Niet gaan roepen dat alles wat begint met een B en eindigt met M te maken heeft overgewaardeerd is, dat ligt iets te veel voor de hand

Niet mee eens. De Porsche Carrera GT is een fantastisch mooie auto met geweldige eigenschappen. Volgens mij laat hij dat in de praktijk ook zien. Zie het topic van TopGear (vorige week vrijdag nog herhaald) waarin de Carrera GT wordt getest.wooter schreef:Puur persoonlijk gevoel: Porsche Carrera. Voor dat geld zou je een schitterende wagen verwachten, maar blinkt eigenlijk in niets uit tov z'n concurrenten in eigen stal en daarbuiten.
Hij doelt neem ik aan op het basismodel 997...wat ik op zich wel kan begrijpen maar toch ook niet helemaal met hem eens ben. De Mk2 heeft een zeer aanvaardbare 345 pk aan boord, ziet er goed uit, rijdt uitstekend en is daarmee gewoon een lekkere sportauto voor alledag. Hij is wel wat prijzig (gezien het feit dat je bij Porsche altijd minimaal 20k uit de optiegids moet aanvinken om een beetje auto te krijgen) maar overgewaardeerd? Dat niet.Maximus schreef: Niet mee eens. De Porsche Carrera GT is een fantastisch mooie auto met geweldige eigenschappen. Volgens mij laat hij dat in de praktijk ook zien. Zie het topic van TopGear (vorige week vrijdag nog herhaald) waarin de Carrera GT wordt getest.
Niet geheel mee eens. Ben me op het moment aan het inlezen omdat pa misschien een 118d aan wil schaffen. Maar in business corporate lease uitvoering krijg je een extreem goed sturen auto met een fatsoenlijke uitrusting voor een kleine 30k. Komen nog een paar kleine dingen bij, maar voor 32k heb je een redelijk goed uitgeruste premium merk auto. Auto's als de Megane, C4 of Astra vallen hier sowieso al buiten en sturen al zoveel minder. De A3 komt in de buurt, stuurt minder maar zelfde kwaliteitsverhouding. Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks. De nieuwe Golf is ook erg leuk, maar weet nog niet hoe die stuurt. Overgewaarderd, denk het niet.Wouter81 schreef:Hier wordt alleen maar geluld over BMW's en een paar verdwaalde Renaults dus als ik dan toch iets moet zeggen: de 1-serie.Zal best goed sturen maar het ding ziet er na al die jaren nog steeds niet uit (het oog wil ook wat, althans bij mij speelt dat wel mee), achterin zitten kun je ook wel vergeten en het ding is nieuw veel en veel te duur voor wat je ervoor krijgt. De 1 coupé is wel mooier maar qua prijs even idioot.
Het zal eraan liggen in welke doeleinden je hebt met je wagen. Tov een AMV8 en SL63 kan ik het enigszins "begrijpen": de SL vind ik een lelijk ding, en de AM is dan wel weer mooi, maar t' is niet de build quality van Porsche.Steven Nauta schreef:Dan de 911. Ook niet overgewaardeerd (naar mijn idee). Nog niet mee gereden, maar hij wordt alsmaar geprezen om zijn compleetheid en goede rij-eigenschappen. Recent nog in een onderzoek van Drivers-Republic. Een Targa 4S PDK vs. AMV8 Volante en SL 63 AMG. Zelfs hier wint een automaat targa vierwiel aangedreven 911 (!)
+1. Maar goed, ieder z'n mening.Steven Nauta schreef:Niet geheel mee eens. Ben me op het moment aan het inlezen omdat pa misschien een 118d aan wil schaffen. Maar in business corporate lease uitvoering krijg je een extreem goed sturen auto met een fatsoenlijke uitrusting voor een kleine 30k. Komen nog een paar kleine dingen bij, maar voor 32k heb je een redelijk goed uitgeruste premium merk auto. Auto's als de Megane, C4 of Astra vallen hier sowieso al buiten en sturen al zoveel minder. De A3 komt in de buurt, stuurt minder maar zelfde kwaliteitsverhouding. Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks. De nieuwe Golf is ook erg leuk, maar weet nog niet hoe die stuurt. Overgewaarderd, denk het niet.Wouter81 schreef:Hier wordt alleen maar geluld over BMW's en een paar verdwaalde Renaults dus als ik dan toch iets moet zeggen: de 1-serie.Zal best goed sturen maar het ding ziet er na al die jaren nog steeds niet uit (het oog wil ook wat, althans bij mij speelt dat wel mee), achterin zitten kun je ook wel vergeten en het ding is nieuw veel en veel te duur voor wat je ervoor krijgt. De 1 coupé is wel mooier maar qua prijs even idioot.
+1Mathieu schreef:Skyline
+1Tristan schreef:Lamborghini Gallardo.
Ondanks het gave geluid vind ik er voor de rest weinig aan. Wordt er gewoon niet warm van.
Hoi Steven. Ik stel het misschien iets te gecharcheerdSteven Nauta schreef:Niet geheel mee eens. Ben me op het moment aan het inlezen omdat pa misschien een 118d aan wil schaffen. Maar in business corporate lease uitvoering krijg je een extreem goed sturen auto met een fatsoenlijke uitrusting voor een kleine 30k. Komen nog een paar kleine dingen bij, maar voor 32k heb je een redelijk goed uitgeruste premium merk auto. Auto's als de Megane, C4 of Astra vallen hier sowieso al buiten en sturen al zoveel minder. De A3 komt in de buurt, stuurt minder maar zelfde kwaliteitsverhouding. Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks. De nieuwe Golf is ook erg leuk, maar weet nog niet hoe die stuurt. Overgewaarderd, denk het niet.Wouter81 schreef:Hier wordt alleen maar geluld over BMW's en een paar verdwaalde Renaults dus als ik dan toch iets moet zeggen: de 1-serie.Zal best goed sturen maar het ding ziet er na al die jaren nog steeds niet uit (het oog wil ook wat, althans bij mij speelt dat wel mee), achterin zitten kun je ook wel vergeten en het ding is nieuw veel en veel te duur voor wat je ervoor krijgt. De 1 coupé is wel mooier maar qua prijs even idioot.
Niet mee eens, heb vandaag m'n Focus opgehaald en de afwerking is t.o.v. vroegere modellen met sprongen vooruit gegaan. Geen harde stukken plastic meer, alles sluit netjes aan etc. Tenzij je het vroeger bij de Focus uber beroerd vond natuurlijk. Maar waar je wel gelijk in hebt is dat je veel waar voor je geld krijgt!Steven Nauta schreef:Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks.
Verhaal misschien niet compleet inderdaad. Het is in vergelijking met de 1 serie (A3). Dan heb je toch een ander niveau. Maar moet zeggen dat Ford het inderdaad steeds beter gaat doen. Maar de prijs van de beide auto's moet ergens in zitten natuurlijk. Uiteraard gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!Fernando schreef:Niet mee eens, heb vandaag m'n Focus opgehaald en de afwerking is t.o.v. vroegere modellen met sprongen vooruit gegaan. Geen harde stukken plastic meer, alles sluit netjes aan etc. Tenzij je het vroeger bij de Focus uber beroerd vond natuurlijk. Maar waar je wel gelijk in hebt is dat je veel waar voor je geld krijgt!Steven Nauta schreef:Focus komt in de buurt gewoon veel waar voor je geld, maar afwerking sucks.
Je hebt natuurlijk een punt dat je het veel geld vind. Privé zou ik ook nooit 30k neer leggen voor een 140pk diesel. Maar veel lease rijders kunnen niet anders dan een diesel kiezen ivm km's. Dan krijg je bij BMW met zijn relatief gunstige leaseprijzen toch redelijk wat waar voor je geld. Tuurlijk die optie prijzen zijn van de pot gerukt, maar dat is bij veel merken het geval.Wouter81 schreef:1 serie verhaal
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 6 gasten