Meest overgewaardeerde auto (op DF)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Re: Meest overgewaardeerde auto (op DF)

Bericht door RVV » 16 jan 2009, 21:40

2e hands is een ander verhaal. Dan begrijp ik best (als je je niet stoort aan het uiterlijk van een 1 serie :)) dat men bijvoorbeeld een 130i koopt. Da's motorisch natuurlijk een super ding, met zo'n 6 cilinder met 265 pk en rwd. Zelfs ik wil daar wel eens in proefrijden hehe :) maar het moet wel extreem goed sturen en fantastisch in alles zijn, wou ik zo'n ding kopen. Uiterlijk is bij mij ook onderdeel van driving-fun, een auto moet er ook mooi uitzien. Als het ding hier voor de deur geparkeerd staat en ik kijk naar buiten, dan wil ik ook het gevoel hebben van 'daar staat een vet mooie bak' zeg maar. :) In bepaalde uitvoeringen is het ding iets beter te pruimen maar een beauty is en wordt het never nooit. Vind mijn Grande Punto bijvoorbeeld 10x zo mooi als een gemiddelde 1 serie. Maar goed, da's een kwestie van (wan?)smaak. :)

Wouter dat kan natuurlijk een keer geregeld worden !

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 jan 2009, 21:41

Rico schreef:
2e hands is een ander verhaal. Dan begrijp ik best (als je je niet stoort aan het uiterlijk van een 1 serie :)) dat men bijvoorbeeld een 130i koopt. Da's motorisch natuurlijk een super ding, met zo'n 6 cilinder met 265 pk en rwd. Zelfs ik wil daar wel eens in proefrijden hehe :) maar het moet wel extreem goed sturen en fantastisch in alles zijn, wou ik zo'n ding kopen. Uiterlijk is bij mij ook onderdeel van driving-fun, een auto moet er ook mooi uitzien. Als het ding hier voor de deur geparkeerd staat en ik kijk naar buiten, dan wil ik ook het gevoel hebben van 'daar staat een vet mooie bak' zeg maar. :) In bepaalde uitvoeringen is het ding iets beter te pruimen maar een beauty is en wordt het never nooit. Vind mijn Grande Punto bijvoorbeeld 10x zo mooi als een gemiddelde 1 serie. Maar goed, da's een kwestie van (wan?)smaak. :)

Dat staat. ;) Lijkt me zeker leuk.

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2009, 21:47

Binnenkort ben ik weer dagelijks in de winkel, als je dan een keer in Groningen bent, moet je maar eens langskomen, kun je de 130i wel een half uurtje meekrijgen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 jan 2009, 08:38

Zowieso een auto met RWD :mrgreen:

Iets wat overgewaardeerd wordt komt vaak voorbij en wordt er bij elke discussie zowat bijgehaald waarna de conclusie is dat het altijd de betere is. BMW dus :wink: Het model maakt in principe niet zo uit :whistle:
Er voldeden 7671 resultaten aan de zoekterm

Gebruikte zoekterm: porsche
Er voldeden 23681 resultaten aan de zoekterm

Gebruikte zoekterm: bmw
Tja, ik kan er niets anders van maken. Porsche wordt gewoon gewaardeerd imho en er wordt gezien de prijs zelfs kritisch naar gekeken. De 1-serie is zeker kandidaat maar wat helpt is dat er relatief veel mensen er ervaring mee hebben. Kijk wat Steven bijvoorbeeld doet is zijn pa in een 1-serie praten omdat hij dat de betere auto vindt en dan met name qua stuurgedrag. Even van mijn pa uitgaande stuurt een A3 ook meer dan prima, sterker nog mijn pa is FWD gewend en daarom helemaal niet zo blij met de RWD van z'n touring. No offence naar Steven toe want ik gun hem best dat ie lekker kan sturen in de auto van z'n pa maar persoonlijk vind ik dat je de A3 tekort doet en daarnaast vraag ik me af of je er wel in hebt gereden. Hoe de laatste 1-serie in elkaar geschroeft is weet ik niet maar de kwaliteitsbeleving van de A3 was toch altijd stukken beter. Het is maar wat je belangrijk vindt (voor je vader) :wink:

Ik blijf bij de 130i als meest overgewaardeerde auto van DF. Niet dat het storend (meer) is maar er springt imho geen andere auto bovenuit.
Er voldeden 3386 resultaten aan de zoekterm

Gebruikte zoekterm: e36 m3
Er voldeden 4396 resultaten aan de zoekterm

Gebruikte zoekterm: e46 m3
Er voldeden 4670 resultaten aan de zoekterm

Gebruikte zoekterm: 130i
We have a winner :shakeit: :mrgreen:

Maik

Bericht door Maik » 17 jan 2009, 09:23

Anders ga jij even overdreven serieus in op een topic van Rico :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 jan 2009, 09:29

Ach ik was al vroeg wakker en had de rest al gelezen :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 17 jan 2009, 09:38

Wouter81 schreef:
Rico schreef:

Dat staat. ;) Lijkt me zeker leuk.
Wouter, ik zie je met 150 euri bij het eerste pompstation over de grens bij Polen... :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 17 jan 2009, 09:45

overgewaardeerd :hmmm: :hmmm:

:hmmm: :hmmm:

ALLE BMW'S
:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :roflol:

Snipe

Bericht door Snipe » 17 jan 2009, 10:26

130i wordt hier doorgaans bejubeld als the ultimate driving machine, bezongen als van god gegeven en aanbeden als middelpunt van het omniversum. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men daar soms iets in doorschiet.

O ja, en ik overweeg om er weer een te kopen.

Plaats reactie