lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 14 jan 2009, 11:18

René wil denk een Exige met 560 pk op semi's en hoopt op regen. :bag:

René, dat is toch serieus niet leuk meer. Probeer nou toch eens verder te kijken dan pk's alleen. Op het moment dat je een auto thuis moet laten staan of dat je in de regen op eieren rijdend moet hopen dat je wagen onbeschadigd thuis komt, ben je imho gewoon verkeerd bezig. Die ene keer in het jaar dat je tot 300 km/u kunt doortrekken, is dat het toch niet waard?

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2009, 11:44

Ik zie er geen gat meer inzitten :mrgreen:

Ik ga door tot het gaatje :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 11:55

Ik zou ook voor de ultieme balans gaan, en die ligt mijn inziens op zo'n 300 pk. Misschien iets meer misschien iets minder maar zeker niet veel meer. Vergeet niet dat het juist door deze balans is dat de lotus zo super hard over een circuit gejaagd kan worden, terwijl veel snellere auto's dat niet kunnen door hun hoge gewicht. Daarom zou ik er voor passen om een rechtuitbrander te creëren. Kijk voor de gein een keer naar de SL65 amg brabus test van top gear. Daar waar de "gewone" SL65 perfect is volgens hen is de brabus overkill door zijn veel te grote vermogen.

Joy

Bericht door Joy » 14 jan 2009, 12:08

Ik denk dat mensen eerst maximaal moeten leren rijden met weinig vermogen. Beheers je de auto dan tot in de puntjes dan is een groter motorvermogen een uitkomst om het chassis meer tot leven te wekken. Een mid-engined Lotus is weer heel iets anders dan een easy to catch E36 chassis. Door meteen met veel vermogen te beginnen sla je naar mijn idee een belangrijke stap over. Het gros van die opgepompte lightweights worden alleen maar op rechte stukken losgelaten en in de bochten rijden ze op eieren. Dan mis je imho volledig het punt van zo een auto. Just my 2 cents.

Tom V

Bericht door Tom V » 14 jan 2009, 12:11

SteV6 schreef:Had Tom944 een Radical of een Westfield XTR opgehaald, weet het niet zeker meer ... :hmmm:

Gevonden: Radical SR3

SteV6

edit: gevonden + linkje toegevoegd
Klopt inderdaad, alleen succes moet nog even volgen. Heb er prima vertrouwen in alleen ontbreekt het op het moment een beetje aan tijd. ;)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 12:21

Joy Jolliffe schreef:Ik denk dat mensen eerst maximaal moeten leren rijden met weinig vermogen. Beheers je de auto dan tot in de puntjes dan is een groter motorvermogen een uitkomst om het chassis meer tot leven te wekken. Een mid-engined Lotus is weer heel iets anders dan een easy to catch E36 chassis. Door meteen met veel vermogen te beginnen sla je naar mijn idee een belangrijke stap over. Het gros van die opgepompte lightweights worden alleen maar op rechte stukken losgelaten en in de bochten rijden ze op eieren. Dan mis je imho volledig het punt van zo een auto. Just my 2 cents.
I'm with certainly not stupid. :df:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jan 2009, 12:23

Joy Jolliffe schreef:Ik denk dat mensen eerst maximaal moeten leren rijden met weinig vermogen. Beheers je de auto dan tot in de puntjes dan is een groter motorvermogen een uitkomst om het chassis meer tot leven te wekken. Een mid-engined Lotus is weer heel iets anders dan een easy to catch E36 chassis. Door meteen met veel vermogen te beginnen sla je naar mijn idee een belangrijke stap over. Het gros van die opgepompte lightweights worden alleen maar op rechte stukken losgelaten en in de bochten rijden ze op eieren. Dan mis je imho volledig het punt van zo een auto. Just my 2 cents.

:clap: :clap: :clap: :clap: maar het verteld zo lekker op een verjaardag, 800pk in een elise ;-)

Michel

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 12:43

Maar verhaaltjes gaan niet hard door een bocht ;)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 jan 2009, 12:44

Afbeelding

Staat Maik zich nou te vergapen op die andere rode lightweight? :wink:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 12:45

Ik kan die foto niet bekijken.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 jan 2009, 12:49

Nu wel?
Bijlagen
user22_pic128_1219059222.jpg
user22_pic128_1219059222.jpg (58.55 KiB) 977 keer bekeken

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 jan 2009, 12:49

Michel P schreef:

:clap: :clap: :clap: :clap: maar het verteld zo lekker op een verjaardag, 800pk in een elise ;-)

Michel
Je kan het verhaal een beetje rekken door te vertellen dat je Exige gestript is met een extra 100kilo maar met een vermogen van 190pk en nu op 835kilo heeft die slechts 4,4kilo voort te trekken..
veel stoerder! 8) Of je neemt gelijk een Exige S1 deze is al 150kilo lichter :wink:

Van mij hoeft zo'n exige/elise geen 300+ pk te hebben, ze zeggen nu al dat een Exige een widowmaker is laat staan met 350pk!
Maar goed Rene is nu ook 250pk gewend op 1500kilo :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 12:56

@indobesar, ja nu wel :D Gave plaat!

Ben het wel met Hans eens, pk's zeggen niet alles op zo'n laag wagen gewicht, en aan de andere kant. Als een Exige echt zoveel meer vermogen nodig heeft dan had Lotus daar zelf wel voor gezorgd ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 14 jan 2009, 15:30

indobesar schreef:Nu wel?
Nee!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 15:33

Ik wel gaat om een 106 rallye.

allen

Bericht door allen » 14 jan 2009, 20:10

@ Hans, of je zoekt een Caterham Superlight 1.6 met het Caterhamblokje en dan zit je met nog geen 470 kg. :mrgreen:
Lijkt mij een heerlijke skelter.

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 jan 2009, 20:32

René uitleggen dat een Elise of Speedster met 300pk helemaal af is kan wel, maar hij wil er toch niet aan!

Ik heb zelf regelmatig mogen sturen in een Speedster Turbo die in stappen van 200 naar 390 pk is getuned. Tot en met het 290pk stadium kon ik er met mijn stuurmansvaardigheden goed mee overweg. Van 310 tot 390 pk vond ik het een gevaarlijk apparaat en kon je eigenlijk nooit volgas meer rijden behalve in de 5e versnelling ...

René heb je al eens met een Speedster 2.2 met Hitec-compressorkit en goed onderstel gereden? Ik denk serieus dat zo'n auto aan al jouw hoge eisen voldoet. Nog steeds de agiele eigenschappen van een lightweight en de prestaties om ook boven de 160 km/h supercar acceleratie! Die trekken in 5 nog keihard door tot in de begrenzer.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lywo3afv3rpp" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

SteV6

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jan 2009, 21:07

Nee nog niet met de 2.2 compressor, staat geen vermogen bij?

Ik heb ook nog ff in de 395pk sterke Speedster mogen rijden, maar heb hem niet gekocht, das die wat nu 300pk heeft en voor 25K te koop staat bij van Sten, das best een koopje eigenlijk...
Met die 395pk verbaasde de auto mij nog dat ie zo'n grip had :shocking: maar begon pas vanaf 4-4.5rpm serieus er aan te trekken...beetje turbo traagheid bij zo'n grote turbo, verder vond ik hem in de vanuit de middenstand irritant sturen, daar had mijn ex Speeedter Turbo ook al last van zij het wat minder vanwege smallere banden...
De Lotus exige/Elise stuurt beter vanuit die stand.

Bij Komotec hebben ze nu een Honda conversie met SC en 330pk denk dat dat genoeg is want als ie gaat met die korte wielbasis en de motor achter gaat ie ook razendsnel...
Verder kan je ook voor een Duratec conversie gaan...NA kan ook met 275pk en een torq motor...ook interessant maar weet echt niet hoe die motor loopt/rijd in zo'n Lotus...

Of over 2 jaar gewoon een 2d hands Artega GT kopen lijkt me ook wel wat/beter als zijnde dagelijkse auto/trackdays...

allen

Bericht door allen » 14 jan 2009, 21:13

Die Turbo waar jij het over hebt is of iig was alweer geprakt.

Met een compressor heb je zo'n 240 pk als ik me niet vergis. En dan wel rijdbaar, zo schijnt.

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 jan 2009, 21:14

Staat wel in de advertentie hoor René, in de kleine lettertjes, dat dan weer wel :nerd:

Maar voor het gemak: 245pk

Het is echter het koppelverloop wat zo heerlijk is aan de compressor. Altijd en bij elk toerental surfen op de koppelgolf ... Ik ben echter tevreden met het vermogen van mijn Speedster. Alleen het motorkarakter zou wat meer sportwagen mogen zijn. Ander onderstel is een enorme verbetering gebleken. Lang leve de Nitrons!

SteV6

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 jan 2009, 21:16

allen schreef:Die Turbo waar jij het over hebt is of iig was alweer geprakt.
Er was toch alleen een nieuwe versnellingsbak nodig Allen? De oude bak was al bijna gaar toen René ermee gereden heeft ...

Vermogen is wel teruggebracht naar 300pk om het rijdbaar te houden.

SteV6

allen

Bericht door allen » 14 jan 2009, 21:20

Mijn enige minpuntje van de Speedster is het motorgeluid. Die is van een tractor. Behalve dat geen klagen. Compressor lijkt me leuk voor de heb, maar ik ben bang dat ik daar niet goed mee uit de voeten kan voor de wegen waar ik zelf graag op zou willen rijden...

@Stephan: door een ex-eigenaar weer teruggekocht en naar laatste nieuwberichten vrijwel direct geprakt. Denk dat er bad karma om dat hok hing. :mrgreen:

SteV6

Bericht door SteV6 » 14 jan 2009, 21:22

Oh, dat wist ik niet! Dus de schaatster is er mee gaan glijden? Hmmm :hmmm:

SteV6

allen

Bericht door allen » 14 jan 2009, 21:23

Dat was hij idd...

Begin de "niet kopen" roddels te geloven onderhand. :mrgreen:

edit:
Waarom er zoveel kleine funwagens in in GB gemaakt worden denk ik (al is dit een relatief rustig tochtje op de motor):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c-YhP9gb ... re=related[/youtube]
Dit laat heel goed zien waarom ik geen behoefte heb aan monstercijfers van vermogen.

Maik

Bericht door Maik » 14 jan 2009, 21:58

indobesar schreef:Afbeelding

Staat Maik zich nou te vergapen op die andere rode lightweight? :wink:
Nou, ik zat me alleen te vergapen aan de kleur eigenlijk, lijkt erg op het calypso rood van lotus namelijk 8)
Het regende zeker weer dat jullie je franse voitures weer binnen moesten zetten? :P

Plaats reactie