S4 BiTurbo

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
wjn

Bericht door wjn » 17 mei 2008, 10:42

De remkoeling die er nog op komt. Originele VAG onderdelen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wjn

Re: S4 BiTurbo

Bericht door wjn » 16 sep 2008, 12:58

Mmm zie net dat ik de links naar de foto's moet wijzigen. Providerwissel.

Update na ca. 6000km met de meeste upgrades:

- Vering nog niet geïnstalleerd, geen tijd voor gehad :oops:
- Remkoeling dus ook nog niet, gebeurd in één keer.

- Nieuwe temp.sensor voor de naloop is een echte aanrader voor B5 S4/RS4. Na elke rit slaat de koeling aan en wordt de motor / turbo's nagekoeld. Kost alleen een nieuwe temp.sensor, die het standaard ingebouwde nakoelcircuit aanstuurd.

- H&R Stabilisatoren & AWE Drive Train Stabilizer; De hele auto voelt een stuk beter / strakker aan. Met het AWE part is er praktisch geen reactie in de schakelpook meer te voelen (Audi A4/A6 Quattro bezitters weten wat ik bedoel).

- RS4 Interkoelers en APR BiPipe; De APR past perfect. De RS4 interkoelers erin te zetten is een ramp, heeft me 6 uur gekost om het netjes te doen, maar past uiteindelijk wel. Tijdens onderhoud ook alle olie vervangen (motor, versnellingsbak/diff, achterdiff) en 2 defecte vacuumslangen tegengekomen en vervangen. Die laatste 2 sturen wat aan voor de turbo's (DV's). Resultaat van de hele ombouw/vervanging is een sneller reagerende en na schakelen direct weer oppakkende motor. Voorheen had ik na het schakelen in de volgende versnelling een beetje turbogat, dat is nu weg.

wjn

Re: S4 BiTurbo

Bericht door wjn » 19 jan 2009, 08:10

Mijn S4 staat te koop, zie te koop aangeboden topic

Plaats reactie