch wat:
Met wat vrienden ging ik afgelopen april eten bij de McDonalds in R'dam en toen ik terugkwam bij de auto zaten er grote putten in de lak, net achter mijn portier. Duidelijk iemand die met zijn deur meermalen hard tegen mijn auto heeft gezeten. Maar de vogel was gevlogen natuurlijk, geen berichtje
De politie wilde geen aangifte doen van parkeerschade, maar ik liet ze het zien en ze vonden dit toch wel wat extreem, dus er werd een aangifte gedaan van vernieling.
Mijn verzekeraar stuurde me naar een prima schadehersteller. Schade geschat op 600 Euro. Er is geen expertise geweest, daar was de schade niet groot genoeg voor. De verzekeraar zou het indienen bij het Waarborgfonds, die het geld zou uitbetalen, al moest ik wel een eigen risico betalen. Okay, geen punt. Ik had mijn verklaring, twee getuigen en een politieaangifte dus het moest geen probleem zijn. Schade is goed hersteld.
...
Maar een paar weken geleden krijg ik ineens een brief van mijn tussenpersoon. Er stond niet meer in dan: Waarborgfonds heeft de claim afgewezen omdat niet vast te stellen is dat de schade door een ander voertuig is veroorzaakt. Dit betekent dat je no claim wordt aangepast.
Nu lijkt het mij nogal logisch dat de schade veroorzaakt is door een ander voertuig, wat anders??? Dus ik vroeg mijn tussenpersoon per email om protest in te dienen bij het waarborgfonds, danwel om opheldering te vragen (wat zou het dan nog meer kunnen zijn?) omdat ik de reden wel erg summier vond.
Mijn verzekeraar hult zich sindsdien (ruim 2 weken) in stilzwijgen en ik krijg het idee dat ik belazerd word. Iedereen heeft me steeds toegezegd dat dit geval geen enkel probleem zou opleveren. En dan krijg ik zo'n non-reden terug, hebben ze het uberhaupt wel ingediend? Moeten ze niet wat meer moeite doen, of is nu de kous af? Ik betaal hun toch ergens voor?
Wat vinden jullie?