Het is geen nieuwe auto maar een '99-er S4 Avant met veel opties. Ik rij er een jaar of 2 mee, sinds m'n vorige auto was gestolen. Ik was op zoek naar een qua snelheid vergelijkbare auto met meer ruimte, en kon eigenlijk niet om deze heen (euh, een RS4 was ook een optie maar op dat moment niet haalbaar, heb ook andere hobbie's).
Eén van de grote voordelen van deze auto vindt ik dat je er heel lui mee kunt rijden (6e versnelling bij 50/60), maar als je dat wilt ook lekker vlot. Er zijn ook weinig auto's die op tussenacceleratie veel sneller zijn dan een (gechipte) S4, mijn auto had een gemeten 500nm bij 2000 rpm.
Het enige nadeel (naar mijn mening) is de te kleine tank (65l). (Noem het bewust geen benzineverbruik

Aanpassingen die ik heb gedaan zijn een komplete Milltek uitlaat (om de turbo's te ontzien) en AP-Racing remmen voor.
In 2 jaar slechts 1 probleem gehad, maar dan ook wel meteen een flinke. Eind vorig jaar is een turbo defect gegaan, dat betekent bij dit type auto meteen 2 turbo's vervangen. Geluk bij ongeluk is dat dit in het buitenland gebeurde (waar ik werk), en daar de lonen een stuk gunstiger zijn dan in NL.
De auto staat nu bij JD (wel bekend hier), om de software aan te passen op de nieuwe turbo's. (Er zitten nu dezelfde turbo's als een RS4 op.) Ik zal dit topic wel updaten als ik (tastbare) resultaten heb, maar de eerste indrukken ruim voldoende.