Meest overgewaardeerde auto (op DF)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Meest overgewaardeerde auto (op DF)

Bericht door RVV » 16 jan 2009, 16:11

Wat is de meest overgewaardeerde auto (op Driving Fun) ? Een auto die alles mee heeft op papier maar in de praktijk dit niet kan waarmaken. Veel pluspunten maar de minpunten overheersen toch.

Niet gaan roepen dat alles wat begint met een B en eindigt met M te maken heeft overgewaardeerd is, dat ligt iets te veel voor de hand :wink:

wooter

Re: Meest overgewaardeerde auto (op DF)

Bericht door wooter » 16 jan 2009, 16:16

Puur persoonlijk gevoel: Porsche Carrera. Voor dat geld zou je een schitterende wagen verwachten, maar blinkt eigenlijk in niets uit tov z'n concurrenten in eigen stal en daarbuiten. Niet zo ruim als een 6-reeks. Niet zo bruut als een Z4 M of de 911-makkers met bouwsteiger op de achterbank. Je koopt een Porsche, maar eigenlijk zit je in een Volkswagen...

Da's alleszins toch mijn gevoel geweest... :)

Max V

Bericht door Max V » 16 jan 2009, 16:18

wooter schreef:Puur persoonlijk gevoel: Porsche Carrera. Voor dat geld zou je een schitterende wagen verwachten, maar blinkt eigenlijk in niets uit tov z'n concurrenten in eigen stal en daarbuiten.
Niet mee eens. De Porsche Carrera GT is een fantastisch mooie auto met geweldige eigenschappen. Volgens mij laat hij dat in de praktijk ook zien. Zie het topic van TopGear (vorige week vrijdag nog herhaald) waarin de Carrera GT wordt getest.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 16 jan 2009, 16:19

Dat is een serieus moeilijk vraag Rico.

Kijk er wordt veel gesproken over auto's als de 130i, de e90/e92 M3, de e36 M3. Maar die auto's kunnen het gewoon ook waar maken. Ook de Speedster wordt flink gewaardeerd en kan het in mijn ogen ook waar maken. Maar welke gewaardeerd wordt en weinig presteert, phoe...

Ik ben zelf niet enorm gecharmeerd van de Impreza. Maar deze schijnt toch goed mee te komen.

Max V

Bericht door Max V » 16 jan 2009, 16:21

Ik vind niet zozeer auto's overgewaardeerd, maar vooral de achterlijke dingen die sommigen er mee doen.

Je ziet zo vaak auto's met boekenplanken en stofzuigerbumpers die ik er liever niet op zie. Soms ziet een auto er stock nog veel beter uit!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 jan 2009, 16:24

Hier wordt alleen maar geluld over BMW's en een paar verdwaalde Renaults dus als ik dan toch iets moet zeggen: de 1-serie. :) Zal best goed sturen maar het ding ziet er na al die jaren nog steeds niet uit (het oog wil ook wat, althans bij mij speelt dat wel mee), achterin zitten kun je ook wel vergeten en het ding is nieuw veel en veel te duur voor wat je ervoor krijgt. De 1 coupé is wel mooier maar qua prijs even idioot.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 16 jan 2009, 16:26

Skyline :bag:

Daniel

Bericht door Daniel » 16 jan 2009, 16:31

Maximus schreef: Niet mee eens. De Porsche Carrera GT is een fantastisch mooie auto met geweldige eigenschappen. Volgens mij laat hij dat in de praktijk ook zien. Zie het topic van TopGear (vorige week vrijdag nog herhaald) waarin de Carrera GT wordt getest.
Hij doelt neem ik aan op het basismodel 997...wat ik op zich wel kan begrijpen maar toch ook niet helemaal met hem eens ben. De Mk2 heeft een zeer aanvaardbare 345 pk aan boord, ziet er goed uit, rijdt uitstekend en is daarmee gewoon een lekkere sportauto voor alledag. Hij is wel wat prijzig (gezien het feit dat je bij Porsche altijd minimaal 20k uit de optiegids moet aanvinken om een beetje auto te krijgen) maar overgewaardeerd? Dat niet.

Steven N.

Bericht door Steven N. » 16 jan 2009, 16:43

Wouter81 schreef:Hier wordt alleen maar geluld over BMW's en een paar verdwaalde Renaults dus als ik dan toch iets moet zeggen: de 1-serie. :) Zal best goed sturen maar het ding ziet er na al die jaren nog steeds niet uit (het oog wil ook wat, althans bij mij speelt dat wel mee), achterin zitten kun je ook wel vergeten en het ding is nieuw veel en veel te duur voor wat je ervoor krijgt. De 1 coupé is wel mooier maar qua prijs even idioot.
Niet geheel mee eens. Ben me op het moment aan het inlezen omdat pa misschien een 118d aan wil schaffen. Maar in business corporate lease uitvoering krijg je een extreem goed sturen auto met een fatsoenlijke uitrusting voor een kleine 30k. Komen nog een paar kleine dingen bij, maar voor 32k heb je een redelijk goed uitgeruste premium merk auto. Auto's als de Megane, C4 of Astra vallen hier sowieso al buiten en sturen al zoveel minder. De A3 komt in de buurt, stuurt minder maar zelfde kwaliteitsverhouding. Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks. De nieuwe Golf is ook erg leuk, maar weet nog niet hoe die stuurt. Overgewaarderd, denk het niet.

Dan de 911. Ook niet overgewaardeerd (naar mijn idee). Nog niet mee gereden, maar hij wordt alsmaar geprezen om zijn compleetheid en goede rij-eigenschappen. Recent nog in een onderzoek van Drivers-Republic. Een Targa 4S PDK vs. AMV8 Volante en SL 63 AMG. Zelfs hier wint een automaat targa vierwiel aangedreven 911 (!)

Rupie

Bericht door Rupie » 16 jan 2009, 16:48

Corvette Z06 :bag:

wooter

Bericht door wooter » 16 jan 2009, 16:55

Steven Nauta schreef:Dan de 911. Ook niet overgewaardeerd (naar mijn idee). Nog niet mee gereden, maar hij wordt alsmaar geprezen om zijn compleetheid en goede rij-eigenschappen. Recent nog in een onderzoek van Drivers-Republic. Een Targa 4S PDK vs. AMV8 Volante en SL 63 AMG. Zelfs hier wint een automaat targa vierwiel aangedreven 911 (!)
Het zal eraan liggen in welke doeleinden je hebt met je wagen. Tov een AMV8 en SL63 kan ik het enigszins "begrijpen": de SL vind ik een lelijk ding, en de AM is dan wel weer mooi, maar t' is niet de build quality van Porsche.

Maar ik zou een Porsche dus laten staan :). Waarschijnlijk... :).

Tristan

Bericht door Tristan » 16 jan 2009, 16:59

Steven Nauta schreef:
Wouter81 schreef:Hier wordt alleen maar geluld over BMW's en een paar verdwaalde Renaults dus als ik dan toch iets moet zeggen: de 1-serie. :) Zal best goed sturen maar het ding ziet er na al die jaren nog steeds niet uit (het oog wil ook wat, althans bij mij speelt dat wel mee), achterin zitten kun je ook wel vergeten en het ding is nieuw veel en veel te duur voor wat je ervoor krijgt. De 1 coupé is wel mooier maar qua prijs even idioot.
Niet geheel mee eens. Ben me op het moment aan het inlezen omdat pa misschien een 118d aan wil schaffen. Maar in business corporate lease uitvoering krijg je een extreem goed sturen auto met een fatsoenlijke uitrusting voor een kleine 30k. Komen nog een paar kleine dingen bij, maar voor 32k heb je een redelijk goed uitgeruste premium merk auto. Auto's als de Megane, C4 of Astra vallen hier sowieso al buiten en sturen al zoveel minder. De A3 komt in de buurt, stuurt minder maar zelfde kwaliteitsverhouding. Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks. De nieuwe Golf is ook erg leuk, maar weet nog niet hoe die stuurt. Overgewaarderd, denk het niet.
+1. Maar goed, ieder z'n mening. :wink:

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 jan 2009, 17:08

Mathieu schreef:Skyline :bag:
+1

Tristan

Bericht door Tristan » 16 jan 2009, 17:08

Lamborghini Gallardo.

Ondanks het gave geluid vind ik er voor de rest weinig aan. Wordt er gewoon niet warm van.

Max V

Bericht door Max V » 16 jan 2009, 17:43

Tristan schreef:Lamborghini Gallardo.

Ondanks het gave geluid vind ik er voor de rest weinig aan. Wordt er gewoon niet warm van.
+1

Raar ding :P

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 16 jan 2009, 18:00

BMW 1serie en E36 M3

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 jan 2009, 18:06

Steven Nauta schreef:
Hoi Steven. Ik stel het misschien iets te gecharcheerd :) maar toch blijf ik grotendeels bij mijn standpunt. Ik geloof graag dat de 1 serie erg goed stuurt en da's best (heel) wat waard. Echter vind ik met name die optieprijzen bij BMW (en trouwens helemaal bij Audi) compleet bezopen. Bluetooth voor 700 euro ofzo, navigatie voor een paar duizend euro. Dat gaat nergens meer over, staat in geen enkele verhouding meer tot de kostprijs. De meeste mensen kunnen zich waarschijnlijk ook niet inhouden bij het aankruisen van de optielijst dus zie je uitschieters van 35k tot 45k voor 1 serie dieseltjes met niet eens veel vermogen. Sorry maar dat vind ik compleet bezopen bedragen voor een dergelijke auto. 90.000+ ouderwetse guldens voor een krappe auto met een 140 pk dieseltje. :) En als we het wat goedkoper houden... voor 32k heb je ook een Golf V GTI bijvoorbeeld, dat vind ik heel wat meer auto dan een 1 serie diesel. OK, het kan betaalbaar (wat je betaalbaar noemt) maar dan moet je jezelf wel extreem goed in kunnen houden.

2e hands is een ander verhaal. Dan begrijp ik best (als je je niet stoort aan het uiterlijk van een 1 serie :)) dat men bijvoorbeeld een 130i koopt. Da's motorisch natuurlijk een super ding, met zo'n 6 cilinder met 265 pk en rwd. Zelfs ik wil daar wel eens in proefrijden hehe :) maar het moet wel extreem goed sturen en fantastisch in alles zijn, wou ik zo'n ding kopen. Uiterlijk is bij mij ook onderdeel van driving-fun, een auto moet er ook mooi uitzien. Als het ding hier voor de deur geparkeerd staat en ik kijk naar buiten, dan wil ik ook het gevoel hebben van 'daar staat een vet mooie bak' zeg maar. :) In bepaalde uitvoeringen is het ding iets beter te pruimen maar een beauty is en wordt het never nooit. Vind mijn Grande Punto bijvoorbeeld 10x zo mooi als een gemiddelde 1 serie. Maar goed, da's een kwestie van (wan?)smaak. :)

Anyway. Misschien ben ik de enige hier maar ook 32K (70.000 gulden, om nog maar eens om te rekenen) vind ik al belachelijk veel geld voor een 118d. Hier is eens een topic geweest van Rico, wat je een realistische waarde vond voor je auto. Nou, voor zoiets zou ik 25.000 misschien realistisch vinden, passend voor wat je krijgt. Ik heb het financieel ook niet heel slecht ofzo maar dat gaf ik echt never nooit uit voor een 140 pk dieseltje, hoe goed het ding ook stuurt.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 jan 2009, 18:09

Ik vind een Porsche Boxster/Cayman/911 HIER 't meest overgewaardeerd als zijnde de ultieme sportwagens min of meer.

Terwijl ze in hun redelijke basisuitvoeringen niet de thrills leveren, je moet echt met 'n Turbo/GT3/2 ofzo afkomme wil 't ECHT wat wezen imho. Ze kosten een duit, prima bouwkwaliteit, maar echte buitenaardse prestaties. en oogstrelend?neen.

vandaar. :bag:

Fernando

Bericht door Fernando » 16 jan 2009, 18:13

Steven Nauta schreef:Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks.
Niet mee eens, heb vandaag m'n Focus opgehaald en de afwerking is t.o.v. vroegere modellen met sprongen vooruit gegaan. Geen harde stukken plastic meer, alles sluit netjes aan etc. Tenzij je het vroeger bij de Focus uber beroerd vond natuurlijk. Maar waar je wel gelijk in hebt is dat je veel waar voor je geld krijgt! :D

Steven N.

Bericht door Steven N. » 16 jan 2009, 18:30

Fernando schreef:
Steven Nauta schreef:Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks.
Niet mee eens, heb vandaag m'n Focus opgehaald en de afwerking is t.o.v. vroegere modellen met sprongen vooruit gegaan. Geen harde stukken plastic meer, alles sluit netjes aan etc. Tenzij je het vroeger bij de Focus uber beroerd vond natuurlijk. Maar waar je wel gelijk in hebt is dat je veel waar voor je geld krijgt! :D
Verhaal misschien niet compleet inderdaad. Het is in vergelijking met de 1 serie (A3). Dan heb je toch een ander niveau. Maar moet zeggen dat Ford het inderdaad steeds beter gaat doen. Maar de prijs van de beide auto's moet ergens in zitten natuurlijk. Uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! :beer:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 16 jan 2009, 18:43

Wouter81 schreef:1 serie verhaal
Je hebt natuurlijk een punt dat je het veel geld vind. Privé zou ik ook nooit 30k neer leggen voor een 140pk diesel. Maar veel lease rijders kunnen niet anders dan een diesel kiezen ivm km's. Dan krijg je bij BMW met zijn relatief gunstige leaseprijzen toch redelijk wat waar voor je geld. Tuurlijk die optie prijzen zijn van de pot gerukt, maar dat is bij veel merken het geval.
Persoonlijk zou ik nooit de vergelijking maken met een Golf GTI, maar de Golf V heeft een compleet ander afwerk niveau en is qua karakter ook geen leasebak natuurlijk. Dat staat hier dus los van. Voor een Golf VI 140pk met een pakketje zit je ook gewoon op een 30 á 32k en daar komen (iets minder dure) opties dan nog bij. De prijzen slaan ook nergens meer op natuurlijk. Een Golf van bijna 70.000 gulden, suck me sideways!
Vroeger kon mijn pa nog een leaseauto uitzoeken voor 43.000 gulden weet ik nog, toen hadden we een dikke Peugeot 405 met aardig opties. Zelfde 407 betaal je nu 43.000 voor in euro's. Maar dat is wellich een hele andere discussie.

Vind de 1-serie niet overgewaardeerd :lol:

David R.

Bericht door David R. » 16 jan 2009, 19:32

Veyron. Ik heb er helemaal niets mee

ErikS

Bericht door ErikS » 16 jan 2009, 19:51

Ik heb twee dagen een 118I gehad, en die was zelfs zijn geld waard!

Ahmed

Bericht door Ahmed » 16 jan 2009, 20:10

Ssangyong Actyon, al die topics over dat ding :protest:

Knot

Bericht door Knot » 16 jan 2009, 20:15

997 Carrera S is niks mis mee toch?

Plaats reactie