Met Rwd heb ik ondertussen al aardig wat ervaring op gedaan en veel verschillende auto's over het circuit gejaagd.
Fwd daarentegen heb ik totaal denk ik niet meer dan 20 rondjes over het circuit gereden, en dat ging dan om auto's met niet al te veel vermogen maar wel echte racers.
Ik vond de manier van rijden op de een of andere manier minder uitdagend. De grens is in mijn ogen sneller bereikt en als je daar over heen gaat krijg je of onderstuur, of de achterkant gaat voor zichzelf beginnen. Neemt niet weg dat constant op de grens rijden daarom minder moeilijk zal zijn...
Rwd kan veel verder over de grens heen zonder dat er gekke dingen gebeuren, natuurlijk krijg je ook onderstuur als je te hard een bocht induikt, maar door gas te geven en daardoor licht overstuur te creëren kom je dan toch weer op het goede spoor uit. Bij fwd is het dan gos lossen en hopen dat de achterkant niet opeens uitbreekt.
Op de grens met een Rwd met 4 wielen licht glijdend de bocht door blijft de auto veel neutraler en goed corrigeerbaar.
Natuurlijk heb ik respect voor iemand die ronden achter elkaar met een fwd op de grens constante tijden rijdt, maar ik weet zeker dat diezelfde rondetijden met een rwd veel meer fun geven, als dit ook de grens van de auto is natuurlijk...
Neem als voorbeeld een Swift cup auto en een een Sierra Cup auto (dus echt origineel cup) die auto's rijden ongeveer dezelfde rondetijden.
Sierra is elk rondje lekker boenderen en in lichte drift het scheivlak naar beneden.
Swift is laat remmen wachten tot de voorkant de kant opgaat waar je heen stuurt en vervolgens het gas er weer op...
Misschien dat ik van mening verander als ik echt een keer serieus een dag met een fwd met dikke bromtol gereden heb maar waarom zijn dan nog steeds de meeste raceauto's met veel vermogen rwd...